۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۳

وان‌پسورد به زودی از Passkeyها پشتیبانی خواهد کرد

ایتنا - پس‌کی‌ها، در مقایسه با پسوردها، در برابر فیشینگ و دستکاری اعتبارنامه‌ها از طریق حملات بروت‌فرس به پسوردها مانند حمله اسپری کردن رمز عبور (Password Spraying) مقاوم‌تر هستند، و همچنین نیاز به کد احرازهویت دو مرحله‌ای را برطرف می‌کنند.
دوران نیاز به رمز عبور به پایان می‌رسد؟
ابزار مدیریت گذرواژه 1Password در سال 2023 قابلیت پس‌کی را عرضه خواهد کرد، و در عین حال نسخه آزمایشی را برای کاربران راه‌اندازی کرده است تا این تجربه جدید بدون رمز عبور را آزمایش کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، پس‌کی‌ها (کلیدهای عبور) از استاندارد WebAuthn ایجاد شده توسط FIDO Alliance و کنسرسیوم وب جهانی استفاده می‌کنند و برای جایگزینی پسوردها با جفت کلیدهای رمزنگاری (به صورت: یک کلید عمومی که می‌تواند به اشتراک گذاشته شود و یک کلید خصوصی که چنین امکانی ندارد) که به کاربران اجازه ورود به اکانت‌شان را می‌دهد عمل می‌کنند.
 
WebAuthn توسط گوگل کروم، اپل سافاری و مایکروسافت اج پشتیبانی می‌شود. پس‌کی‌های WebAuthn همچنین با سیستم‌های بیومتریک مانند Face ID اپل و ویژگی Windows Hello مایکروسافت کار می‌کنند.
 
پس از فعال کردن این قابلیت، 1Password به جمع شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت می‌پیوندد که قبلاً پس‌کی‌ها را برای مرورگرها و سیستم عامل‌های مربوطه در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار داده‌اند. پی‌پل ماه گذشته پشتیبانی از کلیدهای عبور در آیفون، آیپد و مک را برای ورود به PayPal.com اضافه کرد. این دستگاه‌ها باید مجهز به iOS 16، iPadOS 16.1 یا MacOS Ventura باشند. کلیدهای عبور پی‌پل با iCloud Keychain همگامسازی می‌شوند تا ورود به سیستم را آسان‌تر کنند.
 

پس‌کی‌ها، در مقایسه با پسوردها، در برابر فیشینگ و دستکاری اعتبارنامه‌ها از طریق حملات بروت‌فرس به پسوردها مانند حمله اسپری کردن رمز عبور (Password Spraying) مقاوم‌تر هستند، و همچنین نیاز به کد احرازهویت دو مرحله‌ای را برطرف می‌کنند.
 
در حال حاضر، کاربران 1Password باید از کروم یا اج مبتنی بر کرومیوم برای استفاده از این دموی پس‌کی استفاده کنند، که از سرویس ساختگی به نام PassParcel برای ایجاد یک اعتبارنامه WebAuthn واقعی استفاده می‌کند که در حساب کاربری 1Password ذخیره می‌شود. 1Password اعلام کرده است که به زودی پشتیبانی از فایرفاکس و سافاری را اضافه می‌کند.
 
وان‌پسورد همچنین یک دایرکتوری مفید پس‌کی‌ها ایجاد کرده است که وب‌سایت‌های محبوبی را که از پس‌کی‌ها پشتیبانی می‌کنند نمایش می‌دهد.
 
کد مطلب: 70627
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
همه آنچه که دنیای مجازی نامیده میشد ، یا همان اینترنت ، انگاری مانند قصه های مادر بزرگ ها فقط در خیال می توان تجسمش کرد ،نه امکان نصب نرم افزارهای جدید است و نه امکان بروز رسانی نرم افزارها ، یا از اینسو فیلتر میشیم یا از آنسو ، و در نتیجه یگانه حسی که از این محرومیت تولید میشوذ ، استرس ، عصبی شدن ، و در نهایت شایدنوعی نفرت روزافزون در میان کاربران ، که هرگاه سیستمی را روشن می کنیم و اعلام نیاز به آپدیت در اعلان نمایش داده میشود ، حسی همراه با تحقیر بوجود می آید که وصف و حسش را فقط کاربران اینترنت متوجه میشوند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام