۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶

استفاده مایکروسافت از AI برای تسریع ارائه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10

ایتنا - شرکت مایکروسافت تاکید دارد که ترکیب داده‌های دورسنجی (telemetry) و هوش مصنوعیش باعث شده تا این آپدیت «هم ایمن و هم سریع» شود.
استفاده مایکروسافت از AI برای تسریع ارائه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10
 
مایکروسافت اعلام کرده است که از تکنولوژی‌های AI(هوش مصنوعی) برای ارائه جدیدترین آپدیت ویندوز 10 خود استفاده کرده است.
 
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از zdnet، مایکروسافت اعلام کرده است که آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 برای کسب و کارها آماده شده و اکنون بر روی 250 میلیون PC در حال اجراست. ولی با وجود برخی گزارش‌ها از وجود مشکلاتی در آن، این شرکت مستقر در ردموند تاکید دارد که هوش مصنوعی آن باعث رقم خوردن رکوردی از سرعت پخش این نسخه در جهان، و به شکلی مسئولانه، شده است.
مایکروسافت گفته است که رسیدن به این نقطه عطف 250 میلیونی در «زمانی کمتر از نصف» آنچه برای نسخه آپدیت قبلیش، Fall Creators Update، برای رسیدن به این عدد صرف شد رخ داده است.
 
با اینکه این پیاده‌سازی سریع به طور کلی یک علامت مثبت تلقی می‌شود، ولی به گفته یکی از کارشناسان Influential Windows این آمار «به شکلی غیرمسئولانه بدتر» از آن چیزیست که وی انتظارش را داشت، که شاهد آن برخی مشکلاتی است که کاربران پس از این آپدیت یا در حین آن با آن مواجه شدند.
این مشکلات برای کاربران کروم، کاربران آنتی‌­ویروس Avast ، ماشین‌های دارای SSDهای اینتل مشخص، و طیفی از دستگاه‌های Alienware دل رخ داده‌اند.   
 


ولی شرکت مایکروسافت تاکید دارد که ترکیب داده‌های دورسنجی (telemetry) و هوش مصنوعیش باعث شده تا این آپدیت «هم ایمن و هم سریع» شود، که سبب شده تا مشکلات به سرعت شناسایی شده و آپدیت‌ها برای سخت‌افزاری که از جانب آن دچار مشکل شده دشوار شود، همانطور که این کار برای دستگاه‌های Alienware و SSDهای اینتل که با این آپدیت مشکل داشتند انجام شد.
 
مایکروسافت همچنین برای مسائلی از توان AI و دورسنجیش خارج بوده‌اند نیز چاره‌جویی کرده است، از جمله اختلال سیاه شدن صفحه و ریبوت شدن که برای برخی از کاربران Avast پس از شروع استفاده از آپدیت آوریل 2018 رخ داده بود.
 
مایکروسافت مدعیست که این مشکل را «ظرف 24 ساعت از اولین باری که ظاهر شده است» شناسایی نموده و با مسدود کردن امکان دریافت این آپدیت ویندوز برای دستگاه‌هایی که به طور بالقوه از آن ممکن بود متاثر شوند از گسترش آن پیشگیری کرده است.
 
با این حال، یک شرکت تعمیرات کامپیوتر مشکل مربوط به Avast را سه روز پیش از رفع آن توسط مایکروسافت و Avast کشف نموده بود، که در سایت Reddit بحث برانگیز شد.
 
کد مطلب: 53118
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام