ايتنا - آخرين عناوين کسب و کار :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Business Sat, 19 May 2018 11:48:47 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 19 May 2018 11:48:47 GMT کسب و کار 60 سایت کاریابی برای کارجویان دیپلمه کاردانی لیسانس ارشد دکترا http://www.itna.ir/news/52878/کاریابی-کارجویان-دیپلمه-کاردانی-لیسانس-ارشد-دکترا به گزارش واحد بازرگانی رپورتاژ آگهی ایتنا به نقل از ناشران آگهی های استخدامی سایت کاریاب دات نت، در جامعه فعلی ایران حتی اگر در خانواده همگی مشغول به کار باشند بازهم شنیده‌اید که کنار گوشتان، میان دوستان و آشنایان گروهی بیکار هستند و به دنبال یک کار با حقوق دستمزد، آگهی‌های استخدامی را هر روز زیر و رو می‌کنند. چه باور کنیم یا نه، بیکاری پدیده سیاه این روزهای اقتصاد ایران است و بازار جذب نیروی کار با تعداد فارغ‌اتحصیلان دانشگاهی هیچ تناسبی ندارد. علت‌شناسی این معضل هم هنوز دقیقا مشخص نیست و میان تعریف علمی بیکاری با واقعیت‌های زندگی مردم ایران همخوانی وجود ندارد؛ فقط دیده و شنیده ایم که مشاغل قشر کثیری از فارغ‌التحصیلان هیچ تناسبی با رشته تحصیلی آن‌ها ندارد یا این که با گذشت چند سال از فارغ‌التحصیلی هنوز هم شغل دلخواه خود را پیدا نکرده‌اند. شاید به همین دلیل است که این روزها بیکاری مهمان سفره ایرانیان شده است! برای حل این مشکل در گذشته مراکز مختلف کاریابی وجود داشت که به صورت تلفنی یا حضوری از متقاضیان کار دعوت به مصاحبه می‌کرد؛ اما اکنون این مراکز جای خود را به سایت کاریابی داده‌اند و این سایت‌های کاریابی هستند که قرار است دوای درد جوانان جویا کار جامعه ما باشند. حقیقت سایت‌های کاریابی و مشکلات آن‌ها جستجو مختصری شما را با انبوهی از وب‌سایت‌ها با عنوان سایت کاریابی یا استخدامی رو به رو می‌کند که به نظر می‌رسد قرار است فرصت‌های شغلی ایده‌ال را در اختیار کارجویان قرار دهند؛ اما واقعیت چیز دیگری است. همان طور که واقعیت بازار کار رشته‌های تحصیلی در جامعه ما متفاوت است در سایت کاریابی هم بازار کار برای همه رشته‌ها یکسان نیست. مثلا همان قدر که تقاضا برای جذب بازاریاب، حسابدار یا برنامه‌نویس بالا است برای نیرو آماده به کار در رشته‌های علوم پایه نظیر زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و... پایین و ناامید‌کننده است. این دقیقا همان نقطه ضعف یا معضلی است که یک سایت کاریابی در بردارد و نمی‌تواند همزمان نیاز تمام کاربران با هر رشته‌ تحصیلی یا مهارتی را برطرف کند.     اگرچه بیش از 50 درصد رشته‌های دانشگاهی ایران در حالی که بازار کار مناسبی ندارد ارائه می‌شوند، اما سایت کاریابی هم در نمایش آگهی‌ های استخدامی مرتبط با این رشته‌ها قصور دارد. گشت و گذاری در سایت‌های کاریابی ما را ابتدا به ساکن به حجم انبوهی از آگهی‌های استخدامی مواجه می‌کند که همگی در تهران متمرکز هستند؛ در حالی که بیش از تهران هم اکنون شهرهای دیگر ایران هستند که طعم تلخ بیکاری را تجربه می‌کنند و بنابراین این شهرهای دیگر ایران هستند که به این فرصت‌های استخدامی بیش از گذشته نیاز دارند. قبول داریم که اشتغال در اوضاغ کنونی بدون تعارف آرزویی است که به نظر می رسد هرگز به واقعیت مبدل نمی‌شود، اما پتاسیل‌های یک سایت کاریابی می‌تواند بیش از پوشش دادن اخبار استخدامی یک سری رشته‌های خاص آن هم برای کارجویان ساکن در تهران باشد. سایت کاریابی و استخدام کاریاب دات نت اولین سایتی است که به طور کامل این کمبودها را پوشش داده است. اول این که خدمات استخدامی این بار نه فقط برای ساکنان پایتخت بلکه برای تمامی هموطنان در گوشه  به گوشه کشور فراهم شده است تا بتوانند در هر زمان به آخرین اخبار استخدامی در سایت کاریابی دسترسی داشته باشند. خدمات استخدامی در این سایت کاریابی نیز متفاوت و هوشمندانه است. در روند استخدام به روال قدیمی مسئول استخدام  ابتدا می‌خواهد بداند چند شغل اخیر شما چه بوده، برای چه مدت در آن پست کار می‌کردید و آیا مهارت‌ها و تجربه‌هایی که تاکنون بدست آورده‌اید به درد پست خالی مانده ایشان می‌خورد یا خیر. این سایت کاریابی نیز با الهام از همین روند، سیستم هوشمند استخدام را طراحی کرده است و با تکیه بر آن بهترین فرصت‌های متناسب با کارجو را به او معرفی می‌کند. مهم‌ترین مزیت سایت کاریابی کاریاب دات نت در کنار تمام امکانات هوشمند منحصر به فرد آن این است که کمک می‌کند شما کارجویان حداقل دغدغه دسترسی به آگهی‌های استخدامی را نداشته باشید و با خیال آسوده برای اطلاع اط جدیدترین فرصت‌های شغلی در شهر خودتان، روی لینک کاریابی کلیک کنید تا به تفکیک موقعیت جغرافیایی و  مقطع یا رشته تحصیلی خودتان به این آگهی های جذب نیرو دسترسی داشته باشید. ]]> فرصت‌های شغلی Sat, 19 May 2018 06:33:39 GMT http://www.itna.ir/news/52878/کاریابی-کارجویان-دیپلمه-کاردانی-لیسانس-ارشد-دکترا هیجان در تخفیفان؛ پیشنهادهای ویژه در ماه مهمانی خدا http://www.itna.ir/news/52875/هیجان-تخفیفان-پیشنهادهای-ویژه-ماه-مهمانی-خدا --------------- رپرتاژ آگهی ----------------- اگر قصد خرید محصول یا خدماتی داشته باشید، هیچ خبری به اندازه یک تخفیف ویژه نمی‌تواند برای شما جذاب باشد. اگرچه این روزها با تبلیغاتی روبرو می‌شوید که ادعای ارائه تخفیف‌های باورنکردنی دارند؛ اما در واقع این‌ها صرفاً تخفیف‌های کاذب برای جلب نظر شما هستند. یک تخفیف خوب باید در شما هیجان و حس خوب برنده شدن را ایجاد کند. این حس را می‌توانید در سایت «تخفیفان» به دست آورید؛ جایی که علاوه بر معرفی بهترین مراکز خرید و واحدهای خدماتی، تا 90 درصد تخفیف برای شما در نظر گرفته و برای آسایش مشتریانش بیشترین اهمیت را قائل است. رمضان به‌یادماندنی با پیشنهادهای ویژه تخفیفان، برنامه کاری خود را کاملاً با ماه مبارک رمضان و البته خواسته‌های شما هماهنگ کرده است تا بیشترین لذت را از انتخاب‌های خود ببرید. معرفی بهترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و بلیط‌های قطار تنها گوشه‌ای از خدمات بزرگ‌ترین سایت تخفیف گروهی ایران است. رزرو هتل نیز یکی دیگر از خدماتی است که به تازگی به سایت تخفیفان اضافه شده و شما در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن تخفیفان، بلیط تهیه و بهترین هتل‌ها را با بهترین قیمت و البته با تخفیف ویژه رزرو کنید. شاید هم قصد داشته باشید در ماه مبارک رمضان سفری به مشهد مقدس داشته باشید تا در کنار بارگاه زیبای امام رضا (ع) افطار کنید؛ پس نگران هزینه نباشید بهترین قیمت بلیط قطار مشهد در تخفیفان در اختیار شما قرار دارند؛ فقط کافی است با چند کلیک ساده کارتان را راه بیندازید.   تخفیفان همچنین از تهرانی‌های عزیز دعوت می‌کند تا در بهترین رستوران‌های پایتخت روزه خود را افطار کنند؛ رستوران‌هایی با منوی باز که لذیذترین غذاها را با قیمت‌های باورنکردنی برای شما تدارک دیده‌اند و کاملاً آماده هستند تا شب‌هایی خوش را برای شما رقم بزنند. تیم تحقیقاتی تخفیفان با حساسیت ویژه‌ای بهترین رستوران‌های پایتخت را برای سرویس‌دهی انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین رستوران خود را انتخاب کنید و نگران کیفیت آن نباشید. شاید در ماه مبارک رمضان و پس از یک روز پرکار بخواهید با آب‌تنی خستگی خود را برطرف کنید؛ سایت تخفیف گروهی تخفیفان برای این نیاز شما هم برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است. با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن تخفیفان می‌توانید بهترین استخرهای روباز را در شهر خود پیدا کنید و با تخفیف‌های ویژه ماه مبارک رمضان، از این فرصت بهر ببرید. همه نیازهای شما در یک سایت جذاب بهترین کافی‌شاپ‌ها با فضایی آرام، رستوران‌های سنتی و مدرن، مراکز درمانی، سالن‌های ورزشی، بازی هیجان انگیز اتاق فرار، پینت بال و صدها مکان منحصربه‌فرد دیگر را در تخفیفان پیدا کنید و از تخفیف ویژه برای استفاده از مرکز موردنظر خود بهره‌مند شوید. اگر سفر مشهد را برای ماه مبارک رمضان انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد که می‌توانید با هر میزان هزینه‌ای، از سایت تخفیفان برای خود و خانواده‌تان هتل رزرو کنید. علاوه بر این اگر ساکن تهران هستید، این فرصت برایتان فراهم است که با تخفیف‌های کم‌سابقه، با قطار از مشهد به تهران بازگردید؛ چه چیزی بهتر از این!   شاید اغراق نباشد اگر بگوییم همه نیازهای شما در سایت تخفیفان پاسخ داده می‌شود. هزاران کالای اورجینال، صدها خدمات متنوع و تخفیف‌های باورنکردنیِ مراکز تفریحی را هرگز در هیچ وبسایت دیگری پیدا نخواهید کرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر خریدی به تخفیفان مراجعه کنید و قیمت‌های ارائه‌شده و کیفیت خدمات این سایت را مورد ارزیابی قرار دهید. بد نیست به بخش جدید «کد تخفیف» هم سری بزنید تا از این خدمت جذاب تخفیفان شگفت‌زده شوید. تخفیفان؛ فراتر از یک شرکت تیم پشتیبانی تخفیفان هفت روز هفته و 24 ساعته همراه شما هستند و هرگز آسایش، آرامش و رفاه شما را با هیچ‌چیز دیگری معامله نمی‌کند. تخفیفان بستری مجازی برای پیوند بهترین صاحبان کسب‌وکار و مشتریانی است که خواهان بهترین‌ها هستند. بی‌تردید چشم‌انداز بلندمدت این شرکت که رضایت مشتریان را هدف قرار داده، نشان‌دهنده احترام فراوانی است که تخفیفان برای مردم قائل می‌شود. تخفیفان جزء شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود که علاوه بر نشان اعتماد ملی الکترونیک، چندین جایزه معتبر در جشنواره‌های مختلف ملی به دست آورده است. تحول در تجارت الکترونیک کشور و آغاز فصل جدیدی در عرصه وبسایت‌های تخفیف گروهی، از مهم‌ترین افتخارات تخفیفان محسوب می‌شود که با تلاش مدیران این شرکت و با تأکید بر رفاه و رضایت مردم به دست آمده است. با توجه به پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌های کم‌نظیری که در تخفیفان ارائه می‌شوند، می‌توان گفت این شرکت نقش پررنگی در صرفه‌جویی هزینه‌های خانواده‌ها ایفا می‌کند. از این موضوع می‌توان به مثابه انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت یاد کرد.   ]]> کسب و کار Wed, 16 May 2018 19:52:37 GMT http://www.itna.ir/news/52875/هیجان-تخفیفان-پیشنهادهای-ویژه-ماه-مهمانی-خدا «حباب‌های بی‌قانون» در راه بورس http://www.itna.ir/report/52873/حباب-های-بی-قانون-راه-بورس دانیال رمضانی - بیست و سوم دی‌ماه سال قبل بود که تفاهم‌نامه تامین مالی جمعی برای کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌‌ها با حضور مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد،‌ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و معاونان وزیر کار منعقد شد. بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است مقدمات تامین مالی استارت‌آپ‌‌ها از طریق بورس فراهم شود. قدر مسلم حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و کمک به رشد و نمو آنها اتفاق میمون و مبارکی است، اما نگرانی بزرگ اینجاست که به این بهانه حباب‌هایی راهی بازار بورس و سرمایه شوند که هر لحظه امکان ترکیدن و فروریختن آنها وجود دارد. اما نکته اینجاست که این ترکیدن و ورشکستگی به نوعی هم قانونی خواهد بود و هم طبیعی. چرا؟ چون این ماهیت استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین و نوپا است و این موضوع در دنیا نیز القا و به ذهن مخاطبان و سرمایه‌گذاران تزریق شده است. به این جملات که به نقل از تام هوگان، یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای راه‏اندازی استارت‌آپ‏های موفق» و بنیان‌گذار یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های سیلیکون‌ولی آمریکا چند ماه قبل در روزنامه دنیای اقتصاد ترجمه و منتشر شد، توجه کنید: - یک استارت‌آپ معمولی به‌طور متوسط ۲۰ ماه فعالیت می‎کند و تا بسته شدن کامل درهایش حدود ۳/۱ میلیون دلار زیان مالی متحمل می‎شود. - از حدود 20 سال قبل نرخ شکست استارت‌آپ‌ها ثابت مانده و ۹۰ درصد کسب‌وکارهای نوپا در دو دهه نخست فعالیت خود با شکست مواجه می‏شوند. - بسیاری از موسسان کسب‏وکارهای کوچک و بزرگ مطالب زیادی درباره استیو جابز خوانده‏اند، از سبک رهبری قدرتمندانه او به‌خوبی آگاه هستند و فکر می‏کنند برای انجام کارها باید به‌ تندی جابز رفتار کرد! اما تقلید سبک رهبری او احتمالا دستورالعمل مناسبی برای موفقیت همه نیست. از سوی دیگر به شکل کلی 20 دلیل عمده شکست استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در دنیا را می‌توان در تصویر ملاحظه کرد.   جلب توجهات به سمت نمونه‌های موفق اگر فردی قصد فروش کالا، خدمت یا شرکتی را به شما (به عنوان یک خریدار بالقوه) داشته باشد، چگونه عمل خواهد کرد. آیا خواهد گفت این کالا 90 درصد اشکال دارد و 10 درصد آن به‌خوبی کار می‌کند؟ آیا خواهد گفت شانس خرید و سرمایه‌گذاری شما روی این شرکت 90 به 10 است؟ یعنی 90 درصد احتمال باخت دارید و 10 درصد شانس برنده شدن؟! پاسخ قطعا منفی است. فروشنده تلاش خواهد کرد تا صرفا روی نقاط قوت احتمالی تمام تمرکز خود را بگذارد و اگر غیر از این عمل کند، خبری از خرید، سرمایه و سرمایه‌گذار نخواهد بود. اما در دنیا شرکت‌هایی با عنوان «شتاب‌دهنده» وجود دارند که به نوعی بخش عمده سهام یک کسب‌وکار نوپا را در اختیار داشته و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. حال سوال اینجاست که چرا این شرکت‌ها چنین ریسکی را انجام می‌دهند؟ به زبان ساده در پاسخ باید گفت بخش قابل ملاحظه‌ای از این شرکت‌ها در واقع به عنوان واسطه‌های با تجربه برای فروش استارت‌آپ‌ها به سرمایه‌گذاران عمل کرده و در واقع از یک تکنیک رایج در این کسب‌وکارها بهره می‌برند که «استراتژی خروج» نام دارد؛ یعنی سرمایه‌گذاری تا مرحله شناسایی و جاانداختن یک استارت‌آپ و خروج سریع و قبل از سقوط از آنها از طریق یافتن سرمایه‌گذاران جدید. از این مرحله به بعد یا استارت‌آپ‌ها در 90 درصد موارد شکست خورده و به زیان سرمایه‌گذاران جدید تبدیل می‌شوند یا در 10 درصد موارد موفق می‌شوند و به سود سرمایه‌گذاران بعدی تبدیل می‌شوند. به هر حال این نوع از واسطه‌گری ظاهرا یک کسب‌وکار جدید محسوب می‌شود، یعنی سرمایه‌گذاری روی راه‌اندازی یک استارت‌آپ، انجام تبلیغات برای جلب توجه سرمایه‌گذاران، فروش، خروج و سپس تکرار دوباره این چرخه روی یک استارت‌آپ جدید. پس طبیعی است که در چنین فضایی، تبلیغات، مثبت‌نگری و گاه حباب‌سازی، بسیار مهم و کلیدی محسوب می‌شود. از این روست که هر جا تعدادی از مدیران، رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران جمع هستند، صرفا معدود استارت‌آپ‌های موفق و پولساز جهانی به رخ کشیده می‌شود و خبری از تمرکز روی نرخ شکست 90 درصدی استارت‌آپ‌ها نیست. حال آنکه به عبارت دیگر در مقابل هر یک استارت‌آپ شکست نخورده، 9 استارت‌آپ شکست‌خورده در دنیا وجود دارد. حال شاید این پرسش ایجاد شود که پس چرا سرمایه‌گذارانی در دنیا هستند که به سمت تزریق سرمایه به این قبیل کسب‌وکارها می‌روند؟ پاسخ نخست این است که بسیاری از این سرمایه‌گذاران، با شناخت وضع موجود در واقع تمام هست و نیست خود را روی این کسب‌وکارها نگذاشته و به علت در اختیار داشتن سرمایه‌های بسیار بالا، بخش کوچکی از سرمایه‌های خود را صرف این امور می‌کنند. در مدلی دیگر که بیشتر رایج است بسیاری از این سرمایه‌گذاران برای کاهش زیان‌های ناشی از شکست سرمایه‌گذاری خود روی استارت‌آپ‌ها، اقدام به ایجاد صندوق‌های مشارکت با حضور همزمان چند سرمایه‌گذار کرده و از آن محل اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. ذکر یک مثال داخلی شاید به درک موضوع کمک بیشتری کند. در کشور ما نرخ دلار همچون نوسانات بازار بورس همواره بالا و پایین می‌شود. این موضوع در مواقع زیادی سبب هجوم مردم عادی به بازار دلار و خرید ارز برای کسب سود می‌شود. دلار اما به ناگاه سقوط بزرگی می‌کند و مردم زیادی سرمایه‌هایشان را از دست می‌دهند. اما آیا صرافان هم با این تکانه‌ها ورشکست شده و از بازار حذف می‌شوند؟ به دلایل مختلف، طبیعتا نه. چون آنها بازار را می‌شناسند، درآمدهای حاشیه‌ای دیگری دارند (دریافت و فروش ارز دولتی)، در تمام ایام و دورانی که دلار نوسان‌های بزرگی ندارد از فروش دلار سود می‌برند و در نهایت اینکه آنها در بسیاری از موارد به علت وجود برخی ارتباطات، اطلاعات و کسب تجربه از قیمت‌های حبابی و کاذب در بازار ارز، فراگرفته‌اند که چه زمانی دلار بخرند و چه زمانی دلار بفروشند. پس سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیز از قاعده‌ای مشابه استفاده می‌کنند و به همین دلیل قابل قیاس با مردم و سرمایه‌گذاران خرد و ناآشنا به بازار استارت‌آپ‌ها نیستند.   تفاوت‌هایی در ایران در ایران اما اوضاع بسیاری از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران آنها متفاوت است. این تفاوت‌ها هم ریشه در مسایلی دارد که خاص کشور ما است. برخی از کسب‌وکارهای نوپا یا استارت‌آپ‌ها در ایران در شرایطی در حال رشد و نمو هستند که نه‌تنها قانون مشخصی برای فعالیت آنها تعریف نشده، بلکه فعالیت آنها در بسیاری از موارد کاملا بر خلاف قوانین است. نکته اینجاست که این تیپ کسب‌وکارهای فاقد قانون یا مغایر قانون به‌راحتی مشغول به کار هستند و نهادهای شاکی هم کاری از دستشان برنیامده است. وضعیتی شبیه به موسسات مالی غیرمجاز که سال‌ها در روز روشن فعالیت کردند و درحالی‌که با نصب تابلو و تبلیغات گسترده در سطح شهر توانستند اعتماد مردم از قانونی بودن کار خود را جلب کنند، در نهایت فعالیت آنها متوقف شد و هزاران مالباخته نیز با بلاتکلیفی راهی کوچه و خیابان شدند. کمی بعد اما تایید شد که این موسسات مالی غیرمجاز، وابستگی‌هایی داشتند که مانع برخورد با آنها می‌شد. لذا در مورد برخی استارت‌آپ‌ها نیز مسایل مشابهی وجود دارد و هر از گاهی به علت شکایات بی‌حاصل، نبود قانون و در نهایت برخورد نکردن به‌طور مشخص با آنها، هر روز نه‌تنها شایعه‌ای از وابستگی آنها به برخی نهادها مطرح می‌شود، بلکه برخی از آنها محل رفت و آمد و حمایت تعدادی از مسوولان نیز هستند. پس ما در ایران همچون بسیاری از نقاط دنیا شاهد فعالیت قانونی و شفاف این قبیل استارت‌آپ‌ها نبوده و بلکه بیشتر شاهد چیزی شبیه به موسسات مالی غیرمجاز هستیم که هر آن احتمال بروز مساله‌ای برای آنها وجود دارد. اکنون اما صحبت از راهی کردن برخی از این کسب‌وکارهای نامعلوم به بورس مطرح است؛ یعنی جایی که مردم عادی و سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود راهی آنجا و خرید سهام این شرکت‌های نوپا می‌شوند.   شوهای تبلیغاتی و عدم شفافیت در سال‌های اخیر اما برخی از شرکت‌های موسوم به سرمایه‌گذاران خطرپذیر در کشور مشغول به کار شده‌اند که از جهات مختلفی با وجود تبلیغات گسترده از سوی آنها، اما اطلاعات دقیقی از مالکان اصلی، منبع سرمایه آنها، ارقام ادعایی تزریق‌شده و نحوه ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌های وابسته به ایشان وجود ندارد. این شرکت‌ها اما به‌راحتی مشغول به کار بوده و با ایجاد شبکه‌ای از حامیان خود به‌خوبی عمل کرده و می‌کنند. در یک نمونه در سال‌های گذشته اخباری مشکوک از رشد و ارزش برخی استارت‌آپ‌های ایرانی در تعدادی از رسانه‌های مطرح دنیا منتشر شد، که برخی از آنها حتی در ایران نیز شناخته‌شده نبودند. همین موضوع پیگیری کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی را به همراه داشت و بعدها مشخص شد ظاهرا این اخبار سفارشی و بر اساس پرداخت پول منتشر شده بودند تا زمینه‌ساز جذب اعتماد و توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود. برخی از این ارزش‌گذاری‌ها به حدی کاذب و غیرقابل باور بود که در نهایت یکی از رسانه‌های خارجی اقدام به حذف گزارش خود کرد. موضوع این فعالیت‌های بی‌پایه و مشکوک اما تنها محدود به رسانه‌های خارجی نبود. در داخل نیز تعدادی رسانه یک‌شبه ایجاد شده و با پمپاژ پول و تبلیغات جای خود را باز کردند که برخی نشانه‌ها از وابستگی آنها به شرکتی مربوط می‌شد که تعدادی استارت‌آپ وابسته به خود را تبلیغ کرده و می‌کند. حالا این رسانه‌ها شبانه‌روز در حال حباب‌سازی و باد کردن کسب‌وکارهایی هستند که متعلق به یک جریان خاص در اکوسیستم استارت‌آپ‌ها است. موضوع اما به درج چند خبر و گزارش مجهول و مجعول در رسانه‌های مستقیم و غیرمستقیم وابسته محدود نشد. کمی بعد جشنواره‌هایی با دعوت از مسوولان دولتی برگزار شد که هدف آن نیز معرفی استارت‌آپ‌های وابسته به آن جریان بود. در ادامه، کار آمارسازی و ارزش‌گذاری‌های فاقد حتی یک برگ سند در دستور کار قرار گرفت. به همین منظور منابع مجهول یا وابسته به این جریان، مدتی است که شروع به ارایه آمارهایی از میزان فروش و درآمد استارت‌آپ‌هایی می‌کنند که نقطه اشتراک تمام این آمارها و گزارش‌ها، فقدان یک سند و متکی نبودن آنها به گزارش‌های مالی شفاف و مورد تایید از سوی نهادهای مستقل و کارشناسی است. این حباب‌سازی‌ها اما هیچ‌گاه متوقف نشده و همواره خبر از سودهای میلیاردی و جذب سرمایه‌گذاران میلیاردی از خارج منتشر می‌شود، اما در این میان چند نکته مغفول و بی‌پاسخ مانده است. نخست آنکه اصولا چه نوع کسب‌وکاری به این حجم از تبلیغات و حاشیه‌سازی‌های کاذب نیاز دارد. چرا یک استارت‌آپ که نیاز شدیدی به حفظ منابع مالی دارد، باید تا این حد به خبرسازی و تبلیغات روی بیاورد؟ در ایران شرکت‌های بزرگ و باسابقه‌ای در همین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم که با وجود درآمدهای مالی هنگفت، حضور در بورس و شفافیت در عملکرد خود، حجم فعالیت‌ها، اخبار و تبلیغات مجموع تمامی آنها به اندازه حاشیه‌سازی‌های حتی یکی از این قبیل استارت‌آپ‌ها نیز نمی‌شود. سوال اینجاست که اصولا چه نیاز و تفاوتی در این رویکرد وجود دارد. نکته دوم آنکه تبلیغات گسترده لزوما به معنای شفافیت گسترده نیست؛ چراکه استارت‌آپ‌های این جریان خاص در سال‌های اخیر در فرایندی کاملا یک‌سویه و بدون ارایه مستندات قانونی و رسمی، صرفا تلاش کرده‌اند تا از طریق شوهای تبلیغاتی در ذهن مخاطبان رسوب کنند. نکته سوم آنکه در سیاستی متناقض که علت آن احتمالا به واسطه کم بودن تجربه است، در‌حالی‌که از یک‌سو شرکت سرمایه‌گذار در حال اجرای برنامه تبلیغاتی و ایجاد هیجان کاذب است، یکی از استارت‌آپ‌های وابسته به آن صراحتا و در مقاطع مختلف، با وجود اعلام درآمدهای میلیاردی، خبر از تداوم زیان‌دهی خود می‌دهد.   کلامی با مردم در سال‌های گذشته حداقل گزارش‌های رسانه‌ها و اعتراضات، شکایات و هشدارهای برخی افراد و نهادهای صاحب مسوولیت در خصوص نحوه فعالیت تعدادی از استارت‌آپ‌ها راه به جایی نبرده است؛ چیزی شبیه به همان هشدارهایی که در زمان فعالیت و جذب منابع مالی از سوی موسسات مالی غیرمجاز مطرح شد و آن هشدارها هم راه به جایی نبردند. در چنین شرایطی روی سخن با مردم و سرمایه‌گذاران است که باید هوشمندانه مراقب پول و سرمایه خود باشند. آن‌هم به دو دلیل، نخست آنکه همان‌طور که ذکر شد نرخ شکست کسب‌وکارهای نوپا که قرار است راهی بازار بورس شوند، بر اساس آمار جهانی حدود 90 درصد است و دوم از آن جهت که شفافیت مالی و قانونی مشخصی نیز پیرامون این کسب‌وکارها از جهات مختلف وجود ندارد. یکی از ابتدایی‌ترین موارد شفافیت،‌ اطلاع از مالکان و سهامداران اولیه و اصلی این قبیل استارت‌آپ‌ها است که در سال‌های گذشته اطلاعات چندانی از آنها وجود نداشته و در بسیاری از موارد حتی ادعای جذب سرمایه‌های خارجی از سوی آنها نیز به شکل مستقل قابل تایید و پیگیری نیست. لذا توصیه مهم این است که در صورت فشارهای پیدا و پنهان برای عرضه سهام استارت‌آپ‌ها به بورس، سرمایه‌گذاران باید با دقت و احتیاط زیادی عمل کرده و بدون توجه به حجم تبلیغات، به‌آسانی روی هر استارت‌آپی سرمایه‌گذاری نکنند، چون در نهایت بازنده بوده و قانونا کار خاصی نیز نمی‌توانند بکنند. آری **اکنون برخی از مسوولان دولتی و سازمان بورس در اقدامی قابل تقدیر در تلاش برای باز کردن پای استارت‌آپ‌ها به تالار شیشه‌ای بورس هستند؛ اقدامی که به ویژه در ناشناخته و نوین بودن نحوه ارزش‌گذاری این کسب‌وکارها از یک‌سو و از سوی دیگر مسایل و ابهاماتی که ذکر شد، با حساسیت و هوشیاری دو چندان انجام شود تا زمینه‌ساز رویگردانی و بی‌اعتمادی به جذب سرمایه‌های خرد و مردمی به کل اکوسیستم استارت‌آپی کشور نشود و در ایران نیز همچون سایر نقاط دنیا شاهد شکل‌گیری شرکت‌های عظیم و پول‌ساز باشیم.(منبع: عصرارتباط)       در همین زمینه بیشتر بخوانید:     - آیا آمار اسنپ واقعیت دارد؟     - هنوز استارت‌آپ را نمی‌شناسید!   ]]> مديريت ICT Wed, 16 May 2018 12:19:15 GMT http://www.itna.ir/report/52873/حباب-های-بی-قانون-راه-بورس بازار جهانی هوش مصنوعی 1.2 تریلیون دلار می‌ارزد http://www.itna.ir/news/52698/بازار-جهانی-هوش-مصنوعی-1-2-تریلیون-دلار-می-ارزد ارزش بازار جهانی محصولات و خدمات مرتبط با هوش مصنوعی (AI) تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 1.2 تریلیون دلار می‌رسد و این رقم را مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود اعلام نموده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، گارتنر بر این باور است که طی سال جاری میلادی، بازار جهانی محصولات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته رشد 70 درصدی را تجربه می‌کند و با ادامه یافتن این روند، در سال 2022، ارزش این بازار از 3.9 تریلیون دلار نیز فراتر خواهد رفت.   مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام نمود هوش مصنوعی با سه منبع مختلف روی کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به کاهش هزینه‌های غیرمستقیم در جریان توسعه خدمات مشتری، افزایش فروش محصولات یا خدمات موجود و ایجاد فرصت‌های جدید و کاهش هزینه‌های تولید و عرضه محصول اشاره نمود. «جان-دیوید لاولاک» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «هوش مصنوعی این توان را دارد تا به عنوان نوآورانه‌ترین سطح فناوری در 10 سال آینده مورد استفاده قرار گیرد و در حوزه توان محاسباتی، حجم داده‌ها، سرعت پردازش داده‌ها و توسعه شبکه‌های عصبی عمیق (DNN) اثرات خود را برجای گذارد». کارشناسان پیش‌بینی نمودند سال 2018، بازار جهانی محصولات و خدمات مرتبط با هوش مصنوعی رشد 70 درصدی را تجربه خواهد نمود؛ با این وجود، میانگین رشد این بازار در سال‌های پیش‌رو کاهش یافته و سال 2022 رشد سالانه آن به 17 درصد خواهد رسید.       در این باره بیشتر بخوانید:       - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟    ]]> فناوری Sat, 05 May 2018 13:30:18 GMT http://www.itna.ir/news/52698/بازار-جهانی-هوش-مصنوعی-1-2-تریلیون-دلار-می-ارزد سایت استخدام هوشمند مخصوص فارغ التحصیلان کلیه شهرهای ایران http://www.itna.ir/report/52704/استخدام-هوشمند-مخصوص-فارغ-التحصیلان-کلیه-شهرهای-ایران به گزارش سرویس رپورتاژ آگهی گروه فرصت‌های شغلی ایتنا، یکی از چالش‌های مهم اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیدا کردن شغل مناسب در یک شرکت معتبر متناسب با رشته تحصیلی شان می‌باشد. بنا بر تحقیقات کارشناسان سایت استخدام کاریاب، فقط تعداد محدودی از رشته‌های دانشگاهی هستند که از بازار کار بسیار خوبی در تهران و دیگر شهرستان‌ها برخوردار هستند و دانش آموختگان این نوع رشته‌ها چندان دغدغه پیدا کردن شغلی مناسب و گشت‌وگذار در کاریابی ها و سایت استخدام را ندارند. این رشته‌ها عبارتند از رشته‌های گروه پزشکی، رشته‌های معروف مهندسی، حسابداری، حقوق و... اما حدود 70 درصد از رشته‌های دانشگاهی با توجه به شرایط فعلی کشور، بازار کار مطلوبی در شهر خود و یا حتی در تهران ندارند و این افراد ترجیح می‌دهند که وقت خود را بیهوده در سایت استخدام و کاریابی‌ها نگذرانند و برای امرار معاش و کسب درآمد، وارد مشاغلی شوند که هیچ تناسبی با رشته دانشگاهی آنها ندارد. معمولاً فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی ژنتیک، علوم آزمایشگاهی، اغلب رشته‌های حوزه علوم پایه و علوم تجربی با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند.   یکی از رسالت‌های مهم یک سایت استخدام حرفه‌ای و هوشمند این است که بتواند حامی پوشش دهی فرصت‌های شغلی کلیه رشته‌های تحصیلی کشور باشد و فقط به مشاغل و رشته‌های پربازدید و اشباع اکتفا نکند. اگر سری به سایت های استخدامی مطرح زده باشید به‌راحتی متوجه خواهید شد که بازار انتشار آگهی های استخدام فقط در تعداد محدودی از مشاغل و رشته‌های تحصیلی مرسوم و اغلب برای شهر تهران داغ است و سایت استخدام توجه چندانی به دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دیگر استان‌ها نمی‌کند. طی تحقیقاتی که به عمل آورده‌ایم متوجه شدیم اغلب کارجویان دیگر استان‌ها، رضایت چندانی از پوشش اخبار و اطلاعیه‌های استخدامی از شهر خودشان در سایت‌های کاریابی آنلاین ندارند و اغلب این سایت استخدامی ‌ها مخصوص شهروندان پایتخت‌نشین و برای رشته‌های تحصیلی پر متقاضی طراحی شده است! در صورتی که یک وب سایت استخدام متعهد باید رسالت خود را در موفقیت و رضایت کل کارجویان کشور از تمامی رشته‌های تحصیلی بداند.   آرزومندیم که هر کارجوی تحصیل‌کرده در هر شهری که باشد، بتواند از خدمات آنلاین سایت استخدام بهره ببرد و حداقل دغدغه‌ای بابت دسترسی به آگهی‌های استخدامی مخصوص شهر خود نداشته باشد. به کلیه عزیزان کارجو در تمامی شهرهای ایران زمین پیشنهاد می‌کنیم که جهت دست‌یابی به آگهی‌های استخدامی جدید شهر خودتان، به سایت استخدام کاریاب دات نت مراجعه نموده و جدیدترین فرصت‌های شغلی رشته تحصیلی خود را به‌صورت تفکیک‌شده مشاهده نمایید و نسبت به ارسال رزومه و استخدام در یک شرکت معتبر اقدام کنید. ]]> فرصت‌های شغلی Sat, 05 May 2018 10:51:43 GMT http://www.itna.ir/report/52704/استخدام-هوشمند-مخصوص-فارغ-التحصیلان-کلیه-شهرهای-ایران مبین‌نت در نمایشگاه کیتکس کیش http://www.itna.ir/news/52608/مبین-نت-نمایشگاه-کیتکس-کیش ----------------------- رپرتاژ آگهی --------------------- شرکت ارتباطات مبین‌نت در نمایشگاه کیتکس جزیره کیش با تخفیفات ویژه خرید اینترنت TD-LTE، شرایط ویژه ارتقای وایمکس و همچنین راهکارهای ارتباطی مناسب برای هتل‌ها و مراکز اقامتی، شرکت‌ها، سازمان‌ها شرکت کرده است. براین اساس کلیه ساکنان جزیره زیبای کیش که در روزهای برگزاری نمایشگاه کیتکس از غرفه مبین‌نت بازدید نمایند، می‌توانند اینترنت پرسرعت بی‌سیم خانگی TD-LTE را با 20 درصد تخفیف خریداری کنند. همچنین مشترکین قدیمی وایمکس می‌توانند به صورت کاملا رایگان مودم وایمکس خود را به اینترنتی تا 40 مگابیت سرعت ارتقا داده و 10 گیگ اینترنت نیز هدیه بگیرند   شرکت ارتباطات مبین‌نت از روز سوم تا ششم اردیبهشت ماه در محل غرفه خود در نمایشگاه کیتکس کیش میزبان کلیه علاقه‌مندان، مدیران و کارشناسان هتل‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها خواهد بود.       ]]> کسب و کار Tue, 24 Apr 2018 09:22:35 GMT http://www.itna.ir/news/52608/مبین-نت-نمایشگاه-کیتکس-کیش IBM برای داشتن کارمندان بالای 40 سال به دادگاه می‌رود http://www.itna.ir/news/52352/ibm-داشتن-کارمندان-بالای-40-سال-دادگاه-می-رود شرکت IBM از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان خدمات رایانه‌ای در جهان با اتهامات جدید روبرو شده است و پرونده‌های قضایی مطرح شده در آمریکا نشان می‌دهد این مرکز قوانین تبعیض جنسیتی و سن کارمندان را زیرپا می‌گذارد تا کارمندان بالای 40 سال کنار گذاشته نشوند و کارمندان جوان‌تر جای آنها را نگیرند. به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اینکوئیرر، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های محلی آمریکا IBM اعلام کرده است که ظرف پنج سال گذشته بیش از 20 هزار کارمند آمریکایی بالای 40 سال را اخراج کرده است تا کارمندان جدید را جایگزین آنها کند و البته این شرکت ادعا می‌کند که عدد واقعی از این میزان بیشتر است و در مجموع IBM قانون مذکور را دنبال کرده است. بر اساس قانون مذکور برخی از این کارمندان که سابقه کاری چند دهه‌ای در IBM داشتند مجبور شدند افراد بی‌تجربه و جوان‌تری را جایگزین خود ببینند که قادر به انجام وظایف آنها نبودند.   با این وجود بیش از هزار کارمند اسبق شرکت IBM هم اکنون تجربیات خود را به اشتراک گذاشته‌اند، مصاحبه کرده‌اند، اسناد قانونی شرکت مذکور مورد تحلیل قرار گرفته است و ... بررسی‌های لازم انجام شده است تا این پرونده قضایی در دادگاه عالی آمریکا مطرح شود. شرکت IBM در دفاعیات خود اعلام کرده است که تغییر استراتژی‌های آن مبنی تغییر فعالیت‌ها از تولیدکننده رایانه به ارایه دهنده خدمات پردازش ابری موجب شده است سیاست‌های آنها برای جذب نیروی کار جدید عوض شود. شرکت IBM ادعا می‌کند که در تغییر فعالیت‌های خود به یک سیاست جامع دست پیدا کرده است که بر اساس آن کلیه کارمندان این شرکت با جنسیت‌های مختلف و در گروه سنی مورد نظر مشغول به کار شده‌اند.   ]]> کسب و کار Sun, 22 Apr 2018 12:41:47 GMT http://www.itna.ir/news/52352/ibm-داشتن-کارمندان-بالای-40-سال-دادگاه-می-رود استخدام حسابدار و تسلط به نرم افزارهای حسابداری پیشرفته http://www.itna.ir/article/52565/استخدام-حسابدار-تسلط-نرم-افزارهای-حسابداری-پیشرفته به گزارش سرویس فرصت های شغلی بخش کسب و کار ، چنانچه شما نیز در پی شغل حسابداری هستید و اگر نگاهی به جدیدترین و آخرین آگهی‎های استخدام حسابدار امروز بیندازید، متوجه می‎شوید این روز‌ها بسیاری از عملیات حسابداری به نرم‌افزارهای حسابداری متکی شده‌اند. رشد روزافزون معاملات و محاسباتی که به دنبال می‌آورند در کنار حضور کامپیوتر و سیستم‌های هوشمند رایانه‌ای به عنوان جز مدرن و جداناشدنی زندگی امروز، نرم‌افزارهای حسابداری را به منزله ابزار ضروری مقرون به صرفه‌ای وارد چرخه کسب وکار کرده‌اند. امروزه اغلب متقاضیان استخدام حسابدار در تهران، کرج و سایر شهرستانهای ایران، برای اینکه بتوانند جذب شرکت های معتبر شوند سعی میکنند با نرم افزارهای حسابداری تخصصی شرکت های مطرح آشنا شوند و طرز کار با این نرم افزارها را یاد بگیرند. با این حال برنامه‌های حسابداری به تنهایی نمی‌توانند سیستم مالی موجود را مدیریت کنند و هر کسب و کاری قطعا برای استفاده از این برنامه‌ها به استخدام حسابدار تمام وقت و پاره وقت نیاز دارد. با وجود تمام امکاناتی که نرم‌افزارهای حسابداری در اختیار ما قرار می‌دهند هرگز نمی‌توان از استخدام حسابدار فاکتور گرفت. در واقع این فقط بخشی از وظایف حسابدار است که به لطف برنامه‌های حسابداری تخفیف می‌یابد؛ اما همچنان نیرو انسانی فعال و کاملا مسلط  به نرم‌افزارهای حسابداری لازم است. کسب مهارت کار با نرم‌افزارهای حسابداری و رفع موانع استخدامی به جرات می‌توان گفت که بیش از 80 درصد فارغ‌التحصیلانی که به امید فرصت‌های استخدام حسابدار و کمک حسابدار وارد بازار کار می‌شوند با ساده‌ترین نرم‌افزارهای کامپیوتری آشنا نیستند. بد نیست بدانید که کلیدی‌ترین فاکتور در استخدام حسابدار مهارت‌ و میزان آشنایی او با ابزار و تخصص‌های حرفه حسابداری می‌باشد. یکی از مهم‌ترین موانع استخدامی حسابدار چه در قالب کمک حسابدار و چه به صورت حسابدار رسمی و دورکار ضعف کارآموز در استفاده از این نرم‌افزارها است. بدون شک سپری کردن دوره‌های آموزشی کار با نرم‌افزارهای هلو یا پارمیس مسیر استخدام حسابدار را هموار خواهد کرد.     تسلط به نرم‌افزارحسابداری، نردبان موفقیت یک حسابدار به جز نرم‌افزارهای رایج واژه‌‌پرداز، نرم‌افزارهای حسابداری لازمه کار حسابداری در این دوره هستند. اگر سری به آگهی‌های استخدام حسابدار زده باشید می‌بینید که تسلط به یکی از برنامه‌های معتبر و شناخته شده حسابداری از شروط اصلی استخدام است. نرم‌افزارهای حسابداری آرین سیستم، هلو، همکاران و شماران سیستم از جمله برنامه‌های سرشناسی هستند که به روند اجرا استانداردهای حسابداری و حسابرسی، بهره‌مندی از مفاهیم تحلیلی حسابداری و تنظیم گزارش مالی سرعت می‌بخشند. به گفته کارشناسان سایت استخدام کاریاب، اگر بخواهید یک حسابدار همه فن حریف شوید لازم است مدرک کارشناسی رشته حسابداری و یا زمینه مرتبط نظیر مدیریت را  داشته باشید. معادل همین مدرک اکنون در آموزشگاه‌های مرتبط  ارائه داده می‌شود که در کنار یادگیری و تسلط به نرم‌افزارهای حسابداری، امکان کسب تجربه برای شغل استخدام حسابدار را نیز فراهم می‌کنند. --------------------------- رپرتاژ آگهی ------------   ]]> کسب و کار Sun, 22 Apr 2018 07:43:12 GMT http://www.itna.ir/article/52565/استخدام-حسابدار-تسلط-نرم-افزارهای-حسابداری-پیشرفته گلدمن ساکس ۶۰ مهندس نرم‌افزار را برای گسترش API store اختصاصی استخدام می‌کند http://www.itna.ir/news/52499/گلدمن-ساکس-۶۰-مهندس-نرم-افزار-گسترش-api-store-اختصاصی-استخدام-می-کند   بنا بر گزارش بیزینس اینسایدر، گلدمن ساکس به دنبال افزودن 60 مهندس نرم‌افزار برای API store خود با نام Marquee است. این پلتفرم برای فراهم‌سازی امکان دسترسی کلاینت‌های گلدمن ساکس به داده‌ها، تحلیل‌ها و اجرا از یک مرورگر یا API می‌باشد. این نیروهای جدید، به رشد پلتفرمی که الهام گرفته از سیلیکون ولی است کمک خواهند نمود.   به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ciodive، فروشگاه API این بانک، ایده "کارتی چاوز" مدیر ارشد مالی آن بود. در سال 2017، چاوز گفت که گلدمن ساکس «در حال بازطراحی کل این شرکت حول APIهاست». این بانک با این کار در پی ایجاد شفافیت میان خود و کلاینت‌ها و در نتیجه، ایجاد پیوندهای تجاری بیشتر است.   طبق این گزارش، JPMorgan نیز فروشگاه API خود را دارد که به مشتریان اجازه اتصال به داده‌های بانک را می‌دهد. لوری بیر، مدیر ارشد اطلاعاتی این شرکت گفت این نوع از مدل کسب‌وکار، رابطه میان بانک و کلاینت‌هایش را ساده‌سازی می‌کند.   APIها، امکان برقراری ارتباط بدون نظرات یا فرماندهی یک انسان را برای برنامه‌های کامپیوتری فراهم می‌سازند و در واقع برای تقویت سرویس‌ها بر روی یک پلتفرم و بهبود بهره‌وری استفاده می‌شوند.   شرکت‌هایی مانند گوگل در حال اصلاح محصولات و مدل‌های قیمت API خود برای تطابق این شیفت با APIهای سفارشی هستند. مایکروسافت نیز یک مدل قیمت‌گذاری مدیریت API سه لایه را بسته به سطح حجم‌های پردازشی خود ارائه می‌کند. اما APIهای سفارشی از جهت نحوه تعامل شرکت با مشتریان و نیز نحوه تعامل توسعه‌دهندگان با سیستم‌های داخلی، سودآورند. به عنوان مثال، کامپیوترها در حال خوداتکایی بوده و نیازی به مداخله‌ از سوی توسعه‌دهندگان ندارند.   در یک آگهی شغلی برای Marquee Engineering در لینکدین ذکر شده است که «در تلاش برای پاسخ‌گویی به نیازها به APIهای متعدد، که در حال استفاده توسط کلاینت‌ها در نقاط مختلف جهانند، هستیم.» «این بانک به دنبال مهندسانی است که از کار در یک محیط چالاک و کلاینت‌محور، لذت می‌برند.»   بدین‌ترتیب، گلدمن ساکس با افزودن مهندسان جدید، خواهان آن است که APIهای سفارشی به شکلی وسیع‌تر توزیع داده‌­ها را تعریف و برای همه نیازهای مشتریان قابل سفارشی‌سازی نماید.   ]]> فناوری Mon, 16 Apr 2018 13:08:27 GMT http://www.itna.ir/news/52499/گلدمن-ساکس-۶۰-مهندس-نرم-افزار-گسترش-api-store-اختصاصی-استخدام-می-کند استخدام کاراموز فروش و بازاریابی و تشریح موقعیت شغلی http://www.itna.ir/article/52382/استخدام-کاراموز-فروش-بازاریابی-تشریح-موقعیت-شغلی به گزارش ایتنا به نقل از واحد منابع نیروی انسانی و گزینش نیروی استخدام کاراموز فروش آرین سیستم، در بازار امروز که صاحبان کسب و کار مشتری و مرز خاصی را برای تجارت و فروش خود در نظر ندارند، ضرورت حرکتی هدفمند و آگاهانه برای قوی کردن تیم فروش اهیمت تشکیل تیم فروش و استخدام کارآموز بازاریابی را دو چندان می کند. آنها برای گسترش تیم فروش و بازاریابی خود سعی می کنند در استخدام کاراموز فروش، شخصی را برگزینند که نتیجه عملکردش بعد از گذراندن دوره کارآموزی و آشنا شدن به اصول بازاریابی افزایش فروش باشد. داوطلب استخدام کاراموز فروش با بررسی راهکارهای بالا بردن فروش به شکل­های مختلف حضوری و غیر حضوری باید بداند فرآیندی را در پیش بگیرد که در نهایت منجر به در دسترس قرار دادن خدمات و کالا بشود. مدیران بازاریابی برای استخدام کاراموز فروش چه معیارهایی دارند؟ بحث بازاریابی و استخدام کاراموز فروش به شکل روزافزونی روز به روز مورد توجه سازمان­ها قرار گرفته است. چرا که بحث استخدام کارآموز بازاریابی و در کل فعالیت­های مورد نظر در جهت فرآیند بازاریابی از شکل توزیع و فروش به شکل روشی برای ارتباط سازمان­ها و بازارشان با مشتری تبدیل شده است. بنابراین مدیران به دلیل اهمیت موضوع بازاریابی در زمان استخدام کاراموز فروش معیارهایی علاوه بر قدرت یادگیری و انگیزه بالا، نظم و مسئولیت پذیری، صدای قدرتمند و پر انرژی و ... را در متقاضی استخدام کاراموز فروش در نظر می گیرند.   - برای فروش بیشتر حاضر به دروغگویی نباشد. - علاقمند به پیشرفت و پیگیر ایده­های نو و به روز باشد. - آشنا به مفاهیم و نرم افزار­های اداری باشد. - به زمان و شعور مشتری احترام بگذارد. - منافع مشتری را در نظر بگیرد. این مقاله توسط دپارتمان فروش در جهت جذب و استخدام کارآموز بازاریابی در آرین سیستم آماده شده است و شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط استخدام کاراموز فروش می‌توانید به وب‌سایت شرکت آرین سیستم مراجعه و با کارشناسان منابع انسانی آرین سیستم در ارتباط باشید. ]]> کسب و کار Wed, 04 Apr 2018 08:11:24 GMT http://www.itna.ir/article/52382/استخدام-کاراموز-فروش-بازاریابی-تشریح-موقعیت-شغلی