۰
plusresetminus
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
تصمیم کارگروه ساماندهی پیامک‌ها؛

برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های غیرمجاز تبلیغاتی و ارزش افزوده

ایتنا- کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه تلفن همراه به ریاست وزارت ارشاد، قوانین مرتبط با تنبیه و برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های غیرمجاز تبلیغاتی را تدوین می‌کند.
برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های غیرمجاز تبلیغاتی و ارزش افزوده


امیر سیاح مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برنامه‌های مدنظر کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه اظهار داشت: موضوع قوانین مرتبط با تنبیه و تشویق ارسال کنندگان پیامک‌های انبوه در سومین جلسه این کارگروه بررسی شده و تدوین‌نهایی و تصویب آن در جلسه آینده این کارگروه انجام می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، سیاح با تاکید براینکه اپراتورهای تلفن همراه و تولیدکنندگان محتوای پیامکی ملزم به راه‌اندازی سامانه نظارت بر این فعالیت‌ها تحت نظر مرکز رسانه‌های دیجیتال شده‌اند خاطرنشان کرد: سامانه محتوای پیامک‌های انبوه برای نظارت باید توسط این اپراتورها و شرکت‌های فعال در این زمینه راه‌اندازی شود.

سیاح با بیان اینکه با ارسال کنندگان پیامک‌های غیرمجاز تبلیغاتی برخورد می‌شود گفت: نظارت بر مسابقات پیامکی و پیامک‌های ارزش افزوده نیز در دستور کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه قرار گرفته است.

مدیر سامانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به جلسات مداوم برای اجرای مصوبه ساماندهی پیامک‌های انبوه شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: از سال گذشته این موضوع در دست بررسی است و باید با همکاری بیشتر اپراتورهای موبایل اجرایی شود.

وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه ملزم شده‌اند که مرکز رسانه‌های دیجیتال نماینده خود را معرفی کرده تا موضوع را‌اندازی سامانه و پنل نظارت بر محتوا شکل اجرایی به خود بگیرد؛ علاوه بر اپراتورها، شرکت‌های ارائه کننده خدمات پیامکی و شرکت‌های واسط نیز باید از بخش رسانه برخط مرکز رسانه‌های دیجیتال برای این فعالیت، مجوزهای لازم را دریافت کرده و پنل محتوا را با نظارت این مرکز راه‌اندازی کنند.

سیاح با بیان اینکه همکاری اپراتورهای موبایل و شرکت‌های فعال در عرصه پیام کوتاه کمرنگ است، اضافه کرد: تجمیع‌گران محتوا که واسطی بین اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده محتوا محسوب می‌شوند نیز باید از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عدم همکاری کامل این شرکت‌ها و اپراتورهای موبایل را به رگولاتوری و مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده‌ایم، گفت: با راه‌اندازی پنل محتوای پیامک‌های انبوه، مشخص خواهد شد که روزانه چه تعداد پیامک در حیطه تبلیعات، مسابقه و ارزش افزوده متنی ارسال می‌شود و چنانچه محتوای این پیامک‌ها مجاز نباشد قبل و بعد از ارسال مورد نظارت و برخورد مرکز رسانه‌های دیجیتال قرار می‌گیرد.

مدیر سامانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به روند بررسی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی گفت: روند بررسی پیامک‌ها به این نحو است که پیامک‌های مسابقات و ارزش افزوده قبل از ارسال و پیامک‌های تبلیغاتی پس از ارسال مورد ارزیابی و نظارت قرارمی‌گیرند؛ این پیامک‌ها باید از ارگان و سازمان زیرمجموعه خود تائیدیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶۰ شرکت از کل شرکت‌های فعال در حوزه پیامک تلفن همراه در پنجره واحد بررسی محتوای مرکز رسانه‌های دیجیتال دارای پنل محتوا هستند خاطرنشان کرد: در مورد پیامک‌های تبلیغاتی، محتوای ارسالی از نظر موضوع و الفاظ استفاده شده مورد نظارت قرار می‌گیرد و در صورتیکه این پیامک‌ها دارای مجوز از ارگان‌های مربوطه نباشند و قوانین و مقررات پیامک‌های تبلیغاتی را رعایت نکنند مورد جریمه، توبیخ و درج در پرونده قرار می‌گیرند.
کد مطلب: 37863
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام