۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

در صورت انتقال مالکیت گوشی به سیم‌کارت ناشناس چه باید کرد؟

ایتنا - پس از اجرای طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
در صورت انتقال مالکیت گوشی به سیم‌کارت ناشناس چه باید کرد؟


برخی کاربران پرسیده‌اند که هنگام انتقال مالکیت موبایل در واردکردن شماره تلفن مالک جدید مرتکب خطا شده‌اند و گوشی از مالکیت آنها خارج شده و در مالکیت شخصی که نمی‌شناسند قرار گرفته، باید چه کنند؟

یکی از سوالات پیش آمده، درباره انتقال مالکیت اشتباه است.
به گزارش ایتنا از فارس، در حال حاضر انتقال‌ مالکیت موبایل از تمامی روش‌های کد دستوری، اپلیکیشن و همتا یکسان است و در تمامی روش ها انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود که احتمال بروز اشتباه را بسیار کاهش می‌دهد. به این معنی که ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.
اما در گذشته روش مستقیمی نیز برای انتقال مالکیت وجود داشت که احتمال اشتباه در آن وجود داشت؛ به این معنی که با انجام انتقال، شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می آمد که این روش اکنون متوقف شده است.

با این حال، برخی کاربران موبایل پرسیده‌اند که فرآیند انتقال مالکیت را از طریق اپلیکیشن یا سایت همتا انجام داده‌اند و در واردکردن شماره مالک جدید سهوا مرتکب خطا شده‌اند. اکنون گوشی از مالکیت آنها خارج شده و در مالکیت شخص جدیدی که آن را نمی‌شناسند قرار گرفته باید چه کنند؟

 این موضوع را از کمیته اجرای رجیستری پیگیری کردیم و پاسخ این بوده که: «اگر در فرآیند انتقال مالکیت، شماره مقصد به اشتباه وارد شود لازم است تا از آن فرد بخواهید تا فرآیند انتقال مالکیت را برای شما انجام دهد. در مواردی که فرد حاضر به همکاری نیست با مرکز تماس طرح به شماره 096366 تماس گرفته و اطلاعات لازم از جمله شناسه IMEI؛ شماره سیم‌کارت اشتباه و شماره سیم‌کارت صحیح را اعلام کنید تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده حل شود.»
کد مطلب: 55069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام