ايتنا - آخرين عناوين اپراتورها :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm/operators Sat, 09 Dec 2017 09:36:25 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 09 Dec 2017 09:36:25 GMT اپراتورها 60 چگونه از سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی‌مان ثبت شده، مطلع شویم؟ http://www.itna.ir/news/51235/چگونه-سیم-کارت-هایی-کد-ملی-مان-ثبت-شده-مطلع-شویم در صورتی که خطوط سیم‌کارت خود را بدون رعایت مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی سیم‌کارت بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است، برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنید زیرا مسوولیت ناشی از سوءاستفاده از هر خطی که به نام مشترک باشد، با مالک قانونی آن است.   به گزارش ایتنا از ایسنا، طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه شد. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند. مغایرت احتمالی بین تعداد خطوط اعلام‌شده با تعداد مورد انتظار شما ممکن است به دو دلیل باشد؛ در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام‌شده کمتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که برخی از سیم‌کارت‌های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده است و یا اطلاعات هویتی برای برخی از خطوط در اختیارتان فاقد کد ملی بوده یا کد ملی ثبت شده صحیح نیست که در آن صورت احتمال قطع این خطوط توسط اپراتورها وجود دارد. همچنین در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام شده بیشتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی سیم‌کارت به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است. از آنجایی که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذارشده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آنهاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد. در سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیم‌کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی‌شان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین‌کننده سیم‌کارت به صورت صحیح ثبت شده است می‌توانند از تعداد خطوطی که به نامشان در هر یک از اپراتورهای مذکور ثبت شده مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند. درصورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه، نتایج از طریق پیامک یا آدرس CRA.IR برای کاربر ارسال خواهد شد. این خدمات تنها به افراد حقیقی داده می‌شود که حداقل یک سیم‌کارت در یکی از اپراتورهای چهارگانه داشته باشند. بدین ترتیب مشترکین تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده با کد ملی متقاضی که در شبکه تلفن همراه کل کشور به صورت فعال یا غیرفعال وجود دارد درج شده است. هر مشترک در هر دوره ۱۰ روزه تنها یک‌بار می‌تواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند. همچنین درصورتی که از آخرین استعلام بیش از ۱۰ روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشید می‌توان موضوع را با مدیریت سامانه در میان گذاشت. با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به شما داده خواهد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم‌کارت‌ها در هر اپراتور برایتان ارسال خواهد شد. مشترکان تلفن همراه در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند. ]]> اپراتورها Sat, 09 Dec 2017 06:00:39 GMT http://www.itna.ir/news/51235/چگونه-سیم-کارت-هایی-کد-ملی-مان-ثبت-شده-مطلع-شویم اپراتورها پیامک تبلیغاتی ارسال نکنند http://www.itna.ir/news/51200/اپراتورها-پیامک-تبلیغاتی-ارسال-نکنند   به گزارش ایتنا از تسنیم،  وزیر ارتباطات در نشست خبری خود درباره وظایف مهم این وزارتخانه اظهارداشت: حوزه اشتغال و آماده سازی زمینه های لازم در این خصوص و استفاده از ظرفیت جوانان و عملیاتی شدن این موضوع، پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از جمله مباحث و وظایف مهم این وزارتخانه است. وی ادامه داد: توسعه شبکه ملی اطلاعات در سه فاز انجام شده و چرخ ایجاد آن به حرکت درآمده و بهره برداری شده که اثراتی مثل فعالیت شرکت های کسب و کار نوپا، اشتغال زایی و جنب و جوش در این زمینه ناشی از اجرای این سند است. جهرمی خاطر نشان کرد: در سه هفته گذشته مرکز ملی فضای مجازی، سندی به وزارتخانه ابلاغ کرده که برای رسیدن به این سند و اهداف آن باید چه اقداماتی انجام شود، برهمین اساس اقدامات در این زمینه آغاز شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نگاه‌ها به شبکه ملی اطلاعات مثبت و منفی است اما با توجه به همه این شرایط در حال حاضر سندی که حاصل خرد جمعی مجووعه است تهیه شده است. سه ماه اول به فاز شناخت و تبیین اختصاص یافته و در ادامه نیز به سمت عملیاتی شدن حرکت خواهد کرد. وی یادآور شد: در حوزه پیام رسان های داخلی اقداماتی آغاز شده و در حوزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیز حساب ویژه ای باز شده که بحث مهم دیگر که در این مدت پیگیری شد، بحث اینترنت کودک بود از اینرو باید از اکوسیستم‌های تولید محتوا در حوزه اینترنت کودک حمایت شود که کمیته ای اجرایی با حضور نمایندگان ذیربط ایجاد شده و در حال هماهنگی آن هستیم. جهرمی اذعان داشت: یکی از حوزه‌های مهم بحث تعرفه است و نظام تعرفه گذاری خدمات ثابت در کشور با مشکلاتی همراه بود و نظام فعلی امکان رشد و تحقق اهداف را نداشت، اما با مصوبه جدید سعی در اصلاح این روند و گسترش و بزرگ شدن بازار شد. وی ادامه داد: در زمینه بحث توسعه خدمات روستایی، طی صد روز نصب یک هزار دستگاه خودپرداز، حمایت از صنایع دستی و کسب و کار، بررسی برای حل معضل اشتغال در این مناطق و توسعه خدمات در دستور کار است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه بحث آزادسازی اظهار داشت: پروانه دو اپراتور پستی صادر شده که در هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد. وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه بهبود کیفیت خدمات به مردم ارائه شده، گفت: روند جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم برای مردم آغاز شد و البته اشکالاتی در این زمینه وجود دارد. جهرمی افزود: در این خصوص از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات خود را برای مردم ارسال کنند زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی اپراتورها در چارچوب قوانین نیست و تذکرات لازم در این خصوص به اپراتورها داده شده و در آینده نیز پیگیری خواهد شد. وی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع از جلوی پای کسب و کارهای نوپا، گفت: عمده درخواست کسب و کارهای نوین رفع موانع فعالیت است و این قشر درخواست حمایتی ندارد. در حال حاضر این کسب و کارها با دو مشکل اساسی مواجه هستند که شامل نحوه ثبت - انحلال و همچنین سود نظام بانکی است که ضریب ریسک سرمایه گذاران برای کسب و کارهای نوپا را افزایش داده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: کمیته‌ای مشترک میان وزارت ارتباطات، دادستانی و پلیس تشکیل شده تا موانعی که بر سر راه این کسب و کارهای نو پا قرار دارد رفع شود و وظیفه این وزارتخانه تشکیل این کمیته و شفاف سازی در این بخش بود که این روند در حال انجام است و تاکنون مشکلات در این زمینه بررسی و پیگیری شده است. جهرمی خاطر نشان کرد: هفته گذشته یک کلیپ تبلیغاتی از سوی یکی از این شرکت ها ارائه شد که با برخوردهای متفاوت همراه شد، از اینرو کسب و کارهای نوین باید مراقب حفظ موارد اخلاقی در فعالیت و تبلیغات خود باشند. ]]> اپراتورها Tue, 05 Dec 2017 06:35:44 GMT http://www.itna.ir/news/51200/اپراتورها-پیامک-تبلیغاتی-ارسال-نکنند وای‌فای رایگان همراه اول برای زائرین اربعین http://www.itna.ir/news/50772/وای-فای-رایگان-همراه-اول-زائرین-اربعین اپراتور همراه همزمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی، از تلاش خود جهت بهبود کانال‌های ارتباطی خبر داد. به گزارش ایتنا، همزمان با برگزار شدن مراسم اربعین حسینی که شماری از هموطنان در آن شرکت دارند، اپراتور همراه اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل‌های مختلف خود اعم از 2G، 3G، 4G خود را برای مکالمه و اینترنت، در نقاط مرزی، تا حد دو برابر افزایش داده است. مطابق این گزارش، همراه اول برای ارائه بهترین خدمات ارتباطی به مسافرین، در پایانه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت آنتن‌های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش داده و نیز قرار است در این پایانه ها، کارشناسان، زائرین را برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی در نظر گرفته شده، راهنمایی کنند. همچنین بر طبق این گزارش، در پایانه‌های مذکور، وای‌فای رایگان نیز به زائرین همراه اولی ارائه خواهد شد. گفتنی است استفاده از این وای‌فای با نام تجاری «وای‌فای اول»، از ۹ تا ۲۳ آبان ماه به مدت دو هفته برای مشترکین همراه اول در چهار نقطه مزبور رایگان خواهد بود. شایان ذکر است قبل و پس از تاریخ ذکر شده، مشترکینی که در این نقاط از «وای‌فا‌ی اول» استفاده می‌کنند، چنانچه بسته اینترنت آنها دارای حجم رایگان وای‌فای اول باشد (بسته‌های ماهانه۱+۱، ۲+۲ و ۴+۴)، از حجم وای‌فای آنها و اگر بسته اینترنت آنها هدیه وای فای نداشته باشد، از حجم بسته آنها کسر می‌شود. همچنین مشترکینی که بسته اینترنت فعال ندارند، در صورت استفاده از وای فای اول در این نقاط (قبل و پس از تاریخ مذکور)، تعرفه آزاد برای آنها محاسبه می‌شود. بنابراین همراه اول توصیه می‌کند مشترکین قبل از استفاده در تاریخ‌های غیررایگان، یک بسته اینترنت فعال کنند. به گزارش ایتنا همچنین همراه اول جهت اطلاع زائران اعلام کرده که با همکاری اپراتورهای عراقی سرویس رومینگ بین‌الملل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه با تعرفه ویژه آماده کرده است. گفتنی است روشن کردن گوشی تلفن همراه هزینه ندارد و دریافت پیامک نیز رایگان است.   ]]> اينترنت Mon, 30 Oct 2017 09:21:15 GMT http://www.itna.ir/news/50772/وای-فای-رایگان-همراه-اول-زائرین-اربعین زائران اربعین از سیم‌کارت‌ عراقی استفاده کنند http://www.itna.ir/news/50752/زائران-اربعین-سیم-کارت-عراقی-استفاده-کنند وزیر ارتباطات به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که برای شرکت در این مراسم، از سیم‌کارت کشور عراق استفاده کنند. به گزارش ایتنا محمدجواد آذری جهرمی وزیر آی‌سی‌تی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها پیرامون تلاش‌ها برای پوشش ارتباطاتی مناسب در مراسم اربعین حسینی با اظهار تردید نسبت به کیفیت خدمات اپراتور عراقی گفت: در مسیر کربلا و نجف بعید است طرف عراقی تمهیدات ویژه‌ای را در رابطه با اپراتورهای ما اندیشیده باشد و احتمالا مشکلاتی در مسیر خواهیم داشت هر چند در خود شهرهای کربلا و نجف مشکلی نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه برای کاهش تعرفه و دایر کردن خدمات منتظر اقدامات طرف عراقی‌ هستیم، گفت: توصیه می‌کنم زائران اربعین وقتی وارد عراق می‌شوند، سیم‌کارت‌های عراقی را تهیه کنند که هم پوشش بهتری را انجام می‌دهند و هم به لحاظ هزینه‌ای به دلیل عدم استفاده از رومینگ ارزان‌تر است.   ]]> ارتباطات Sun, 29 Oct 2017 10:21:37 GMT http://www.itna.ir/news/50752/زائران-اربعین-سیم-کارت-عراقی-استفاده-کنند ترافیک اینترنت نامحدود شبانه: هدیه همراه اول http://www.itna.ir/news/50381/ترافیک-اینترنت-نامحدود-شبانه-هدیه-همراه-اول اپراتور "همراه اول" از تاریخ ۱۰ مهرماه، ترافیک اینترنت نامحدود رایگان شبانه ارائه می‌کند. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در این طرح به مدت محدود و تا پایان پاییز ۹۶، کلیه مشترکینی که از بسته‌های اینترنت نوترینو استفاده می‌‌کنند، می‌توانند از ساعت ۳ بامداد تا ۹ صبح از ترافیک نامحدود رایگان بهره‌مند شوند. مطابق این طرح، کلیه مشترکین اعتباری و دائمی که بسته اینترنت فعال دارند می‌توانند از این طرح استفاده کنند و این هدیه شامل مشترکینی که از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده می‌کنند، نمی‌شود. بنابراین گزارش، این طرح شامل ترافیک اینترنت بین‌الملل و همچنین سایت‌های داخلی و شامل تمام بسته‌های یک روزه، یک هفته، یک ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه، یکساله و سایر بسته‌های اینترنت مانند بسته‌های اینترنت همراهی و بسته‌های هدیه طرح تعویض سیم به یوسیم (۱۵ و ۲۰گیگابایت) می‌شود. همچنین مشترکین از هریک از درگاه های فعالسازی مانند #۱*، #۱۰*، #۱۰۰*، #۱۰۰۰*، پیامک ۸۰۸۰، پیامک ۱۰، وب سایت و اپلیکیشن «همراه من» و IVR اقدام به خرید بسته کنند، مشمول این طرح می‌شوند. گفتنی است این طرح به صورت خودکار برای کلیه مشترکینی که بسته دیتا دارند فعال شده و نیازی به شماره گیری کد خاصی برای فعالسازی طرح نیست.   ]]> اپراتورها Mon, 02 Oct 2017 11:34:01 GMT http://www.itna.ir/news/50381/ترافیک-اینترنت-نامحدود-شبانه-هدیه-همراه-اول ممانعت فنی برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از شماره‌های شخصی http://www.itna.ir/news/50372/ممانعت-فنی-ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی   امیرخوراکیان با بیان اینکه یکی از بحث‌های مطرح شده در کارگروه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی، دریافت این پیامک‌ها از شماره‌های شخصی است، اظهار داشت: اگرچه این موضوع آنچنان حاد نیست و طیف وسیعی از جامعه این پیامک‌ها را دریافت نمی‌کنند اما با توجه به نارضایتی که پیامک‌های ناخواسته برای مشترکان به وجود می آوردند، این موضوع قابل پیگیری است. وی گفت: تصمیمی که هم اکنون اتخاذ شده این است که اپراتورها باید برای مشترکانی که از یک میزان سقفی بالاتر، با یک شماره خاص، پیامک ارسال می‌کنند، ممانعت فنی درنظر بگیرند. خوراکیان با اشاره به اینکه هنوز سقف تعداد مدنظر در این دستورالعمل، تعیین نهایی نشده است، افزود: این بحث با اپراتورهای مویایل انجام شده و اپراتورها نیز موضوع را پذیرفته و قبول کردند که به این آیین نامه عمل کنند. به این ترتیب دستورالعملی تدوین شود که درصورتیکه از شماره‌های شخصی موبایل از یک تعداد بیشتر، پیام ارسال شد، این پیامکها تبلیغاتی منظور شود. معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه قرار بود این موضوع در کارگروه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به تصویب نهایی برسد، گفت: در این مورد موضوعی که باید برای آن تفاوت قائل شد مربوط به تعداد پیامک‌های انبوهی است که کاربران در مناسبت‌های مختلف برای عده‌ای ارسال می‌کنند. این موضوع از نظر فنی باید قابل تفکیک با پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی باشد و طوری باشد که اپراتور بتواند تفاوت را درک کرده و پیامک شخصی افراد تداخلی با پیامک‌های تبلیغاتی شخصی نداشته باشد. وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات باید از طریق سامانه ۱۹۵ به موضوعات مربوط به مزاحمتهای پیامکی رسیدگی کند، افزود: درخصوص حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی، حدود یک ماه قبل در جلسات کارگروه شرکت کرده و پس از دریافت گزارش عملکرد، تصمیماتی اتخاذ شد که هم اکنون منتظر جمع بندی این تصمیمات و پیگیری موضوع هستیم. خوراکیان با بیان اینکه در این جلسات آماری از میزان شکایت مردمی درباره ارسال پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی ارائه نشد، اضافه کرد: به هر ترتیب موضوع تنظیم ارسال پیامک متناسب با خواسته مخاطبان از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود. وی با تاکید براینکه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از نظر محتوایی تا حدود زیادی حل شده است، گفت: اما در بخش فنی قرار است وزارت ارتباطات اقدامات موثرتری صورت دهد و پیگیری جدی تری شود که ما بتوانیم به نتیجه برسیم. ]]> موبايل Mon, 02 Oct 2017 05:49:54 GMT http://www.itna.ir/news/50372/ممانعت-فنی-ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی هزینه تماس و پیامک در طول پرواز چقدر است؟ http://www.itna.ir/news/50309/هزینه-تماس-پیامک-طول-پرواز-چقدر اگرچه بخش اعظم استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، مختص حضور در کشورهای خارجی است، اما گاهی ممکن است در شرایط اضطرار و پیش از رسیدن به مقصد سفر، در طول پرواز به برقراری ارتباط نیازمند شوید؛ در آن صورت می‌توانید از رومینگ پرواز اپراتورهای همراه استفاده کنید.   به گزارش ایتنا از ایسنا، برقراری تماس و ارسال پیامک در کشورهای خارجی با استفاده از سیم‌کارت‌های وطنی و سرویس رومینگ امکان‌پذیر است، اما یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما برخاسته و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید. در چنین شرایطی نیز اپراتورهای همراه تعرفه‌های مختلفی را برای تماس، پیامک و دیتای اینترنت در نظر گرفته‌اند. تعرفه‌های رومینگ در پرواز همراه اول مشترکان همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و دیتا استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس ویژه، کافیست سرویس رومینگ خود را روشن و شبکه On Air را جست‌وجو کنند تا از خدمات مذکور بهره‌مند شوند. تعرفه مکالمه در همراه اول به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، تعرفه پیامک ۳۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت، ۶۰ هزار تومان است. البته در حال حاضر امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. تعرفه‌های رومینگ در پرواز ایرانسل مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند در طول پرواز از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و حتی اینترنت همراه استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس، کافیست سرویس رومینگ را پیش از خروج از کشور فعال کرده و بدین‌ترتیب پس از برخاستن هواپیما تنها با روشن کردن گوشی، از خدمات مذکور بهره‌مند شوند. هزینه استفاده از خدمات تلفن همراه در طول پرواز برای اپراتور ایرانسل، به ازای هر دقیقه مکالمه ۹۰۰۰ تومان، هر پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت ۷۰ هزار تومان است. همچنین امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. تعرفه‌های رومینگ در پرواز رایتل همچنین مشترکین رایتل می‌توانند در سفرهای هوایی و در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از کلیه خدمات رایتل شامل تماس، پیامک و اینترنت همراه بهره‌مند شوند. البته روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه‌ای نخواهد داشت و امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد. هنگام استفاده از سرویس رومینگ پرواز رایتل، هزینه تماس بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، درواقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه در نظر گرفته می‌شود و مبنای محاسبه هزینه اینترنت هر ۵۰ کیلو بایت است. تماس‌ها با رومینگ پرواز در رایتل، به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، ارسال پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت، ۶۵ هزار تومان هزینه دارد. از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که استفاده از سرویس رومینگ پرواز برای هر یک از اپراتورها، تنها در صورت سفر با برخی از خطوط هواپیمایی امکان‌پذیر است و تمامی خطوط هوایی از این سرویس پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین لازم است پیش از اینکه سرویس رومینگ پرواز را برای گوشی خوب فعال کنید، به خطوط هواپیمایی که اپراتورتان از این سرویس پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید. ]]> موبايل Tue, 26 Sep 2017 05:41:17 GMT http://www.itna.ir/news/50309/هزینه-تماس-پیامک-طول-پرواز-چقدر فقط امکان لغو پیامک‌های تجاری وجود دارد http://www.itna.ir/news/50079/فقط-امکان-لغو-پیامک-های-تجاری-وجود مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می‌شود، گفت: اپراتور سرویس‌های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می‌خواهد خدماتی ارائه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع‌رسانی ‌کند.   وحید صدوقی، درباره پیامک‌هایی که از طرف خود اپراتورها به مشترکان ارسال می‌شود، اظهار کرد: اپراتور با مشتری ارتباط تنگاتنگ دارد و برخی از سرویس‌های خود را از طریق پیامک به آنها اعلام می‌کند. این پیامک‌ها تبلیغاتی و تجاری از بیرون اپراتور نیست که مزاحمت ایجاد کند، بلکه با سرشماره خود همراه اول ارسال شده و اپراتور اگر سرویس‌ جدیدی راه‌اندازی کرده باشد، اعلام  و اطلاع‌رسانی می‌کند. وی با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می‌شود و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم این سرویس را قطع نکرده است، افزود: اپراتور سرویس‌های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می‌خواهد خدماتی ارائه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع‌رسانی ‌کند. البته می‌توان این امکان را فراهم کرد که اگر مشترک مایل نیست این پیامک‌ها را هم دریافت نکند، اما تاکنون درخواستی مطرح نبوده است. مدیرعامل همراه اول با تاکید بر دلیل قابلیت لغو پیامک‌های تبلیغاتی بیان کرد: پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترک آزاردهنده بود. به همین دلیل رگولاتوری سامانه ۸۰۰ را راه‌اندازی کرد تا مشترکان از این طریق اعلام کنند نمی‌خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند. در حال حاضر فقط امکان لغو آگهی‌های تجاری وجود دارد. بنابراین اگرچه می‌توان پیشنهاد کرد امکان لغو پیامک اپراتورها هم فراهم شود اما این پیامک‌ها تاکنون برای لغو مشخص نشده است. صدوقی همچنین در ادامه گفت: متاسفانه برخی از پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های دیگر ارسال می‌شود. حتی برخی مشترکان گله‌مند هستند که با شماره مشترکان برای آنها پیام تبلیغاتی ارسال می‌شود. اپراتورها ابتدا برای لغو ارسال این پیامک‌ها و محدود کردن آنها اعلام آمادگی کردند، اما رگولاتوری اعلام کرد که این پیامک‌ها را محدود نکنید. بنابراین این پیامک‌ها اکنون در دسته‌بندی پیام‌های قابل لغو نیست. ]]> اپراتورها Sun, 10 Sep 2017 05:32:28 GMT http://www.itna.ir/news/50079/فقط-امکان-لغو-پیامک-های-تجاری-وجود "سیم‌کارت دولتی"؛ کلاهبرداری جدید http://www.itna.ir/news/49996/سیم-کارت-دولتی-کلاهبرداری-جدید   برخی مشترکان اپراتورها از تماس‌هایی می‌گویند که به آنها توصیه می‌کند ضمن مراجعه برای تعویض سیم‌کارت‌های 3G با سیم‌کارت‌های 4G، سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کنند که تعرفه‌اش نصف تعرفه‌های کنونی است. این اتفاق در حالی است که همراه اول چند وقتی است پیامکی را با این مضمون که "اگر تاکنون سیم کارت خود را با سیم کارت نسل ۴ و ۴.۵ (یوسیم) تعویض نکرده‌اید، با ارسال کد پستی ۱۰ رقمی به سرشماره ۸۹۶۲ و یا مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان یا فروشگاه‌های همراه اول، علاوه بر دریافت اینترنت رایگان یوسیم، از اینترنت هدیه هم بهره‌مند شوید" به مشترکان خود ارسال می‌کند. در این راستا ماجرا را از اپراتور همراه اول جویا شدیم؛ وحید صدوقی  - مدیرعامل اپراتور اول - به ایسنا گفت: نرخ مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری مشخص و برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی یکسان است. البته گاهی بسته‌هایی در قالب مکالمه همراه یا سرویس‌های دیگر اعلام می‌شود که برای مشترکان تفاوتی ندارد و دولتی یا خصوصی یک قیمت است. او همچنین درباره سرویس‌های خاصی که ممکن است برای برخی از شرکت‌ها ارائه شود، توضیح می‌دهد: ما بعضا سرویس‌ها سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌کنیم که کارکنانشان سرویس‌های خاص می‌گیرند. اما آنها هم یک گروه عام هستند و این سرویس‌ها برای یک گروه خاص نیست. بنابراین در صورتی که تماسی با عناوینی مانند تعرفه‌های نصف برای سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کردید، آگاه باشید که ممکن است کلاهبرداری به شیوه‌ای جدید باشد و سیم‌کارتی که تعرفه‌اش نصف تعرفه سیم‌کارت‌های دیگر باشد، وجود ندارد. به گزارش ایسنا، اپراتور اول چندی پیش نیز در اطلاعیه‌ای به مشترکین خود هشدار داد که سیم‌کارت را فقط از درگاه‌های معتبر فروش، خریداری کنند؛ زیرا اخیراً مشاهده شده افرادی از طریق تلفن ثابت در تماس با مشترکین این اپراتور، خرید سیم‌کارت همراه اول را با یک شماره مشابه و قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و با شرایط بسیار ویژه، پیشنهاد می‌دهند که اغلب از خریداران کلاهبرداری شده و پس از فروش، فروشنده پاسخگو نیست. بر این اساس اعلام شده بود که مشترکان باید آگاه باشند که اپراتور اول تنها از طریق درگاه‌های رسمی فروش خود، اقدام به واگذاری و فروش سیم‌کارت می‌کند و فروشندگان مذکور رابطه‌ای با همراه اول نداشته و مشترکین نباید به اعتبار همراه اول، به آنها اعتماد کنند. ]]> موبايل Mon, 04 Sep 2017 14:57:10 GMT http://www.itna.ir/news/49996/سیم-کارت-دولتی-کلاهبرداری-جدید ورود رسمی «شاتل موبایل» به بازار ارتباطات همراه http://www.itna.ir/news/49980/ورود-رسمی-شاتل-موبایل-بازار-ارتباطات-همراه سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه  شاتل با نام تجاری «شاتل موبایل» و با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر 3G و 4G و مکمل، با پیش‌شماره 0998 و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد. به گزارش ایتنا، مهم‌ترین ویژگی خدمات سیم‌کارت‌های این اپراتور، آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، دسترسی به شبکه‌های با کیفیت نسل سه و چهار، امکان ارائه خدمات ترکیبی پیش و پس پرداخت برای اولین بار در ایران، مکالمه و پیام‌رسانی ابری، خدمات رومینگ بین‌الملل مقرون به صرفه، خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرح‌های تعرفه و بسته‌های ترکیبی مقرون به صرفه با قابلیت انتقال بخشی از حجم باقی مانده بسته‌های دیتا به دوره بعد اعلام شده است. محمدحسن شانه‌ساززاده، رئیس هیئت مدیره و موسس گروه شرکت‌های شاتل‌‌ صبح شنبه، در نشست خبری اعلام راه‌اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، آغاز به کار این شبکه را سرآغاز تحقق نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران عنوان کرد. وی گفت: شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل به عنوان «شبکه همراه گروه شرکت‌های شاتل»، در سال 1394 و با هدف تمرکز روی نسل‌های جدید خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر شبکه‌های تلفن همراه،TD-LTE  وWi-Fi عمومی تاسیس شد. شانه‌ساززاده با اشاره به اینکه شاتل ظرفیت‌های حقوقی، فنی و تجاری مهمی برای تحقق "همگرایی خدمات ثابت و سیار" به منظور تبدیل شدن به یک بازیگر چهاروجهی را دارا است، گفت: با اضافه شدن خدمات تلفن همراه به سبد خدمات دسترسی باند پهن، تلفن ثابت و محتوای چند رسانه‌ای، شاتل، به یک بازیگر چهار وجهی در حوزه خدمات مخابراتی تبدیل شده است. او تاکید کرد: ما می‌خواهیم خدمات ارتباطی ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به بازار هدف‌مان ارائه و آنها را یکپارچه‌سازی کنیم و از طریق آمیختن آنها با تجربه‌هایی از دنیای واقعی برای مشتریان‌مان ارزش خلق کنیم و تجربه متمایزی از خدمات ارتباطی و نه صرفا خدمات و محصولات مخابراتی و ارتباطی عرضه کنیم.   همچنین آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در این مراسم گفت: شاتل موبایل اولین اپراتور Full MVNO است که به جز شبکه بی تی اس‌های موبایل دیگر ساختارهای یک شبکه تلفن همراه را دارد. او با اعلام اینکه در مقطع کنونی فقط سیم‌کارت‌های اعتباری ارائه می‌شود گفت: خدمات مورد نیاز مشترکان شاتل موبایل به صورت دوگانه یا همان هیبرید هم ارائه خواهد شد به‌طوری‌که مشترکین شاتل موبایل برای اولین بار در ایران می‌توانند بخشی از خدمات را به صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. وی از ارائه سیم‌کارت توریست در آینده خبر داد و گفت: با توجه به اشباع بازار سیم کارت‌های پس پرداخت، فروش این سیم‌کارت‌ها بعد از اجرایی شدن امکان ترابردپذیری این اپراتور آغاز خواهد شد. به گفته کریم بیگی قابلیت بسته‌های اینترنت «شاتل موبایل» انتقال مانده ترافیک به دوره بعد به همراه دقایق رایگان مکالمه و دسترسی به خدمات سینمایی نماوا است که این بسته‌ها را منحصربه فرد نموده است. او افزود: همچنین براساس بسته‌های مختلفی که پیش‌بینی شده، مشترکان براساس نیاز خود از خدمات صوت، پیامک و اینترنت همراه بدون هزینه مضاعف استفاده کنند. کریم بیگی همچنین از ارائه 6 مودم ویژه و انحصاری شاتل موبایل خبرداد که می‌توان با استفاده از آنها اینترنت را در محیط‌هایی مانند منازل، دفاتر کار، سازمان‌های اداری و حتی درون خودرو به اشتراک گذاشت. وی همچنین از امکان ارائه خدمات با گویش‌های محلی خبر داد که برای نخستین بار در این اپراتور ارائه خواهد شد. کریم بیگی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایتنا ارائه بسته‌های ویژه برای مشترکین DSL شرکت شاتل را از برنامه‌های مهم این شرکت دانست و 1 میلیون مشترک شبکه شاتل را مشتریان بالقوه این سیم کارت‌ها اعلام کرد که می‌تواند هزینه استفاده از موبایل و اینترنت را برای آنها بسیار مقرون به صرفه نماید. ]]> اپراتورها Sat, 02 Sep 2017 08:41:16 GMT http://www.itna.ir/news/49980/ورود-رسمی-شاتل-موبایل-بازار-ارتباطات-همراه