ايتنا - آخرين عناوين ارتباطات :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm Tue, 17 Oct 2017 00:34:23 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 17 Oct 2017 00:34:23 GMT ارتباطات 60 گزارش تصویری ایتنا // رقابت اپراتورها در تلکام ۲۰۱۷ http://www.itna.ir/gallery/50604/1/گزارش-تصویری-ایتنا-رقابت-اپراتورها-تلکام-۲۰۱۷ ]]> مديريت ICT Mon, 16 Oct 2017 20:26:46 GMT http://www.itna.ir/gallery/50604/1/گزارش-تصویری-ایتنا-رقابت-اپراتورها-تلکام-۲۰۱۷ گزارش تصویری ایتنا // حضور شرکت‌های مهم داخلی در نمایشگاه تلکام http://www.itna.ir/gallery/50603/1/گزارش-تصویری-ایتنا-حضور-شرکت-های-مهم-داخلی-نمایشگاه-تلکام ]]> مديريت ICT Mon, 16 Oct 2017 18:23:41 GMT http://www.itna.ir/gallery/50603/1/گزارش-تصویری-ایتنا-حضور-شرکت-های-مهم-داخلی-نمایشگاه-تلکام سایت تخصصی ایتنا در تلکام هجدهم http://www.itna.ir/news/50586/تخصصی-ایتنا-تلکام-هجدهم صبح امروز، بیست و چهارم مهرماه 1396، هجدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام ۲۰۱۷) با حضور وزیر ارتباطات دکتر آذری جهرمی افتتاح شد. به گزارش ایتنا، هجدهمین نمایشگاه تلکام از تاریخ 24 الی 27 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و با حضور بیش از 200شرکت داخلی و 100شرکت خارجی دایر شده است. سایت ایتنا نیز همانند دوره‌های قبل در تلکام حضور دارد و با ارائه تخفیف ویژه برای مشترکان ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتبطات پذیرای شما عزیزان خواهد بود. از همه علاقه‌مندان، متخصصان و فعالان حوزه IT دعوت می‌کنیم از غرفه سایت ایتنا در سالن 10/11 غرفه شماره 52 دیدن فرمایند. ]]> مديريت ICT Mon, 16 Oct 2017 11:46:19 GMT http://www.itna.ir/news/50586/تخصصی-ایتنا-تلکام-هجدهم ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات در نمایشگاه تلکام http://www.itna.ir/news/50583/ماهنامه-دنیای-کامپیوتر-ارتباطات-نمایشگاه-تلکام صبح امروز هجدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام ۲۰۱۷) با حضور وزیر ارتباطات دکتر آذری جهرمی افتتاح شد. به گزارش ایتنا، تلکام 2017 از تاریخ 24 الی 27 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و با حضور بیش از 200شرکت داخلی و 100شرکت خارجی دایر شده است. ماهنامه دنیای کامپیوتر و  ارتباطات نیز همانند دوره‌های قبل در تلکام حضور دارد با ارارئه تخفیف ویژه برای مشترکان پذیرای شما عزیزان خواهد بود. از همه علاقه‌مندان، متخصصان و فعالان حوزه IT دعوت می‌کنیم از غرفه ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتبطات در سالن 10/11 غرفه شماره 52 دیدن فرمایند. ]]> مديريت ICT Mon, 16 Oct 2017 11:14:14 GMT http://www.itna.ir/news/50583/ماهنامه-دنیای-کامپیوتر-ارتباطات-نمایشگاه-تلکام لزوم اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت http://www.itna.ir/news/50582/لزوم-اصلاح-تعرفه-های-تلفن-ثابت معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی گفت: باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنین در حوزه اینترنت مشترکین باید با پرداخت هزینه ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.   به گزارش ایتنا از ایسنا، داود زارعیان امروز در یک نشست خبری در نمایشگاه تلکام با اشاره به اصلاح نظام تعرفه‌گذاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوه استفاده مردم از ارتباطات و همچنین رشد فناوری در طول این سال‌ها تغییر کرده، نظام تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، همراه و ADSL نیز باید تغییر کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفه‌گذاری بر اساس دقیقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نیست. وی خاطرنشان کرد: باید در تلفن ثابت متناسب با تورم و سود منطقی برای اپراتور یک آبونمان ثابت پیش‌بینی شود. همچنین در بحث ADSL باید مدل کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد. اکنون در کشورهای توسعه‌یافته از مشترکین هزینه ثابت گرفته می‌شود و آنها می‌توانند از هم خدمات استفاده کنند. معاون شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها بدون ریسک است اما در کشورهایی مانند ایران ۹۰ تا ۹۷ درصد درآمد با ریسک و تنها ۳ تا ۱۰ درصد بدون ریسک است که این روند باید اصلاح شود. زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعرفه ۵۰ درصدی اینترنت برای برخی از سایت‌های داخلی برای همه سایت‌ها تعمیم‌پذیر است، توضیح داد: برنامه‌ای که ما برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه اینترنت برای ۵۰۰ سایت دنبال کردیم، به همه سایت‌ها قابل تعمیم است. البته این کار هزینه دارد. در نهایت با طرح یکپارچگی در CRMها می‌توان به آن اقدام کرد. اصلاح تعرفه‌گذاری متناسب با سرانه مصرف اینترنت وی با بیان اینکه فروش بسته‌های مخابراتی در حال حاضر در دو استان آغاز شده افزود: فروش بسته‌هایی شامل اینترنت داخلی و بین‌الملل و مکالمه شهری و بین شهری در استان‌های قم و مازندران آغاز شده است. باید میزان استقبال و استفاده مردم از این بسته‌ها را مشاهده کرد تا بتوان از آن برای سایر استان‌ها بهره برد. معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه باید مطالعه دقیقی از میزان مصرف اینترنت در کشور داشت، اظهار کرد: تلاش جهانی این است که تا سال ۲۰۳۰ سرانه مصرف اینترنت یک خانوار به ۱۰۰ گیگابیت در ماه برسد. ما نیز باید ببینیم می‌خواهیم چه هدفی را دنبال کنیم. همچنین توسعه شبکه ملی اطلاعات در این زمینه تاخیر زیادی دارد. اگر شبکه را به نحوی توسعه دهیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مصرف اینترنت داخلی باشد، در تعرفه‌گذاری تاثیر زیادی خواهد داشت. حمایت مخابرات از تولید داخل وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استفاده از تولیدات داخلی اظهار کرد: ما جلساتی با سندیکای مخابرات برگزار کردیم که هر چه تولید کنند، بخریم. سیاست مخابرات این است که حتی اگر قیمت تولیدات ۲۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر و کیفیت آنها ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر باشد، به این کار اقدام کنند. همان‌طور که فیبر مصرفی ما در حال حاضر عمدتا داخلی است. زارعیان ادامه داد: البته در بحث واگذاری تانوما کار جدی در زمینه تولیدات داخلی انجام نشده و تنها فیبر ما تولید داخل است. بقیه تجهیزات را باید وارد کنیم اما حرکت برای این کار شروع شده و ما نیز به شرکت‌ها اعلام کردیم که تولیدات داخل را خریداری کند. واگذاری 100 هزار فیبر نوری تا پایان سال وی با اشاره به واگذاری تانوما اظهار کرد: در بحث تانوما برنامه سال گذشته یک میلیون فیبر نوری تا مکان را در برنامه داشتیم. امسال واگذاری‌ها را آغاز کردیم البته تجهیزاتی مانند مودم برای این کار مورد نیاز است. وزیر ارتباطات از واگذاری 100 هزار فیبر نوری خبر دادند و با روندی که مخابرات دارد، رسیدن به این هدف تا پایان سال کار سختی نیست. زارعیان با اشاره به واگذاری فیبر نوری در کشور اظهار کرد: تاکنون در تهران 27000 قرارداد برای واگذاری فیبر نوری بسته شده است. همچنین نزدیک به 9000 فیبر نوری واگذار شده که در مجموع 14000 مشترک دارند. همچنین هدف اولیه ما این بود که در 10 شهر واگذاری داشته باشیم اما اکنون فیبر نوری در 31 استان کارش را آغاز کرده است. پس از تهران، اصفهان، فارس، مازندران، خوزستان، کرج، قم، خراسان و تبریز استان‌های برنامه اول واگذاری بودند. معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه به همه دانشگاه‌هایی که متقاضی فیبر نوری بودند از سال 85 فیبر داده‌ایم، افزود: اتصال دانشگاه‌ها به فیبر نوری بدون استثنا انجام شده و هزینه آنها هم مثل بقیه است. البته کمک‌هایی از جمله از طرف دولت به آنها شده است. وی با بیان اینکه امکان خرید تجهیزات و دپو به مقدار زیاد وجود ندارد، گفت: ما واگذاری تجهیزات به استان‌ها را آغاز کرده‌ایم. در طرح فعلی برای فیبر دادن حداکثر سه روز مورد نیاز است. هر جا درخواست و تقاضا باشد تجهیزات ارسال می‌شود. 600 هزار تومان، هزینه واگذاری فیبر نوری زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه فیبرکشی به منازل اظهار کرد: برخی می‌خواهند کابل‌کشی فیبر از طریق لوله‌کشی داخل ساختمان باشد و برخی مدل‌های ساده‌تر را اجرا کردند. در حال حاضر هزینه فیبرکشی برای هر واحد مسکونی 600 هزار تومان است. همچنین سرعت این سرویس در حال حاضر تا نزدیک 600 مگابیت بر ثانیه در تهران است و ما می‌توانیم این سرعت را به یک دهم برسانیم. معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به روند حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت بیان کرد: در خصوص 52 درصد مشتریان کل کشور این اطمینان هست که شماره موبایلشان وجود دارد. برنامه داریم تا پایان سال این میزان به بالای 90 درصد برسد. الزامات توسعه اینترنت پرسرعت ثابت وی با بیان اینکه توسعه اینترنت پرسود ثابت نیازمند چند حرکت است، گفت: اولین اقدام بسترسازی است. زیرساخت‌های فعلی شبکه باید توسعه یابد. ما از سال گذشته تغییرات اساسی در هسته شبکه در زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد کردیم به محض اینکه پاسخگوی خدمت‌رسانی باشیم. زارعیان ادامه داد: بحث دیگر موضوع CRM یا امکاناتی که مشتریان بتوانند خریداری کنند. ما طرح یکپارچه ‌سازی شبکه CRM به مخابرات را آغاز کردیم. به جای اینکه در 31 استان 31 CRM داشته باشیم، در  13 استان متمرکز شده و تا پایان سال در یک استان متمرکز خواهند شد. معاون شرکت مخابرات ایران ارتباطات با اشاره به ارتباط با مشتریان به عنوان دیگر الزام توسعه اینترنت پرسرعت گفت:  این کار به موازات تمرکز CRM آغاز شده و ما تمرکز درگاه خروج را نیز فراهم و پرتال مخابرات تجاری را راه‌اندازی کردیم. در خصوص خدمات الکترونیکی مخابراتی حذف کاغذ را در برنامه داریم. وی ادامه داد: اقدام دیگر مدیریت متمرکز خدمات پس از فروش است. با کمک مشاوران داخلی و خارجی به دو سناریو رسیدیم. یک اینکه دو مرکز پشتیبانی در دو شهر و 30 مرکز بک افیس داشته باشیم. سناریوی دیگر اینکه پنج مرکز در پنج لوکیشین و 30 بک آفیس داشته باشیم. ]]> ارتباطات Mon, 16 Oct 2017 10:51:46 GMT http://www.itna.ir/news/50582/لزوم-اصلاح-تعرفه-های-تلفن-ثابت حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي تلكام http://www.itna.ir/news/50581/حضور-وزير-ارتباطات-فناوري-اطلاعات-هجدهمين-نمايشگاه-بين-المللي-تلكام به گزارش ايتنا محمد جواد آذري جهرمي روز دوشنبه در نخستين روز از آغاز به كار نمايشگاه بين‌المللي تله كام در اين نمايشگاه حضور يافت و از غرفه هاي آن بازيد كرد. براساس اين گزارش، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پس از بازديد از نمايشگاه، برنامه سخنراني هم خواهد داشت. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام 2017) امروز با حضور 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از 15 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) که بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می رود، اوایل مرداد امسال در تهران برپا شده بود. کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر این باورند که با توجه به تلفیق عرصه مخابرات و فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی، یکی شدن دو نمایشگاه تله کام و الکامپ برای بهره وری در این عرصه ضروری است. ]]> مديريت ICT Mon, 16 Oct 2017 09:18:21 GMT http://www.itna.ir/news/50581/حضور-وزير-ارتباطات-فناوري-اطلاعات-هجدهمين-نمايشگاه-بين-المللي-تلكام مشوق‌های تلفنی شرکت مخابرات برای پرداخت غیرحضوری http://www.itna.ir/news/50556/مشوق-های-تلفنی-شرکت-مخابرات-پرداخت-غیرحضوری  در راستای الکترونیکی کردن امور و حذف کاغذ، شرکت‌ها به دنبال کاهش صدور قبض‌های کاغذی هستند. شرکت مخابرات ایران نیز این اقدام را در ماه‌های اخیر به صورت آزماشی انجام داده و اکنون با ارسال پیامکی از مشترکان خواسته تا برای دریافت قبض مصرفی تلفن ثابت خود به صورت پیامک اقدام کنند.   داوود زارعیان - معاون امور مشتریان شرکت مخابرات - چندی پیش تاکید بر تلاش برای حذف قبوض کاغذی گفت: یکی از اقدامات در راستای الکترونیکی کردن و حذف کاغذ، حذف قبوض است و ما حذف قبوض به مبنای کامل را تا پایان سال در برنامه داریم. قبض‌های چاپی دو ماه یک بار ارسال می‌شود، اما شرکت مخابرات ایران پس از صدور قبض تیر، از ماه مرداد برای برخی از مشترکان آزمایشی، ارسال قبض پیامکی به صورت ماهانه را آغاز کرد. بدین‌ترتیب در مردادماه برای اولین بار از طریق پیامک برای حدود شش میلیون مشترک در ۲۰ استان قبض ارسال شد. همچنین هزینه ارسال پیامک بر عهده مخابرات است. زارعیان از ارزیابی عکس‌العمل‌ها و بازخوردها درباره ارسال پیامکی صورت‌حساب‌ها خبر داده بود. به نظر می‌رسد بازخوردها نسبت به این طرح مثبت بوده است؛ بنابراین طبق پیامک مخابرات که برای مشترکان ارسال شده، آنها اکنون می‌توانند جهت تکمیل پرونده و دریافت کارکرد قبض مصرفی تلفن ثابت خود به صورت پیامک، شماره تلفن ثابت خود را به شماره ۰۲۱۲۰۲۰ پیامک کنند. همچنین شرکت مخابرات ایران برای تشویق مشترکان به پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب‌ها از طریق سیستم‌های الکترونیک، امتیازی را برای آنان در نظر گرفته است. بدین ترتیب مشتریان پس از دریافت پیامک صورت‌حساب خود و پرداخت به صورت غیرحضوری می‌توانند از ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه استفاده کنند. ]]> ارتباطات Sun, 15 Oct 2017 05:54:58 GMT http://www.itna.ir/news/50556/مشوق-های-تلفنی-شرکت-مخابرات-پرداخت-غیرحضوری تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟ http://www.itna.ir/news/50479/تلفن-ثابت-هم-پیامک-می-فرستد شاید اگر برای شما پیامکی ارسال ‌شود که پیش‌شماره تلفن ثابت را دارد تعجب کنید، اما سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت مدت زیادی است که راه‌اندازی شده و امکان تبادل تلفن ثابت با شبکه سیار را ممکن ساخته است.   به گزارش ایسنا، سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و هم‌چنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌کند و باعث می‌شود خدمات متنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت قابل عرضه باشند. با راه‌اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (Fix SMS) ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سایر اپراتورها (همراه اول، ایرانسل، رایتل و ...) و بالعکس امکان‌پذیر است. هر پیامک فارسی ۶۹ کاراکتر و پیامک انگلیسی ۱۵۹ کاراکتر است و در صورتی که متن پیام بیشتر از حداکثر حروف تعیین‌شده باشد، هزینه آن دو برابر می‌شود. سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت از نظر امکانات فنی از سال ۱۳۹۰ آماده است و در اکثر مراکز استان‌های کشور این امکان وجود دارد. با وجود این به نظر می‌رسد استقبال از سرویس ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت علی‌رغم اینکه چند سالی از راه‌اندازی آن می‌گذرد، همچنان بسیار محدود است. این قابلیت به چند روش قابل استفاده است. ابتدا از طریق گوشی‌هایی که استاندارد بوده و قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) را دارا باشند. تمام مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه این گوشی‌ها و وارد کردن شماره ۹۷۱۷۰۰۰ به عنوان (SMS Center) از این سرویس بهره‌مند شوند. در این روش نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیست. روش دوم، ارسال و دریافت پیامک انبوه با مراجعه به سایت asanak.ir است. برای ثبت‌نام در این سایت و خرید سرویس دلخواه، در این حالت ارسال و دریافت پیامک‌ها با شماره تلفن ثابت متقاضی و یا هر شماره خاص دیگر با پیش شماره ۰۲۱، از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه‌ای که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد انجام خواهد شد. ارسال پیامک تلفن ثابت برای متقاضیان حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است. مدارک مورد نیاز متقاضیان حقیقی کپی کارت ملی و آخرین قبض پرداختی تلفنی که قصد فعال‌سازی آن وجود دارد و برای متقاضیان حقوقی، کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه یا کارت ملی نماینده شرکت و معرفی رسمی نماینده شرکت به آسانک است. همچنین در صورتی که خط تلفن در اجاره متقاضی باشد (متقاضی سرویس، مالک خط تلفن نباشد) ارایه کپی اجاره‌نامه‌ای که دارای کد رهگیری است، نیز الزامی است. بنابراین اگرچه ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت برای مشترکان سرویس‌های خانگی چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما کسب‌وکارهای مختلف که کاربری اعتباری دارند و می‌توانند به صورت نامحدود از ارسال پیامک بهره‌ ببرند، از این امکان استفاده‌های زیادی کرده و برای تبلیغات خود به جای ارسال پیامک با شماره‌های همراه، از تلفن ثابت استفاده می‌کنند. ]]> ارتباطات Mon, 09 Oct 2017 06:01:18 GMT http://www.itna.ir/news/50479/تلفن-ثابت-هم-پیامک-می-فرستد راهکار مخابرات برای هزینه‌های ناخواسته قبوض تلفن ثابت http://www.itna.ir/news/50456/راهکار-مخابرات-هزینه-های-ناخواسته-قبوض-تلفن-ثابت   داوود زارعیان با اشاره به اعتراض برخی از مشترکان مبنی بر مازاد هزینه صورت‌حساب تلفن ثابت نسبت به استفاده آنها اظهار کرد: ما دو گروه مشترک اینترنت داریم؛ یک گروه که پول ثابتی می‌پردازند و به صورت نامحدود هر میزان که بخواهند استفاده می‌کنند که در تهران حدود ۵۵۰ هزار مشترک از این دسته هستند. این گروه قاعدتا مشکلی ندارند. دسته دوم کسانی هستند که به صورت حجمی خریداری می‌کنند. حجم استفاده مشترکان روی سیستم CRM  (مدیریت ارتباط با مشتری) با پسوردی که به آنها داده می‌شود، قابل دیدن است. وی ادامه داد: مخابرات با این نوع شکایات برخورد کرده است. اما چند نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول بحث نرم‌افزارهایی است که معمولا برروی گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها هست و بسیاری از افراد آگاه نیستند؛ این نرم‌افزارها دائما به‌روز می‌شود و قطعا مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد می‌کند. بخش دیگر کسانی هستند که از پسوردهای معمولی قابل حدس مثل ۱۲۳۴ استفاده می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود برای اینترنت خود پسوردهای قوی‌تری را انتخاب کنند. معاون شرکت مخابرات ایران همچنین درباره اعتراض کاربران در حوزه تلفن ثابت بیان کرد: شکایت در حوزه قبوض تلفن ثابت و مکالمه بسیار کم است، اما نکته‌ای که وجود دارد، استفاده برخی از مشترکان از سرویس‌های هوشمند شامل مسابقات و نوارهای ضبط‌شده است. حتی در مواردی ممکن است خود خانواده نداند اما فرزندانشان از این سرویس‌ها استفاده کنند. مشترکان می‌توانند در تهران ۱۸۱۸ و در استان‌های دیگر ۲۰۰۰ را شماره‌گیری کنند و ریز مکالمات خود را به صورت آنلاین بشنوند. به این ترتیب مطلع می‌شوند که هزینه‌های آنها مربوط به چه بخشی بوده است. زارعیان در ادامه با اشاره به راهکار مخابرات برای مشکل سرویس‌های هوشمند اظهار کرد: مخابرات برای این موضوع هم فکری کرده است، بدین صورت که سیستم سرویس را آنلاین کرده تا از این پس شارژ آنلاین را روی شبکه‌های هوشمند داشته باشیم. هزینه سرویس‌های هوشمند نیز از این پس به صورت آنلاین روی سیستم قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به اینکه اگر مشکل از ناحیه مخابرات باشد و مشترکان بخواهند طرح شکایت کنند، مراجعه به کدام بخش صورت می‌گیرد، گفت: مشترکان می‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند، یا به بازرسی‌ها مراجعه کرده و یا از طریق پرتال اعتراض کنند. البته در این شرایط مخابرات تقریبا اطمینان دارد که از این سرویس‌های هوشمند استفاده شده است. ]]> ارتباطات Sun, 08 Oct 2017 05:15:04 GMT http://www.itna.ir/news/50456/راهکار-مخابرات-هزینه-های-ناخواسته-قبوض-تلفن-ثابت 5G دریچه‌ای رو به جهان نوین http://www.itna.ir/news/50365/5g-دریچه-ای-رو-جهان-نوین در کنگره جهان موبایل که اخیراً در ایالات متحده برگزار شد، روشن شد که ورایزون قصد دارد موانع و مسائل پیشِ روی مسیر انتقال خود به 5G را برطرف کند، و AT&T، پلتفرم ویژه اینترنت اشیاء (IoT) خود را معرفی کرده است و نشان داده است که می‌خواهد از پیشتازان این عرصه باشد. اگر بدانید که تحول در شبکه چگونه تجربه موبایل شما را تغییر می‌دهد، این مسئله در استفاده از 5G به شما کمک زیادی خواهد کرد. به گزارش ایتنا فناوری‌های بی‌سیم بر اساس نسل‌ها سنجیده می‌شوند و حرف G در 5G، بیانگر نسل فناوری بی‌سیم است و طبعا نسل بالاتر، نشانگر سرعت انتقال بیشتر داده نیز خواهد بود و روش رمزگذاری جدیدی مطرح می‌گردد که با نسل‌های قبلی قابل قیاس و سازگاری نیست. در اجرای آزمایش 5G شاهد سرعت 100 برابری نسبت به 4G بودیم. البته در هنگام اجرای اصلی 5G سرعت کندتر می‌شود.  البته این موضوعات از لحاظ قیمت ارائه خدمات نیز مطرح می‌شود. قیمت استفاده از یک دستگاه 5G یا طرح خدماتی نسبت به مواردی که قبلا مورد استفاده قرار می‌گرفت، به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع موجب تأخیر در سازگاری افراد به این نسل از اینترنت شده است. قابل توجه‌ترین تفوت در آغاز کار، سرعت دانلود سریع‌تر و زمان تأخیر کوتاه بود، ولی قسمت هیجان‌انگیز ماجرای 5G، جهانی کاملا جدید و نوپاست که این سیستم پیشِ روی شما قرار می‌دهد و از این رو کوالکام، 5G را «پلتفرمی برای اختراع» نامگذاری کرده است. به عنوان مثال، وقتی صنعت خودرو بخواهد به سمت خودروهای خودران پیش برود، مسلما نیاز دارد که از این شبکه جدید استفاده کند. این خودروها به شبکه‌ای نیاز دارند که بتواند تعاملات چندگانه بین دستگاه‌های متصل مختلف را تسهیل کند. از طرفی از آنجا که زمان تأخیر 5G نزدیک به صفر است، اتومبیل‌های خودران می‌توانند واکنش سریع نسبت به برخورد با موانع و ترمز داشته باشد که این مهم در شبکه 4G میسر نبود.   ]]> فناوری Tue, 03 Oct 2017 10:18:04 GMT http://www.itna.ir/news/50365/5g-دریچه-ای-رو-جهان-نوین