ايتنا - آخرين عناوين اپراتورها :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm/operators Sun, 18 Feb 2018 10:35:44 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sun, 18 Feb 2018 10:35:44 GMT اپراتورها 60 اپراتورها در برابر تهدید هکرها آسیب‌پذیرند http://www.itna.ir/news/52047/اپراتورها-برابر-تهدید-هکرها-آسیب-پذیرند اپراتور تی موبایل به تازگی اعلام کرده است که بارها در معرض سوءاستفاده مجرمان سایبری و هکرها به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین قرار گرفته است. به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند. در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلتفرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند. آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.   حالا یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مهم و فعال در جهان به نام تی موبایل (T-Mobile ) نیز به تازگی اعلام کرده است که شبکه و زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطاتش به شدت تحت تاثیر حمله سایبری و نفوذ هکرها به منظور استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین قرار گرفته است. شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود. مدیران این شرکت بر این باورند که تعدادی از هکرها و مجرمان سایبری قصد داشتند از طریق انتشار امواج رادیویی و ایجاد اختلال در بسترهای ارتباطی و اینترنتی تی موبایل، به شبکه، حساب‌های کاربری و IP آدرس‌های کاربران و مشتریان این اپراتور نفوذ پیدا کرده و بدین وسیله هم اقدام به کسب درآمد و استخراج ارز دیجیتالی کنند. مدیران تی موبایل از این مساله ابراز نگرانی بسیاری کرده‌اند و در تلاشند تمامی احتمالات و تهدیداتی که هکرها برای این اپراتور ایجاد کرده‌اند را برطرف سازد. با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود. ]]> اپراتورها Sun, 18 Feb 2018 07:02:10 GMT http://www.itna.ir/news/52047/اپراتورها-برابر-تهدید-هکرها-آسیب-پذیرند با آنتن‌های موبایل در مناطق مسکونی چه کنیم؟ http://www.itna.ir/news/52017/آنتن-های-موبایل-مناطق-مسکونی-کنیم اگرچه بارها اعلام شده تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود. به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یادشده اقدام می‌کند. این فرآیند به‌صورت ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شکایت و انجام اندازه‌گیری‌های لازم توسط اپراتور یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری انجام می‌شود. آنتن‌ها باید در چه فاصله‌ای از اماکن مسکونی نصب شوند؟ تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان «پرتوهای غیریون‌ساز-حدود پرتوگیری» آمده است، کمتر باشد. متولی نصب و رسیدگی به شکایات مربوط به دکل‌ها در شهر تهران، شرکت ارتباط مشترک شهر بوده و در شهرستان‌ها به عهده شهرداری‌هاست. بنابراین در صورت وجود هرگونه نگرانی افراد از برپایی، سازه، استحکام پایه و محل نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، باید با این نهادها یادشده مکاتبه کرد. تاکنون فاصله مشخصی جهت نصب آنتن‌های مخابراتی از اماکن مسکونی تعیین نشده است، زیرا فاصله در کنار پارامترهای دیگری چون توان تشعشعی و زاویه تابش آنتن تعیین‌کننده استاندارد یا غیراستاندارد بودن حدود تشعشعات یک آنتن است. بنابراین درصورت وجود نگرانی از تشعشعات آنتنی در مجاورت مکانی مسکونی باید موضوع از طریق ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری شود تا پس از انجام اندازه‌گیری‌های لازم رای نهایی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران صادر شود. نحوه ثبت درخواست شکایت از دکل‌ها و تشعشعات آنتن‌ها جهت  ثبت شکایت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌توانید به شاخه پاسخگویی به شکایات (در سمت راست صفحه اصلی) مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته‌شده در هر قسمت، شکایت خود را ثبت و با گرفتن کد رهگیری مراحل اقدامات انجام‌شده در آن مورد را پیگیری کنید. البته شکایت درباره تشعشعات پرتوهای رادیویی به صورت خاص در این لینک وجود دارد که با مراجعه به سامانه می‌توانید در صورت درخواست از وضعیت آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس از نظر میزان تشعشعات و یا بررسی استحکام ساختمان، سازه، دکل ، مهار و غیره در سراسر کشور و حل هرگونه نگرانی مردمی در این باره، لازم است از نوع سرویس، رادیویی را انتخاب و بر حسب نوع درخواست که تشعشعات یا تداخلات است، اپراتور را مشخص کنید. برای پیگیری درخواست نیز می‌توانید پس از کلیک روی «پیگیری درخواست» با وارد کردن کد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوید. چنانچه درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت «نتیجه بررسی» متنی با رنگ قرمز نتیجه نهایی رسیدگی به درخواست را به شما نشان می‌دهد. در نهایت نیز تمامی مراحل اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام‌گرفته به صورت پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود. ]]> اپراتورها Tue, 13 Feb 2018 11:36:55 GMT http://www.itna.ir/news/52017/آنتن-های-موبایل-مناطق-مسکونی-کنیم سیم‌کارت‌های واگذار شده، دوبرابر جمعیت ایران! http://www.itna.ir/news/51920/سیم-کارت-های-واگذار-شده-دوبرابر-جمعیت-ایران آمار و ارقام مرتبط با توسعه فناوری‌های ارتباطاتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه در عصر اقتصاد دیجیتالی در فهم جایگاه و وضعیت کشورمان در این حوزه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.   به گزارش ایتنا از ایسنا، تأثیر ICT بر توسعه اقتصادی امری انکارناپذیر است؛ استفاده از فناوری اطلاعات می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، فضای رشد تقاضا در جامعه را هم فراهم کند. کشورهای توسعه‌یافته از این فناوری جهت افزایش کارایی نیروی کار، نوآوری در روش‌های تولید، بهبود سیستم‌های بازاریابی و توزیع و کاهش هزینه‌های مبادلات تجاری بهره گرفته‌اند. در این راستا دانستن آمارها و ارقام مرتبط با ضریب نفوذ فناوری‌های ارتباطاتی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه فناوری اطلاعاتی، در فهم از وضعیت کشور در این حوزه بسیار مهم است. مطابق با آمارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان نیم سال اول امسال (۱۳۹۶) به این شرح است: تعداد تلفن ثابت دایری ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط، تعداد سیم‌کارت واگذار شده تلفن همراه ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط، تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ خط، تعداد تلفن همگانی کشور ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا، ضریب نفوذ تلفن ثابت ۶۹. ۳۸ درصد، ضریب نفوذ مشترکین فعال تلفن همراه کشور ۱۰۶.۴۳ درصد، مشترکین پهن باند سیار ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک و مشترکان پهن باند ثابت ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ نفر هستند.     در مورد تعداد بالای سیم‌کارت‌های واگذار شده در کشور می‌توان گفت که بخش زیادی از شهروندان ایرانی به دلایل مختلفی از بیش از یک خط استفاده می‌کنند یا اینکه برخی از خطوطی که خریداری کرده‌اند را بلااستفاده گذاشته‌اند. علت این مساله از طرفی هم خود اپراتورها می‌توانند باشند که به خاطر جلب مشتری و نفوذ در بازار این خدمات به ارائه سیم کارت رایگان یا با قیمت نازل و غیره اقدام می‌کنند. ]]> اپراتورها Sat, 03 Feb 2018 07:32:49 GMT http://www.itna.ir/news/51920/سیم-کارت-های-واگذار-شده-دوبرابر-جمعیت-ایران تصمیم غیرکارشناسی قطع کدهای دستوری موبایل http://www.itna.ir/news/51900/تصمیم-غیرکارشناسی-قطع-کدهای-دستوری-موبایل   رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) از ۱۵ بهمن ماه ۹۶ اظهار داشت: به این تصمیم معترض هستیم و نباید در یک سکوت خبری و بدون کار کارشناسی این سرویس از دسترس مردم خارج شود. به گزارش ایتنا از مهر، وی با بیان اینکه بسیاری از کاربران تلفن همراه از طریق این کدهای دستوری سرویس‌هایی مانند پرداخت و شارژ اعتباری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: بسیاری از مشترکان موبایل در مناطق محروم و روستایی و نیز مشترکان بی‌بضاعت و آنهایی که گوشی هوشمند ندارند از این سرویس استفاده می‌کنند و نباید بدون روش جایگزین، آن را قطع کرد. رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت بروز این اتفاق، دولت و بانک مرکزی باید پاسخگوی مجلس باشند، خاطرنشان کرد: تمامی مشترکان موبایل نمی‌توانند از طریق اپلیکیشن نسبت به پرداخت و دریافت سرویس‌ها اقدام کنند. بانک مرکزی باید از ۶ ماه قبل با اعلام به اپراتورها، راهکاری برای جایگزینی این سرویس می‌اندیشید. وی گفت: به نظر می‌رسد در اجرای این طرح سوء مدیریت و دستهای پنهانی وجود دارد که قصد دارند از این رانت استفاده کرده و اپلیکیشن و یا شیوه جدیدی را تعریف کنند و مردم مجبور شوند به سمت استفاده از شیوه جدید بروند. سبحانی فر با بیان اینکه در صورت قطع سرویس USSD مردم مجبورند برای خرید کارت شارژ کاغذی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و یا گوشی هوشمند داشته باشند که از طریق اپلیکیشن، شارژ اعتباری دریافت کنند، ادامه داد: در اجرای این طرح، حجم عظیمی از سوء استفاده اتفاق می‌افتد که ما با آن مخالفیم. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مورد عدم امنیت استفاده از سرویس کدهای دستوری به عنوان یکی از دلایل قطع این سرویس، گفت: این سوال مطرح می شود که چطور این سرویس در عرض یک شب، ناامن شد و چرا بانک مرکزی از ۶ ماه قبل اعلام نکرد که سرویس USSD ضعف امنیتی دارد و از امنیت کافی برخوردار نیست؟ وی با تاکید براینکه باید در یک پروسه زمانی و با انجام کار کارشناسی برای این سرویس تصمیم گیری شود، افزود: پرداخت از طریق کدهای دستوری روزانه حدود ۷۰ میلیون تراکنش را رقم می زند و حدود ۴۰ میلیون نفر از طریق این سرویس، تراکنش زیر ۴۰ هزار تومان دارند. نباید با تصمیم یک شبه مردم را غافلگیر کرد.  بانک مرکزی اعلام کرده است که از ۱۵ بهمن ماه سرویس USSD را قطع خواهد کرد. ]]> اپراتورها Wed, 31 Jan 2018 06:54:22 GMT http://www.itna.ir/news/51900/تصمیم-غیرکارشناسی-قطع-کدهای-دستوری-موبایل سرویس ussd شارژ اعتباری اپراتورها قطع می‌شود http://www.itna.ir/news/51894/سرویس-ussd-شارژ-اعتباری-اپراتورها-قطع-می-شود   رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: بانک مرکزی به تازگی و در سکوت خبری تصمیم به قطع سرویس ussd شارژ اعتباری سیم‌کارت‌های تلفن همراه بدون اطلاع قبلی گرفته است. این کار در آستانه شب عید و سال جدید موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای صاحبان این سیم‌کارت‌ها می‌شود. به گزارش ایتنا از ایسنا، نماینده مردم سبزوار ادامه داد: با قطع این سرویس برای شارژ اعتباری سیم‌کارت خود باید حضورا به دفاتر پیشخوان یا دفاتر دولت الکترونیک یا سایر فروشندگان مراجعه کنند. وی تصمیم بانک مرکزی را عجولانه دانست و افزود: انجام عجولانه این کار توسط مسئولان بانک مرکزی ظن ما را به وجود دستهای پشت پرده و سوءاستفاده های احتمالی بعدی تقویت کرده است. در حالیکه مسئولان این بانک برای پیاده کردن چنین ایده‌ای که میلیون‌ها نفر از مالکان سیم‌کارت اعتباری در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل درگیر می کند باید با تدبیر بیشتری انجام شود و تا وقتی که سرویس یا سرویس‌های جایگزین بهتری ارائه نشود نباید سرویس ussd قطع شود. در غیر این صورت مقامات مسئول را به مجلس فراخواهیم خواند. ]]> اپراتورها Tue, 30 Jan 2018 09:48:34 GMT http://www.itna.ir/news/51894/سرویس-ussd-شارژ-اعتباری-اپراتورها-قطع-می-شود فرستادن پیامک تبلیغاتی ممنوع http://www.itna.ir/news/51855/فرستادن-پیامک-تبلیغاتی-ممنوع   به گزارش ایتنا از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تنظیم مقررات برای پیامک‌های تبلیغاتی، این پیامک‌ها به ۲ دسته کلی و ۶ زیر مجموعه با مقررات مخصوص به خود تقسیم شد و در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می‌دهند کسب و کار مشروع خود را داشته باشند. وی گفت: طی یک سال گذشته حجم بسیاری از فعالیت‌ها در بخش توسعه روستایی انجام شده و خدمات ارتباطی هزار و ۳۰۰ روستای استان خراسان رضوی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. جهرمی تصریح کرد: ۵۰۰ روستای این استان طی دهه فجر و ۹۰۰ روستا تا پایان سال جاری به ۲ شبکه اپراتور همراه دسترسی کامل خواهند داشت. وی افزود: بعد از تهران دومین پارک  فناوری در مشهد افتتاح می‌شود که در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه مشهد به تکمیل زنجیره اشتغال جوانان کمک می کند. ]]> موبايل Fri, 26 Jan 2018 21:29:46 GMT http://www.itna.ir/news/51855/فرستادن-پیامک-تبلیغاتی-ممنوع قبض‌های اشتباه و پرداخت‌های اجباری! http://www.itna.ir/news/51840/قبض-های-اشتباه-پرداخت-های-اجباری ارسال پیامک به تعدادی از مشترکان یک اپراتور مبنی بر گذشتن مبلغ میان‌دوره‌ صورتحسابشان از سقف مجاز، با قطع یک‌طرفه ارتباط، آنها را مجبور به پرداخت صورت‌حساب برای جلوگیری از قطع کامل کرد؛ پیامکی که به اذعان این اپراتور به اشتباه ارسال شده بود.   به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از مواردی که اخیرا برای چندین کاربر اتفاق افتاده و موجب تعجب آنها شده است، ارسال پیامک قطع میان‌دوره، سپس یک طرفه شدن خط تلفن همراه و به دنبال آن پیامک عذرخواهی مبنی بر ارسال اشتباه پیامک قطع میان‌دوره بوده است. در اولین پیامکی که برای تعداد معدودی از کاربران ارسال شده آمده: «مشترک گرامی نظر به اینکه مبلغ میان‌دوره جنابعالی از سقف مجاز افزایش یافته، ارتباط شما به مدت دو هفته یک‌طرفه می‌گردد. جهت جلوگیری از قطع کامل نسبت به پرداخت قبض به روز به مبلغ ... ریال صرفا از طریق سامانه ۹۹۹۰ اقدام فرمایید.»   در پیامک دوم اپراتور همراه اول اطلاع داده است: «مشترک گرامی، به اطلاع می‌رساند پیامک قطع میان‌دوره اشتباها برای شما ارسال شده بود.» با وجود این، برخی از کاربران ادعا می‌کنند پیش از ارسال دومین پیامک مبنی بر اشتباه بودن پیامک قطع میان‌دوره، گوشی‌شان تا پیش از پرداخت هزینه قطع شده و تنها با پرداخت هزینه وصل شده است. البته همراه اول در پاسخ به پیگیری ایسنا و چرایی این موضوع صرفا اظهار کرد: این پیامک به اشتباه برای برخی از مشترکین ارسال شده و سپس با ارسال یک پیامک از مشترکان عذرخواهی کرده‌ایم.   ]]> موبايل Wed, 24 Jan 2018 05:44:34 GMT http://www.itna.ir/news/51840/قبض-های-اشتباه-پرداخت-های-اجباری میزان درآمد عمومی دولت در قبوض تلفن همراه http://www.itna.ir/news/51814/میزان-درآمد-عمومی-دولت-قبوض-تلفن-همراه همراه اول درباره «درآمد عمومی دولت» در قبوض تلفن همراه اعلام کرده که این درآمد، در واقع همان رقمی است که مربوط به افزایش هزینه پیامک‌های کاربران بوده و این رقم بر اساس تعداد پیامک‌های ارسالی افراد متفاوت است.   به گزارش ایتنا از ایسنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همانطور که پیش از این در خصوص «خدمات مبتنی بر محتوا» و «سایر هزینه‌ها» اطلاع‌رسانی شد و با توجه به اینکه، تعدادی از مشترکین در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص «درآمد عمومی دولت» اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، جزئیات بیشتری از این مورد ارائه شد تا موجبات رفع ابهام کاربران تلفن همراه بوجود آید. بر اساس این اطلاعیه، اسفند سال ۱۳۹۳ و در روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، بندی به قانون بودجه سال ۱۳۹۴تحت عنوان تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۳۹۴الحاق شد که اپراتورهای موبایل کشور را ملزم کرد تا ۱۰ ریال مازاد بر تعرفه مصوب پیامک را به حساب دولت واریز کنند. بدین ترتیب از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۴هزینه ارسال هر پیامک با افزایشی ۱۰ ریالی مواجه شده و این رقم به صورت مجزا در قبض‌های تلفن همراه اعلام شده و این موضوع نیز از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد. طبق اعلام، این رقم در قالب درآمد حاصله متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف ۱۴۰-۵۳۰۰۰۰ به شرح زیر به دستگاه‌های ذیربط اختصاص می‌یابد: - ۳۵ درصد به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران (۲۰ درصد جهت تأمین، تولید و کمک‌ هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌ العلاج و سرطانی و ۱۵ درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات) - ۲۰ درصد به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) جهت توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش - ۲۰ درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش - ۵ درصد جهت تحت پوشش قرار دادن ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر - ۵ درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال - ۵ درصد به دانشگاه پیام‌نور جهت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای - ۵ ‌درصد به سازمان پزشکی قانونی - ۵ ‌درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی. بر این اساس همراه اولی‌ها می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند. ]]> اپراتورها Mon, 22 Jan 2018 10:05:44 GMT http://www.itna.ir/news/51814/میزان-درآمد-عمومی-دولت-قبوض-تلفن-همراه ترابرد مشترکان اعتباری اپراتورها؛ یک‌روز http://www.itna.ir/news/51656/ترابرد-مشترکان-اعتباری-اپراتورها-یک-روز   مجید حقی گفت: به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و با اصلاح فرایند احراز هویت و تائید مشترک برای ثبت درخواست ترابرد، راه‌اندازی سرویس OTP و جایگزینی آن با پیامک کوتاه و کاهش زمان برخی از فرایندهای داخلی با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، فرایند ترابرد مشترکین تلفن همراه اعتباری از سه روز به یک روز و تلفن همراه دائمی از ۵ روز به سه روز کاهش یافته است. وی با تاکید بر اینکه نظارت بر حوزه تلفن همراه به طور جدی و مستمر انجام می‌شود، افزود: با تغییرات ایجاد شده میزان شکایات ثبت شده مشترکین در سامانه ۱۹۵ درباره ترابرد شماره تلفن همراه از مهر سال جاری نسبت به ماه‌های قبل ۲۰ درصد کمتر شده است. ترابرد تلفن همراه فرایندی است که براساس آن مشترکان تلفن همراه بدون تغییر شماره خود می‌توانند اپراتور سرویس‌دهنده‌شان را تغییر دهند. ]]> اپراتورها Wed, 10 Jan 2018 06:43:32 GMT http://www.itna.ir/news/51656/ترابرد-مشترکان-اعتباری-اپراتورها-یک-روز تماس صوتی بر بستر وای فای به صورت رسمی راه‌اندازی شد http://www.itna.ir/news/51427/تماس-صوتی-بستر-وای-فای-صورت-رسمی-راه-اندازی مکالمه تلفنی بر بستر وای فای (وای فای کالینگ) که پیش از این به صورت پایلوت راه اندازی شده بود، به صورت تجاری و رسمی در کشور راه اندازی شد. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این سرویس با نام «تلفای» خدمتی نوآورانه و بسیار جدید است که همراه اول اولین اپراتور ارائه دهنده این سرویس در کشور است. با استفاده از سرویس تلفای، مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعالسازی سرویس واتصال به هر شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند. همراه اول در پیاده روی اربعین امسال این سرویس را برای زائرین ارائه کرده بود. مشترکین می توانند پس از فعالسازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت کنند. هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس عادی بوده و با استفاده از این سرویس اتصال به هر شبکه وای فای، مشابه اتصال به آنتن همراه اول است. از مزایای تلفای همراه اول تماس روی وای فای بدون نیاز به اپلیکیشن واسط، برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا بوده و مشکل ناپایداری آنتن دهی شبکه تلفن همراه در این نقاط یا داخل برخی ساختمان ها حل خواهد شد. همچنین در هنگام تماس، مخاطب تفاوتی بین تماس تلفای و تماس عادی مشاهده نمی کند و برخلاف سایر اپلیکیشن های تماس اینترنتی که لازم است طرف دیگر مکالمه نیز اپلیکیشن را نصب کرده باشد، برای تماس از طریق تلفای طرف دیگر مکالمه  نیازی به فعالسازی این سرویس ندارد. مشترکینی که سیمکارت یوسیم دارند و گوشی همراه آنها اندروید ۴.۴ به بالا باشد، می توانند از این سرویس استفاده است و برای برای سیستم عامل ios نیز به زودی ارائه می شود. مشترکین 4G کهگوشی همراه آنها اندروید ۴.۴ به بالا باشد، می توانند از این سرویس استفاده کنند و برای سیستم عامل ios نیز به زودی ارائه می شود. همراه اولی ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و چگونگی استفاده از سرویس تلفای به صفحه پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir/TelFi مراجعه کنند.            ]]> ارتباطات Sat, 23 Dec 2017 12:00:14 GMT http://www.itna.ir/news/51427/تماس-صوتی-بستر-وای-فای-صورت-رسمی-راه-اندازی