۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۹

گزارش تصویری ایتنا: تصاویر شگفت انگیز جدید از تلسکوپ هابل

ایتنا – تلسکوپ هابل در حال گذراندن سال‌های پایانی عمر علمی خودش است ولی این امر موجب نشده است که فعالیت‌های آن کاهش پیدا کند و به همین دلیل نیز تعدادی تصاویر شگفت انگیز و خارق‌العاده که توسط این تلسکوپ برداشت شده‌اند در اختیار عموم قرار گرفته است.
تلسکوپ هابل در حال گذراندن سال‌های پایانی عمر علمی خودش است ولی این امر موجب نشده است که فعالیت‌های آن کاهش پیدا کند و به همین دلیل نیز تعدادی تصاویر شگفت انگیز و خارق‌العاده که توسط این تلسکوپ برداشت شده‌اند در اختیار عموم قرار گرفته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet، در حقیقت این تصاویر به مناسبت روز استقلال آمریکا یعنی چهارم جولای به عموم ارائه شده و جنبه‌های بی‌نظیری از فضا را به همه نشان می‌دهند.
 
تلسکوپ هابل به سال‌های پایانی عملکرد خود نزدیک می‌شود ولی عملکرد این تلسکوپ هنوز می‌تواند تصاویر شگفت انگیزی را برای ما به همراه داشته باشد.
 
تصاویر یاد شده شامل تصاویر رنگی و جذابی از یک ستاره جوان هستند که با نام NGC330 شناخته می‌شود و این تصاویر بدون شک نزدیک‌ترین تصاویری هستند که از این محصول منتشر شده‌اند.
 
بیانیه منتشر شده درباره این تصاویر به نکات جالبی اشاره کرده است: «خوشه‌های ستاره‌ای معمولا از یک ابر گازی و غبارها ایجاد می‌شوند و به همین دلیل نیز تمامی ستاره‌ها تقریبا سنی یکسان پیدا می‌کنند. به این ترتیب این خوشه‌های جوان می‌توانند مانند یک لابراتوار مناسب برای ستاره‌شناسان عمل کنند و به آن‌ها کمک کنند که نحوه شکل گیری و تکامل این ستاره‌ها را مطالعه کنند.»
 
شایان ذکر است که ستاره NGC330 در فاصله 180 هزار سال نوری از منظومه شمسی قرار گرفته است و در خوشه توکانا جای گرفته است.

مطالب مشابه:
 7 حقیقت عجیب کشف شده درباره سیاره زهره
ثبت تصاویر شگفت انگیز جدید از مریخ توسط مریخ نورد چینی
مشاهده بشقاب‌پرنده‌ها؛ پدیده‌ای که همچنان اسرارآمیز است
تأیید نظریه معروف استیون هاوکینگ درباره سیاهچاله‌ها
آیا می‌توانیم زمان را متوقف کنیم؟




 
کد مطلب: 65486
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام