ايتنا - آخرين عناوين ارتباطات :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm Tue, 12 Dec 2017 14:56:57 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 12 Dec 2017 14:56:57 GMT ارتباطات 60 مکالمه‌های کمتر از 10ثانیه رایگان می‌شوند؟ http://www.itna.ir/news/51296/مکالمه-های-کمتر-10ثانیه-رایگان-می-شوند به نظر می‌رسد تبدیل تکنولوژی برای ارائه نسل‌های بالاتر تلفن همراه قطعی‌ مکالمات و کاهش کیفیت ارتباطات را به همراه داشته و به همین دلیل وزیر ارتباطات پیشنهاد رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه را برای مشترکان مناطق مشکل‌دار مطرح کرده است.   به گزارش ایسنا، قطعی‌های مکرر تماس‌هایی که از طریق اپراتورها انجام می‌شود، یکی از مشکلاتی است که هنگام برقراری تماس وجود دارد و مشترکان برخی از اپراتورها با آن مواجه هستند، به طوری که وزیر ارتباطات هم در این باره اظهار کرده است: میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن‌دهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست و در دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارایه نمی‌کنند و این باعث نارضایتی مردمی می‌شود. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به کیفیت ارتباطات گفته است که بعضی از شهرها و مناطق با ارایه نسل ۳ و ۴ تلفن همراه، به دلیل تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه، قطعی مکالمات افزایش داشته و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است. البته او بخشی از این مشکلات را مربوط به تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی و در بعضی موارد جمع‌آوری سایت‌های تلفن همراه می‌داند. به همین دلیل درباره مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، این پیشنهاد مطرح شده که در این مناطق تا حل مشکل، مکالمات زیر ۱۰ ثانیه هزینه‌ای برای مشترکان نداشته باشد. موانع توسعه و ارتقای کیفیت شبکه عدم همکاری شورای شهرها و شهرداری‌های کشور، جمع‌آوری سایت‌ها توسط مراکز مختلف، ممانعت‌های مردمی به دلیل تصور نادرست از تاثیر امواج، ساخت مجتمع‌ها و برج‌های جدید در شهرها و دریافت عوارض‌های محلی از اپراتورها، از مشکلاتی است که اپرتورهای تلفن همراه در توسعه و ارتقای کیفیت شبکه به آن اشاره می‌کنند. یکی از دلایلی که ممکن است مانع ایجاد سایت‌های اپراتور همراه در مناطق مختلف شود، نگرانی افراد از تاثیر امواج است که آذری جهرمی در این باره اظهار کرده است: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات آزمایش‌های مختلفی انجام دادند و در بسیاری از نقاطی که اندازه‌گیری‌ها انجام شده در حد پایین‌تری از استانداردهای موجود است. اما فضای روانی موجود در جامعه هنوز نگرانی‌هایی در این حوزه دارد که با اطلاع‌رسانی و توضیح کارشناسی باید به حل این نگرانی‌ها کمک کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز باید با نظارت‌های دایمی این اطمینان را به مردم بدهد که شبکه به صورت دایم در حال پایش است تا ممانعت‌های مردمی برای نصب آنتن‌های تلفن همراه کاهش یابد. البته پیشنهادهایی برای ایجاد سایت‌های مشترک توسط اپراتورها نیز شده که وزیر ارتباطات در این زمینه نیز بیان کرده است: مجموعه‌ای برای ایجاد سایت‌های مشترک از چند سال گذشته در این حوزه شکل گرفته است که باید با هماهنگی بیشتر بین اپراتورها و تشکیل یک مجموعه مشترک ادامه داشته باشد و بهتر است تمام اقدامات مربوط به راه‌اندازی سایت‌های این اپراتورها به این مجموعه واگذار شود. با وجود این با توجه به پیشنهاد وزیر مبنی بر رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه تا زمان حل مشکل، هنوز اعلام نشده که اپراتورها این موضوع را عملی خواهند کرد یا خیر همچنین مشخص نشده که این مناطق مشکل دار کدامند و اینکه در نهایت مشکلاتی که خود وزیر ارتباطات هم به آنها اشاره کرده و ناشی از تبدیل تکنولوژی است، تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟ ]]> ارتباطات Tue, 12 Dec 2017 11:22:18 GMT http://www.itna.ir/news/51296/مکالمه-های-کمتر-10ثانیه-رایگان-می-شوند پیامک‌های تبلیغاتی را قطع کنید! http://www.itna.ir/news/51272/پیامک-های-تبلیغاتی-قطع-کنید در حالی که کسب‌وکارهای مختلف برای تبلیغات خود راه‌هایی مانند ارسال پیامک از شماره‌های شخصی و ثابت را برگزیده بودند، اکنون با راه‌اندازی سامانه ۱۹۵، امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر نیز فراهم شده و مشترکان با استفاده از این سامانه می‌توانند امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها را فراهم کنند.   به گزارش ایتنا از ایسنا، پیامک‌های تبلیغاتی در برهه‌ای از زمان به معضل بسیاری از مشترکان اپراتورها تبدیل شده بود و در شرایطی که با مسدود شدن پیامک‌ها با سرشماره‌های تبلیغاتی، کسب‌وکارها به ارسال پیامک با شماره‌های شخصی اقدام کرده بودند، سامانه‌ای برای رسیدگی به این پیامک‌ها نیز راه‌اندازی شد. پیش از این محمود واعظی -وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات- در رابطه با پیامک‌هایی که در قبال آنها هزینه‌ای برای کاربر در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرده بود: «هیچ شرکتی حق ندارد بدون رضایت مشترک پیامکی را برای او فرستاده و از کاربر هزینه دریافت کند.» او همچنین درباره پیامک‌های تبلیغاتی گفته بود: «این پیامک‌ها وقت و ذهن مردم را درگیر می‌کند و بر همین اساس ما هم با آنها موافق نیستیم چرا که این روند جالبی نیست که یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی چندین پیامک را بگردد تا به پیامک‌های خود برسد.» اما در آیین‌نامه مصوب شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامکی به دو دسته تقسیم می‌شود؛ خدمات پیامک انبوه که جنبه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی دارد و بدون درخواست مشترک ارسال می‌شود و هزینه‌ای برای مشترکان دربر نخواهد داشت؛ این پیامک‌ها پس از ارسال تحت نظارت وزارت ارشاد قرار خواهند گرفت. دسته دوم پیامک‌های ارزش افزوده که به انتخاب مشترک خواهد بود و باید بابت آن هزینه پرداخت شود تقسیم شده است و پیش از ارسال باید تحت نظارت وزارت ارشاد قرار گیرد و پس از دریافت مجوز، امکان استفاده از آن برای مشترکان ممکن خواهد بود. پیش از این روش‌های مختلف ارسال درخواست به سامانه مربوط به لغو پیامک‌های تبلیغاتی از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد دستوری#۸۰۰* فراهم بود. با ارسال درخواست، فهرستی با چند گزینه باز می‌شود که سرویس‌های فعال، پیامک‌های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوایی (ارزش افزوده) را نشان می‌دهد. در این شرایط، محمد جواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به ساماندهی فضای مجازی برای بهره‌گیری کسب‌وکارها، از ایجاد سامانه‌ای برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمت‌های ناشی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است. به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب‌وکارها که نیازمند بهره‌گیری از این فضا هستند بیابد. پس از آن حسین فلاح جوشقانی –رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی- از ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال‌کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند. در نهایت وزیر ارتباطات با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۹۵ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این سامانه گزارش‌های مردمی را درخصوص مزاحمت‌های تبلیغاتی برخی شماره‌ها دریافت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح شماره ریپورت شده و مسدود می‌شود. در فاز دوم سامانه رسیدگی به شکایات پیامک‌های تبلیغاتی نیز قابلیت دریافت گزارش‌ پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ فراهم شده است. وزیر ارتباطات در این خصوص خاطرنشان کرده است: با راه‌اندازی این سامانه و همکاری مردم، حجم قابل‌توجهی از پیامک‌های مزاحم رفع شده‌ است. همچنین مجید حقی -معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری- درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامک‌های انبوه به سامانه ۱۹۵ اظهار کرد: مشترکین می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند. طبق آخرین آمار، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی نیز با اشاره به آمار ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰۰  قطع سرویس پیامکی براساس شکایات مردم داشتیم. اخیرا وزیر ارتباطات دستور ویژه دادند که شرایط را تسهیل کنیم تا موارد باقی‌مانده دیگر حل شود. حدود ۱۵۰ هزار شکایت بوده، اما عده‌ای فرمت شماره را اشتباه نوشته و یا متن پیامک را ارسال کردند اما حدود ۵۰ درصد آنها با فرمت درست ارسال شده است. فلاح جوشقانی همچنین در توضیح اینکه قطع سرویس به صورت قطع سیم‌کارت و یا پیامک اجرایی می‌شود، بیان کرد: این سیم‌کارت‌ها معمولا صرفا با هدف ارسال سیم‌کارت خریداری می‌شوند و در صورت تماس با آنها پاسخگو نیستند. با شکایات مردم قطع پیامک از این سیم‌کارت‌ها انجام می‌شوند که برای چنین سیم‌کارت‌هایی به معنی قطع کلی است. نحوه رسیدگی به شکایت از شماره‌های پیامک‌های تبلیغاتی نیز این‌چنین است که اگر شکایت از یک شماره به پنج عدد برسد و بررسی‌ شود که طی سه روز گذشته این شماره اقدام به ارسال پیامک انبوه کرده که براساس مصوبه ۴۰۰ عدد در نظر گرفته شده است، همچنین اگر این شماره تماس صوتی نداشته باشد، سرویس آن قطع خواهد شد. بنابراین صرف شکایت کافی نیست، زیرا ممکن است برخی با هدف شخصی اقدام به ارسال شماره کنند. ]]> موبايل Mon, 11 Dec 2017 05:35:16 GMT http://www.itna.ir/news/51272/پیامک-های-تبلیغاتی-قطع-کنید چگونه از خدمات غیرحضوری تلفن ثابت استفاده کنیم http://www.itna.ir/news/51119/چگونه-خدمات-غیرحضوری-تلفن-ثابت-استفاده-کنیم   به گزارش ایتنا از ایسنا، برای استفاده از خدمات غیرحضوری عضویت در سایت شرکت مخابرات الزامی بوده و لازم است مشترک پس از ثبت نام در سایت با مراجعه به یکی از دفاتر مخابراتی نزدیک‌ محل سکونت خود برای احراز هویت و فعال‌سازی شناسه کاربری و رمز عبور خود اقدام کند. پس از انجام این مرحله مشترک می‌تواند از خدمات مختلف به شکل غیرحضوری بهره‌مند شود از جمله خدماتی که می توان به شکل غیرحضوری از آنها استفاده کرد، می‌توان به ثبت نام تلفن ثابت و پیگیری آن، ارائه‌ ریز مکالمات تلفن‌های بین‌شهری، بین‌الملل، هوشمند و همراه تلفن و البرز، برقراری یا قطع سرویس‌های ویژه، ارائه‌ی خدمات بررسی امکانات تغییر مکان، اعلام تلفن به ۱۱۸ یا عدم اعلام آن، بستن صفر دوم و باز کردن آن، کشف مزاحمت تلفنی، تفویض شماره تلفن، اصلاح نشانی محل نصب تلفن، قطع یا وصل به درخواست مشترک، ارائه سرویس ADCL، دریافت رمز ۱۸۱۸، ارسال پیامک، اعلام خرابی تلفن، صدور قبض المثنی و ارائه‌ی ریزمکالمات سرویس هوشمند اشاره کرد. همچنین ارائه برخی خدمات غیرحضوری نیز در مخابرات استان تهران وجود دارد که استفاده از آنها نیاز به عضویت در این سایت ندارد. خرید و پیگیری کارت اعتباری IN، صدور قبض المثنی و ثبت‌نام و پیگیری ADSL از جمله این موارد است. نکته دیگر آنکه برای ثبت‌نام کاربران در سایت مخابرات استان تهران لازم است مشترک اطلاعات مورد نیاز از جمله نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تابعیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه/ گذرنامه، محل صدور، کد ملی و کد پشتی خود را در یکی از دفاتر مخابراتی اعلام کند. البته این اطلاعات مربوط به مشترکان حقیقی است و برای کاربران حقوقی اطلاعاتی از جمله نام شرکت، تاریخ ثبت، شماره ثبت شرکت، محل صدور و نوع مشترک مورد نیاز است. ]]> ارتباطات Wed, 29 Nov 2017 05:52:21 GMT http://www.itna.ir/news/51119/چگونه-خدمات-غیرحضوری-تلفن-ثابت-استفاده-کنیم فوجیتسو، سیستم آنتن 5G را آزمایش می‌کند http://www.itna.ir/news/50869/فوجیتسو-سیستم-آنتن-5g-آزمایش-می-کند فوجیتسو شرکت تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و فناوری اطلاعات ژاپنی (چندملیتی) است که پس از آی.بی.ام و اچ.پی به‌عنوان سومین ارائه ‌کننده خدمات فناوری اطلاعات در جهان، محسوب می‌شود. در سال 1935 و پس تفکیک از شرکت فوجی الکتریک، تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر توکیو قرار دارد. این شرکت امروز با داشتن 172 هزار کارمند در بیش از 70 کشور، خدمات و محصولاتی چون نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه، مدیریت فناوری اطلاعات و مشاوره اطلاعاتی، تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه، پرینتر، اسکنر و سرورهای کامپیوتری را ارائه می‌دهد.     به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از زد.دی نت، فوجیتسو با همکاری ان.تی.تی دوکومو، آزمایش فناوری آنتن توزیع‌شده با تراکم بالای 5G و تست‌های انتقال همزمان پرسرعت ویدئو باکیفیت بالا را با استفاده از این سیستم آنتن آغاز کرده است. این آزمایش در سایت تست 5G در  میدان فناوری شین-کاواساکی فوجیتسو که یکی از مکان‌های کسب و کار شبکه فوجیتسو در ژاپن است، انجام می‌شود.   فوجیتسو و فوجیتسو لابراتوریز که از سال 2014 با همکاری ان.تی.تی دوکومو روی آزمایش‌های 5G کار می‌کنند. اکنون قرار است که این دو شرکت مهم و موثر، روی ارزیابی سرعت ارتباطات برای آنتن‌های توزیع‌شده که در موقعیت‌های مختلف مستقر شده‌‌ است، همکاری می‌کند. فوجیتسو اعلام کرد: «این سیستم آزمایشی از دو ایستگاه موبایل تشکیل می‌شود. در این ایستگاه‌ها، صفحه نمایش‌هایی وجود دارد که می‌توان آنها را در درون میدان فناوری شین-کاواساکی فوجیتسو حرکت داد همچنین در این میدان تجهیزاتی نظیر آنتن‌های توزیع‌شده وجود دارد که در 16 موقعیت مختلف قرار گرفته است.»   این شرکت ادامه داد: «تجهیزات پردازش باند پایه متمرکز نیز در این مکان وجود دارد که آنتن‌های توزیع‌شده و کابل‌های فیبری نوری را کنترل می‌کند. کابل‌های فیبر نوری، آنتن‌های توزیع‌شده را به تجهیزات پردازش باند پایه متمرکز متصل می‌کند.»   فناوری آنتن توزیع‌شده با تراکم بالا، شکل سلول‌ها را که مجموعه‌ای از سیگنال است را به شکلی موثر کنترل می‌کند. این کنترل با هدف بهبود کیفیت ارتباطات برای ایستگاه‌های موبایل از طریق کنترل متمرکز آنتن‌های ایستگاه پایه که با تراکم بالا در فضا توزیع شده است، صورت می‌گیرد.   ]]> فناوری Sat, 25 Nov 2017 11:45:10 GMT http://www.itna.ir/news/50869/فوجیتسو-سیستم-آنتن-5g-آزمایش-می-کند درمناطق زلزله زده مشکل ارتباطی وجود ندارد http://www.itna.ir/news/50961/درمناطق-زلزله-زده-مشکل-ارتباطی-وجود-ندارد   فرهاد معارفی با بیان اینکه شبکه ارتباطات زیرساخت در مناطق زلزله زده پایدار شده است، گفت: وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده غرب کشور (شهرهای قصر شیرین ، سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد ، کرند و دالاهو) عادی است و شبکه ارتباطی هیچ مشکلی ندارد. به گزارش ایتنا از مهر، وی با اشاره به تمهیدات درنظرگرفته شده با همکاری اپراتورهای موبایل، تاکید کرد: هیچ مشکلی در زمینه اختلال یا قطعی ارتباط در مناطق زلزله زده نداریم. معاون وزیر ارتباطات درمورد قطعی برق در برخی از مناطق افزود: تعدادی از سایت های تلفن همراه در این مناطق به دلیل قطعی برق از مدار خارج شده بود که خوشبختانه با حضور تیم های فنی مشکل رفع شده است. معارفی خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش حجم تماس های ارتباطی در این مناطق و برای رفع نگرانی هموطنان، تجهیزات فنی و کانال‌های ارتباطی جهت سهولت در برقراری ارتباط افزایش پیدا کرده است . وی افزود : با تمهیداتی که صورت گرفته جمعی از کارشناسان و متخصصان از مرکز و ادارات کل ارتباطات زیرساخت استانهای همجوار در قالب تیم های فنی برای پشتیبانی و مشکلات احتمالی به مناطق زلزله زده اعزام شدند . مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اعلام آمادگی این شرکت برای کمک هر چه بیشتر به تأمین زیرساخت های ارتباطی جهت تسهیل در ارتباطات مردم در مناطق زلزله زده خبر داد. ]]> ارتباطات Tue, 14 Nov 2017 07:26:45 GMT http://www.itna.ir/news/50961/درمناطق-زلزله-زده-مشکل-ارتباطی-وجود-ندارد افزایش پهنای باند در صورت افزایش ظرفیت مکالمات در مناطق زلزله زده http://www.itna.ir/news/50949/افزایش-پهنای-باند-صورت-ظرفیت-مکالمات-مناطق-زلزله-زده معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه وضعیت ارتباطات در حوزه اینترنت و تلفن ثابت در هر دو استان ایلام و کرمانشاه و مشکل خاصی ندارد، گفت: تیم‌های معین را به استان‌ها اعزام کردیم تا اگر ظرفیت مکالمات از حدی بیشتر شد، افزایش پهنای باند و افزایش ترافیک را پیش‌بینی کنیم.   داوود زارعیان  با اشاره به وضعیت ارتباطات در استان‌های زلزله‌شده گفت: وضعیت ارتباطات ما در حوزه اینترنت و تلفن ثابت در هر دو استان ایلام و کرمانشاه نرمال است و مشکل خاصی وجود ندارد. در استان ایلام که اصلا اتفاق خاصی در حوزه‌های شبکه مخابراتی نیفتاده است. در استان کرمانشاه نیز علی‌رغم اینکه در دو شهری که مرکز زلزله بوده و خصوصا سرپل‌ذهاب، ساختمان آسیب‌های جزئی دیده است، اما شبکه تلفن ثابت و اینترنت مشکلی ندارد. وی درباره وضعیت تلفن‌های همراه نیز اظهار کرد: در بخش تلفن همراه مخابرات مشکل خاصی ندارد اما در برخی از مناطق برق قطع است و از آنجایی که آنتن‌ها به کمک باتری روشن بوده، اگر برق وصل نشود ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. به همین دلیل از استان‌های مختلف و در حال حاضر استان‌های معین هم‌جوار در حال انتقال تجهیزات ژنراتوری به استان هستند که بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم. معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه حجم مکالمات در حال حاضر نرمال است، افزود: در ابتدای شروع زلزله به علت حجم بالای مکالمات، اختلالاتی در حدود یک ساعت وجود داشت. صبح امروز هم در حدود یک ساعت ترافیک مکالمات بالا بود اما اکنون ارتباطات نرمال است به نحوی که با اولین تماس می‌توان با استان ارتباط برقرار کرد. زارعیان درباره پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط شرکت مخابرات در صورت افزایش ظرفیت ارتباطات معمول خاطرنشان کرد: تیم‌های معین را به استان‌ها اعزام کردیم تا اگر ظرفیت مکالمات از حدی بیشتر شد، افزایش پهنای باند و افزایش ترافیک را پیش‌بینی کنیم. وی در پایان از هموطنان درخواست کرد با برقراری تماس‌های کوتاه به سیستم مخابراتی کمک کرده و از مکالمات طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنند. ]]> اينترنت Mon, 13 Nov 2017 09:09:51 GMT http://www.itna.ir/news/50949/افزایش-پهنای-باند-صورت-ظرفیت-مکالمات-مناطق-زلزله-زده وزیر ارتباطات: اپراتورهای عراقی تعرفه را کاهش ندادند http://www.itna.ir/news/50780/وزیر-ارتباطات-اپراتورهای-عراقی-تعرفه-کاهش-ندادند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:طرف عراقی هزینه های تلفن و اینترنت را کاهش نداده اما اپراتورهای داخلی با کاهش ۶۰ درصدی تعرفه به زائران خدمت رسانی می کنند. وی افزود: مردم استان و به ویژه شمال خوزستان با مشکلات فراوان ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه رو به رو هستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خوزستان سومین استان مصرف کننده فناوری فناوری اطلاعات در کشور است اما خدماتی که در این زمینه دریافت می کنند مناسب نوع مصرف مردم نیست که باید شاهد ارتقای وضعیت باشیم. آذری جهرمی گفت: ۱۱ میلیارد تومان به بخش توسعه زیرساخت های ارتباطی در شمال خوزستان اختصاص دادیم. همچنین در ۲ ماه اخیر ۷۹ روستا را مجهز به دریافت خدمات پست بانک کرده‌ایم. وی افزود: طرف عراقی هزینه‌های تلفن و اینترنت را کاهش نداده اما اپراتورهای داخلی به صورت یک طرفه با کاهش ۶۰ درصدی تعرفه به زائران خدمت رسانی می‌کنند. ]]> ارتباطات Tue, 31 Oct 2017 06:28:34 GMT http://www.itna.ir/news/50780/وزیر-ارتباطات-اپراتورهای-عراقی-تعرفه-کاهش-ندادند خدمات ارتباطی برای زائران مشکلی ندارد http://www.itna.ir/news/50778/خدمات-ارتباطی-زائران-مشکلی-ندارد   محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر به استان خوزستان به دو بخش تقسیم می شود. بررسی آمادگی ارتباطات استان برای ارائه خدمات به زائران در ایام اربعین بود که در این زمینه از مرز شلمچه بازدیدی انجام گرفت و خدمات ارتباطی و زیرساختی در این مرز را بازدید کردیم. وی افزود: در ایام اربعین مشکل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده است. با توجه به سیستم‌های طراحی شده در بحث زیرساخت‌های ارتباطی در مرزها از سه سال گذشته تاکنون، ظرفیت های استان سه برابر شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در مرز شلمچه اقدامات سایر دستگاه‌ها را نیز بازدید کردیم و شاهد هستیم که اقدامات بسیار خوبی توسط سایر دستگاه‌ها نیز انجام گرفته است. خدماتی که در حوزه پارکینگ، موکب های ایجاد شده و مدیریت انتظامی و مدیریتی مرز اجرایی شده، بسیار مطلوب است تا زائران برای رفتن به گردهمایی بزرگ اربعین هیچ مشکلی نداشته باشند. آذری جهرمی ادامه داد: صبح دیروز خط تولید تبلت در کارخانه جی.ال.ایکس افتتاح شد. این کارخانه تولیدکننده بومی تجهیزات گوشی و تبلت است که در طرح اینترنت و کودک وزارت ارتباطات همکاری می‌کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز یکی از اپراتورهای کشور سفارش ساخت ۵۰۰ هزار دستگاه تبلت مخصوص کودکان را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به این شرکت ارائه کرد و در این زمینه تفاهم نامه میان هر دو منعقد شد. آذری جهرمی اظهار کرد: این شرکت در ابتدای تاسیس خود حدود ۲ هزار نفر نیروی کار داشته اما ۹۰ درصد از این افراد به دلیل اینکه خط تولید کارخانه از کار خارج شده است تعدیل شده‌اند اما خوشبختانه با امضای این تفاهم نامه این نیروها مجددا به کار بازگردانده می‌شوند. وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی سهم بیشتری از تولیدات سخت‌افزاری را در داخل کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: این مساله یک دستاورد مهم در کشور است و امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد ادامه پیدا کند و بخش دوم آن نیز تکمیل شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دیروز همچنین پروژه سیماک را در اهواز راه‌اندازی کردیم که یکی از تکالیف و زیرساخت‌های اصلی دولت الکترونیکی است. این طرح ارتباطات میان دستگاه‌های مختلف را تسهیل و به مدیریت واحد املاک کشور کمک شایانی می‌کند. آذری جهرمی خاطرنشان کرد: این طرح نقش بسیار موثری در مقابله با فساد و تسهیل سرویس‌های مورد نیاز مردم دارد. پروژه سیماک جزو تکالیف قانونی وزارت ارتباطات است و میان استان‌های مختلف تقسیم بندی شده است. ]]> ارتباطات Tue, 31 Oct 2017 05:31:42 GMT http://www.itna.ir/news/50778/خدمات-ارتباطی-زائران-مشکلی-ندارد زائران اربعین از سیم‌کارت‌ عراقی استفاده کنند http://www.itna.ir/news/50752/زائران-اربعین-سیم-کارت-عراقی-استفاده-کنند وزیر ارتباطات به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که برای شرکت در این مراسم، از سیم‌کارت کشور عراق استفاده کنند. به گزارش ایتنا محمدجواد آذری جهرمی وزیر آی‌سی‌تی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها پیرامون تلاش‌ها برای پوشش ارتباطاتی مناسب در مراسم اربعین حسینی با اظهار تردید نسبت به کیفیت خدمات اپراتور عراقی گفت: در مسیر کربلا و نجف بعید است طرف عراقی تمهیدات ویژه‌ای را در رابطه با اپراتورهای ما اندیشیده باشد و احتمالا مشکلاتی در مسیر خواهیم داشت هر چند در خود شهرهای کربلا و نجف مشکلی نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه برای کاهش تعرفه و دایر کردن خدمات منتظر اقدامات طرف عراقی‌ هستیم، گفت: توصیه می‌کنم زائران اربعین وقتی وارد عراق می‌شوند، سیم‌کارت‌های عراقی را تهیه کنند که هم پوشش بهتری را انجام می‌دهند و هم به لحاظ هزینه‌ای به دلیل عدم استفاده از رومینگ ارزان‌تر است.   ]]> ارتباطات Sun, 29 Oct 2017 10:21:37 GMT http://www.itna.ir/news/50752/زائران-اربعین-سیم-کارت-عراقی-استفاده-کنند تکلیف خطوط تلفن بدون کارکرد چه می‌شود؟ http://www.itna.ir/news/50717/تکلیف-خطوط-تلفن-بدون-کارکرد-می-شود   در خبرها و به نقل از مسوولان مخابرات به وجود تعداد زیادی تلفن‌های ثابت بدون کارکرد در دست مشترکان، اشاره شده بود که پیش‌تر به دلیل پایین بودن نرخ آبونمان، تلفن‌های ثابت مشترکان تنها از خط تلفن ثابت خود برای برخورداری از اینترنت پرسرعت این شرکت یا سایر شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند و این نیز درآمدی برای شرکت مخابرات به همراه نداشت. اما اخیرا از بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم کارکرد به چرخه درآمدزایی حداقلی خبر داده شد و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران اجرای طرح‌های تشویقی، تعامل و تماس با مشترکان و پیشگیری از قطع دوطرفه خطوط دارای بدهی را از عواملی دانست که سبب بازگشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن ثابت کم‌کارکرد به چرخه درآمدزایی شده است. زارعیان به اقدام‌هایی که برای افزایش میزان آبونمان صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: اتخاذ این سیاست و اجرای طرح‌های تشویقی برای چنین مشترکانی سبب شد کارکرد این خطوط افزایش یابد. بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، زارعیان اجرای سیاست‌های تشویقی را ناکافی دانسته و اظهار کرد: تنها راه موثر برای فعال شدن خطوط کم‌کارکرد افزایش مبلغ آبونمان است، به نحوی که مردم به سمت استفاده بیشتر از تلفن‌های ثابت خود جذب شوند. وی با تایید پیاده‌سازی تعرفه‌های سازمان رگولاتوری، گفت: اکنون نزدیک به شش میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد در سطح کشور وجود دارد و اجرای مصوبه ۲۳۷ رگولاتوری می‌تواند شمار قابل توجهی از این تلفن‌ها را برای مصرف به مخابرات برگرداند. معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اجرای این مصوبه سبب شده است شماری از کسانی که بیش از یک خط تلفن در اختیار داشته‌اند نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند. مبلغ تعیین‌شده در مصوبه رگولاتوری چندان قابل توجه نیست و شاید بر برگشت دادن تلفن‌های بدون کارکرد تاثیر چندانی نداشته باشد؛ گرچه بی‌تاثیر نیز نخواهد بود. ]]> موبايل Sat, 28 Oct 2017 05:31:04 GMT http://www.itna.ir/news/50717/تکلیف-خطوط-تلفن-بدون-کارکرد-می-شود