۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲

قیمت پیامک‌ها در سال94

ایتنا- اپراتورهای موبایلی موظفند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان این خدمت دریافت کنند.
قیمت پیامک‌ها در سال94


با تصویب مجلس پیام کوتاه فارسی و انگلیسی اپراتورهای مختلف در سال ۱۳۹۴ یک تومان افزایش تعرفه خواهد داشت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه یک بند الحاقی درآمدی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه ۹۴ را بررسی کرده و بدین ترتیب مصوب کردند، اپراتورهای موبایلی موظفند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان این خدمت دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.

البته در اخباری که از سوی مجلس منتشر شد به این نکته اشاره نشد که به طور دقیق این تعرفه‌ها از چه زمانی اجرایی خواهند شد اما برخی کارشناسان و متخصصان این حوزه بر این نکته تاکید دارند که با توجه به آن که این رقم برای بودجه سال ۹۴ در نظر گرفته شده به احتمال زیاد از ابتدای فروردین ماه تعرفه‌های جدید اعمال خواهد شد.

البته نمایندگان مجلس به این نکته هم اشاره نکرده‌اند که آیا تنها در سال ۱۳۹۴ این مبلغ از کاربران موبایل دریافت می‌شود یا قرار است در سال‌های آینده نیز این روند استمرار داشته باشد.

اما یک روز پس از انتشار این خبر برخی رسانه‌ها اینگونه اعلام کردند که نمایندگان کمیسیون فرهنگی درخواست داده‌اند اپراتورهای موبایل بابت پیامک‌های تبلیغاتی نیز ۱۰ ریال بیشتر هزینه دریافت کنند و درآمد آن به سازمان صدا و سیما تعلق گیرد که این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان در صحن علنی مجلس مواجه شده و رای نیاورده است.

وزیر ارتباطات هم با تاکید بر این که تصمیم گیرنده درباره این افزایش قیمت وزارت ارتباطات نیست اظهار کرده است: پیشنهادات متعددی در رابطه با افزایش تعرفه‌های پیامک‌ها و سایر خدمات تلفنی بود که ما مخالف همه این افزایش قیمت‌ها بودیم اما به هر حال یکی از این پیشنهادها رای آورد.

محمود واعظی همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش قیمت پیامک‌ها پیشنهاد خود مجلس بوده است و پول آن نیز به وزارت ارتباطات نمی‌رسد بلکه صورت به جداگانه در خزانه دولت می‌رود و صرف فعالیت‌های دیگری می‌شود.

اما با این وجود باید در نظر داشت در شرایطی که با روی کار آمدن انواع نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل به نظر می‌رسد حجم انتقال پیامک در میان کاربران موبایل کاهش پیدا کرده، سیاست‌های این چنینی که باعث افزایش مجدد تعرفه پیامک می‌شود می‌تواند نقش بسزایی در کاهش استقبال مردم از این سرویس داشته باشد.

تعرفه جدید پیامک‌های فارسی و انگلیسی از سوی اپراتورهای مختلف به شرح جدول زیر است:


آخرین باری که تعرفه پیامک‌ها دستخوش تغییر شده و پیامک‌های فارسی با کاهش و پیامک‌های لاتین با افزایش تعرفه مواجه شدند به سال ۱۳۸۶ باز می‌گردد.
کد مطلب: 34840
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین شیران
feedback
Iran, Islamic Republic of
بابت چی قیمت افزایش می دید?????
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام