ايتنا - آخرين عناوين موبايل :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Tech/mobile Thu, 21 Sep 2017 17:40:23 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Thu, 21 Sep 2017 17:40:23 GMT موبايل 60 تلاش هواوی برای آوردن هوش مصنوعی به تلفن‌های همراه http://www.itna.ir/news/50038/تلاش-هواوی-آوردن-هوش-مصنوعی-تلفن-های-همراه به نظر می‌رسد که پردازنده Kirin 970 که شرکت هواوی در نمایشگاه IFA در برلین تمرکز ویژه‌ای بر روی آن داشت، می‌تواند هوش مصنوعی را بر روی تلفن‌های همراه هوشمند با پیشرفتی بزرگ همراه سازد. به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی pcmag، امروزه تلفن‌های همراه هوشمند، دیگر رقابت بر سر موارد سخت‌افزاری صرف را کنار گذاشته‌اند و رقابت نرم‌افزاری نیز به‌شدت در میان تولید کنندگان بالا گرفته است. در این میان یکی از موارد نرم‌افزاری بسیار مهمی که شرکت‌های مختلف قصد دارند تا از آنها برای محبوب ساختن همراه‌های هوشمند خود استفاده کنند، سیستم هوش مصنوعی است. شاید قابل مشاهده‌ترین استفاده‌های عملی و انجام شده از فناوری هوش مصنوعی بر روی تلفن‌های همراه تا به امروز را بتوان در مواردی مانند سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و غیره دانست، که البته همگی در طبقه‌بندی دستیارهای هوشمند نرم‌افزاری می‌گنجند. البته چندی پیش بود که شرکت سامسونگ نیز با عرضه سیستم هوشمند خود موسوم به "بیکسبی" عملا وارد این عرصه رقابت شد، و اکنون به نظر می‌رسد که یک برند مشهور دیگر، یعنی هواوی قصد دارد تا با رویکردی متفاوت، به سراغ استفاده از هوش مصنوعی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند برود. روشی که این شرکت اتخاذ کرده بیشتر به پشتیبانی سخت‌افزاری مربوط است و بر اساس آن قرار است تا پرچمداران آینده هواوی بتوانند با کمک گرفتن از پردازنده ویژه Kirin 970، میزبان کاربردهای مختلف هوش مصنوعی پیشرفته باشند.   شایان ذکر است که این پردازنده می‌تواند عملکرد کلی تلفن‌های همراه هوشمند را نیز دستخوش تغییر کرده و شاید بتواند هواوی را به ‌جایگاهی فراتر از جایگاه فعلی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند نیز رهنمون گردد.   ]]> موبايل Thu, 21 Sep 2017 13:08:36 GMT http://www.itna.ir/news/50038/تلاش-هواوی-آوردن-هوش-مصنوعی-تلفن-های-همراه شارژری بی‌سیم برای انواع گوشی‌ها http://www.itna.ir/news/50236/شارژری-بی-سیم-انواع-گوشی-ها      استاندارد قبلی موجود در این زمینه موسوم به Qi کاربران را مجبور می کرد برای شارژ بی‌سیم گوشی آن را بر روی سطحی خاص قرار دهند و لذا امکان جابجایی گوشی محدود بود. به گزارش ایتنا از فارس، ابزار شارژ بی‌سیم مبتنی بر استاندارد Pi در قالب یک استوانه مخروطی شکل طراحی شده و کاربران با قرار دادن گوشی خود در فاصله چند متری ابزار یادشده هم می توانند گوشی خود را شارژ کنند. مهم‌ترین مزیت این شارژر بی‌سیم قابلیت شارژ همزمان چند گوشی اعم از آیفون و گوشی‌های اندرویدی است. شارژ حداکثر 4 گوشی از این طریق با حداکثر سرعت (10 وات) صورت می‌گیرد ولی گوشی‌های جدیدی که برای شارژ به این مجموعه اضافه شوند با سرعت پایین تری شارژ می شوند. Pi از فناوری شارژ الکترومغناطیسی برای تامین برق گوشی‌های هوشمند استفاده می کند که برای شارژ تبلت، هدفون های بی سیم و دیگر وسایل الکترونیک قابل حمل نیز قابل استفاده است. فروش این شارژرها از سال 2018 شروع می شود و قیمت آنها زیر 200 دلار است. ]]> موبايل Wed, 20 Sep 2017 07:19:55 GMT http://www.itna.ir/news/50236/شارژری-بی-سیم-انواع-گوشی-ها قیمت آیفون X در نقاط مختلف جهان چقدر است؟ http://www.itna.ir/news/50187/قیمت-آیفون-x-نقاط-مختلف-جهان-چقدر تلفن همراه هوشمند آیفون 10 یا آیفون X با قیمتی بسیار بالا معرفی و رونمایی شد، ولی در برخی از کشورهای دنیا، این محصول با قیمتی متفاوت با چیزی که اپل اعلام کرده است عرضه می‌شود، و به همین دلیل نیز قصد داریم به بررسی قیمت این محصول در نقاط مختلف جهان برویم. به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی telegraph، همراه ویژه ده‌سالگی آیفون، گران‌قیمت‌ترین محصول تاریخ اپل در رده تلفن‌های همراه هوشمند بوده است. این دستگاه در کشور آمریکا با قیمت پایه 999 دلار به فروش خواهد رسید، ولی این قیمت در کشورهای دیگر جهان بالا و پایین‌تر از این رقم است. جالب است بدانید که یکی از بالاترین قیمت‌ها برای آیفون X در کشور انگلستان اعلام شده است که علت آن نیز جدایی این کشور از اتحادیه اروپا و تبعات ناشی از تفاوت‌های مالیاتی و قوانین این کشور با سایر نقاط جهان است.       به‌تازگی یک گروه از محققان بریتانیایی به سراغ مقایسه این قیمت‌ها با مناطق مختلف جهان رفته‌اند تا ثابت کنند که قیمت‌ها در این کشور به‌صورت ناعادلانه‌ای بالا است. برای شروع باید بدانید که قیمت پایه این محصول در انگلستان، 999 پوند برابر با 1357 دلار است. در تحقیقات این گروه مشخص شده است که تنها در قاره اروپا و قسمت‌هایی از قاره آسیا می‌توان چنین قیمتی را مشاهده کرد. بر اساس این پژوهش که نقشه آن را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید، بالاترین قیمت آیفون X در تمامی جهان متعلق به کشورهای اروپایی مانند پرتقال و ایتالیا است که رقم درخواستی در آنها بین 100 تا 150 پوند بیشتر (قیمت نهایی بین 1495 تا 1562 دلار) از رقم انگلستان است. از سوی دیگر مناطقی مانند دیگری مانند آمریکا و ژاپن و امارات متحده عربی، شاهد عرضه آیفون X با قیمت 200 تا 250 پوند کمتر از انگلیس هستند. این مناطق جهان پایین‌ترین قیمت ممکن یعنی 999 دلار آمریکا را دارند.   ]]> موبايل Wed, 20 Sep 2017 06:14:12 GMT http://www.itna.ir/news/50187/قیمت-آیفون-x-نقاط-مختلف-جهان-چقدر اهمال در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص پیامک‌های مزاحم http://www.itna.ir/news/50231/اهمال-مصوبه-شورای-عالی-فضای-مجازی-خصوص-پیامک-های-مزاحم با وجود اینکه سرویس پیام کوتاه تلفن همراه بیشتر از دوسال است که محبوبیت خود را دربین مشترکان موبایل از دست داده اما همچنان پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته که وقت و بی وقت به گوشی مشترکان ارسال می شود، خاطره استفاده از این پیام رسان را در ذهن ها زنده نگه می دارد. معضل پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته و در پی آن مزاحمت‌هایی که از طرف این پیامک‌ها برای مشترکان ایجاد می‌شود، سابقه ای چندین ساله دارد و با وجود این که بارها راهکارهایی برای ساماندهی و حل این مشکل از سوی مسئولان، تعریف و اجرا شده است اما شواهد نشان می دهد که این موضوع هنوز ساماندهی نشده و مشکلات کماکان باقی است. این درحالی است که شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۳ با تصویب آیین نامه «ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده»، ۳ نهاد وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و مرکز ملی فضای مجازی را متولی این موضوع قرار داد اما با وجود اقدامات صورت گرفته در این باره، همچنان پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته معضلی برای مشترکان موبایل محسوب می شود. مشکلاتی از قبیل پیامک‌های آزاردهنده و تلاش ناکام مشترکان برای لغو آنها، حذف پیامکهای اطلاع رسانی در پی درخواست لغو پیامک‌های ناخواسته، هزینه‌های اضافی برای مشترکان از پیامک های ناخواسته ارزش افزوده، دریافت پیامک تبلیغاتی از شماره های شخصی و نیز دریافت پیامکهایی که از نظر فرهنگی مغایر با فرهنگ کشور است از جمله دلایلی است که نشان می‌دهد این مصوبه به صورت کامل و موفق اجرا نشده است. بازخوانی یک مصوبه ۳ ساله مصوبه شورای عالی فضای مجازی با موضوع «سیاستهای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی» مربوط به ۲۸ اسفندماه سال ۹۳ است. در این مصوبه با توجه به توسعه و پیشرفت فناوری ها در بخش ICT و گسترش استفاده از این ابزار در جامعه و نیز استفاده گسترده از خدمات پیامک انبوه و خدمات ارزش افزوده پیامکی در شبکه های ارتباطی، مقرر شد برای پایش محتوا، کارگروهی با مسئولیت وزارت ارشاد و عضویت نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارتخانه های ارتباطات، کشور، اطلاعات، دادگستری، وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و گزارش عملکرد آن هر ۶ ماه به دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ارائه شود. این مصوبه این الزام را برای ارائه کنندگان خدمات ارتباطی نیز در پی داشت که باید امکان فعال سازی و یا غیرفعال کردن دریافت پیامکهای انبوه (تبلیغاتی و ارزش افزوده) را برای کاربران فراهم کنند. در این مصوبه هرگونه فعالیت برای ارائه خدمات محتوایی پیامکی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد الزامی و این وزارتخانه مکلف شد تا درصورت وجود خلاء قانونی و یا مقرراتی، پیشنهادهای لازم را تهیه و به تصویب مراجع ذیربط برساند. طبق این آیین نامه، ارائه کنندگان خدمات پیامکی مکلف شدند همکاری لازم را برای فراهم کردن امکان «نظارت آنلاین» کارگروه ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی، به عمل آورند. ناکارآمدی سیاست‌های ساماندهی مزاحمت‌های پیامکی شواهد نشان می دهد که با وجود آیین نامه و نیز اقداماتی که نهادهای مسئول درباره ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی انجام داده اند اما همچنان این پیامکها به دست کاربران می رسد و الزامات، ضوابط و دستورالعمل تعیین شده در این خصوص کارآمد نبوده است. اگرچه وزارت ارشاد نقش محوری در اجرای مصوبه ساماندهی پیامک انبوه داشته و دبیرخانه اجرای این مصوبه نیز در این وزارتخانه ایجاد شده اما خروجی اجرای این مصوبه از سوی این وزارتخانه مشخص نیست. علاوه بر آنکه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد طبق این مصوبه موظف شد تا با تشکیل کارگروه نظارت بر ارسال پیامک با عضویت نمایندگان دستگاههای مختلف بر محتوای پیامک های ارزش افزوده قبل از ارسال نظارت داشته باشد، در این مصوبه نسبت به ایجاد راهکارهایی برای لغو و عدم دریافت این پیامکها برای مردم نیز تاکید شده است.به نحوی که مقرر شد وزارت ارشاد سامانه ای را معرفی کند که مردم در صورت برخورد با پیامکهای خلاف موازین و مقررات، بتوانند موضوع موردنظر خود را گزارش کرده و یا نارضایتی خود را از دریافت این پیامک‌ها اعلام کنند. از سوی دیگر مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه، نقش نظارتی بر اجرای مصوبه ساماندهی پیامک‌های انبوه و ارزش افزوده داشته و باید وضعیت اجرای آن را اعلام کند. وزارت ارتباطات نیز از فروردین ماه سال ۹۵ با راه اندازی سامانه یکپارچه لغو پیامکهای انبوه، شرایطی را فراهم کرد تا مشترکان ۳ اپراتور موبایل بتوانند به یک شیوه، دریافت پیامکهایی را که آسایش آنها را برهم زده، حذف و یا لغو کنند. اما این راهکار نیز آنطور که باید کارآمد نبود. به نحوی که ۶ ماه پیش در اسفندماه سال ۹۵ رگولاتوری از تذکر به اپراتورهای موبایل برای حل معضل پیامکهای تبلیغاتی خبر داد و اعلام کرد: اپراتورها به ایجاد سامانه متمرکز فعال سازی و غیرفعالسازی پیامکهای ارزش افزوده ملزم شده اند که با وجود این سامانه، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید و مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته به صورت کلی حل شود. در آن زمان، رگولاتوری در مورد تعیین تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم کارت‌های شخصی ارسال می شوند نیز اعلام کرد که به زودی قوانین و مقررات لازم برای برخورد با این سیم کارت‌ها مصوب می‌شود که سلب امتیاز و قطع درگاه پیامکی، از جمله راهکارها است. پیامک‌های تبلیغاتی نرفته بازمی‌گردند برغم آنکه وزارت ارتباطات با راه اندازی سامانه ۸۰۰ شیوه ای را برای غیرفعالسازی خدمات پیامکی کاربران موبایل درنظر گرفت اما بسیاری از مشترکان موبایل معتقدند که این سامانه ناکارآمد است و کاربران بارها از طریق سامانه ۸۰۰ سرویس پیام کوتاه خود را لغو می کنند اما در برخی مواقع در کمتر از ۲۴ ساعت بعد و یا حداکثر تا یک هفته بعد، مجددا پیامهای تبلیغاتی دریافت می کنند. از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کددستوری #۸۰۰* کاربران می توانند نسبت به انواع پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و در صورت عدم تمایل به دریافت این پیامک‌ها، آنها را لغو کنند. مشاهده سرویس های فعال، قطع خدمات مبتنی بر محتوا و قطع پیامک تبلیغاتی در این سامانه پیامکی دیده شده و چنانچه مشترک این کد را شماره گیری کند، اپراتور لیست سرویس های فعال را به وی اطلاع دهد. در این سامانه، درصورت تمایل به لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی، اپراتور این پیام ها را ظرف ۲۴ ساعت مسدود و غیرفعال می کند. اما با گذشت حدود ۱.۵ سال از اجرای اولیه این سامانه، همچنان کاربران می گویند که این روش برای حذف پیامکهای تبلیغاتی با مشکلاتی همراه است و بازهم ناخواسته پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت می کنند. در بسیاری موارد، حتی سامانه ۸۰۰ به کاربر می گوید که هیچ نوع پیامک ارزش افزوده ای برای وی فعال نیست اما با این وجود مشترک همچنان پیامک ارزش افزوده دریافت می کند که این پیامکها برای کاربران هزینه در پی دارد. مشکل عدم لغو پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده مربوط به تمامی اپراتورهای موبایل است و با وجود این که مشترکان از این خدمات ناراضی هستند، اپراتورهای موبایل همچنان معتقدند که به درخواست مشترکان، این سرویس را قطع کرده اند. راه حل جهرمی برای توقف پیامک‌های ناخواسته مشکل دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته از سوی مشترکان موبایل به صفحات شخصی وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی نیز کشیده شد تا جایی که محمدجواد آذری جهرمی، با اذعان به این موضوع که پیامکهای تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است، از راه اندازی سامانه دریافت گزارشهای آنلاین از شکایات مربوط به مزاحمت‌های پیامکی خبر داد. وی با بیان اینکه پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره های عادی و شخصی فزونی یافته است، گفت: صاحبان کسب و کار باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب و کارها باید با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند. جهرمی خاطرنشان کرد: به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب وکارها که نیازمند بهره گیری از این فضا هستند بیابد. بزودی سامانه‌ای برای دریافت گزارشهای آنلاین شکایات مزاحمتها و توقف سریع آنها راه خواهیم انداخت. تخلفات ارائه دهندگان خدمات پیامکی کنترل می‌شود حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آخرین وضعیت اجرای لغو پیامک‌های انبوه از طریق سامانه ۸۰۰ با توجه به نارضایتی بسیاری از مشترکان موبایل از دریافت پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته، گفت: سامانه ۸۰۰ پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی از سر شماره CP ها (ارائه دهندگان خدمات پیامکی) را مدیریت می  کند. به این معنی که اعمالی از قبیل استعلام وضعیت، قطع پیامک های تبلیغاتی با ارزش افزوده و وصل آن را انجام می دهد. وی در پاسخ به این سوال که بسیاری کاربران معتقدند که این سامانه ناکارآمد بوده و آنطور که باید نتوانسته مشکل کاربران را در دریافت وقت و بی وقت پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده حل کند، توضیح داد: سامانه ۸۰۰ مدیریت قطع و وصل پیامک ها را انجام می دهد. در این زمینه دستورالعمل های زمان مجاز ارسال پیامک ها به اپراتور ابلاغ شده و نظارت بر رعایت زمان بندی مذکور انجام می شود. فلاح جوشقانی گفت: تخلفات احتمالی در این خصوص مربوط به این سامانه نیست و به عملکرد و نظارت اپراتورها بر ارائه دهندگان  سرویس های پیامکی مربوط می شود که بر اساس شکایت وارده و نظارت های موردی پیگیری می شود. سرپرست رگولاتوری در مورد دلیل اینکه بسیاری مشترکان مدعی اند که پس از اعلام لغو پیامک های ناخواسته از طریق ۸۰۰ چند روزی این پیامک ها لغو شده اما بار دیگر با سرشماره های دیگری، پیامک های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می کنند، ادامه داد: این موضوع مربوط به تخلف برخی ارائه دهندگان خدمات پیامکی بوده است که با راه اندازی سامانه های کنترلی (centralize) توسط اپراتور جلوی این گونه تخلفات گرفته شده است. سامانه مکمل ۸۰۰ راه‌اندازی می‌شود فلاح جوشقانی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه ۸۰۰ این کارایی را ندارد که برای همیشه پیام‌های انبوه ناخواسته حذف شود، گفت: با تکمیل و بهره برداری از سامانه های کنترلی مکمل سامانه ۸۰۰ (centralize) در اپراتورها این چرخه کامل شده و برای همیشه جلوی ارسال پیامک های انبوه به درخواست مشترک گرفته می‌شود. وی با اشاره به اینکه اپراتور همراه اول به دلیل تعداد بیشتر مشترکان، به تبع تعداد بیشتر شکایت را داشته است افزود: با ابلاغ رگولاتوری، این اپراتور سامانه مکمل تجمیعی (centralize) را راه اندازی کرده که تعداد شکایات به شدت کاهش یافته است. سرپرست رگولاتوری در مورد دستور وزیر ارتباطات درباره راه اندازی سامانه مجددی برای پیگیری شکایات کاربران از پیامک های ناخواسته، به مهر گفت: این موضوع مربوط به ارتقا سامانه دریافت شکایت ۱۹۵ است که با توجه به بازخوردهایی که از اجرای سامانه های قبلی حاصل شده، در این سامانه سعی خواهد شد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گیرند. برخورد با شماره‌های شخصی ارسال کننده پیام‌های تبلیغاتی وی در مورد موضوع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره های شخصی نیز گفت: دستورالعملی در کمیته ساماندهی پیامک‌های انبوه با محوریت وزارت ارشاد تهیه و تدوین شده که در آن مواردی در مورد تبلیغات از طریق پیامک های شخصی مشخص شده است که به محض ابلاغ، اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت. ]]> موبايل Wed, 20 Sep 2017 05:32:00 GMT http://www.itna.ir/news/50231/اهمال-مصوبه-شورای-عالی-فضای-مجازی-خصوص-پیامک-های-مزاحم نگران سیم‌کارت سوخته نباشید! http://www.itna.ir/news/50229/نگران-سیم-کارت-سوخته-نباشید با توجه به اینکه اگر پین‌کد و پس از آن PUK خود را فراموش کرده و آنها را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارتتان می‌سوزد، توصیه می‌شود از وارد کردن شانسی این کدهای امنیتی خودداری شود و در صورت سوختن سیم‌کارت، تنها با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی اپراتورها می‌توانید سیم‌کارت را مجددا دریافت کنید.   به گزارش ایتنا از ایسنا، احتمالا برایتان پیش آمده که گوشی‌تان خاموش شود و پس از اینکه خواستید آن را روشن کنید، از شما تقاضای پین‌کد کرده است. شماره‌ پین، غیر از روش‌های معمول استفاده از رمزگذاری برای گوشی‌های موبایل است و درواقع به جای اینکه به گوشی مربوط باشد، به سیم‌کارت شما برمی‌گردد. درواقع حتی پیش از اینکه گوشی‌های هوشمند مانند امروز همه‌گیر شوند هم، پین‌کد یکی از راه‌های امن کردن سیم‌کارت بود. پس از خاموش شدن گوشی و روشن کردن دوباره، در صورتی که پین‌کد سیم‌کارتتان فعال باشد، از شما می‌خواهد آن را وارد کنید. در صورتی که مشترک بر اثر فراموشی، پین‌کد خود را سه بار اشتباه وارد کند، سیم‌کارت قفل می‌شود. برای فعال‌سازی مجدد نیز به وارد کردن کد هشت رقمی PUK یا (Personal Unblocking Key) نیاز است که اگر کد PUK  نیز ۱۰ مرتبه اشتباه وارد شود، سیم‌کارت سوخته و غیرقابل‌ استفاده خواهد شد. شماره  PUK درج‌شده روی بدنه سیم‌کارت، کد محرمانه سیم‌کارت بوده و قابل تغییر نیست و درصورت مفقود شدن تنها به مالک سیم‌کارت قابل ارائه است. بنابراین در صورتی که با وارد کردن PUK اشتباه، سیم‌کارت از دسترس خارج شده و اصطلاحا بسوزد، مشترکین سیم‌کارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور مورد نظر خود مراجعه کرده و درصورت عدم منع قانونی، نسبت به نقل و انتقال اقدام کنند. مشترکین درصورت معیوب شدن سیم‌کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تعویض سیم‌کارت را تقاضا کرده و سیم‌کارت جدید دریافت کنند. همچنین کسانی که سیم‌کارت آنها قدیمی است می‌توانند جهت انجام تعویض سیم‌کارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) مراجعه کنند. شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز تعویض سیم کارت «حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالت‌نامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی و ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز» است. ]]> موبايل Wed, 20 Sep 2017 05:03:02 GMT http://www.itna.ir/news/50229/نگران-سیم-کارت-سوخته-نباشید ویژگی جدید واتس‌اپ http://www.itna.ir/news/50224/ویژگی-جدید-واتس-اپ   اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستید که حجم بالای پیام‌ها، تصاویر و بطور کلی محتوای پیام رسان‌ها حجم زیادی از حافظه گوشی همراه شما را اشغال می‌کرده و موجب کندی عملکرد آن می شد، هم اکنون واتس اپ قابلیت جدیدی را در نسخه به‌روزرسانی شده آن اضافه کرده که از طریق آن می‌توانید تمامی پیام‌هایی که دیگر برایتان اهمیت ندارد را از حافظه گوشی خود پاک کنید. به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از وب سایت  independent، کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، برای فعال‌سازی این قابلیت جدید باید به منوی تنظیمات این اپلیکیشن رفته و سپس روی بخش دیتا و استفاده از حافظه (Data and Storage Usage) ضربه بزنند. در اینجا می‌توانند لیستی از تمامی گفت‌وگوهایی که تا آن زمان داشته‌اند را مشاهده کنند و در صورت تمایل، آنها را انتخاب کرده و حذف کنند. در این قسمت، کاربران می‌توانند حجمی را که هر کدام از این گفت‌وگوها و پیام‌ها از حافظه گوشی را اشغال کرده است، مشاهده کنند. این قابلیت جدید برای آن دسته از کاربرانی که حافظه گوشی برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است، بسیار مفید و کاربردی به شمار می‌رود ضمن آنکه بسیاری از گفت‌وگوهای آنلاین پس از آنکه اتمام شوند، در واقع هیچ ارزشی نخواهند داشت و حفظ و نگهداری ناخواسته از آنها کاری بیهوده است. البته لازم به ذکر است که پس از مشاهده حجم اشغال شده توسط هرکدام از پیام ها و گفت‌وگوها، در صورت تمایل به نگهداری برخی پیام ها، کاربران می توانند آنها را همچنان در حافظه گوشی خود حفظ و بقیه را حذف کنند. این قابلیت که برای گوشی های هوشمندی که از سیستم عامل iOS پشتیبانی می کنند نیز اضافه شده است، هم اکنون تنها در نسخه بتای اپلیکیشن واتس اپ قابل دسترسی است. ]]> شبكه اجتماعي Tue, 19 Sep 2017 07:09:45 GMT http://www.itna.ir/news/50224/ویژگی-جدید-واتس-اپ شباهت نوکیا و آیفون ایکس http://www.itna.ir/news/50219/شباهت-نوکیا-آیفون-ایکس   در حالی که یک هفته‌ای از عرضه نوکیا 8 به قیمت 700 یورو نمی‌گذرد، رندر جدیدی از مدل بعدی یعنی نوکیا 9 با نمایشگر اولد منتشر شد.    نوکیا 9 در بخش نمایشگر شبیه آیفون ایکس شده و مجهز به نمایشگر تمام صفحه و بدون لبه می‌شود تا بتواند رقابت جدیدی با گوشی های مشابه اندرویدی و گوشی جدید اپل داشته باشد. نوکیا 8 در سایز 5.3 اینچی ساخته شده و لبه دارد اما با توجه به گرایش بازار سازندگان به سوی نمایشگرهای اولد بدون حاشیه، نوکیا قصد دارد با مدل 9 وارد این عرصه شود و سایز نمایشگر باید بالای 5.5 اینچ باشد. نوکیا 9 پشت شیشه‌ای دارد و حسگر اثر انگشت زیر دو دوربین زیس نصب شده است و اسنپ دراگون 835 و شاید هم 845 با سنسور دوربین IMX 258 روی آن سوار خواهد شد.   نوکیا 9 ضد آب و غبار هنوز نیامده، حدود 750 یورو قیمت گذاری شده است و به گفته منابع چینی زمان رونمایی هنوز مشخص نشده است. نوکیا 8 قرار بود با اندروید 8 راهی بازار شود اما کارشناسان می گویند روی فایل آپدیت اندروید نوقا به اوریو در حجم 1.3 گیگ کار می کنند که بعد از عرضه گوشی، به صورت آپدیت خودکار روی گوشی‌های نوکیا 8 نصب خواهد شد. ]]> موبايل Tue, 19 Sep 2017 03:45:00 GMT http://www.itna.ir/news/50219/شباهت-نوکیا-آیفون-ایکس برنامه BMW برای جایگزینی گوشی به‌جای سوییچ http://www.itna.ir/news/50218/برنامه-bmw-جایگزینی-گوشی-به-جای-سوییچ   کمپانی بی‌ام‌دبلیو استفاده از سوئیچ خودرو به منظور باز و بسته کردن درهای خودرو را روشی قدیمی و منسوخ می‌داند و به گفته یان رابرتسون - عضو هیئت مدیره شرکت بی‌ام‌و، این خودروساز هم اکنون در حال بررسی ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از سوئیچ در خودروهای تولیدی این شرکت در آینده است. به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز، وی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در این باره اظهار کرده است:" از آنجا که تمام دارندگان خودروهای بی‌ام‌و، گوشی همراه هوشمند داشته و آن را در سفرهای شهری و برون شهری با خود به همراه دارند، می‌توان گفت که در اصل گوشی همراه لازمه زندگی امروزی است. بنابراین جایگزین کردن سوئیچ، با برنامه و اپلیکیشن هایی که روی گوشی هوشمند رانندگان نصب می شود، امکان پذیر خواهد بود".  او در ادامه افزود:" البته لازم به ذکر است که شرکت بی ام و در حال حاضر بر روی این مساله کار می کند و درحال بررسی همه جوانب این جایگزینی است". رابرتسون همچنین اظهار امیدواری کرده است که این خودروساز آلمانی در آینده ای نزدیک بدنبال جایگزینی سوئیچ خودروهای تولیدی خود بوده و خاطرنشان کرد که شرکت بی‌ام‌و، تنها شرکتی نیست که به این فکر افتاده است. خودروسازان بزرگ دیگری که در ژاپن، آمریکا و آلمان فعالیت می‌کنند نیز طرح های مشابهی را در سر دارند. این طور که پیش می رود می توان انتظار داشت که بزودی باید با سوئیچ های خودرو خداحافظی کرده و به ازای آن برنامه های خاص خودرو را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنیم. ]]> فناوری Tue, 19 Sep 2017 03:00:00 GMT http://www.itna.ir/news/50218/برنامه-bmw-جایگزینی-گوشی-به-جای-سوییچ روانشناسی با سیری اپل http://www.itna.ir/news/50204/روانشناسی-سیری-اپل اپل تصمیم دارد دستیار هوشمند صوتی سیری را به یک روان درمانگر مجازی تبدیل کند. در همین راستا قصد استخدام مهندسانی با دانش روانشناسی را دارد.   به گزارش ایتنا از مهر به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم،  به گفته اپل افراد می‌توانند گفتگویی جدی با دستیار صوتی «سیری» داشته باشند. آنها می توانند از استرس‌های روزانه خود یا افکارشان با این دستگاه صحت کنند. همچنین اپل اعلام کرده کاربران می‌توانند در مواقع اضطراری یا درخواست راهنمایی سیری را روشن کنند.  درهمین راستا شرکت به دنبال استخدام مهندسانی با  دانش روانشناختی است.  به عبارت دیگر این شرکت فناوری به دنبال راهی است تا دستیار صوتی خود را به یک روان درمانگر مجازی تبدیل کند. در آگهی استخدام اپل آمده است: در انقلاب آتی تقابل انسان و رایانه شرکت کنید. ما به دنبال افرادی با انگیزه درباره قدرت اطلاعات  و مهارت‌های لازم برای تبدیل اطلاعات به منابع هوشمند هستیم تا سیری را قدرتمندتر کنیم. به طور کلی اپل به دنبال مهندسانی است که علاوه بر درک الگوریتم و کد نویسی در حوزه تقابلات انسانی و روانشناسی نیز مطلع باشند. ]]> نرم افزار Sun, 17 Sep 2017 09:54:51 GMT http://www.itna.ir/news/50204/روانشناسی-سیری-اپل تشعشعات موبایلی در ایران چقدر است؟ http://www.itna.ir/news/50183/تشعشعات-موبایلی-ایران-چقدر سرپرست رگولاتوری از آماده سازی گزارش تشعشعات پرتوهای رادیویی مطابق با نتایج اندازه گیری این تشعشعات در ۱۰ نقطه شهری و ارائه آن به سازمان انرژی اتمی خبر داد.   به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رایویی ( از جمله آنتن های BTS تلفن همراه) گفت: با تایید سازمان انرژی اتمی، نتایج اندازه گیری دوره ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است. وی افزود: علاوه بر مواردی که به درخواست با شکایت کاربران اندازه گیری تشعشعی انجام می شود رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلان شهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند. فلاح جوشقانی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد. سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می دهد میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است. فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود. ]]> موبايل Sat, 16 Sep 2017 08:59:29 GMT http://www.itna.ir/news/50183/تشعشعات-موبایلی-ایران-چقدر