۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۲

تلاش تلسکوپ رادیویی غول ‌پیکر چین برای یافتن فرازمینی ها

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به‌زودی تلسکوپ غول ‌پیکر کشور چین به جستجوی سیگنال‌های فرازمینی ها خواهد پرداخت.
تلاش تلسکوپ رادیویی غول ‌پیکر چین برای یافتن فرازمینی ها

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به‌زودی تلسکوپ غول ‌پیکر کشور چین به جستجوی سیگنال‌های فرازمینی ها خواهد پرداخت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کشور چین به‌زودی مشارکت عظیمی را در تحقیقات مرتبط با موجودات فرازمینی آغاز خواهد کرد. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن هستند که تلسکوپ 500 متری این کشور به نام FAST از ماه سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد و به جستجوی سیگنال‌های موجودات فرازمینی خواهد پرداخت.
 
این تلسکوپ در ماه ژانویه آغاز به کار کرد اما به‌روزرسانی‌های این محصول آن را قوی‌تر خواهد کرد و برای کشف موجودات فرازمینی آماده خواهد شد. قطر این تلسکوپ بسیار قوی 500 متر است ولی در هرلحظه تنها بخش 300 متری خود را روی گیرنده تنظیم می‌کند.
 
 
 
ژانگ نوتگجی به‌عنوان محقق ارشد این پروژه تأکید کرد که این پژوهش نباید در مأموریت‌های علمی عادی این سازمان تداخل ایجاد کند. به‌این‌ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک نتیجه‌ای از این پژوهش جدید حاصل شود. اگرچه ژانگ معتقد است که سیگنال‌های ضعیفی در رابطه با موجودات فرازمینی وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد که هیچ‌کدام از آن‌ها از سوی موجودات خاصی ارسال شده باشد.
 
به‌طورمعمول، سیگنال‌های رادیویی متفاوت از ضربان ها یا انفجارهای رادیویی سریع تصادفی ناشی می‌شوند. بااین‌وجود، اگر فرازمینی‌ها ارسال‌کننده این سیگنال‌های رادیویی باشند (و ما به حدی نزدیک باشیم که این سیگنال‌ها را دریافت کنیم) شانس ما برای دریافت این سیگنال‌ها با FAST بیشتر خواهد شد.
 
کد مطلب: 61128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام