۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۰

همراه با دولت، همگام با یاهو

ايتنا - ما قبلا به گوش مبارك شنيده بوديم كه جاهايي مانند ياهو و گوگل، در خدمت اهداف جاسوسي و چه و چه هستند...
همراه با دولت، همگام با یاهو

مدت‌هاست در کشور ما بحث شيرين «ایمیل ملی» و الزام استفاده همه(دست كم دستگاه‌هاي دولتي) از آن مطرح شده است.
در این بین هر از چند گاهي مي‌بينيم كه مسئولين محترم آمار ارائه مي‌دهند كه هفتاد يا هشتاد يا نود درصد سايت‌ها به داخل منتقل شده‌اند، و دستگاه‌ها يا از ايميل ملي استفاده مي‌كنند، و يا حداقل از ايميل رسمي سايت خودشان.

جالب اینجاست که برخی از سازمان‌ها علاوه بر داشتن سایت(كه لابد كلي جلسه براي راه‌اندازي آن برپا شده و مقدار معتنابهي هزينه هم برايش صرف شده) از ایمیل سایت خود استفاده نمی‌کنند.
البته ما دليلش را اين نمي‌دانيم كه خداي ناكرده روش كار حرفه‌اي با ايميل رسمي خودشان را بلد نيستند، اما به هر حال علت چيست؟
ما نمي‌دانيم، شايد شما بهتر بدانيد...

ما قصد داریم در ایتنا هر از چند گاهي به معرفی برخی از این سازمان‌ها بپردازيم، که برخلاف برنامه رسمي دولت، از ایمیل ایرانی یا هاست ایرانی استفاده نکرده‌اند.
برنامه امروز ما پيرامون یکی از همين سايت‌هاست.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ظاهرا متولی فنی و فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای در ایران می‌باشد و دارای سایتی در هاست‌های داخل ایران نیز هست، اين بنياد براي معرفي بازي‌هاي ايراني معمولا مراسم باشكوه و پرسروصدايي برگزار مي‌كند، و براي انعكاس اخبار و تبليغات خود نيز براي رسانه‌ها و مطبوعات، مدام ايميل ارسال مي‌كند تا خبرها و مطالب اين بنياد را به صورت «لطفا» منتشر كنند.

اما نكته تعجب‌آور اين است كه اين بنياد معظم، براي ارسال ايميل‌هاي پي‌درپي خود، نه تنها از ايميل رسمي سايتش استاده نمي‌كند، بلكه از جاهايي مانند ياهو بهره مي‌گيرد(و ما قبلا به گوش مبارك شنيده بوديم كه جاهايي مانند ياهو و گوگل، در خدمت اهداف جاسوسي و چه و چه هستند...)

ممكن است اين سوال را بپرسيد كه وقتی این سازمان متولی امور بازی‌های رایانه از ایمیل‌ سایت خود و یا ایمیل ملی استفاده نمی‌کند، آیا در رسیدگی به امور بازی‌ها از الگوهای صحیح و اصیل ایرانی و فرهنگ ایرانی استفاده می‌کند یا باز هم با کپی‌برداری از غرب در امور فنی و فرهنگی بازی‌ها آنها را به بازی‌های ایرانی تبدیل می‌کند؟؟؟
نه، اصلا جاي نگراني نيست.
کد مطلب: 17656
نام شما
آدرس ايميل شما


رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
بي مزه بود. دليلي ندارد كه حتما از ايميل خودشان استفاده كنند. استفاده از ياهو و جي ميل راحت تر و مطمئن تر است
وبگرد
feedback
Iran, Islamic Republic of
جالبه.
در همه جاي دنيا استفاده از سرويس هاي رايگان براي شركتها و سازمانهاي دولتي، افت دارد اما در ايران همينطور زرت و زرت اينكار را ميكنند.
چند سال پيش وزير مملكت رو به تلويزيون ايميل خودش را اعلام كرد كه جيميل بود. واقعا آبروريزيه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
معلومه که جای نگرانی نیست.
یک نگاهی به وضعیت کشور بیاندازید.
اصلا جای نگرانی نیست.
دم ایتنا گرم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام