۹
۲
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵

وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن باید جرم تلقی شود + ویدئو

ایتنا - زارع‌پور: استفاده از فیلترشکن غیرمجاز است اما متاسفانه هنوز جرم‌انگاری نشده ولی تلاش‌هایی در دست انجام است که جرم تلقی شود.
وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن باید جرم تلقی شود + ویدئو

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در باره بازار داغ فیلترشکن فروشی که ناشی از محدودیت های ایجاد شده برای پلتفرم‌های بین‌المللی و پهنای باند اینترنت بین الملل است به عنوان یک کارشناس از مردم خواست از این بدافزارها استفاده نکنند.
این در حالیست که فیلترینگ شدید و محدودیت‌های گسترده اخیر اینترنت باعث رشد تصاعدی استفاده کاربران از ابزارهای فیلترشکن شده است.

زارع‌پور: به عنوان کارشناس توصیه می‌کنم از فیلترشکن استفاده نکنید!
وزیر ارتباطات اما در پاسخ به خبرنگاری در این باره گفت:« اولا که همان طور که بارها کارشناسان اعلام کردند، حتما استفاده از فیلترشکن‌ها آسیب‌پذیری برای دستگاه‌ها از گوشی همراه تا لپ تاپ و کامپیوتر را بالا می‌برد و فرصتی برای هکرهاست که به دستگاه‌های کاربران نفوذ کنند پس بر همین اساس به عنوان یک کارشناس به مردم توصیه می‌کنم حدالامکان از این ابزارها استفاده نکنند.»

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، زارع‌پور درباره فروش فیلترشکن هم گفت:«اگرچه استفاده و فروش فیلتر شکن منع شده اما در قانون متاسفانه برایش جرم انگاری نشده است. این کار غیر مجاز است اما الان البته تلاش هایی دارد صورت می‌گیرد تا علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم انگاری هم بشود.»
وی افزود: «البته در صلاحیت بنده نیست این مسئله و طبیعتا نهادهای مربوطه باید دنبال بکنند. ولی آنچه مهم است استفاده از اینها باعث ناامنی در ادوات و دستگاه های مردم می شود.»
 

 
کد مطلب: 70096
نام شما
آدرس ايميل شما


عبداله
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر "نفس کشیدن " هم جرم اعلام بفرمایید دیگه خیالتون راحت میشه
feedback
Europe
چه حرفا، واه ُ واهُ واه. وقتی کانال های دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در تلگرامه و اطلاع رسانی از اون طریقه . پس خود اینا و در صدرشون وزیر ارتباطات و وزیر علوم باید مجرم تلقی شوند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
«استفاده از فیلترشکن غیرمجاز است اما متاسفانه هنوز جرم‌انگاری نشده ولی تلاش‌هایی در دست انجام است که جرم تلقی شود.»
بزرگوار ، چه زود فراموش می شود خاطرات دانشجویی و تحصیل و‌کسب علم ، دسترسی که محدود نباشد ، نیازی به فیلترشکن نیست ، به عبارت دیگر ، این کلام شما برادر بزرکوار بدین معناست که هرکه به دنبال کسب علم و دانش خارج از محدوه این مرز برود ، مجرم تلقی خواهد شد!! شما بهتر می دانید حتی بسیاری از سایت های علمی کشورهای غربی برروی آی پی ما مسدود است و برای دسترسی راهی بجز وی پی ان نیست ، و عجبا که این ملت جویای اطلاعات و دانش از همه سو فیلتر می شوند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
انگاری عده ای تمام تلاش و هم و غم خود را برای تولید نارضایتی گذاشته اند ، برادر بزرگوار ، گاه امر به معروف ماهیت امر به منکر به خود می گیرد ، بحمداله شما تحصیلکرده خارجه هستید ، و بهتر می دانید انزوا در جهان امروز چه برسر جوامع می آورد ، بسیاری از وب سایت های علمی خارج از کشور برروی آی پی ما مسدود است ، لذا برای کسب علم راهی نیست مگر فیلترشکن ، همه که مثل شما بخت یارشان نیست که خارج تحصیل کنند ، همه چیز سیاسی نیست ، گاه آنقدر غرق در مسائلی می شویم که خدای ناخواسته ، عمد یا سهو آب به آسیاب دشمن می ریزیم ، برادر ، مگر کاربرد اینترنت فقط محدود به مسائل سیاسی ست؟ اطلاع رسانی با تلفن معمولی هم انجام میشود ، و یا شاید از نظر جنابعالی کدهای بین المللی تلفن هم باید مشمول فیلترینگ شود ، بزرگوار، مردم به اندازه کافی تحت فشارهای اقتصادی تحریم ها هستند ، فشار مضاعف به چه کار می آید؟ بجز خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه ، و در راستای خواسته های دشمنان قدم برداشتن ،گمان نمی کنید کمی و فقط کمی صبوری و تعقل و خرد جمعی و بعد تصمیم گیری نتایج بهتری ببار خواهد آورد؟ ، گیرم اینترنت و فیلترشکن و....محدود و مسدود شد ، سفرهای خارج هم باید ممنوع و جرم انگاری شود ؟ تا که کسب و مشاهده دنیا برایمان مشکل ساز نشود؟ مگر ما خدای ناکرده به عملکرد و جامعه خودمان شک داریم که اینگونه از ارتباطات واهمه به خرج می دهیم ، به هر حال امید که تصمیماتی اتخاذ شود که در آینده موجب پشیمانی نشود.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بیایید کمی واقع بین باشیم ، همه میدانند بیش از نیمی از کاربران و یا شاید اکثرا به دلایل مختلف و‌گاه به ناچار از فیلتر شکن استفاده می کنند ، آیا با این کلام همه را مجرم قلمداد کنیم ، چه خواهد شد؟ و آیا این جمعیت کثیر ما را و عملکرد ما را زیر سوال نخواهند برد؟ و به نوعی نارضایتی افزایش نخواهد یافت؟ و آیا منطقی ست این جمعیت کثیر را از خود برانیم و دور کنیم؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ، بزرگراه را مسدود نکنید ، کسی هم به سمت جاده فرعی نخواهد رفت.
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این آقایون سالهاست میخان این بزرگراه رو به جاده مالرو تبدیل کنن!
feedback
Spain
گوگل پلی را هم مسدود کرده اند بعد تعجب میکنند که چطور اینقدر هکرها راحت به مراکز داخلی حمله میکنند. همه کشور را در معرض هک قرار داده اند. دیگه کارشناسی هم ندارند که نصیحتشون کنه حتی خودی ها هم رفته اند و فقط مونده ایم ما ملت بدبختی که هوش و پولشو نداریم که بریم.
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
وزیر "ممنوع""
دولت "ممنوع"
سیستم "ممنوع"
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام