۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸

کدام سایت‌ها در لیست جست‌وجوهای گوگل حذف می‌شوند؟

ایتنا - گوگل می‌گوید از بین تمام درخواست‌های دریافت شده، فقط 43.3 درصد از آدرس‌ در لیست جست‌وجوهای اینترنتی صورت گرفته روی آن ذف شده است.
کدام سایت‌ها در لیست جست‌وجوهای گوگل حذف می‌شوند؟
شرکت گوگل به تازگی و در گزارش سالانه خود با عنوان «حقوق شفافیت فراموش شده» آمار و ارقام حاصل از مطالعه جدید خود را منتشر کرده است.
این شرکت  توضیح داده که کدام افراد تمایل درخواست بیشتر برای حذف اطلاعات از نتایج جست‌وجوهای اینترنتی را ارائه می‌کنند و در نهایت، تمایل دارند چه نوع اطلاعاتی در لیست جست‌وجوهای اینترنتی آنها منتشر نشود.

به گزارش ایتنا از رایورز شرکت گوگل در ماه مه سال 2014 با اتهام نقض قانون «حق فراموشی داده‌ها» با دادگاه مرکزی اتحادیه اروپا فرا خوانده شد. گفتنی است مطابق این قانون، کاربران حق دارند به حذف اطلاعات مربوط به خود در شبکه اینترنت اقدام نمایند.

سرانجام پس از صدور رأی نهایی دادگاه مزبور، این امکان برای همه کاربران جهان فراهم شد تا در گوگل و دیگر پرتال‌های اینترنتی، جزئیات مربوط به تک‌تک جست‌وجوهای صورت گرفته با نام اشخاص را درخواست کنند.

شرکت گوگل این هفته گزارش کامل همراه با آمار دقیق را به دادگاه مرکزی اتحادیه اروپا تحویل داد و بر اساس آن گفته شد که در مجموع 654 هزار و 808 درخواست را برای حذف 2 میلیون و 436 هزار و 788 آدرس اینترنتی دریافت کرده است.

نکته جالب اینکه گوگل می‌گوید از میان تمام درخواست‌های دریافت شده، صرفاً 43.3 درصد از آدرس‌ در لیست جست‌وجوهای اینترنتی صورت گرفته روی آن حذف شده است.

این شرکت که همچنان با رأی دادگاه اروپا برای اجبار در حذف آدرس سایت‌های اینترنتی مطابق با درخواست کاربران مخالف است، به منظور شفاف‌سازی هرچه بیشتر در این زمینه اطلاعاتی را نیز در زمینه درخواست مردم منتشر کرده است.
این شرکت در بیانیه خود توضیح داد، سایت‌هایی که از لیست جست‌وجوهای اینترنتی حذف شده‌اند در زمینه انتشار اطلاعات اختصاصی، اطلاعات شخصی، جرم،‌ هرزه‌نگاری و ... فعالیت می‌نمودند.
 
کد مطلب: 52121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام