ايتنا - آخرين عناوين وب ايراني :: نسخه کامل http://www.itna.ir/web/iranian_web Tue, 29 Aug 2017 15:58:06 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 29 Aug 2017 15:58:06 GMT وب ايراني 60 دومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی http://www.itna.ir/news/49675/دومین-اجلاس-توسعه-دهندگان-فارسی دومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی (PWCONF) در تاریخ ۱۲ مرداد در سالن مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.به گزارش ایتنا از دبیرخانه دومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی (PWCONF)، این رویداد که روز ۱۲ مرداد از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در سالن مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، به همت کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فتا با محوریت پنج موضوع شاخص وب فارسی اعم از کارآفرینی، کسب و کارهای اینترنتی، امنیت سایبری، طراحی و توسعه وب و فناوری‌های مالی برگزار می‌شود.در این دوره بیش از ۱۶ سخنران از حوزه‌های مختلف حضور دارند و تلاش شده است با کاهش میزان زمان سخنرانی‌ها، افزایش قابل توجهی بر روی تعداد سخنران‌ها انجام شود تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت برای بیان عقیده ها و نظرات مختلف، سطح علمی اجلاس با رشد قابل توجهی مواجه شود.این دوره از اجلاس در راستای پنج محور حیاتی و کلیدی وب فارسی یعنی طراحی و توسعه، کارآفرینی، فناوری‌های مالی (فینتک)، امنیت سایبری و کسب و کارهای اینترنتی و با سخنرانی افراد سرشناس و متعددی از حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود. لازم به توضیح است این دوره از رویداد شاهد سخنرانی افراد متعدد و بیشتری نسبت به دوره اول خواهید بود.اجلاس توسعه‌‌دهندگان وب فارسی با دعوت و حضور همزمان دو بخش دولتی و خصوصی ادامه مسیر خواهد داد و بنا دارد همچون گذشته این دو اقلیم دور افتاده از یکدیگر را کمی نزدیک‌تر کند تا زمینه را برای گام‌های بعدی توسط «کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی» و سایر دست‌اندرکاران هم‌نظر مهیا سازد.برای حضور در این رویداد با توجه به محدودیت ثبت‌نام، فرصت زیادی باقی نیست و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات دقیق از رویداد و مشاهده اطلاعات و اسامی سخنرانان رویداد می‌توانند به وب‌سایت اجلاس به نشانی www.PWCONF.ir مراجعه کنند. ]]> وب و اينترنت Wed, 02 Aug 2017 21:09:45 GMT http://www.itna.ir/news/49675/دومین-اجلاس-توسعه-دهندگان-فارسی پاسخ دیوار به اولتیماتوم فیلترینگ http://www.itna.ir/news/49484/پاسخ-دیوار-اولتیماتوم-فیلترینگ در پی انتشاری خبری در رسانه‌ها مبنی بر تهدید اپلیکیشن دیوار به فیلترینگ، روابط عمومی این مجموعه با تهیه و ارسال جوابیه‌ای، در این خصوص توضیح داده است.گفتنی است این خبر به دلیل انتشار برخی آگهی‌ها در این اپلیکیشن، و از سوی دادستانی منتشر شده بود.در این رابطه:    - اولتیماتوم ۷۲ ساعته دادستانی به اپلیکیشن دیوارمتن کامل توضیحات روابط عمومی "دیوار" که به دفتر ایتنا ارسال شده به شرح زیر است:برخی از کاربران دیوار که اکنون یکی از ده سایت پربازدید ایرانی است و چند روز پیش آغاز ششمین سال فعالیت خود را جشن گرفت، صبح روز گذشته با خواندن خبری در روزنامه‌ها در خصوص اعلام ضرب‌الاجل، همچون ما متعجب شدند.پیرو تماس‌هایی با نهادهای ذیربط، تیم حقوقی دیوار از نامه یک مقام انتظامی و درخواست بازبینی و حذف چند آگهی خبردار شد که هنگام انتشار خبر مربوطه در رسانه‌ها، برای دیوار، ارسال هم نشده بود.اپلیکیشن دیوار با بیش از ده میلیون نصب فعال، پرنصب‌ترین اپلیکیشن ایرانی پس از کافه‌بازار است و به واسطه دریافت روزانه بیش از ۲۰۰ هزار آگهی، همواره در تکاپو بوده‌است تا با انتشار محتوایی کاربردی و مطابق با هنجارهای جامعه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و تسهیل مبادلات تجاری، مبادرت ورزد. دیوار اکنون بستری گسترده برای ارائه خدمات و کالا برای کسب‌وکارهای خرد و کلان فراهم کرده و زمینه‌ساز اشتغال بیشتر در کشورمان شده است. تنها در ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیون ایرانی و بیش از ۳۳۰ هزار کسب‌وکار بومی برای تبلیغ و معرفی کالا و خدمات خود، یا بهره‌گیری از کالاها و خدمات ارائه‌شده توسط دیگران در دیوار، از خدمات آن استفاده کرده‌اند.دیوار در این میان، گاه تذکرهایی مبنی بر حذف یا اصلاح برخی آگهی‌های میزبانی شده دریافت می‌کند و در این مسیر و جهت حفظ امنیت و حرمت کاربران ایرانی، همواره پذیرای انتقادها، تذکرات و پیشنهادهای پلیس فتا، مقام‌های قضایی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و سایر سازمان‌های مرتبط بوده‌ و نهایت همکاری را با آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داده است.نامه دیروز هم از سایر گزارش‌هایی که در تعاملات رایج ما و نهادهای ذیربط انجام می‌شود،‌ مستنثی نبوده و اکنون با پیگیری دیوار، آگهی‌های مذکور نیز حذف شده است.حفظ اعتماد کاربر ایرانی اولویت اصلی تیم ۱۲۰ نفره‌ی مجموعه دانش‌بنیان دیوار بوده‌است و این تیم جهت نیل به این هدف، در آینده نیز نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست.  ]]> اينترنت Mon, 17 Jul 2017 08:45:04 GMT http://www.itna.ir/news/49484/پاسخ-دیوار-اولتیماتوم-فیلترینگ اولتیماتوم ۷۲ ساعته دادستانی به اپلیکیشن دیوار http://www.itna.ir/news/49483/اولتیماتوم-۷۲-ساعته-دادستانی-اپلیکیشن-دیوار دادستانی مرکز استان طی ضرب الاجلی به اپلیکیشن دیوار، اعلام کرد اگر تا ۷۲ ساعت آینده (از تاریخ ۲۴ تیرماه) آگهی های غیراخلاقی و هنجارشکن از این اپلیکیشن حذف نشود، «دیوار» فیلتر خواهد شد.به گزارش روزنامه خراسان، ۲۱ تیر ماه گزارشی با عنوان «دیوار هنجارشکن!» در روزنامه «خراسان رضوی» منتشرشد و در آن گزارش که به درج آگهی های هنجارشکنانه در اپلیکیشن دیوار اختصاص داشت، معاون دادستان از ورود جدی دادستانی به ماجرا گفت و اعلام کرد که در همین زمینه، اخطارهای لازم به مدیران دیوار داده خواهد شد تا از انتشار این گونه آگهی ها جلوگیری کنند.حال با توجه به عملکرد دیوار در این زمینه، معاون دادستان در امور فضای مجازی از ضرب الاجل دادستانی به «دیوار» خبر می دهد و در این باره به «خراسان رضوی» می گوید: طی چند روز گذشته گزارش هایی به دستگاه قضایی رسید مبنی بر این که اپلیکیشن دیوار، به انتشار آگهی های غیر اخلاقی در فضای مذکور مبادرت کرده است. پس از بررسی مستندات واصله، به پلیس فتای استان خراسان رضوی دستور داده شد ضمن تکمیل مستندات مذکور، به مدیران اپلیکیشن دیوار برای حذف آگهی های هنجارشکنانه اخطار داده شود تا از این به بعد هم از تایید و انتشار این گونه آگهی های غیر اخلاقی خودداری شود و چنان چه خلاف دستور عمل شود برای فیلترینگ این اپلیکیشن اقدام خواهد شد.قاضی جاویدنیا با اشاره به ضرب الاجل دادستانی به دیوار برای حذف آگهی های هنجارشکنانه تاکید می کند: در این باره از پلیس فتا خواسته شد اگر ظرف مدت ۷۲ ساعت مدیران اپلیکیشن دیوار برای حذف آگهی های غیراخلاقی اقدامی نکردند، موضوع به دادستانی گزارش تا دستور فیلترینگ صادر و اعمال شود. طبق دستور اقدام خواهیم کرددر ادامه با رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت و گو می کنیم که وی درباره دستور دادستانی برای برخورد با اپلیکیشن «دیوار» به «خراسان رضوی» می گوید: در این باره روز گذشته دستوری از سوی معاون دادستان در امور فضای مجازی به پلیس فتای استان خراسان رضوی ارسال شد، پلیس هم طبق قانون موضوع را در دستور کار خود قرار می دهد و گزارش اقدامات صورت گرفته، به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد. دستگیری چند عامل انتشار آگهی های هنجارشکنانهسرهنگ جهانشیری از شناسایی و دستگیری تعدادی از افرادی که با درج آگهی های هنجارشکنانه در برخی اپلیکیشن ها به دنبال سوءاستفاده های غیراخلاقی بودند خبر می دهد و یادآور می شود: با توجه به رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتای استان،‌ هنگام بررسی آگهی های درج شده در سایت های واسطه گر اینترنتی، با آگهی هایی رو به رو شدیم که در قالب کمک رسانی اهداف سوء دیگری را دنبال می کردند. وی می افزاید: در مواردی مشابه و با هماهنگی مقام قضایی، چند تن از افرادی که با درج آگهی کمک و حمایت از زنان بیوه و بی سرپرست و... به دنبال رسیدن به مقاصد غیر اخلاقی بودند را شناسایی و دستگیر کردیم. وی تصریح می کند: افراد دستگیرشده پس از اعتراف به جرم خود که دستیابی به موارد غیر اخلاقی در راس آن قرار داشت، پس از تکمیل پرونده برای کسب تکلیف نهایی به مرجع قضایی معرفی شدند.رئیس پلیس فتای استان با اشاره به وجود تعدادی پرونده کلاهبرداری مالی در سایت ها و اپلیکیشن های واسطه گر اینترنتی می گوید: در همین باره متاسفانه تعدادی پرونده با مضمون کلاهبرداری در پلیس فتا مفتوح است که در تمام آن ها مشتری بدون توجه به اهمیت موضوع و هشدارهای پلیس فتا، چشم و گوش بسته به فروشنده اعتماد و مبالغی را به حساب وی واریز کرده و بدون دریافت کالا یا خدماتی مورد کلاهبرداری واقع شده است، لذا در تمام این موارد باید پس از انتخاب کالا یا خدمات برای انجام معامله، شخصا دو طرف معامله حضور یابند و نسبت به اصالت کالای پیشنهادی نیز دقت کنند تا اقدام به خرید مال غیر نکرده باشند و مورد پیگرد قانونی قرار نگیرند.سرهنگ جهانشیری اظهار می کند: با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش فعالیت های اینترنتی، شهروندان باید هنگام دریافت و ارائه خدمات اینترنتی دقت لازم را لحاظ کنند تا قربانی برخی اهداف شوم کلاهبرداران نشوند. پلیس با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کردرییس پلیس فتای خراسان رضوی همچنین به افراد سودجویی که قصد فریب اذهان عمومی از طریق اینترنت را دارند، هشدار می دهد: پلیس فتا با هوشیاری و رصد شبانه روزی درصدد برقراری آرامش و امنیت روانی کاربران فضای سایبری است و با متخلفان و مجرمان مطابق قانون جرایم رایانه ای بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی مناسب خواهد کرد. کاربران فضای مجازی می‌توانند از تمام مطالب آموزشی در سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir استفاده و برای ارتباط با پلیس فتا از طریق ثبت فوریت های سایبری بخش گزارش مردمی اقدام کنند.  ]]> وب و اينترنت Sun, 16 Jul 2017 08:26:46 GMT http://www.itna.ir/news/49483/اولتیماتوم-۷۲-ساعته-دادستانی-اپلیکیشن-دیوار راه‌اندازی فازم سوم شبکه ملی اطلاعات http://www.itna.ir/news/48702/راه-اندازی-فازم-سوم-شبکه-ملی-اطلاعات طبق اظهارات معاون وزیر ارتباطات فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و با راه‌اندازی این سه فاز، معماری اصلی و ساختار تکنیکی این شبکه شکل خواهد گرفت.به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اعلام مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با افزایش سرعت شبکه دسترسی، اکنون مردم در همه شهرها و حتی روستاها می‌توانند با قیمت مناسب، ترافیک دیتا مبادله کنند که این موضوع بستر مناسبی برای همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی فرهنگی، کشاورزی و... فراهم کرده است.نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در این باره با اشاره به رشد دسترسی به شبکه، اظهار کرد: این پروژه در ابتدای دولت یازدهم ۱۵ درصد رشد داشت که در این دولت با سرمایه گذاری عظیم و هدف‌گذاری انجام شده که تا پایان برنامه پنجم توسعه ارتباط با شبکه دسترسی را به سرعت متوسط ۲ تا ۴ مگابیت بر ثانیه برسانیم.در همین راستا فاز اول شبکه ملی اطلاعات شهریور سال گذشته، فاز دوم دهه فجر ۱۳۹۵ افتتاح شد و فاز سوم آن نیز قرار بود روز جهانی ارتباطات به بهره‌برداری برسد که ممکن است با یک ماه تاخیر و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.با راه‌اندازی این سه فاز، معماری اصلی و ساختار تکنیکی شبکه ملی اطلاعات شکل خواهد گرفت و در دوره‌های بعد، گسترش آن در دستور کار خواهد بود.در مجموع سازمان فناوری اطلاعات از آغاز برنامه ششم توسعه، دو ماموریت استراتژیک در پیش خواهد داشت؛ یکی data government یا پیاده سازی نظام مدیریت داده حاکمیت ایران در سطح ملی و استان‌ها و دیگری مشارکت توسعه بکار گیری فاوا در همه حوزه های کشور. ]]> اينترنت Sat, 22 Apr 2017 04:49:55 GMT http://www.itna.ir/news/48702/راه-اندازی-فازم-سوم-شبکه-ملی-اطلاعات هدف شبکه ملی اطلاعات پیشرفت اقتصاد است http://www.itna.ir/news/48680/هدف-شبکه-ملی-اطلاعات-پیشرفت-اقتصاد مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:‌ کسانی که هدف اصلی شبکه ملی اطلاعات را افزایش امنیت می‌دانند در واقع آن را تخریب می‌کنند. هدف شبکه ملی اطلاعات پیشرفت اقتصاد در حوزه ICT است.به گزارش ایتنا از ایسنا، جهرمی در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحولات حوزه ICT در زندگی مردم، اظهار کرد: تحولات ICT به دلیل این‌که در زندگی مردم جاری شده است و همواره همراه مردم بوده است باعث شده است پیشرفت آن ملموس نباشد در صورتی‌که تحولات عظیمی در این حوزه رخ داده است.وی با اشاره به افزایش میزان موفقیت تماس‌های بین‌المللی، خاطر نشان کرد: بعد از تحریم‌ها تعداد تماس‌های بین‌المللی موفق به زیر پنج درصد رسیده بود در صورتی‌که پس از آن شاخص این تماس‌ها به بیش از ۴۷ درصد رسید. همچنین بیش از پنج درصد بهبود کیفیت در زیرساخت را شاهد بودیم در صورتی‌که افزایش این رقم در دنیا صدم درصد است که نشان‌ دهنده این است که پیش از این چقدر در این زمینه مشکل داشتیم و عقب بودیم.مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با انتقاد از کسانی که هدف شبکه ملی اطلاعات را افزایش امنیت می‌دانند، تصریح کرد: هدف اولیه این طرح افزایش امنیت و جلوگیری از دسترسی سازمان‌های جاسوسی نبوده است بلکه هدف اصلی پیشرفت اقتصاد در زمینه‌ ICT بوده است و کسانی که هدف اصلی این طرح را افزایش امنیت می‌دانند آن را تخریب کرده‌اند.جهرمی در همین رابطه اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات تاثیر زیادی بر افزایش رشد اقتصادی در حوزه ICT خواهد داشت تا همراه با آن امنیت نیز افزایش یابد. برخی فکر می‌کنند هدف از شبکه ملی اطلاعات کشیدن یک دیوار دور اینترنت ایران است در صورتی‌که به هیچ وجه اینگونه نیست. ]]> وب و اينترنت Tue, 18 Apr 2017 10:55:10 GMT http://www.itna.ir/news/48680/هدف-شبکه-ملی-اطلاعات-پیشرفت-اقتصاد رشد چندهزار برابری محتوای فارسی در وب http://www.itna.ir/news/48627/رشد-چندهزار-برابری-محتوای-فارسی علیرضا یاری با اشاره به تکالیف مدنظر در پروژه اقتصاد مقاومتی برای تولید محتوای بومی و ۱۰ برابرکردن محتوای داخلی در کشور، اظهار داشت: رشد محتوا در وب فارسی زیاد است و ما شاهد هستیم که تولید محتوا روی وب فارسی با شیب تندی از سال ۸۳ تاکنون در حال حرکت است.به گزارش ایتنا از مهر،‌ وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد رشد چندهزار برابری تولید محتوای فارسی در وب هستیم، ادامه داد: این درحالی است که به میزان لازم، به کیفیت این محتوا توجه نمی‌شود.سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با اشاره به اینکه محتوای وب فارسی آنطور که باید، شامل مطالب با کیفیت و مفید نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد مطالب تولید شده فارسی در محیط وب، غیرمفید است.وی گفت: به دلیل وجود این مطالب، بخش اعظمی از صفحات وب فارسی، بدون محتوا بوده و یا تکراری است و محتوای آن کارآمد نیست. تنها ۳۰ درصد مطالب در صفحات وب مفید است و اسپم نیست.یاری با تاکید بر لزوم حمایت از طرح‌های داخلی برای افزایش میزان محتوای با کیفیت در اینترنت، گفت: راه‌اندازی پروژه جویشگر بومی به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شده است که در صورت اتمام کامل و توسعه محصول، تجاری سازی و توسعه بازار، می‌توان شاهد افزایش کیفی محتوای فارسی در محیط وب از طریق این موتور جستجو باشیم.وی تصریح کرد: در همین حال با استفاده از بستر جویشگر بومی، می‌توان محیط خاصی را برای تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده برای گروه‌های سنی و اقشار مختلف مردم فراهم کرد. ]]> وب و اينترنت Sun, 16 Apr 2017 05:02:20 GMT http://www.itna.ir/news/48627/رشد-چندهزار-برابری-محتوای-فارسی چرا باید آنتی ویروس اورجینال بخریم؟ http://www.itna.ir/report/44739/چرا-باید-آنتی-ویروس-اورجینال-بخریم ------------- گزارش آگهی----------گاهی با این سوال مواجه می‌شویم که چرا باید برای خرید آنتی‌ویروس پول پرداخت کنیم؟ شاید این سوالی باشد که بسیاری از کاربران کامپیوتر و اینترنت از خود پرسیده باشند ولی همۀ آنها در پس زمینه ذهن خود می‌دانند که تفاوت بسیاری بین لایسنس‌های مجانی یا غیراورجینال و لایسنس‌های اصلی وجود دارد.نکتۀ دیگری که در هنگام تهیه آنتی ویروس وجود دارد پیدا کردن منبعی مناسب برای خرید نرم افزارهای اصلی می‌باشد. متأسفانه تعداد زیادی از فروشندگان متقلب آنتی ویروس وجود دارند که امنیت دیگران را برای کسب سود بیشتر به خطر می اندازند و محصولی بی کیفیت و یا دستکاری شده را به اسم آنتی ویروس اصلی به مشتریان می‌فروشند. بنابراین بهتر است که قبل از خرید حتماً مطمئن شوید که مغازه یا فروشگاه اینترنتی مدنظر شما یک فروشگاه آنتی ویروس معتبر است. در اینجا ما ابتدا تفاوت های بین آنتی ویروس اورجینال و غیر اورجینال را بررسی می کنیم و سپس راه های شناخت آنتی ویروس اورجینال را ذکر خواهیم کرد.ا- پشتیبانی مستقیم شرکت تولید کننده و نماینده آن از محصولزمانیکه یک آنتی ویروس اورجینال را خریداری می‌کنید شما عضوی از یک گروه مشتریان محسوب می شوید و کمپانی اصلی به صورت ۲۴ ساعت در طول شبانه روز از شما پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید پشتیبانی از محصول را به صورت تلفنی، چت، ایمیل و غیره دریافت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که آنتی ویروس هایی که در ایران نماینده رسمی ندارند، به صورت مستقیم به ایران پشتیبانی نمی‌دهند و ممکن است لایسنس های آنها پس از مدتی از کار بیفتند. از جمله این آنتی ویروس ها میتوان به آنتی ویروس های امریکایی که ایران را تحریم کرده اند و یا آنتی ویروس های تقلبی و سرور داخلی اشاره کرد.۲- آپدیت و به روز رسانی لحظه ایبزرگترین مشکل آنتی ویروس‌های غیر اصل و یا مجانی این است که از کامپیوتر و حریم خصوصی شما به طور کامل حافظت نمی‌کنند و برخی نیز خودشان حاوی بدافزار و ویروس هستند. دریافت کردن آپدیت ها بصورت لحظه ای و برقراری ارتباط امن نرم افزار آنتی ویروس با کمپانی تولید کننده اهمیت زیادی دارد زیرا روزانه تعداد بیشماری ویروس جدید در فضای مجازی و اینترنت پخش می‌شوند و در صورت به روز نبودن آنتی ویروس ممکن است وارد حریم خصوصی، کامپیوتر و یا موبایل شما شوند و در نهایت امنیت شما را به خطر بیندازند.۳- دانلود مطمئنشما باید نرم افزار آنتی ویروس اورجینال را از سایت اصلی سازنده آن دانلود کنید و لایسنس آنتی ویروس را از طریق نمایندگی آن کمپانی در ایران و یا خود سایت کمپانی خرید نمائید. از آنجائیکه خرید مستقیم برای کاربران ایرانی مشکل میباشد بهتر است لایسنس ها را از نمایندگی ها و یا فروشگاه های مجاز خریداری کنید.۴- استفاده از آخرین ورژن نرم افزاراگر یک آنتی ویروس اورجینال بخرید، در صورتی که کمپانی ورژن جدیدی از محصول را ارائه دهد شما نیز میتوانید آنتی ویروس خود را به ورژن جدید آپدیت کنید. البته آپدیت آخرین ورژن و آپدیت های لحظه ای خود آنتی ویروس با هم تفاوت دارند. آپدیت ورژن های نرم افزار آنتی ویروس سالی یک تا دو مرتبه انجام میشود ولی آپدیت های لحظه ای ممکن است هر ساعت و یا کمتر دریافت شوند. ۵- حفاظت منسجم و مطمئنگاهی دیده میشود که آنتی ویروس خریداری شده به سروری غیر از سرورهای اصلی کمپانی متصل میشود. به این نوع لایسنس ها دستکاری شده، غیر اورجینال، فیک و یا ... میگویند. در این صورت کاربران در ظاهر به روزرسانی ها را دریافت میکنند ولی این به روز رسانی با تأخیر و یا ناکامل دریافت میشود و کاربر نیز از آن اطلاعی پیدا نمیکند. فراموش نکنید که زمانیکه یک لایسنس آنتی ویروس اورجینال می خرید بوسیله آن از حفاظت جامع و کاملی بهره مند میشوید. آنتی ویروس های مجانی شرکت های معتبر نیز این امکان را به شما نخواهند داد تا بتوانید امنیت کاملی برای خود داشته باشید. دلیل اینکه برخی آنتی ویروس ها نسخۀ مجانی دارند این است که از آن برای بازاریابی نسخۀ اصلی و کامل خود استفاده میکنند. بعد از آشنایی با تفاوت های آنتی ویروس های اصلی و تقلبی حالا به روش های تشخیص آنها میپردازیم.۱- خرید از فروشگاه معتبراغلب افراد آنتی ویروس های خود را بصورت آنلاین خرید میکنند که این بهترین روش برای خرید آنتی ویروس است. فروشگاه معتبر فروشگاهی است که مجوز لازم از کمپانی اصلی و نماد اعتماد الکترونیک در صفحۀ اول خود را داشته باشد. فروشگاه آنلاین شرکت سایسک دارای هر دو مجوز در ایران میباشد و اغلب محصولات برتر جهان در این فروشگاه آنتی ویروس به فروش میرسد.۲- قابلیت دانلود نرم افزار از سایت اصلی توجه داشته باشید که اگر لایسنسی اصل باشد باید ابتدا بتوان نرم افزار آن را از سایت رسمی خود محصول دانلود کرد و پس از آن باید بتوانید استعلام لایسنس را به نام کشور ایران از کمپانی بگیرید. چند آنتی ویروس خانگی قابل اطمینان وجود دارد که میتوان آنها را در ایران تهیه کرد. از بین آنها میتوان به اف سکیور، ایست نود۳۲، اویرا و کسپرسکی اشاره کرد. همچنین از بین چند آنتی ویروس تحت شبکه موجود در بازار ایران که از پشتیبانی کمپانی اصلی برخوردار هستند می توان به آنتی ویروس اف سکیور، کسپرسکی، بیت دیفندر اشاره کرد. آسان ترین راه برای خرید آنتی ویروس معتبر، اعتماد کامل به سایتی است که لایسنس آنتی ویروس را از آن خریداری می کنید. ما به شما پیشنهاد میکنیم تا قبل از خرید آنتی ویروس حتماً سایت فروشگاه آنلاین سایسک را برای کسب اطلاعات کافی بررسی کنید.. برای مشاوره و خرید آنتی ویروس تحت شبکه نیز میتوانید با شماره های ذکر شده در سایت رسمی سایسک تماس بگیرید.  ]]> بدافزار Sun, 14 Aug 2016 07:15:58 GMT http://www.itna.ir/report/44739/چرا-باید-آنتی-ویروس-اورجینال-بخریم رمزگذاری کروم برای مقابله با نفوذگری رایانه‌های کوانتومی http://www.itna.ir/news/44040/رمزگذاری-کروم-مقابله-نفوذگری-رایانه-های-کوانتومی از زمان افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد علاقه آژانس امنیت ملی امریکا به ساخت رایانه کوانتومی با قابلیت شکستن رمزهای رایانه‌ای فعلی برخی شرکت‌های فناوری به فکر مقابله با این خطر افتاده‌اند.به گزارش ایتنا از فارس، رایانه‌های کوانتومی از توان و قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان با سرعت بسیار بالایی الگوریتم‌های رمزگذاری رایانه‌ها را شناسایی کرده و به مقابله با آنها پرداخت.گوگل که در سال‌های اخیر به همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا برای افشای داده‌های خصوصی کاربران متهم بوده، این بار دست پیش گرفته و تلاش دارد از روش رمزگذاری جدیدی در مرورگر کروم خود استفاده کند تا بتواند با توانمندی‌های رایانه‌های کوانتومی مقابله کند.بر اساس اعلام گوگل، از روش ارتباطی جدیدی میان مرورگر کروم و سرورهای این شرکت استفاده شده تا از هک شدن داده‌های ردوبدل شده توسط رایانه‌های کوانتومی جلوگیری شود. الگوریتم جدید که پست کوانتومی نام گرفته متفاوت از الگورتیم قبلی تبادل کلیدهای این مرورگر است.البته هنوز باید بررسی‌ها و آزمایش‌های گسترده تری صورت بگیرد تا مشخص شود آیا این الگوریتم جدید واقعا از امنیت کافی برخوردار است یا نه. Erdem Alkim، Léo Ducas، Thomas Pöppelmann و Peter Schwabe چهار مهندس مبدع الگوریتم مذکور هستند. ]]> وب ايراني Sat, 09 Jul 2016 05:53:25 GMT http://www.itna.ir/news/44040/رمزگذاری-کروم-مقابله-نفوذگری-رایانه-های-کوانتومی صفر تا صد راه اندازی سایت http://www.itna.ir/article/43712/صفر-صد-راه-اندازی ---------- گزارش آگهی -------------بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی سایت اینترنتی برای خود یا مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند را دارند دو سوال اصلی در ذهنشان است:۱. راه‌اندازی سایت چه مدت زمان نیاز دارد؟۲. راه اندازی سایت چقدر هزینه دارد؟پاسخ دادن به این سوالات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. مانند:• نوع سایت: شخصی یا تجاری• سیستم مدیریت محتوی• تعداد کاربران و منابع مورد نیاز هاست• نوع و تعداد محتوی و صفحات سایتو عواملی از این دست که همه در کنار هم، در تعیین قیمت و زمان نهایی برای راه اندازی سایت موثر هستند. در روند اجرایی پروژه سایت اینترنتی اهداف MileStoneمختلفی مشخص میشود و برای هر هدف زمانی در نظر گرفته میشود که بعد از رسیدن به آن هدف در واقع آن مرحله به پایان میرسد و وارد فاز بعدی پروژه می‌شوید.در ادامه روند اجرایی پروژه طراحی و راه اندازی سایت از ابتدا تا انتها بصورت مرحله به مرحله بررسی می‌شود.صفر تا صد راه اندازی سایت۱- تحقیق و برنامه ریزی (۲ تا ۱۰ هفته):مهم ترین مرحله قبل از راه اندازی سایت و رسیدن به موفقیت در آینده تحقیق در مورد آن است . باید سایتهای فعلی که هم موضوع سایت شما راه اندازی شده اند را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسید.اگر سایت شما نمونه داخلی ندارد باید سایتهای خارجی و درصد هماهنگی آنها با مخاطبین داخلی را بررسی کنید. امروزه در هر موضوعی که فکر کنید هزاران سایت وجود دارد و برای موفقیت در میان این بازار پر رقابت باید فعال باشید و با برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید . بهتر است قبل از راه اندازی سایت پاسخ سوالات زیر را در ذهن خود آماده کنید• باید بدانید که هدفتان از سایتی که راه اندازی میکنید چیست ؟• چه افرادی مخاطبین شما را تشکیل میدهند ؟• محتوی سایت چگونه و توسط چه افرادی تهیه خواهد شد ؟• منابع مالی و درآمدهای شما برای ادامه فعالیت چگونه تامین میشود ؟• چگونه میتوانید برای سایت بازاریابی و تبلیغ کنید؟• کدام شبکه های اجتماعی برای سایت شما مناسب هستند ؟ فراموش نکنید خلاقیت در هر کاری باعث پیشرفت و متمایز شدن شما از رقبا خواهد شد.پس نباید از سایتهای رقیب خود کپی برداری کنید.۲- دامنه و منابع مورد نیاز (۱ هفته):بعد از برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف برای راه اندازی سایت باید برای سایت خود دامنهDomainانتخاب کنید. دامنه معرف نام و برند شماست و برای انتخاب آن باید دقت و وسواس خاصی داشته باشید.در کنار دامنه شما به یک سرویس میزبانی وبHostپر قدرت هم نیاز دارد که جوابگوی نیازهای شما باشد. در واقع تمامی فایلهای سایت شما روی سرویس میزبانی وب نگه داری میشود و کاربران با تایپ کردن دامنه شما در مرورگر میتوانند محتویات سایت شما را مطالعه کنند.یک سرویس میزبانی خوب باید کیفیت بالایی داشته باشد و از سرور های قدرتمندی استفاده کند و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشد تا هر وقت مشکلی در سایت شما بوجود آمد بتوانید سریعا آن را رفع کنید.۳- طراحی سایت (۴ تا ۱۲ هفته):در این مرحله از راه اندازی سایت نوبت به طراحی ظاهری و قالب سایت شما میرسد که با توجه به نوع و کاربرد سایت به زمان نیاز دارد. ظاهر یک سایت مانند ویترین یک فروشگاه است و باید شیک و مشتری پسند باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را جذب سایت کند. سایتهای شخصی معمولا زمان زیادی نیاز ندارد و بین ۱ تا ۲ هفته طول میکشد . اما سایتهای بزرگ شرکتی و خصوصا فروشگاه های اینترنتی زمان بیشتری تا ۳ ماه هم نیاز دارند چون برنامه نویسی و اجرای این پروژه ها بسیار تخصصی است و امکانات خاصی باید در آنها قرار بگیرد که در سایتهای شخصی وجود ندارد.زمان مورد نیاز برای طراحی سایت به کاربرد سایت , نوع سیستم مدیریت محتوی , تعداد صفحات سایت بستگی دارد.نکته : حتما از طراح خود بخواهید سایت شما را بصورت واکنش گراطراحی کند تا در هر سایز صفحه نمایش و در تمامی دستگاه های همراه بصورت درست نمایش داده شود.۴- محتوی سایت (۵ تا ۱۵ هفته):یک بخش مهم در راه اندازی سایت , انتخاب و تولید محتوی برای سایت است. هرچه شما به زیبایی ظاهری سایت اهمیت بدهید ولی از نظر محتوی ضعیف باشید در عمل شکست میخورید چون این محتوی سایت است که باعث جذب کاربر به سمت شما میشود و همین کاربرها به خریداران و مشتریان شما تبدیل میشوند.با یک جست و جوی ساده در موضوعات مورد تخصص خودتان میتوانید صدها ایده جدید برای تولید محتوی پیدا کنید و یک مقاله مفید بنویسید و فراموش نکنید که موفقیت در اینترنت بدون زحمت بدست نخواهد آمد. پس باید زمان بگذارید و برای سایت خود مقاله , عکس , فیلم تولید کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی هم گسترش دهید.هرگز سعی نکنید مطالب دیگران را در سایت خود کپی کنید. این کار هیچ منفعتی برای سایت شما نخواهد داشت.مطالبی که منتشر میکنید باید حداقل ۳۰۰ کلمه باشد و پیشنهاد موتورهای جست و جو این است که مقاله شما باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد تا بتواند در نتایج جست و جو رتبه خوبی کسب کند.نکاتی که باید در نوشتن مقالات و محتوی سایت خود رعایت کنید :• حداقل ۳۰۰ کلمه باشد و مقالات بیش از ۲۰۰۰ کلمه به دو قسمت تقسیم شوند• یک کلمه کلیدی برای مقاله خود در نظر بگیرید و در پاراگراف اول و آخر حتما از آن استفاده کنید و در میان متن هم چند بار آن را تکرار کنید• متون طولانی را پاراگراف بندی کنید و کلمات مهم را بصورت پر رنگ یا زیرخط دار نمایش دهید• کلمات کلیدی خود را با تگH۱تاH۳در متن مشخص کنید• حتما از یک تصویر مرتبط با متن در مقاله خود استفاده کنید و در تگaltتصویر از کلمه کلیدی استفاده کنید.موتورهای جست و جو نمیتوانند تصویر را ببینند اما از روی تگaltتشخیص میدهند آن تصویر چه موضوعی دارد.رعایت این اصول باعث میشود که کاربران ورودی بیشترین رضایت را از مطالب شما داشته باشند و نتیجه آن کاهش نرخ پرش سایتشما و بهبود رتبه شما در نتایج جست و جو است.۵- تست اولیه (۲ تا ۶ هفته):در این مرحله از راه اندازی سایت , شما تا حد زیادی به پاین کار نزدیک شده اید و میتوانید ادرس سایت خود را به دوستان نزدیک و اعضای تیم خود بدهید و از آنها بخواهید بخشهای مختلف سایت شما را تست کنند و مشکلات احتمالی را برای شما ارسال کنند و طبیعتا پیدا شدن تمامی ایرادات یک سایت ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد. در این مدت هیچ تبلیغی برای سایت خود نکنید و سعی نکنید عموم مردم را به سایت هدایت کنید چون سایت شما هنوز در مرحله رفع اشکال است و باید نقاط ضعف آن مشخص و اصلاح شود.از دوستان خود بخواهید هر ایرادی در سایت وجود دارد به شما گوشزد کنند و شما هم ایرادات را لیست کنید و سریعا آنها را رفع کنید.تا بعد از استارت اصلی سایت دیگر مشکلی از این جهات وجود نداشته باشد.۶- رونمایی سایت (۱ روز):در این مرحله سایت شما طراحی شده و مطالب در آن قرار دارد و همچنین ایرادات آن رفع شده است و آماده است تا از آن بصورت عمومی رونمایی کنید و رسما شروع به کار کنید.اکنون میتواند به صورت رسمی شروع به تبلیغات ایمیل و بنر بکنید و بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید و از سایت جدید خود لذت ببرید.۷- توسعه ( همیشگی):مرحله توسعه در واقع آخرین مرحله از راه اندازی سایت است. در این مرحله میتوانید بخشهای جدید به سایت اضافه کنید یا اگر میبینید که بعضی از بخشهای فعلی سایت شما مخاطبی ندارد آن بخش را حذف کنید. همچنین قالب سایت خود را با روشهای جدید برنامه نویسی تحت وب گسترش دهید.• اگر محصولی برای فروش دارید برای سایت خود فروشگاه ایجاد کنید.• اگر سایت شما بازدیدکنندگان فراوانی دارد از طریق جذب تبلیغ درآمد سایت خود را زیاد کنید• اگر کاربران شما نیاز به پشتیبانی دارند بخش چت و پشتیبانی را به سایت اضافه کنید.مراحلی که در این مقاله مطالعه کردید صفر تا صد راه اندازی سایت بود که در مورد تمامی سایت ها صادق است و فقط زمان اجرای آن ممکن است کمی تغییر کند. توجه داشته باشید که در یک پروژه اینترنتی هم مانند دنیای واقعی اگر بخواهد به موفقیت برسید باید برای آن برنامه ریزی کنید و طبق برنامه پیش بروید تابه هدف مشخص شده برسید. در پایان اگر احساس می‌کنید سوالاتی دارید که در این مقاله پاسخ آن وجود ندارد با کارشناسان فراکارانت تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ بدهند.تهیه شده در: فراکارانت ]]> وب و اينترنت Tue, 21 Jun 2016 08:11:53 GMT http://www.itna.ir/article/43712/صفر-صد-راه-اندازی حمله به کاربران واتس‌اپ و فیس‌بوک http://www.itna.ir/news/41091/حمله-کاربران-واتس-اپ-فیس-بوک به گزارش ایتنا از مهر، در این حمله مجرمان سایبری با استفاده از تکنیک‌های فیشینگ، یک ایمیل جعلی را از طرف شرکت «واتس‌اپ» به کاربران ارسال می‌کردند. زمانی که کاربر روی فایل پیوست شده به ایمیل کلیک می‌کرد، بدافزار منتشر می‌شد. در همین حال این تیم تحقیقاتی، حمله‌ای بسیار شبیه به حمله قبل شناسایی کردند که این بار کاربران فیس‌بوک را مورد حمله قرار داده بودند.ایمیل‌های ارسالی از یک آدرس ایمیل متفرقه ارسال شده بود اما در ابتدای آن نام واتس‌اپ و فیس‌بوک آورده شده بود. درواقع اگر کاربر به آدرس ایمیل دقت می‌کرد متوجه می‌شد که ایمیل از طرف شرکت ارسال نشده است.از آنجایی که هردوی این بدافزارها از خانواده تروجان «Nivdort» بوده‌اند، این تروجان قادر به ضبط اطلاعاتی مانند آدرس IP و ایمیل، سایت‌هایی که بیشتر از آن‌ها بازدید شده و اطلاعات کارت اعتباری است. این اطلاعات می‌توانند به شخص دیگری ارسال شوند و از آن‌ها برای آلوده کردن سیستم به دیگر ویروس‌ها یا حتی دزدیدن پول از حساب بانکی استفاده شود. از این رو لازم است هرچه زودتر این تروجان از سیستم حذف شود. احتمال می‌رود این بدافزار توسط یک فرد طراحی و ایجاد شده باشد.ایمیل‌های ارسالی از طرف مهاجم دارای عناوین مختلفی بود که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند: You have obtained a voice notification xgodAn audio memo was missed. YdkpdaA brief audio recording has been delivered! JsvkA short vocal recording was obtained npulfA sound announcement has been received sqdwYou have a video announcement. EomA brief video note got delivered. AtjvqwYou’ve recently got a vocal message. Yopهمان‌طور که مشاهده می‌شود هر یک از عناوین با مجموعه‌ای تصادفی از کاراکترها، مانند «xgod» یا «ydkpda» پایان می‌پذیرند. احتمال می‌رود که از این کاراکترها برای کد کردن برخی داده‌ها مانند اطلاعاتی راجع به گیرنده پیام، استفاده شده باشد. ]]> شبكه اجتماعي Wed, 10 Feb 2016 06:32:51 GMT http://www.itna.ir/news/41091/حمله-کاربران-واتس-اپ-فیس-بوک