۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۶

زنجیره تامین نیاز به بازچینش دارد

در کنفرانس خدمات ارزش افزوده مطرح شد:
موضوعات مربوط به بازار کسب و کار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، محتوا برای تلفن همراه، نرم‌افزارهای تلفن همراه، اپراتورها و زیرساخت، خدمات مالی و بانکی همراه، خدمات عمومی (دولتی) بر روی تلفن همراه، وب و تلفن همراه در این همایش مطرح شد.


دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایران به همت دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسان و مدیران صنعت مخابرات کشور برگزار و موضوعات مربوط به بازار کسب و کار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، محتوا برای تلفن همراه، نرم‌افزارهای تلفن همراه، اپراتورها و زیرساخت، خدمات مالی و بانکی همراه، خدمات عمومی (دولتی) بر روی تلفن همراه، وب و تلفن همراه در این همایش مطرح شد.

به گزارش ایتنا این کنفرانس در روز دوم برگزاری، کار خود را با برگزاری پانل خدمات پرداخت و بانکداری همراه، با حضور حسین واعظ قمصری، مدیرعامل پرداخت الکترونیک بانک سامان، علیرضا طلوع مدیرعامل شرکت جیرینگ، علی ضیا، مدیر تجاری شرکت حصین، باقر صمدی مدیر ارشد بازاریابی شرکت ایرانسل و محمد مظاهری، قائم مقام شرکت توسن پی گرفت.

این پانل با طرح موضوع اهمیت استاندارد سازی در بخش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه آغاز شد.
در ادامه علی ضیا با اشاره به این که عدم استاندارد سازی تنها به نفع بازیگر انحصار طلب بازار است، به بحث ارتباط بین اپراتورها اشاره کرد که در حال حاضر به علت یکپارچه شدن استانداردهای به کار گرفته شده بین اپراتورها، این ارتباطات تا حد زیادی تسهیل شده است.

در ادامه قمصری به موضوع بازاریابی در این خصوص اشاره کرد و افزود: متاسفانه، این کسب و کار نتوانسته آنچنان که باید در ایران رشد کند و یکی از مهمترین عامل‌های آن اختلالات عمده در اینترنت ایران بوده است.
علیرضا طلوع اما با بیان اقدامات انجام شده در مجموعه جیرینگ ابراز امیدواری کرد که با تعریف ابزارها و ابلاغ بخشنامه های جدید از سوی بانک مرکزی مشکلاتی که اکنون در مسئله پرداخت الکترونیک در بستر تلفن همراه در کشور وجود دارد مرتفع گردد.

در پایان پانل مظاهری که ریاست پانل را نیز بر عهده داشت، با جمع بندی مباحث ارائه شده، توجه به بحث استاندارد سازی و باز چینش زنجیره تامین به نحوی که همه بازیگران این حوزه بتوانند ذی نفع باشند را لازمه توسعه پایدار در این بخش بر شمرد.

گفتني است، خدمات ارزش‌افزوده تلفن همراه (Value-added service) كه به اختصار از آن با عنوان VAS ياد مي‌شود، از جمله دستاوردهاي نوين صنعت مخابرات است كه ضمن درآمدزايي فراوان براي اپراتورهاي تلفن همراه و رقابتي كردن هر چه بيشتر اين صنعت به نفع مشتريان، طيف گسترده‌اي از خدمات بسیار متنوع را در تمامی زمینه‎های کسب و کار فراهم آورده است. این خدمات، می‎تواند در صنایع مختلف برای توسعه بازار با هزینه بسیار کم و یا ناچیز مورد استفاده قرار گیرد.

یادآور می شود، کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه این همایش به در محل مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد.
 
کد مطلب: 21592
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام