ايتنا - آخرين عناوين کسب و کار :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Business Tue, 17 Oct 2017 21:51:01 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 17 Oct 2017 21:51:01 GMT کسب و کار 60 نرم‌افزار فروش مویرگی – نرم‌افزار پخش مویرگی یکپارچه http://www.itna.ir/article/50562/نرم-افزار-فروش-مویرگی-پخش-یکپارچه برای مدیریت یکپارچه فروش مویرگی تحقیقات نشان می‌دهد که شما نیاز به یک سیستم یکپارچه به نام نرم‌افزار پخش مویرگی خواهید داشت تا بتوانید به راحتی فروش محصولات تولیدی خود را از طریق فروش گرم به مشتریان خود برسانید. به گزارش ایتنا به نقل از آرین سیستم ، بکارگیری روش‌های کاربردی برای کسب و کار از جمله استفاده از انواع نرم‌افزار مدیریتی به صورت یکپارچه ، نشان‌دهنده دوراندیشی مدیر موفق یک سازمان است. لذا با توجه به اهمیت موضوع مدیریت بازاریابی و سیستم فروش مویرگی محصولات در این مقاله سعی شده است تا ضمن معرفی راهکارهای فروش مویرگی، عواملی که در خرید یک نرم‌افزار پخش مویرگی مناسب دخیل هستند و همچنین ویژگی‌ها و امکانات برنامه فروش بیان شود. نرم‌افزار حسابداری فروش یکپارچه چیست؟ شما برای مدیریت کالاهای فروش رفته یا می‌توانید از روش‌های سنتی استفاده کنید که کسب و کار شما محکوم به شکست خواهد شد و یا از روش‌های مدرن همچون نرم‌افزار‌های مدیریت فروش و نرم‌افزار پخش مویرگی استفاده نمائید، نرم‌افزار پخش مویرگی برای مدیریت فروش شما و تحلیل عملکرد بازاریاب‌ها و مشتریانتان به صورت سیستمی و آنلاین استفاده می‌شود. یکی از واحدهایی که شرکت‌های دوراندیش تولیدی برای بهتر دیده شدن و گسترش مصرف تولیدات خود ایجاد می‌کنند واحد پخش مویرگی است که از نرم‌افزار پخش مویرگی استفاده می‌کنند، بسیاری از شرکت‌هایی که به صورت سنتی از شرکت‌های پخش مانند پخش عقاب یا پخش بهمن و شرکت‌های پخش مواد غذایی و سلولزی کوچک و بزرگ دیگر انجام می‌دهند عدم تمرکز کافی بر روی پخش مویرگی است و دلیل عمده آن عدم استفاده از یک نرم‌افزار پخش مویرگی یکپارچه است، چرا شما که برای تولیدات خود زحمت بسیاری کشیده‌اید نمی‌خواهید کار پخش مویرگی را برعهده یک نرم‌افزار فروش مویرگی بگذارید؟ و تمامی مراحل کسب و کار خود را برای نظارت یکپارچه تولیدات خود از ابتدای کار تا انتهای کار که رسیدن به دست مصرف کننده نهایی است کنترل کنید و از این کار لذت ببرید؟   ویژگی‌های نرم‌افزار پخش مویرگی یکپارچه اگر شما برای کنترل فرایند پخش و فروش مویرگی محصولات خود آماده شدید نیاز به یک نرم‌افزار پخش مویرگی دارید که ویژگی‌های نامحدودی داشته باشد تا بتوانید به راحتی و با سرعت بالایی فروش مویرگی خود را گسترش دهید و حتی بتوانید کالاهای شرکت‌های کوچک را هم برای آنها توزیع نمائید. ویژگی‌های نرم‌افزار پخش مویرگی به صورت زیر بیان می‌شود:   - قابلیت پشتیبانی از قوانین مالیات - تعریف فروشگاه‌های مختلف فروش محصول - معرفی مشتریان همراه با مشخصات کامل آنها - تعریف توزیع کنندگان کالا و کانال‌های مختلف پخش مویرگی - قابلیت تهیه پیش فاکتور و صدور آن - قابلیت ارتباط با دستگاه‌های بارکد خوان - معرفی تامین کنندگان محصول در نرم‌افزار فروش مویرگی - دسته بندی مشتریان با توجه به ویژگی‌های خاص آنها - قابلیت ارتباط با انواع مختلف نرم‌افزار فروش و حسابداری فروش - قابلیت کنترل موجودی‌های سازمان با نرم‌افزار فروش مویرگی - قابلیت کار با تبلت به صورت آنلاین و آفلاین در نرم‌افزار پخش مویرگی   نرم‌افزار پخش مویرگی چیست؟ برای شناخت بهتر نرم‌افزار فروش مویرگی از آشنایی با ویژگی‌های فروش مویرگی آغاز کردیم و از آنجا که رگ‌های بدن موجودات زنده وظیفه انتقال خون را انجام می‌دهند این سیستم نیز وظیفه رساندن محصول به تمام مشتریان در زمان و مکان مناسب را به عهده دارد. بنابراین اصطلاح فروش مویرگی از مویرگ‌های موجود در بدن موجودات زنده گرفته شده است و نیاز آن پیگیری سریع درخواست‌ها و باید روی توزیع کالا به صورت کاملا یکپارچه تمرکز کنید. این سامانه یکی از زیر سیستم‌های نرم‌افزار فروش یکپارچه محسوب می‌شود که در ادامه به برخی از ویژگی‌های آن اشاره می‌گردد.   نیازهای نرم‌افزار پخش مویرگی   - داشتن سیستم یکپارچه برای مدیریت کامل پخش مویرگی - انعطاف بیشتر نرم‌افزار فروش مویرگی در بازار رقابتی - توانایی نرم‌افزار پخش مویرگی در اطلاعات دقیق از تمام بازار - ارتباط بهتر و موثرتر با مشتریان سازمان در نرم‌افزار پخش مویرگی - هدف قرار دادن بخش‌های مورد نظر در بازار در نرم‌افزار فروش مویرگی نرم‌افزار فروش مویرگی یا پخش مویرگی آرین سیستم در این مقاله می‌خواهیم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که ویژگی‌های نامحدودی از جمله تحت وب بودن و استفاده از تبلت برای فروش گرم و هزاران آیتم حرفه‌ای برای پیشبرد اهداف فروش مویرگی شما دارد و برای ارزیابی و داشتن ابزاری مناسب جهت رسیدن به فروش آسان‌تر و سریع‌تر نیاز است تا از گروه آرین سیستم مشاوره بگیرید ، تلفن 02143027 شرکت آرین سیستم همواره برای مشاوره خرید نرم‌افزار فروش مویرگی آماده شما هستند.   ]]> نرم افزار Sun, 15 Oct 2017 11:06:01 GMT http://www.itna.ir/article/50562/نرم-افزار-فروش-مویرگی-پخش-یکپارچه جهانگرد: تا ۲ ماه دیگر خدمات دولت الکترونیک بر روی تلفن همراه مردم http://www.itna.ir/news/50412/جهانگرد-۲-ماه-دیگر-خدمات-دولت-الکترونیک-روی-تلفن-همراه-مردم رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: پرتال دولت همراه که قابلیت نصب روی تلفن همراه را دارد تا 2 ماه دیگر در اختیار عموم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند سرویس‌های دولت را به راحتی از این طریق دریافت کنند. به گزارش ایتنا نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با ایرنا درباره گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هیئت وزیران افزود: در این جلسه علاوه بر ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه دولت الکترونیک، نمونه‌های پرتال جدید دولت همراه در بستر تلفن همراه برای اعضای دولت دوازدهم به نمایش درآمد. وی افزود: در این جلسه مجموعه دستاوردهای دولت الکترونیک در کشور و گزارشی از تمامی زیرساخت‌ها، پایگاه داده‌ها و فرصت‌هایی که دستگاه‌های دولتی در این زمینه بطور کامل ارائه شد. وی با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت مجموعه سیستم‌ها و برنامه‌هایی که هر یک از دستگاه‌ها توانسته‌اند در مسیر دولت الکترونیک حرکت کنند، ارائه شد، ادامه داد: پرتال خدمات دولت الکترونیک بطور کامل توضیح داده شد، پرتال جدید دولت همراه که به زودی در بستر تلفن همراه به مردم ارائه خدمات خواهد کرد نیز معرفی شد. معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در این جلسه پرتال آزادی دسترسی به اطلاعات معرفی و پرتال صدور و تسهیل صدور مجوزها که راه‌اندازی شده است و همچنین داشبورد اطلاعات دولت که این اطلاعات را تهیه و در اختیار دولت قرار می‌گیرد به همراه مجموعه پایگاه داده‌ها که در سطح ملی تعریف شده است، معرفی شد. جهانگرد افزود: پس از بیان نظر اعضای هیئت دولت، مقرر شد طی برنامه‌ای زمان‌بندی شده، دیگر دستگاه‌های کشور نیز به این سطح از خدمت‌رسانی الکترونیک ارتقاء یابند و سرویس‌های مورد نظر را در اختیار مردم قرار دهند. وی توضیح داد که این پرتال‌هایی که امروز گزارش آن به دولت ارائه شده، فعال و در دسترس مردم هستند، یعنی پرتال دولت الکترونیک به عنوان «irangov.ir» در اختیار مردم است و می‌توانند از این پرتال اطلاعات خدمات دولت را گرفته و از همان صفحه به سایت منتقل شده و سرویس دریافت کنند. جهانگرد ادامه داد: پرتال‌های آزادی دسترسی به اطلاعات و صدور مجوزها نیز امروز فعال و در اختیار مردم است، داشبورد اطلاعات دولت در اختیار دولت بوده و نمونه‌های پرتال دولت همراه که روی موبایل نصب می‌شود، امروز در جلسه هیئت دولت نمایش داده شد و طی یک تا دو ماه آینده در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند با استفاده از تلفن همراه سرویس‌های دولت را که به تدریج آماده می‌شود، به راحتی استفاده کنند. وی همچنین درباره هزینه‌های ریالی استفاده از این خدمات گفت: عموم کارهایی که در بخش دولت الکترونیک انجام شده است، با هزینه دولت بوده و در آینده براساس قانون، ممکن تعرفه‌هایی به آنها تعلق گیرد ولی تاکنون اقداماتی که رخ داده با بودجه دولتی است. جهانگرد افزود: ممکن است در آینده برای ارائه خدمات، این سرویس‌ها به بخش خصوصی واگذار شود و بر اساس تعرفه یا مصوباتی که مجلس شورای اسلامی خواهد داشت، تعرفه‌های این خدمات تعیین و اعلام خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات همچنین درباره زمان ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه نیز گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان مناسب آن را اعلام خواهد کرد.   ]]> مديريت ICT Wed, 04 Oct 2017 12:35:23 GMT http://www.itna.ir/news/50412/جهانگرد-۲-ماه-دیگر-خدمات-دولت-الکترونیک-روی-تلفن-همراه-مردم وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های فنی دولت الکترونیک مناسب است http://www.itna.ir/news/50413/وزیر-ارتباطات-زیرساخت-های-فنی-دولت-الکترونیک-مناسب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت‌های فنی را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه‌ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یک سری الزام‌ها و شاخص‌ها باشد تا نتایج این پروژه برای مردم ملموس شود. به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: این گزارش با توجه به تاکید رئیس جمهوری از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات تهیه شد. وی با یادآوری اینکه این گزارش شامل آخرین وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک در کشور بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای این کار به شکل قابل قبولی فراهم شده است؛ اکنون یکسری بانک‌های اطلاعات در ثبت احوال و در نشانی‌های پستی و در نظام نقشه‌برداری کشور داریم اما هنوز کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد. آذری جهرمی با بیان اینکه به لحاظ زیرساخت‌های فنی وضعیت خوبی در پیشرفت دولت الکترونیک داریم، اضافه کرد: در جلسه امروز دولت مقرر شد در جلسه بعدی هیئت دولت، مصوبه‌ای برای پیشرفت بهتر دولت الکترونیک صادر شود. عضو کابینه دولت دوازدهم از ارائه پیشنهادی در این زمینه به هیئت دولت خبر داد و گفت: یک سری الزام‌ها برای دستگاه‌های دولتی در این پیشنهاد دیده شده اما با توجه به اینکه این بحث نیاز به بررسی بیشتری داشت قرار شد موضوع با همکاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مورد بازنگری قرار گیرد. آذری جهرمی گفت: پس از بررسی‌ها، در جلسه بعدی هیئت دولت پیشنهادهای مورد نظر به دولت داده می‌شود تا مصوبه‌ای برای تعیین یک سری الزام‌ها و شاخص‌ها تعیین شود. گفتنی است رییس جمهوری بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در آیین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات بر استقرار کامل دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: ما در دورانی قرار داریم که باید در فضایی مطمئن‌تر، کم‌هزینه‌تر و با صرف زمان کمتر، امکانات لازم را برای نسل جوان فراهم کنیم؛ دولت باید دولت الکترونیک باشد، برای این کار قد‌م‌های کوچکی برداشته شده است اما قدم‌های بلندتری در پیش رو داریم. حسن روحانی ادامه داد: باید با یک برنامه‌ریزی درست در وزارتخانه‌های ما یک نهضت دیجیتالی انجام شود و اسناد و مدارک در چارچوب قوانین، دیجیتال شوند تا سرعت لازم برای خدمت‌‌رسانی به مردم مهیا شود؛ ما در سایه این فناوری می‌خواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور گسترش دهیم و از این فناوری برای این اقتصاد استفاده کنیم.  