۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۰

قاچاق و تقلب گسترده در بازار تلفن همراه

ایتنا - متاسفانه مردم آگاهی چندانی در مورد نوع پیگیری و مراجعه به نهادهای مرتبط برای پیگیری شکایت خود ندارند.


سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران با اشاره به گستردگی قاچاق و انواع تقلب در بازار تلفن همراه، گفت: هر هفته ۳۰ مورد شکایت از مراکز خدماتی گوشی موبایل ارائه می‌شود که در صورت تأیید، پلمب مرکز تعمیر یا خرید و فروش گوشی، جریمه متخلفان است.

به گزارش ایتنا غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با مهر افزود: به دلیل گستردگی قاچاق و تقلب در زمینه تجهیزات مخابراتی هر هفته حدود ۳۰ مورد شکایت در این اتحادیه توسط کارشناسان حقوقی در کمیسیون حل اختلاف این اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران با اشاره به بیشترین میزان شکایت از مورد وسایل و تجهیزات مخابراتی در کمیسیون حل اختلاف این اتحادیه گفت: متاسفانه به دلیل گستردگی قاچاق و انواع تقلب‌ها در بازار تلفن همراه، گوشی موبایل بیشترین آمار شکایت را به خود اختصاص داده است.

کریمی همچنین در مورد نحوه برخورد با متخلفین نهایی در این اتحادیه گفت: در صورت اثبات شدن ادعای فرد شاکی توسط قاضی این کمیسیون، فرد متخلف در صورت بار اول به جریمه نقدی و در صورت تکرار تخلف خود، محل فعالیت آن پلمب می‌شود.

وی با اشاره به میزان مدت زمان پلمب مغازه‌های متخلفین تصریح کرد: بعد از صدور نهایی پلمب مغازه‌ها توسط شورای حل اختلاف، این اتحادیه بعد از صدور نامه و اثبات ادعای خود به اداره اماکن، به پلمب سه هفته‌ای محل کار فرد متخلف می‌پردازد.

سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران ادامه داد: بدون استثناء تمامی مراکز فعالی که در زمینه تعمیر گوشی تلفن همراه، تلفن بی‌سیم، تلفن ثابت و سانترال باید از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مجوز فعالیت می‌کنند در صورت تخلف توسط این اتحادیه طبق قوانین امور صنفی توانایی پلمب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به میزان مدت بررسی به شکایت مراجعین در این اتحادیه گفت: از زمان اولین مراجعه تا بررسی نهایی پرونده‌ها در این اتحادیه نهایت سه هفته زمان می‌برد.

سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران همچنین با اشاره به عدم آگاهی حدود ۸۰ درصد از کاربران در صورت برخورد با هرگونه تقلب و سوءاستفاده در بازار تلفن همراه، گفت: متاسفانه مردم آگاهی چندانی در مورد نوع پیگیری و مراجعه به نهادهای مرتبط برای پیگیری شکایت خود ندارند.

کریمی در مورد سوءاستفاده برخی مراکز تعمیرات موبایل از محتویات داخل گوشی مشترکان، گفت: برخورد با سوءاستفاده کنندگان از محتویات داخل گوشی‌های موبایل مشترکان توسط مراجع قضایی صورت می‌گیرد که در این خصوص از گزارش کارشناسان حقوقی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد که افراد در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکلی در مورد تعمیر گوشی تلفن همراه خود مانند استفاده از جنس تقلبی و یا عدم رعایت ضوابط لازم می‌توانند مراتب را با اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در میان بگذارند.
 
کد مطلب: 22004
نام شما
آدرس ايميل شما


ارش
feedback
United States
در روز شکایت واقعی در مورد گوشی همراه و تعمیرات حدود 3000 مورد در نظر بگیرید مردم نه حال و نه وقت شکایت دارند خیلی هم وقتی میروند شهرستان تازه متوجه می شوند چه کلائی به سرشان رفته حال شما قضاوت کن خریدار شهرستانی و یا خوده تهرانی خیلی نمی دانند اصلا کجا باید بروند حالا درد سر امروز و فردا جا خود فروشندگان تهرانی سر همکار خود در شهرستان هزار جور کلا می ذارند چه برسد سر خریدار عادی ادعای حرف من درامد نجومی انان در سال است از راه درست حلال که اینجوری نمیشه در امد داشت
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام