۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰

شیوه جدید توییتر برای نظارت بر محتوا

ایتنا - ​​​​​​​مدیر جدید ایمنی و اعتماد توییتر به رویترز اعلام کرد این پلتفرم شبکه اجتماعی به جای نظارت انسانی، به نظارت خودکار بر محتوا روی آورده و به جای حذف بعضی از مطالب خاص، انتشار آنها را محدود می‌کند.
شیوه جدید توییتر برای نظارت بر محتوا

اِلا ایروین، نائب رئیس اعتماد و ایمنی توییتر اظهار کرد: توییتر با جدیت بیشتری، هشتگهای مستعد سوءاستفاده و نتایج جست و جو را در حوزه‌هایی شامل سوءاستفاده از کودکان محدود می‌کند. وی در نخستین مصاحبه‌ای که یک مدیر توییتر از زمانی که ایلان ماسک این شرکت شبکه اجتماعی را اواخر اکتبر خریداری کرد، انجام داده است، اظهار کرد: بزرگترین تغییری که انجام شده، این است که این تیم اختیار کامل برای اقدام سریع و تا حد ممکن جدی دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همزمان با اظهارات این مدیر توییتر، محققان اعلام کردند نفرت پراکتی در توییتر پس از این که ایلان ماسک عفو عمومی برای حساب‌های تعلیق شده در دوران مدیریت قبلی این شرکت شبکه اجتماعی را اعلام کرد، افزایش یافته است.

توییتر با سوالاتی در خصوص توانایی و تمایل برای نظارت بر محتوای نامطلوب و غیرقانونی روبرو شده است زیرا ماسک نیمی از کارکنان این شرکت را اخراج کرده و به کارمندان باقی مانده اولتیماتومی برای کار طولانی و طاقت فرسا داد که خروج صدها کارمند دیگر را به دنبال داشت.

آگهی دهندگان که منبع اصلی درآمد توییتر هستند، به دلیل نگرانی نسبت به وجهه برند خود، این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

ماسک روز جمعه در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای تقویت نظارت بر محتوا و حمایت از آزادی بیان قول داد.

ایروین گفت: ماسک این تیم را تشویق کرده است نگرانی کمتری نسبت به تاثیر اقداماتشان بر رشد شمار کاربران یا درآمد این پلتفرم داشته باشند و گفته است سلامت و ایمنی، اولویت اصلی این شرکت است. وی بر این موضوع هر روز و چند بار در روز تاکید می‌کند.

به گفته کارکنان سابق توییتر، رویکردی که ایروین تشریح کرده است، تا حدودی منعکس کننده شتاب تغییراتی است که از سال گذشته برای مدیریت رفتار نفرت انگیز و سایر موارد نقض سیاست توییتر، برنامه ریزی شده بودند.

یک رویکرد که شعار آن "آزادی بیان نه آزادی دسترسی" بوده است، شامل عدم حذف توییت‌های خاصی است که سیاست‌های توییتر را نقض می‌کنند اما این توییت‌ها در محل‌هایی مانند تایم لاین خانه و بخش جست و جو، ظاهر نخواهند شد.

توییتر مدت‌هاست از ابزارهای فیلترینگ امکان مشاهده برای اطلاعات نادرست استفاده کرده و پیش از این که ایلان ماسک این شرکت را خریداری کند، آنها را در سیاست خود در قبال نفرت پراکنی گنجانده بود. این رویکرد اجازه می‌دهد محتوای نامطلوب به شکل آزادانه منتشر شود اما با جلوگیری از پرمخاطب شدن آن، مانع آسیب‌های احتمالی مربوط به انتشار چنین محتوایی می‌شود.

طبق آمار مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی، شمار توییت‌های حاوی محتوای نفرت انگیز در توییتر، یک هفته پیش از این که ماسک در توییتی در ۲۳ نوامبر اعلام کند مشاهده محتوای نفرت پراکنی در این پلتفرم کاهش پیدا کرده است، به میزان چشمگیری افزایش داشت. توییت‌های حاوی عبارت ضد سیاه پوستان در مدت مذکور، سه برابر در مقایسه با یک ماه پیش از خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ایروین که پیش از ورود به توییتر در ژوئن، سمت‌های مشابه در شرکت‌های دیگری نظیر آمازون و گوگل داشت، این ادعا که توییتر، منابع کافی یا تمایلی برای حفاظت از این پلتفرم را ندارد، رد کرد و گفت: اخراج‌ها تاثیر قابل توجهی روی کارکنان تمام وقت یا پیمانکارانی که در این شرکت در بخش‌های حساسی مانند ایمنی کودکان و نظارت بر محتوا کار می‌کنند، نداشته است.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند: بیش از ۵۰ درصد از واحد مهندسی سلامت تعدیل شده است. ایروین درباره این ادعا اظهارنظر نکرد اما پیش‌تر اخراج گسترده در این واحد را تکذیب کرده بود.
کد مطلب: 70811
برچسب ها: توییتر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام