۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
ابزاری برای مدیریت کانال های تلگرام

تولگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

ایتنا- تولگرام نام ابزاری است که به مدیریت پست‌های تلگرامی شما وقتی که مشغله زیادی دارید، می‌پردازد.
تولگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
زمانی که مشغله کاری زیادی دارید و در کنار آن ادمین کانال‌های تلگرامی هستید، نمی‌توانید به راحتی پست‌های تلگرامی خود را مدیریت نمایید . تولگرام به شما در این کار کمک شایانی خواهد نمود.

زمانی که پاول دورف، مدیر تلگرام از قابلیت کانال در تلگرام پرده برداشت، شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد که این ابزار اطلاع‌رسانی با چنین استقبالی از سوی مردم (خصوصاً کاربران ایرانی) مواجه شود و به بستر مهمی برای تجارت و درآمدزایی تبدیل گردد.
همین الآن که این متن را می‌خوانید کانال‌هایی با بیش از یک میلیون نفر عضو در تلگرام وجود دارند که فقط از طریق گرفتن تبلیغات درآمدهای هنگفتی به جیب می‌زنند. درآمدی که شاید بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات حتی به نزدیکی‌های آن هم نمی‌رسند.
در این مقاله ایتنا با چگونگی کار با تولگرام برای مدیریت کانال ها آشنا میشوید.
 
آشنایی با تولگرام

فارغ از این که کانال‌های مذکور در زمینه تولید چه محتوایی فعالیت می‌کنند، این موضوع انکارپذیر نیست که درآمدزایی خوب آن‌ها بیش از همه ناشی از مدیریت حرفه‌ای گردانندگانشان بوده است.
با تجربه‌ای که طی این مدت از فعالیت در تلگرام حاصل شده تقریباً همه می‌دانند که فرمول رسیدن به یک کانال پرطرفدار چیزی نیست جز «استمرار در تولید محتوا» و «شناخت سلیقه مردم». موضوعاتی که رسیدن به آن‌ها بینش درست و مدیریت صحیح را می‌طلبد.

ابزار مورد بحث یعنی تولگرام در این جا با هدف رساندن مردم به این بینش راه‌اندازی شده است. سرویسی که با ارائه ابزاری تخصصی شما را برای مدیریت یک کانال تلگرام یاری می‌کند تا در بازه زمانی کوتاه‌تری به موفقیت و درآمدزایی از آن برسید.
 

تولگرام چیست؟


تولگرام سرویسی اینترنتی است که به طور رایگان می‌توانید در آن عضو شوید. پس از آنکه مراحل فعال‌سازی حساب کاربری را طی کردید، پنلی در اختیارتان قرار می‌گیرد که با استفاده از آن و کمک یک ربات تلگرام می‌توانید از خدماتش بهره بگیرید.

امکانات رایگان این ابزار شامل ارسال پست متنی، تصویری، ویدئو یا گیف، فایل‌های صوتی و اسناد هستند که همگی را می‌توانید در همان لحظه یا با زمان‌بندی برای آینده به کانال خود بفرستید.

خوشبختانه برای اضافه کردن کانال در این ابزار هیچ محدودیتی پیش رویتان قرار نداده است و هر تعداد کانال که بخواهید می‌توانید به آن اضافه کنید.

کار با پنل کاربری هم بسیار راحت است و آن‌قدر ساده و گویا طراحی شده که نیاز به راهنما یا آموزش نداشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن کانال و در نهایت ایجاد ارتباط میان آن و تولگرام از طریق ربات‌هاست.
این ربات می‌تواند ربات اختصاصی تیم تولگرام باشد یا رباتی که خودتان برنامه‌نویسی کرده‌اید. روش آسان طبیعتاً افزودن ربات مورد بحث به عنوان ادمین کانال است، اما اگر به هر دلیلی قصد استفاده از آن را ندارید قادر به استفاده از ربات اختصاصی خودتان خواهید بود که البته استفاده از آن دردسرهای خاص خودش را دارد.
 

مدیریت جدید چند کانال تلگرام


اگر به صورت همزمان مدیر چندین کانال تلگرامی هستید، تولگرام نعمت بزرگی برایتان خواهد بود. به لطف کنترل پنل تخصصی این سرویس، پست‌های تمام این کانال‌ها را می‌توانید از قبل آماده کرده و زمان‌بندی کنید. تا در آینده منتشر شوند. در این صورت مثلاً می‌توانید رأس ساعت 6 صبح به تمام کانال‌های خود پست واحدی بفرستید.
البته تولگرام برای هر پست زمان‌بندی شده مبلغ 150 تومان از شما هزینه می‌گیرد که قیمت معقولی است. ضمناً به پاس عضویتتان در سرویس در همان ابتدای عضویت 3000 تومان اعتبار هدیه هم به شما اعطا می‌شود که با همان می‌توانید 20 پیام زمان‌بندی شده بفرستید.

امکانات ادیتور تولگرام برای مدیران کانال‌ها فوق‌العاده ایده‌آل هستند. قابلیت تنظیم ابعاد تصاویر، قرار دادن واترمارک، نوشتن شرح پست(حتی برای گیف ها و فایل‌های صوتی)، ارسال پست با دکمه‌های شیشه‌ای و... مواردی هستند که با تولگرام به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.
این ابزار کانال تلگرام را مدیریت می‌کند و استفاده از آن نیز بسیار راحت و روان است . در ادامه با نحوه کار با آن آشنا خواهیم شد.
 
آموزش نحوه استفاده از تولگرام

 

نحوه کار با تولگرام


ابتدا به سایت www.toolgram.ir  مراجعه نمایید.
سپس عضو این سایت شوید؛ به این صورت که از منوی موجود در این سایت گزینه عضویت را انتخاب نمایید.
نام و آدرس پستی و اطلاعات دیگری را که لازم است، در این بخش وارد نمایید تا بتوانید عضو این سایت شوید و از امکانات آن به صورت رایگان استفاده کنید.
اکنون وارد ایمیل خود شوید تا لینک عضویت ارسالی از سوی سایت تولگرام را فعال کنید. اکنون قدم اصلی را برداشته‌اید و می‌توانید  به صورت رایگان از امکانات ابزار مورد بحث استفاده نمایید.

حال به پنل تولگرام بروید و بر روی آیکن ”+” که در بالای صفحه است، کلیک نمایید.
اکنون در تولگرام وارد کانال خود شوید، حال در این مرحله باید نام ربات تولگرام(یا رباتی را که خودتان ساخته‌اید) به برنامه اضافه نمایید. برای این منظور باید در تلگرام وارد کانال مورد نظر خود شوید، سپس در بخش Administrators لیست ادمین‌های کانال خود را مشاهده می‌کنید، روی گزینه Administors  کلیک نمایید و روی آیکن ذره‌بین بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. حال Toolgrambot را تایپ نمایید. اکنون بر روی آن تپ نمایید تا یکی از مدیران کانال شما شود. در ادامه مراحل بر روی گزینه ثبت کانال تپ نمایید. حال کانال شما در تولگرام ثبت شده است.

بنابراین شما می‌توانید، بعد از انجام مراحل فوق در تولگرام گزینه ارسال پست را کلیک نمایید و نوع پست خود را انتخاب نمایید. اکنون برای ویرایش پست از منوی بالای صفحه، کانال یا کانال‌های خود را انتخاب نمایید.
حالا بخش تصویر و توضیحات تصویر را تکمیل نمایید.

در انتهای کار دو گزینه وجود دارد: "همین الآن" یا "ارسال در آینده".
گزینه‌ی همین الآن: پست‌های شما را در همان لحظه و به سرعت ارسال می‌نماید.
گزینه‌ی ارسال در آینده: به پست‌های خود زمان می‌دهید که در چه زمانی ارسال شوند .

سخن آخر
با استفاده از ابزار تولگرام می‌توانید به راحتی به مدیریت کانال‌های خود در تلگرام بپردازید و در عین حالی که مشغله زیادی دارید، کارهایتان را ساماندهی کنید. به عبارت دیگر، با استفاده از ابزارهای جانبی تلگرام به روز باشید و به کارهایتان سامان دهید.



       مطالب بیشتر در زمینه کاربرد تلگرام:
       - معرفی تلگرام ایکس و قابلیت های منحصر به فرد آن
       - ترفندی برای تبدیل آهنگ به ویس در تلگرام
       - چگونه از محتوای تلگرم بک آپ بگیریم؟
       - آموزش فوروارد کردن پست در تلگرام بدون نمایش نام کانال
       - چگونه تلگرام را حذف کنیم؟ / روش دیلیت اکانت تلگرام

 
 
  
کد مطلب: 52613
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام