۷
۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶

چرا مردم به وزیر ارتباطات اعتراض کردند

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی مدل جدید تعرفه های اینترنت را در اینستاگرامش اعلام کرد که احتمالا فکر نمی کرد با چند هزار کامنت اعتراضی مواجه شود.
چرا مردم به وزیر ارتباطات اعتراض کردند

علی اصلان شهلا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حالی مدل جدید تعرفه های اینترنت را در اینستاگرامش اعلام کرد که احتمالا فکر نمی کرد با چند هزار کامنت اعتراضی مواجه شود.

توضیحات ناقص و مبهم آذری جهرمی در اینستاگرام و البته بی‌اعتمادی کاربران، سبب شد که انتشار اطلاعات اولیه، سبب اعتراض گسترده کاربران شود. به همین دلیل هم وزیر ارتباطات ناچار شد توضیحات مجددی در اینستاگرام خود بگذارد و حتی به کاربران وعده بدهد که اینترنت 30 درصد ارزان‌تر می‌شود.

دلیل اصلی اعتراض‌های روز گذشته نه اصل مصوبه (که آن قدر مبهم اعلام شد که برای فهم خوبی و بدی آن باید منتظر طرح های اپراتورها باشیم)؛ بلکه در شکل اعلام آن بود.
وزیر ارتباطات ترجیح داد به جای آنکه وزارت ارتباطات اصل مصوبه را منتشر و درباره آن توضیحات مفصلی ارائه کند، شخصا در یک شبکه اجتماعی با همه محدودیت‌های آن، نرخ‌های جدید را اعلام کند.
در واقع آذری جهرمی راهی غیررسمی و شخصی را برای اعلام یک مساله مهم سازمانی انتخاب کرد و البته با مشکلات زیادی هم روبرو شد.

از همه بهتر شاید این بود که او در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران جزئیات مصوبه را تشریح کند. این گونه پیش از انتشار عمومی، با سوالات خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی مواجه می‌شد و به آنها پاسخ‌های درخوری می‌داد. در نتیجه موضوع برای روزنامه نگاران کامل روشن می شد و آنها (که کارشان نوشتن صریح و صحیح است) می توانستند این طرح را به خوانندگان خود توضیح دهند.

روابط عمومی‌ها برای انتشار صحیح و تخصصی اخبار سازمانی و خبرنگاران برای پرسش و نقد این اخبار هستند. شبکه‌های اجتماعی هم به درد ارتباطات عمومی با مردم، اعلام موضع‌گیری‌های کلی و یک سری گزارش کار می‌خورد و اگر خبری به این مهمی از مجاری درستش اعلام نشود، ممکن است باز هم به وزیر ارتباطات شوک کامنتی دست دهد. (منبع: فناوران اطلاعات)
 
کد مطلب: 51000
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
هیچ کجاش مبهم نبود، میشه بگید دقیقا کجاش مبهم بود!
مشکل دروغ گویی وزیر بود که گفت اینترنت نامحدود ارائه می شود بعد شد اینترنت حجمی
الان بسته جدید ایرانسل غیر حجمی که اومد با سرعت یک مگ و دو مگ قیمتش 75 و 125 هزارتومان هست با سقف 25 و 50 گیگابایت، بعد از اتمام حجم سرعت میاد روی 256 !!!!
من حساب کردم با بسته های دیگر خود ایرانسل با سرعت آزاد 4 جی 15 درصد گرانتر شده!
feedback
United Kingdom
وزیر ارتباطات یا نمیدونه نامحدود یعنی چی یا خودش زده به اون راه!!!!
feedback
United Kingdom
دو ماه این اساتید دور هم نشستن بعد به این نتایج درخشان در مورد اینترنت نامحدود رسیدن!
کجای دنیا به اسم نامحدود نت حجمی میفروشن؟؟؟؟ یه سری به همین امارات و عربستان بزنید تا بفمید دنیا چه خبره! یه جزیره ای ساختید با قوانین مضحک و محدود و جهان سومی!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسئولین احساس میکنم مردمو بیسواد واحمق فرض کردن .کسانی که با اینترنت سروکاردارن الحمدلله همشون اونقدرسواد دارن بفهمن چی دارن بهشون میدن من مشترکی که با سرعت 60 گیگ وی دی اس ال دارم وماهیانه با 50 گیگ مصرف ماهیانه 60تومان پرداخت میکنم حالا باید 10برابر هزینه بدم به اسم نامحدود که خودش کاملا محدوده ویک حجم خاصی داره و 300 هزارتومن هست یعنی 6برابر شدن هزینه به نفع مصرف کننده هست یا شرکتهایی که اخرش یه جورایی وصل به خود مدیر و مسئولان هستن. انقدربه مردم دروغ نگید مردم احمق نیستن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای کاش امکانش بود مردم مستقیم از سرورهای خارجی اینترنت و پهنای باند میگرفتن اینترنت ایران انقدر از مردم سو استفاده نمیکرد وانقدر به مردم مسئولین ظلم نمیکردن خدا جای حق نشسته دادمردمو از شما خواهدگرفت ظلم در لوای اسلام جنایته جنایت.
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
باید راحت بگیم این وزیر ما متاسفانه مشخص هست اصلا تجربه مناسبی نداشته ولی متاسفانه وزیر یک کشور شده !!!! و با این طرح واقعا افتضاح باعث شد به یک نحوه دیگر جیب مردم خالی شود .
شلغم
feedback
Italy
واقعا این نویسنده گفت باید به افراد سخن میدادی چون اونها بلدند با بازی کردن با کلمات مردم رو خر کنند نه عزیزم مردم اعتراضشون به گرونی این طرح ها و سرعت پایین در اینترنت نامحدود از نظر حجمی هستش اعتراض مردم اینه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام