۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴

فیلیپین اجازه فعالیت در حوزه ارز رمزنگاری شده را در یک منطقه اقتصادی صادر کرد

ایتنا - این کشور به 10 شرکت فعال در زمینه ارز مجازی و بلاکچین اجازه فعالیت در یک منطقه اقتصادی را خواهد داد تا ضمن بهره مندی از معافیتهای مالیاتی به اشتغالزایی بپردازند.
فیلیپین اجازه فعالیت در حوزه ارز رمزنگاری شده را در یک منطقه اقتصادی صادر کرد

به گفته یک مقام رسمی دولت فیلیپین، این کشور به 10 شرکت فعال در زمینه ارز مجازی و بلاکچین، اجازه فعالیت در یک منطقه اقتصادی را خواهد داد تا ضمن بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی، به اشتغال‌زایی بپردازند.  
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، این شرکت‌ها می‌توانند نخستین شرکت‌های ارز مجازی باشند که در فیلیپن به فعالیت خواهند پرداخت؛ این فعالیت‌ها در پی قانونی شدن ورود ایشان به یک منطقه اقتصادی این کشور توسط نهادهای تنظیم مقررات آغاز خواهد شد و این در حالی‌ست که کشورهای همسایه فیلیپین به این شرکت‌ها مجوز نداده‌اند.
 
رائول لامبینو، رئیس سازمان منطقه اقتصادی کاگایان (CEZA)، به رویترز گفت: «قصد داریم به 10 پلتفرم برای تبادل ارزش رمزنگاری شده از کشورهای ژاپن، هنگ‌کنگ، مالزی و کره، مجوز دهیم.»
لامبینو در ادامه گفت: «و می‌توانند در زمینه ماینینگ ارز رمزنگاری شده یا عرضه اولیه سکه (ICO) و تبادل ارز فعالیت داشته باشند.»
 
وی البته گفت که تبدیل پول فیات به ارز مجازی و بالعکس، می‌بایست در خارج از این کشور انجام شود تا از نقض مقررات فیلیپین جلوگیری شود.
 


CEZA آژانسی دولتی است که مدیریت بندر آزاد و منطقه اقتصادی ویژه واقع در شمال شرقی فیلیپین را بر عهده دارد. این آژانس، فوریه گذشته قوانینی را وضع نمود که به شرکت‌های ارز مجازی، اجازه تأسیس دفاتر و تأسیسات در این منطقه را می‌داد.
آنها باید حداقل 1 میلیون دلار (717468 پوند) را ظرف دو سال سرمایه‌گذاری نموده و تا 100 هزار دلار حق مجوز بپردازند.
 
مراجع دولتی در نقاط مختلف جهان -به ویژه در آسیا- تلاش نموده‌اند رونق جهانی تجارت بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده (شکلی از پول دیجیتالی است که توسط کاربران ایجاد و نگهداری می‌شوند) را تحت کنترل درآورند.
 
بانک مرکزی فیلیپین که تنظیم مقررات تبادل ارزهای مجازی در این کشور را بر عهده دارد، از استفاده از هیچ یک از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی نکرده است، چرا که آنها را در معرض سوءاستفاده می‌داند.
 
به گفته لامبینو، منطقه اقتصادی کاگایان همچنین در صدد است یک دانشگاه تکنولوژی مالی و بلاک چین را با هدف تأمین نیروی کار برای این شرکت‌ها در این منطقه تأسیس نماید.
 

     در این باره بیشتر بخوانید:
     - معرفی بلاکچین به زبان ساده

 
کد مطلب: 52672
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام