۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸

ايران و جهان در دنياي IT سال 2015

در دانشگاه‌های شهر پیونگ یانگ از چند مهندس و پزشک راجع به دنیای IT پرسیدیم گفتند یعنی چی؟


وب شهر - آینده برای خودش تا حدی قابل حدس زدن هست و تا حدی مبهم و نامعلوم.
در این مطلب نگاهی طنز به رخدادهای کشورهای مختلف دنیا در دنیای IT سال ۲۰۱۵ داشته‌ایم.

آمریکا
- استیو جابز آیپد ۵ را رونمایی کرد. او در حالی که به شدت لاغر شده بود و گویی لباس‌هایش را روی چوب رختی انداخته‌اند آمد و آیپد ۵ را رونمایی کرد. کماکان شایعات در مورد سلامتی جابز بسیار زیاد است.
- مایکروسافت ویندوز ۹ را رونمایی کرد و قول داد که این ویندوز ویروس نداشته و قابل کرک نباشد!
- کاربران در اعتراض به کم بودن سرعت اینترنت در برابر سنا و کاخ سفید تجمع کردند. یکی از معترضین به ما گفت: هی! پسر می‌فهمی سرعت چقدر کمه!؟ فقط ۴ گیگابیت بر ثانیه و این یعنی فاجعه!
- بیل گیتس و همسرش میلندا که تقریبا” همه بچه های دنیا را واکسن زده‌اند قرار شد در سری جدید بزرگسالان را هم واکسن بزنند تا ویروس نگیرند!
- گوگل کروم ۴۵ عرضه شد. تغییرات وسیعی در این نسخه از مرورگر کروم اعمال شده است که مهم‌ترین آن تغییر ایکون برنامه بوده است!

ژاپن
سونی اعلام کرد که دیگر هک نخواهد شد و خیال کاربران راحت باشد که چیزی جز سایز لباس‌های زیرشان لو نرفته است!

کره جنوبی
شرکت سامسونگ اعلام کرد که بالاخره رقیب اصلی آیفون که iPhone Killer است را عرضه خواهد کرد شک نکنید! سیستم عامل این گوشی اندروید ۵ با نام فالوده بستنی خواهد بود.

چین
هکرهای چینی دامنه گوگل را به چوگل و جی میل را به چی میل تغییر دادند. البته سخنگوی وزارت خارجه چین هرگونه ارتباط این هکرهای عزیز و دوست داشتنی با دولت چین را قویا” رد کرد!

هند
تبلت ۳۵ دلاری شش هسته ای با ۴ گیگ رم DDR۴ بالاخره عرضه شد. البته این تبلت فقط در اختیار مردانی قرار می‌گیرد که اجازه دهند پزشکان آنها را اخته کنند تا جمعیت زیاد نشود!

ایران
پس از اجرای موفق اینترنت ملی که با استقبال کاربران ایرانی که دیگر صفحه فیلترینگ را نمی‌دیدند روبرو شد و همچنین فاز دوم آن که اینترنت استانی بود اکنون صرفا” برای امنیت و راحتی بیشتر کاربران عزیز(به جان خودم قسم!) طرح اینترنت محله اجرا می‌شود. در واقع شما در این شبکه به محله خود دسترسی دارید. وسعت این شبکه تا حدی است که اگر داد بزنید صدای شما می‌رسد. سرعت این اینترنت محله شونصد مگابایت بر ساعت است! هرکس از اینترنت استفاده کند ماهی ۲۰ هزارتومان یارانه می‌گیرد! البته نوت بوک و تبلت که سهل است حتی رادیو اف ام خانه ما هم به اینترنت پرسرعت چمدانی امریکایی دسترسی دارد! راستی سه ماه قبل از عرضه جهانی، ویندوز ۹ فاینال فول ورژن به قیمت ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

کره شمالی
در دانشگاه‌های شهر پیونگ یانگ از چند مهندس و پزشک راجع به دنیای IT پرسیدیم گفتند یعنی چی؟ این It هست نه IT بی‌سواد! ضمیر سوم شخص بی‌جان در انگلیسی هست! شما در خارج از ما در کره شمالی بی‌سوادتر هستید ها! الکی نیست که می‌گویند کره شمالی بهترین کشور دیناست!
کد مطلب: 19042
نام شما
آدرس ايميل شما


مسعود
feedback
کره شمالی خیلی باحال بود کلی خندیدم
محمد هادی
feedback
خیلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی جالب بود!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام