ايتنا - آخرين عناوين اپراتورها :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm/operators Mon, 02 Oct 2017 15:06:33 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Mon, 02 Oct 2017 15:06:33 GMT اپراتورها 60 ترافیک اینترنت نامحدود شبانه: هدیه همراه اول http://www.itna.ir/news/50381/ترافیک-اینترنت-نامحدود-شبانه-هدیه-همراه-اول اپراتور "همراه اول" از تاریخ ۱۰ مهرماه، ترافیک اینترنت نامحدود رایگان شبانه ارائه می‌کند. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در این طرح به مدت محدود و تا پایان پاییز ۹۶، کلیه مشترکینی که از بسته‌های اینترنت نوترینو استفاده می‌‌کنند، می‌توانند از ساعت ۳ بامداد تا ۹ صبح از ترافیک نامحدود رایگان بهره‌مند شوند. مطابق این طرح، کلیه مشترکین اعتباری و دائمی که بسته اینترنت فعال دارند می‌توانند از این طرح استفاده کنند و این هدیه شامل مشترکینی که از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده می‌کنند، نمی‌شود. بنابراین گزارش، این طرح شامل ترافیک اینترنت بین‌الملل و همچنین سایت‌های داخلی و شامل تمام بسته‌های یک روزه، یک هفته، یک ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه، یکساله و سایر بسته‌های اینترنت مانند بسته‌های اینترنت همراهی و بسته‌های هدیه طرح تعویض سیم به یوسیم (۱۵ و ۲۰گیگابایت) می‌شود. همچنین مشترکین از هریک از درگاه های فعالسازی مانند #۱*، #۱۰*، #۱۰۰*، #۱۰۰۰*، پیامک ۸۰۸۰، پیامک ۱۰، وب سایت و اپلیکیشن «همراه من» و IVR اقدام به خرید بسته کنند، مشمول این طرح می‌شوند. گفتنی است این طرح به صورت خودکار برای کلیه مشترکینی که بسته دیتا دارند فعال شده و نیازی به شماره گیری کد خاصی برای فعالسازی طرح نیست.   ]]> اپراتورها Mon, 02 Oct 2017 11:34:01 GMT http://www.itna.ir/news/50381/ترافیک-اینترنت-نامحدود-شبانه-هدیه-همراه-اول ممانعت فنی برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی http://www.itna.ir/news/50372/ممانعت-فنی-ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی   امیرخوراکیان با بیان اینکه یکی از بحث‌های مطرح شده در کارگروه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی، دریافت این پیامک‌ها از شماره‌های شخصی است، اظهار داشت: اگرچه این موضوع آنچنان حاد نیست و طیف وسیعی از جامعه این پیامک‌ها را دریافت نمی‌کنند اما با توجه به نارضایتی که پیامک‌های ناخواسته برای مشترکان به وجود می آوردند، این موضوع قابل پیگیری است. وی گفت: تصمیمی که هم اکنون اتخاذ شده این است که اپراتورها باید برای مشترکانی که از یک میزان سقفی بالاتر، با یک شماره خاص، پیامک ارسال می‌کنند، ممانعت فنی درنظر بگیرند. خوراکیان با اشاره به اینکه هنوز سقف تعداد مدنظر در این دستورالعمل، تعیین نهایی نشده است، افزود: این بحث با اپراتورهای مویایل انجام شده و اپراتورها نیز موضوع را پذیرفته و قبول کردند که به این آیین نامه عمل کنند. به این ترتیب دستورالعملی تدوین شود که درصورتیکه از شماره‌های شخصی موبایل از یک تعداد بیشتر، پیام ارسال شد، این پیامکها تبلیغاتی منظور شود. معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه قرار بود این موضوع در کارگروه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به تصویب نهایی برسد، گفت: در این مورد موضوعی که باید برای آن تفاوت قائل شد مربوط به تعداد پیامک‌های انبوهی است که کاربران در مناسبت‌های مختلف برای عده‌ای ارسال می‌کنند. این موضوع از نظر فنی باید قابل تفکیک با پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی باشد و طوری باشد که اپراتور بتواند تفاوت را درک کرده و پیامک شخصی افراد تداخلی با پیامک‌های تبلیغاتی شخصی نداشته باشد. وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات باید از طریق سامانه ۱۹۵ به موضوعات مربوط به مزاحمتهای پیامکی رسیدگی کند، افزود: درخصوص حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی، حدود یک ماه قبل در جلسات کارگروه شرکت کرده و پس از دریافت گزارش عملکرد، تصمیماتی اتخاذ شد که هم اکنون منتظر جمع بندی این تصمیمات و پیگیری موضوع هستیم. خوراکیان با بیان اینکه در این جلسات آماری از میزان شکایت مردمی درباره ارسال پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی ارائه نشد، اضافه کرد: به هر ترتیب موضوع تنظیم ارسال پیامک متناسب با خواسته مخاطبان از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود. وی با تاکید براینکه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از نظر محتوایی تا حدود زیادی حل شده است، گفت: اما در بخش فنی قرار است وزارت ارتباطات اقدامات موثرتری صورت دهد و پیگیری جدی تری شود که ما بتوانیم به نتیجه برسیم. ]]> موبايل Mon, 02 Oct 2017 05:49:54 GMT http://www.itna.ir/news/50372/ممانعت-فنی-ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی هزینه تماس و پیامک در طول پرواز چقدر است؟ http://www.itna.ir/news/50309/هزینه-تماس-پیامک-طول-پرواز-چقدر اگرچه بخش اعظم استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، مختص حضور در کشورهای خارجی است، اما گاهی ممکن است در شرایط اضطرار و پیش از رسیدن به مقصد سفر، در طول پرواز به برقراری ارتباط نیازمند شوید؛ در آن صورت می‌توانید از رومینگ پرواز اپراتورهای همراه استفاده کنید.   به گزارش ایتنا از ایسنا، برقراری تماس و ارسال پیامک در کشورهای خارجی با استفاده از سیم‌کارت‌های وطنی و سرویس رومینگ امکان‌پذیر است، اما یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما برخاسته و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید. در چنین شرایطی نیز اپراتورهای همراه تعرفه‌های مختلفی را برای تماس، پیامک و دیتای اینترنت در نظر گرفته‌اند. تعرفه‌های رومینگ در پرواز همراه اول مشترکان همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و دیتا استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس ویژه، کافیست سرویس رومینگ خود را روشن و شبکه On Air را جست‌وجو کنند تا از خدمات مذکور بهره‌مند شوند. تعرفه مکالمه در همراه اول به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، تعرفه پیامک ۳۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت، ۶۰ هزار تومان است. البته در حال حاضر امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. تعرفه‌های رومینگ در پرواز ایرانسل مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند در طول پرواز از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و حتی اینترنت همراه استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس، کافیست سرویس رومینگ را پیش از خروج از کشور فعال کرده و بدین‌ترتیب پس از برخاستن هواپیما تنها با روشن کردن گوشی، از خدمات مذکور بهره‌مند شوند. هزینه استفاده از خدمات تلفن همراه در طول پرواز برای اپراتور ایرانسل، به ازای هر دقیقه مکالمه ۹۰۰۰ تومان، هر پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت ۷۰ هزار تومان است. همچنین امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. تعرفه‌های رومینگ در پرواز رایتل همچنین مشترکین رایتل می‌توانند در سفرهای هوایی و در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از کلیه خدمات رایتل شامل تماس، پیامک و اینترنت همراه بهره‌مند شوند. البته روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه‌ای نخواهد داشت و امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. هنگام استفاده از سرویس رومینگ پرواز رایتل، هزینه تماس بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، درواقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه در نظر گرفته می‌شود و مبنای محاسبه هزینه اینترنت هر ۵۰ کیلو بایت است. تماس‌ها با رومینگ پرواز در رایتل، به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، ارسال پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت، ۶۵ هزار تومان هزینه دارد. از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که استفاده از سرویس رومینگ پرواز برای هر یک از اپراتورها، تنها در صورت سفر با برخی از خطوط هواپیمایی امکان‌پذیر است و تمامی خطوط هوایی از این سرویس پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین لازم است پیش از اینکه سرویس رومینگ پرواز را برای گوشی خوب فعال کنید، به خطوط هواپیمایی که اپراتورتان از این سرویس پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید. ]]> موبايل Tue, 26 Sep 2017 05:41:17 GMT http://www.itna.ir/news/50309/هزینه-تماس-پیامک-طول-پرواز-چقدر فقط امکان لغو پیامک‌های تجاری وجود دارد http://www.itna.ir/news/50079/فقط-امکان-لغو-پیامک-های-تجاری-وجود مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می‌شود، گفت: اپراتور سرویس‌های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می‌خواهد خدماتی ارائه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع‌رسانی ‌کند.   وحید صدوقی، درباره پیامک‌هایی که از طرف خود اپراتورها به مشترکان ارسال می‌شود، اظهار کرد: اپراتور با مشتری ارتباط تنگاتنگ دارد و برخی از سرویس‌های خود را از طریق پیامک به آنها اعلام می‌کند. این پیامک‌ها تبلیغاتی و تجاری از بیرون اپراتور نیست که مزاحمت ایجاد کند، بلکه با سرشماره خود همراه اول ارسال شده و اپراتور اگر سرویس‌ جدیدی راه‌اندازی کرده باشد، اعلام  و اطلاع‌رسانی می‌کند. وی با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می‌شود و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم این سرویس را قطع نکرده است، افزود: اپراتور سرویس‌های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می‌خواهد خدماتی ارائه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع‌رسانی ‌کند. البته می‌توان این امکان را فراهم کرد که اگر مشترک مایل نیست این پیامک‌ها را هم دریافت نکند، اما تاکنون درخواستی مطرح نبوده است. مدیرعامل همراه اول با تاکید بر دلیل قابلیت لغو پیامک‌های تبلیغاتی بیان کرد: پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترک آزاردهنده بود. به همین دلیل رگولاتوری سامانه ۸۰۰ را راه‌اندازی کرد تا مشترکان از این طریق اعلام کنند نمی‌خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند. در حال حاضر فقط امکان لغو آگهی‌های تجاری وجود دارد. بنابراین اگرچه می‌توان پیشنهاد کرد امکان لغو پیامک اپراتورها هم فراهم شود اما این پیامک‌ها تاکنون برای لغو مشخص نشده است. صدوقی همچنین در ادامه گفت: متاسفانه برخی از پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های دیگر ارسال می‌شود. حتی برخی مشترکان گله‌مند هستند که با شماره مشترکان برای آنها پیام تبلیغاتی ارسال می‌شود. اپراتورها ابتدا برای لغو ارسال این پیامک‌ها و محدود کردن آنها اعلام آمادگی کردند، اما رگولاتوری اعلام کرد که این پیامک‌ها را محدود نکنید. بنابراین این پیامک‌ها اکنون در دسته‌بندی پیام‌های قابل لغو نیست. ]]> اپراتورها Sun, 10 Sep 2017 05:32:28 GMT http://www.itna.ir/news/50079/فقط-امکان-لغو-پیامک-های-تجاری-وجود "سیم‌کارت دولتی"؛ کلاهبرداری جدید http://www.itna.ir/news/49996/سیم-کارت-دولتی-کلاهبرداری-جدید   برخی مشترکان اپراتورها از تماس‌هایی می‌گویند که به آنها توصیه می‌کند ضمن مراجعه برای تعویض سیم‌کارت‌های 3G با سیم‌کارت‌های 4G، سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کنند که تعرفه‌اش نصف تعرفه‌های کنونی است. این اتفاق در حالی است که همراه اول چند وقتی است پیامکی را با این مضمون که "اگر تاکنون سیم کارت خود را با سیم کارت نسل ۴ و ۴.۵ (یوسیم) تعویض نکرده‌اید، با ارسال کد پستی ۱۰ رقمی به سرشماره ۸۹۶۲ و یا مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان یا فروشگاه‌های همراه اول، علاوه بر دریافت اینترنت رایگان یوسیم، از اینترنت هدیه هم بهره‌مند شوید" به مشترکان خود ارسال می‌کند. در این راستا ماجرا را از اپراتور همراه اول جویا شدیم؛ وحید صدوقی  - مدیرعامل اپراتور اول - به ایسنا گفت: نرخ مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری مشخص و برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی یکسان است. البته گاهی بسته‌هایی در قالب مکالمه همراه یا سرویس‌های دیگر اعلام می‌شود که برای مشترکان تفاوتی ندارد و دولتی یا خصوصی یک قیمت است. او همچنین درباره سرویس‌های خاصی که ممکن است برای برخی از شرکت‌ها ارائه شود، توضیح می‌دهد: ما بعضا سرویس‌ها سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌کنیم که کارکنانشان سرویس‌های خاص می‌گیرند. اما آنها هم یک گروه عام هستند و این سرویس‌ها برای یک گروه خاص نیست. بنابراین در صورتی که تماسی با عناوینی مانند تعرفه‌های نصف برای سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کردید، آگاه باشید که ممکن است کلاهبرداری به شیوه‌ای جدید باشد و سیم‌کارتی که تعرفه‌اش نصف تعرفه سیم‌کارت‌های دیگر باشد، وجود ندارد. به گزارش ایسنا، اپراتور اول چندی پیش نیز در اطلاعیه‌ای به مشترکین خود هشدار داد که سیم‌کارت را فقط از درگاه‌های معتبر فروش، خریداری کنند؛ زیرا اخیراً مشاهده شده افرادی از طریق تلفن ثابت در تماس با مشترکین این اپراتور، خرید سیم‌کارت همراه اول را با یک شماره مشابه و قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و با شرایط بسیار ویژه، پیشنهاد می‌دهند که اغلب از خریداران کلاهبرداری شده و پس از فروش، فروشنده پاسخگو نیست. بر این اساس اعلام شده بود که مشترکان باید آگاه باشند که اپراتور اول تنها از طریق درگاه‌های رسمی فروش خود، اقدام به واگذاری و فروش سیم‌کارت می‌کند و فروشندگان مذکور رابطه‌ای با همراه اول نداشته و مشترکین نباید به اعتبار همراه اول، به آنها اعتماد کنند. ]]> موبايل Mon, 04 Sep 2017 14:57:10 GMT http://www.itna.ir/news/49996/سیم-کارت-دولتی-کلاهبرداری-جدید ورود رسمی «شاتل موبایل» به بازار ارتباطات همراه http://www.itna.ir/news/49980/ورود-رسمی-شاتل-موبایل-بازار-ارتباطات-همراه سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه  شاتل با نام تجاری «شاتل موبایل» و با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر 3G و 4G و مکمل، با پیش‌شماره 0998 و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد. به گزارش ایتنا، مهم‌ترین ویژگی خدمات سیم‌کارت‌های این اپراتور، آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، دسترسی به شبکه‌های با کیفیت نسل سه و چهار، امکان ارائه خدمات ترکیبی پیش و پس پرداخت برای اولین بار در ایران، مکالمه و پیام‌رسانی ابری، خدمات رومینگ بین‌الملل مقرون به صرفه، خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرح‌های تعرفه و بسته‌های ترکیبی مقرون به صرفه با قابلیت انتقال بخشی از حجم باقی مانده بسته‌های دیتا به دوره بعد اعلام شده است. محمدحسن شانه‌ساززاده، رئیس هیئت مدیره و موسس گروه شرکت‌های شاتل‌‌ صبح شنبه، در نشست خبری اعلام راه‌اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، آغاز به کار این شبکه را سرآغاز تحقق نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران عنوان کرد. وی گفت: شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل به عنوان «شبکه همراه گروه شرکت‌های شاتل»، در سال 1394 و با هدف تمرکز روی نسل‌های جدید خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر شبکه‌های تلفن همراه،TD-LTE  وWi-Fi عمومی تاسیس شد. شانه‌ساززاده با اشاره به اینکه شاتل ظرفیت‌های حقوقی، فنی و تجاری مهمی برای تحقق "همگرایی خدمات ثابت و سیار" به منظور تبدیل شدن به یک بازیگر چهاروجهی را دارا است، گفت: با اضافه شدن خدمات تلفن همراه به سبد خدمات دسترسی باند پهن، تلفن ثابت و محتوای چند رسانه‌ای، شاتل، به یک بازیگر چهار وجهی در حوزه خدمات مخابراتی تبدیل شده است. او تاکید کرد: ما می‌خواهیم خدمات ارتباطی ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به بازار هدف‌مان ارائه و آنها را یکپارچه‌سازی کنیم و از طریق آمیختن آنها با تجربه‌هایی از دنیای واقعی برای مشتریان‌مان ارزش خلق کنیم و تجربه متمایزی از خدمات ارتباطی و نه صرفا خدمات و محصولات مخابراتی و ارتباطی عرضه کنیم.   همچنین آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در این مراسم گفت: شاتل موبایل اولین اپراتور Full MVNO است که به جز شبکه بی تی اس‌های موبایل دیگر ساختارهای یک شبکه تلفن همراه را دارد. او با اعلام اینکه در مقطع کنونی فقط سیم‌کارت‌های اعتباری ارائه می‌شود گفت: خدمات مورد نیاز مشترکان شاتل موبایل به صورت دوگانه یا همان هیبرید هم ارائه خواهد شد به‌طوری‌که مشترکین شاتل موبایل برای اولین بار در ایران می‌توانند بخشی از خدمات را به صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. وی از ارائه سیم‌کارت توریست در آینده خبر داد و گفت: با توجه به اشباع بازار سیم کارت‌های پس پرداخت، فروش این سیم‌کارت‌ها بعد از اجرایی شدن امکان ترابردپذیری این اپراتور آغاز خواهد شد. به گفته کریم بیگی قابلیت بسته‌های اینترنت «شاتل موبایل» انتقال مانده ترافیک به دوره بعد به همراه دقایق رایگان مکالمه و دسترسی به خدمات سینمایی نماوا است که این بسته‌ها را منحصربه فرد نموده است. او افزود: همچنین براساس بسته‌های مختلفی که پیش‌بینی شده، مشترکان براساس نیاز خود از خدمات صوت، پیامک و اینترنت همراه بدون هزینه مضاعف استفاده کنند. کریم بیگی همچنین از ارائه 6 مودم ویژه و انحصاری شاتل موبایل خبرداد که می‌توان با استفاده از آنها اینترنت را در محیط‌هایی مانند منازل، دفاتر کار، سازمان‌های اداری و حتی درون خودرو به اشتراک گذاشت. وی همچنین از امکان ارائه خدمات با گویش‌های محلی خبر داد که برای نخستین بار در این اپراتور ارائه خواهد شد. کریم بیگی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایتنا ارائه بسته‌های ویژه برای مشترکین DSL شرکت شاتل را از برنامه‌های مهم این شرکت دانست و 1 میلیون مشترک شبکه شاتل را مشتریان بالقوه این سیم کارت‌ها اعلام کرد که می‌تواند هزینه استفاده از موبایل و اینترنت را برای آنها بسیار مقرون به صرفه نماید. ]]> اپراتورها Sat, 02 Sep 2017 08:41:16 GMT http://www.itna.ir/news/49980/ورود-رسمی-شاتل-موبایل-بازار-ارتباطات-همراه رمز موفقیت اپراتورهای مجازی؛ نوآوری! http://www.itna.ir/news/49963/رمز-موفقیت-اپراتورهای-مجازی-نوآوری معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری ارتباط برقرار کنند، درباره لزوم خلاقیت و سرویس‌های جدید ارائه خدمات به مردم در بازار رقابتی سخن گفت.   صادق عباسی شاهکوه  درباره شرایط اپراتورهای مجازی اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای اصلی موبایل را موظف می‌کند با دو اپراتور مجازی که موافقت اصولی دارند، قرارداد ببندند. بنابراین هر سه اپراتور قراردادهای خود را بسته و به ما نیز اعلام کردند و این قراردادها هر کدام حل ایراد شدند. نهایتا در حال حاضر پنج MVNO از ما پروانه گرفتند و با قراردادهایی که بسته‌اند، شماره هم دریافت کردند. وی در ادامه با بیان اینکه صاحبان MVNOها باید سیم‌کارت‌ها را آماده و شرایط بازاریابی و تبلیغات‌شان را فراهم می‌کردند، اظهار کرد: بعضی از آنها به این کار اقدام کرده و برخی سیم‌کارت  نیز واگذار کردند. از پنج سیم‌کارت مجازی، دو مورد واگذاری را به صورت جدی آغاز کردند. یکی از آنها نیز به زودی سیم‌کارت‌های آزمایشی را می‌دهند، چون باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری  برقرار کنند. معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اشاره به موانع راه‌اندازی اپراتورهای مجازی اظهار کرد: MVNOها کار سختی درباره اتصال متقابل با سایر اپراتورها داشتند که تا وقتی همه مسائل مربوط به آن حل نشود، واگذاری سیم‌کارت به صورت سراسری آغاز نمی‌شود. در حال حاضر واگذاری سیم‌کارت و فعال‌سازی آنها به صورت آزمایشی انجام شده و برخی از سیم‌کارت‌ها در شبکه کار می‌کند، اما تا اشکال کامل حل نشود، معمولا به صورت سراسری سیم‌کارت نمی‌فروشند. عباسی شاهکوه با بیان اینکه اپراتورهای مجازی جدید باعث می‌شود، برند جدیدی وارد بازار شده که ایجاد رقابت می‌کند و حق انتخاب را بالا می‌برد، افزود: کاربران می‌توانند به جای این که از سه اپراتور سیم کارت بگیرند، از اپراتورهای مجازی سیم کارت بگیرند. در عین حال برای BTS ایجاد کردن هزینه‌ای به کشور تحمیل نمی‌شود، بنابراین از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: اپراتورهای مجازی در عین حال که می‌توانند با اپراتورهای اصلی رقابت کنند، اما طبیعتا در زمینه‌ صوت و دیتا امکان رقابت وجود ندارد، زیرا بازار دست اپراتورهای اصلی است و مجازی‌ها امکان رشد ندارند. بنابراین تنها یک راه وجود دارد و اینکه سرویس‌های جدید و نوآوری داشته باشند. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم، سرویس‌ها و خدمات جدید و نوآوری در ارائه خدمات به مردم. ]]> اپراتورها Wed, 30 Aug 2017 09:23:55 GMT http://www.itna.ir/news/49963/رمز-موفقیت-اپراتورهای-مجازی-نوآوری شهر هوشمند ایجاد می‌شود http://www.itna.ir/news/49937/شهر-هوشمند-ایجاد-می-شود تفاهم ‌نامه ایجاد شهر هوشمند، بین همراه اول و سازمان منطقه آزاد اروند امضا شد. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این تفاهم‌نامه روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۹۶، با حضور وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران و اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در راستای همکاری مشترک طرفین برای ایجاد شهر هوشمند و افزایش کیفیت و سطح خدمات تلفن همراه مطابق با استانداردهای جهانی در سطح کل منطقه به امضا رسیده است. بنابراین تفاهم‌نامه، تأمین سیم‌کارت و تبلت‌های دانش آموزی در راستای هوشمندسازی مدارس، تأمین بستر مناسب برای ارائه و ایجاد خدمات شهر هوشمند از جمله حمل و نقل هوشمند شهری، حمل و نقل هوشمند جاده‌ای، پایش هوشمند مصرف انرژی(آب، گاز، برق)، خانه‌های هوشمند، تعریف بسته‌های تخفیف اختصاصی منطقه در حوزه مکالمه و اینترنت، کیف پول خرد و شبکه پرداخت و ارتقای شبکه روستایی و شهری منطقه آزاد اروند به نسل ۴.۵ اینترنت همراه، مورد توافق قرار گرفته است. همچنین با توجه به معافیت مناطق آزاد تجاری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، پس از کسب دستور از مراجع قانونی، هزینه مالیات بر ارزش افزوده برای ساکنین منطقه آزاد اروند از قبوض تلفن همراه اول کسر می شود. علاوه بر این بسته های سرویس های اختصاصی موبایل حسب نیاز منطقه آزاد اروند، برای شهروندان این منطقه تعریف خواهد شد. این موارد ثمره امضای تفاهم‌ نامه سازمان منطقه آزاد اروند با شرکت ارتباطات سیار ایران است که عواید دیگری نیز برای ساکنان منطقه آزاد اروند به دنبال دارد. شایان ذکر است، با توجه به ضرورت گسترش فناوری های نوین در سطح جامعه و ارائه خدمات بهینه با در نظر گرفتن ارزش های اسلامی و ایرانی و ضرورت اهمیت استفاده از ابزارها و تکنیک های نوین از جمله تلفن های همراه در ارتقای رضایتمندی عمومی در جامعه و با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در شرکت همراه اول، این تفاهم نامه فی مابین همراه اول و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شده است.    ]]> فناوری Tue, 29 Aug 2017 12:25:16 GMT http://www.itna.ir/news/49937/شهر-هوشمند-ایجاد-می-شود پیامک‌های اجباری اپراتورها! http://www.itna.ir/article/49877/پیامک-های-اجباری-اپراتورها اگرچه با آگاهی مشترکان از نحوه‌ غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی، موج نارضایتی‌ها از پیام‌های وقت و بی‌وقت فروکش کرده، اما همچنان پیامک‌هایی هستند که با توجیه ارائه خدمات اپراتور و حمایت از برخی طرح‌های تبلیغاتی، برای مشترکان ارسال می‌شود و این موضوع اعتراض‌هایی را سبب شده است.به گزارش ایتنا از ایسنا، داستان پیامک‌های تبلیغاتی و وعده‌ هزاران جایزه، در برهه‌ای از زمان به معضل بسیاری از مشترکان اپراتورها تبدیل شده بود. اینکه مشترکان گاه و بیگاه پیام‌هایی را دریافت می‌کردند که طبق گفته خودشان هرگز مایل به دریافتشان نبودند. برخی از کاربران نسبت به این پیامک‌ها و مزاحمتی که ممکن بود در هر ساعتی از شبانه‌روز برایشان پیش آید، بی‌تفاوت بودند اما برخی که این پیامک‌ها امانشان را بریده بود به مراجع مختلفی شکایت کردند تا سرانجام مسوولان تصمیم به ساماندهی این موضوع گرفتند.پیامک‌های مزاحم؛ این بار از طرف اپراتوربا وجود این اما اخیرا نارضایتی‌هایی از طرف مشترکان وجود دارد مبنی بر اینکه همچنان پیامک‌هایی برایشان ارسال شده که با به‌کارگیری راه‌های غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی هم نمی‌توان از دریافت آنها جلوگیری کرد. این پیامک‌ها شامل طرح‌هایی هستند که اگرچه محتوای غیراخلاقی ندارند و حتی بعضا با اهداف خیرخواهانه فرستاده می‌شوند، اما پیروی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال آنها بدون اجازه از مشترکان تخلف محسوب می‌شود.پاسخی اپراتور همراه اول در خصوص این پیام‌ها این بود: «برخی از پیام‌ها مختص خود اپراتور بوده و نمی‌توان آنها را حذف کرد.» و از آنجایی که «این پیامک‌ها سرویس‌ها و خدمات اپراتور را معرفی می‌کند» منافی با حق مالکیت مشترکین نیست! همچنین ممکن است طرح‌های دیگری وجود داشته باشد، مانند زمانی که «اپراتور از یک سمینار یا یک ارگان مانند کمیته امداد یا عتبات عالیات حمایت ‌کند» و در این راستا مشترکان هستند که هزینه این حمایت را نه با پرداخت مالی، که با صرف زمان خود می‌پردازند.البته اپراتور ایرانسل این مساله را رد کرده و می‌گوید ارسال پیامک‌های این اپراتور با درخواست لغو پیامک از طرف مشترکان لغو می‌شود. روابط عمومی اپراتور دوم در پاسخ به ایسنا اظهار کرد: "پیام‌هایی که مشترکان می‌گیرند سه دسته است. یک دسته از پیامک‌ها مربوط به شرکت‌هایی است که برای تبلیغات خودشان این کار را می‌کنند و ارتباطی به اپراتور ندارد. دسته‌ای از پیامک‌ها اطلاع‌رسانی خود اپراتور هستند و بدین ترتیب پیامک‌هایی درباره‌ سرویس‌ها و خدمات اپراتور ارسال می‌شود که اگر کاربران تمایلی به دریافت نداشته باشند، می‌توانند آن را لغو کنند. دسته سوم پیامک‌ها نیز اطلاحا ارزش افزوده هستند که در ازای عضو شدن کاربر در یک سرویس، برای او هزینه دارد. "در هر حال پیش از این محمود واعظی - وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات- در رابطه با پیامک‌هایی که در قبال آنها هزینه‌ای برای کاربر در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرده بود: "هیچ شرکتی حق ندارد بدون رضایت مشترک پیامکی را برای او فرستاده و از کاربر هزینه دریافت کند. " او همچنین درباره پیامک‌های تبلیغاتی گفته بود: "این پیامک‌ها وقت و ذهن مردم را درگیر می‌کند و بر همین اساس ما هم با آنها موافق نیستیم چرا که این روند جالبی نیست که یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی چندین پیامک را بگردد تا به پیامک‌های خود برسد. "بنابراین آنچه که در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی مورد توجه قرار می‌گیرد، صرف نظر از کلاهبرداری‌های ناشی از این پیامک‌ها و یا دریافت هزینه بابت پیام‌های ارزش افزوده که در ابتدای امر افراد از آن آگاه نبودند و هزینه‌های بالایی برایشان داشت، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشترکان و مزاحمت‌ها و صرف وقت برای مشاهده‌ی این پیام‌هاست. مشکلاتی از این دست و نارضایتی روزافزون صاحبان موبایل از این مزاحمان پیامکی باعث شد مدیران اپراتورها و مسئولان مرتبط در وزارت ارتباطات تمهیدی برای مقابله با این پیامک‌ها ناخواسته بیندیشند.مقررات ارائه خدمات پیامکی در رگولاتوریاما مصوبه ۱۳۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۰، در خصوص ارسال پیامک‌های انبوه و سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده، ضوابط و مقرراتی را مطرح کرد که به واسطه‌ آنها «کلیه اپراتورها موظفند برای ارایه خدمات پیامک انبوه در قالب اطلاع‌رسانی، خبری، تبلیغات، بازی و سرگرمی و موارد مشابه قبل از شروع ارایه خدمات، پس از تایید کمیسیون، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح قانونی دریافت و با تایید سازمان شروع به ارایه خدمات کنند.»از طرفی در این مصوبه آمده است: «کلیه اپراتورها موظفند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نوع خدمات پیامک انبوه، قبل از ارسال پیامک، موافقت مشترک را دریافت کنند.» و همچنین «در هر گونه خدمات پیامکی محتوایی که برای مشترک هزینه ایجاد می‌کند، باید تعرفه‌های مذکور به تصویب کمیسیون برسد.»همچنین طبق مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۱، «اپراتور موظف است قبل از شروع ارایه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی مورد نظر، در خصوص شرایط ارایه از جمله تعرفه خدمات، نحوه ارائه خدمت (به‌صورت اشتراکی و یا در ازای هر پیامک)، شرایط انصراف، حداکثر تعداد پیامک ارسالی در روز و مانند آن به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و همچنین در پرتال رسمی اپراتور هزینه خدمات و توصیه­‌های لازم برای دریافت خدمت با جزئیات شرایط ارایه خدمات را داشته باشد.»در این مصوبه همچنین تاکید شده است که « اپراتور موظف است در حین ارائه خدمت با ارسال پیام­‌های اطلاع‌رسانی، مشترک را از مجموع هزینه­‌های ایجاد شده آگاه نماید و در تمام مراحل ارائه خدمت، امکان انصراف از دریافت آن را برای مشترک فراهم کند. »همچنین مراکز مسوول از جمله مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مرکز ملی فضای مجازی به بررسی این موضوع پرداختند. که در نهایت طبق سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و انبوه در شبکه‌های ارتباطی مصوب شد هرگونه محتوا در خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده پیامکی باید با رعایت قوانین و مقررات کشور و عدم مغایرت با ارزش‌های ایرانی-اسلامی باشد.در آیین‌نامه مصوب شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامکی به دو دسته تقسیم می‌شود. خدمات پیامک انبوه که جنبه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی دارد و بدون درخواست مشترک ارسال می‌شود و هزینه‌ای برای مشترکان دربر نخواهد داشت؛ این پیامک‌ها پس از ارسال تحت نظارت وزارت ارشاد قرار خواهند گرفت. دسته دوم پیامک‌های ارزش افزوده که به انتخاب مشترک خواهد بود و باید بابت آن هزینه پرداخت شود تقسیم شده است و پیش از ارسال باید تحت نظارت وزارت ارشاد قرار گیرد و پس از دریافت مجوز، امکان استفاده از آن برای مشترکان ممکن خواهد بود.البته از نکاتی که مورد توجه است، اینکه اگرچه برخی از پیامک‌ها با ارزش‌های ایرانی-اسلامی مغایرت نداشته و خلاف مقررات نیز نباشند، اما قطعا ارسال آنها برای برخی از کاربران که تمایلی به دریافت آنها ندارند، ایجاد مزاحمت خواهد کرد. همین موضوع است که در حال حاضر و با دریافت پیامک، حتی اگر در ارائه سرویس‌ها و خدمات اپراتورها باشند، موجب اعتراض مشترکان شده است.نحوه لغو پیامک‌های تبلیغاتیبرای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشترکین همراه اول می‌توانند عدد «۱» را به «۸۹۹۹» ارسال یا کد دستوری *۸۹۹۹# را شماره‌گیری کنند و یا با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرند. برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل نیز باید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کرد و یا می‌توان از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بیان کرد.در این باره صادق عباسی شاهکوه - معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری- پیش از این درباره ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و بازی و سرگرمی گفته بود: با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری و به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری، روش‌های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر کرد.روش‌های مختلف ارسال درخواست به سامانه مربوط به لغو پیامک‌های تبلیغاتی نیز از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد دستوری#۸۰۰* است. با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی (ارزش افزوده) را نشان می‌دهد.عباسی شاهکوه با بیان اینکه تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی باید صرفا بین ساعات ۹ تا ۲۱ برای مشترکان ارسال شود، گفت: درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود. قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود. اما درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی مربوط به برداشت و واریز وجه، خریدهای الکترونیکی. همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود و قطع آنها خلاف مقررات است.همچنین فلاح جوشقانی با اشاره به مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفته بود: برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورها تائید مشترک برای فعال‌سازی الزامی است. حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویس‌های خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و درصورت مشاهده عضویت ناخواسته مشترکین پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. اپراتور باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و درصورت تائید مشترک آن را فعال کند.با توجه به مطالبی که در مصوبه‌های کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ذکر شده، مبنی بر اینکه «اپراتور موظف است در حین ارائه خدمت با ارسال پیام­‌های اطلاع‌رسانی، مشترک را از مجموع هزینه­‌های ایجاد شده آگاه کند و در تمام مراحل ارائه خدمت، امکان انصراف از دریافت آن را برای مشترک فراهم کند» و اینکه «قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود»، و اکنون برخی از مشترکان نسبت به پیامک‌های اپراتورها ناراضی هستند، به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند نظارت رگولاتوری و یا شفاف‌سازی این مصوبه باشد. این موضوع که آیا اپراتورها این اجازه را دارند که پیامک‌هایی را همچنان بدون موافقت مشترکان و حتی در شرایطی که برخی از آنها نسبت به ارسال این پیامک‌ها اعتراض دارند برای آنها ارسال کنند و آیا این موضوع واقعا منافی با حقوق مشترکان نیست؟ از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در حال پیگیری است. ]]> اپراتورها Sat, 26 Aug 2017 06:16:13 GMT http://www.itna.ir/article/49877/پیامک-های-اجباری-اپراتورها هر ایرانی چندسیم‌کارت دارد؟! http://www.itna.ir/news/49840/ایرانی-چندسیم-کارت طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه شد. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد. همچنین مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آنهاست. به همین دلیل و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان از نیمه سال ۱۳۹۳ با اجرای فاز اول آغاز شد. در فاز اول دریافت کد ملی و اطلاعات هویتی مالکان سیم‌کارت‌ها از طریق سامانه اپراتورها صورت گرفت. در این مرحله بود که افرادی با ۱۵ تا ۳۷ هزار سیم‌کارت شناسایی شدند. این فاز ظاهرا به صورت کامل اجرایی شده یا به عبارتی دیگر سیم‌کارت بدون اطلاعات مالک در کشور وجود ندارد.فاز دوم این طرح نیز شامل افرادی بود که بیش از ۱۰ سیم‌کارت به‌نام‌ خود دارند. با توجه به اینکه افراد حقیقی از نظر قانونی نمی‌توانند بیش از ۱۰ سیم‌کارت داشته باشند، در مرحله دوم اجرای طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های فاقد اطلاعات مشخص به تمامی مشترکان این سیم‌کارت‌ها پیامکی ارسال شد تا با مراجعه به امور مشترکان اپراتور خود، سیم‌کارت‌های فعال مورد نیازشان را اعلام کنند. اما دیوان عدالت اداری حکمی را صادر کرد که نمی‌توان مالکیت کسانی را که در گذشته بیش از ۱۰ سیم‌کارت داشتند، مخدوش کرد. بنابراین اجرای آن به شهریور موکول شد.وزیر ارتباطات درباره احراز هویت سیم‌کارت‌ها تاکید کرد: «در اجرای طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های موبایل تلاش داریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود.» در نهایت، با اتمام کار طراحی و انتقال پایگاه‌های دیتا، سامانه اپراتورهای تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شد تا واگذاری سیم‌کارت‌ها و هرگونه خدمات به مشترکان با احراز هویت انجام و از هرگونه سوء‌استفاده از مدارک افراد جلوگیری شود.همچنین سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه به نام اشخاص روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهر ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد. تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.۱۰ میلیون بازدید از سامانه استعلام خطوط مشترکینسامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید داشته است. در این سامانه کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیم‌کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی ایشان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین‌کننده سیم‌کارت به صورت صحیح ثبت شده است می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام ایشان در هر یک از اپراتورهای مذکور ثبت شده مطلع شوند.همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.این خدمات فقط به افراد حقیقی داده می‌شود که حداقل یک سیم‌کارت در یکی از اپراتورهای چهارگانه داشته باشند. بدین ترتیب مشترکین تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه درج شده است.هر مشترک در هر دوره ۱۰ روزه فقط یک‌بار می‌تواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند. همچنین درصورتی که از آخرین استعلام بیش از ۱۰ روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشید می‌توان موضوع را با مدیریت سامانه درمیان گذاشت. با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به شما داده خواهد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم‌کارت‌ها در هر اپراتور برایتان ارسال خواهد شد.مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند. ]]> اپراتورها Tue, 22 Aug 2017 06:43:02 GMT http://www.itna.ir/news/49840/ایرانی-چندسیم-کارت