دهم مرداد امسال و در آخرین روزهای کاری دولت یازدهم، وعده دولت محقق شد و مرحله نخست دولت الکترونیک با حضور ۵۱ دستگاه و ۴۴۰ خدمت فعالیت خود را آغاز کرد و قرار است مرحله دوم آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.  ]]> مديريت ICT Wed, 04 Oct 2017 12:14:13 GMT http://www.itna.ir/news/50413/وزیر-ارتباطات-زیرساخت-های-فنی-دولت-الکترونیک-مناسب تهدید سازمان نصر به پیگیری قضایی تشکل‌های جدید http://www.itna.ir/news/50406/تهدید-سازمان-نصر-پیگیری-قضایی-تشکل-های-جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجددا به مخالفت با تشکیل اتحادیه‌ها و انجمن‌های دیگر در حوزه فناوری اطلاعات برخاست. به گزارش ایتنا، اخیرا چند تشکل جدید در عرصه آی‌سی‌تی پا گرفتند تا بنا به گفته موسسان آنها، به امور صنفی و نیز بهبود فضای کسب و کار اعضاء بپردازند. اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی یکی از این تشکل‌ها بود که پس از مدت‌ها انتخابات خود را برگزار کرد و پس از تعیین اعضای هیئت مدیره، ترکیب داخلی مدیریت آن نیز شکل گرفت. همچنین انجمن صنفی شرکت‌های نرم‌افزاری(آشنا) نیز توسط برخی فعالان عرصه نرم‌افزار تشکیل شد و در نخستین نشست خبری خود، به بیان دیدگاه‌ها و اهداف خود پرداخت. اما در این میان، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم قبل از تشکیل و هم پس از شکل‌گیری این تشکل‌ها، به مخالفت صریح پرداخت و آنها را غیرقانونی خواند. گفتنی است که این سازمان، خود را تشکلی فراگیر می‌داند و مدیران آن معتقدند که مطابق قانون، همه فعالیت‌های صنفی حوزه آی‌تی باید به شکل واحد و زیر چتر این سازمان انجام گیرد. اما علیرغم مخالفت‌های تند این سازمان با شکل‌گیری مجموعه‌های تازه، هنوز هیچ مرجع قانونی بر این موضع سازمان نصر مهر تایید نزده و تشکل‌های جدید را غیرقانونی ندانسته است، ضمن اینکه این مجموعه‌های تازه، اغلب از مراجع و مراکز قانونی نیز موفق به دریافت مجوز فعالیت شده‌اند. اما با وجود این مسئله، مسئولان سازمان نصر مجددا بر موضع خود تاکید کرده و حتی تهدید به پیگیری از مراجع قضایی نموده‌اند. به گزارش ایتنا از سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در نشست شورای مرکزی این سازمان که به تازگی تشکیل شد، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان در این خصوص اظهار نظر کرد. وی تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و دیگر تشکل‌ها را "موازی" اعلام کرد و افزود: «این موضوع از سوی این سازمان با اتاق اصناف کشور، مسئولان شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و پلیس فتا در حال پیگیری است و امیدواریم از طریق تعامل و مذاکره به نتیجه برسیم در غیراین صورت سازمان آمادگی دارد از طریق مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری به پیگیری این موضوع بپردازد.» در این زمینه بیشتر بخوانید:     - اعلام موجودیت انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری     - انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد     - نظام صنفی: جلوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی را بگیرید   ]]> مديريت ICT Wed, 04 Oct 2017 06:54:44 GMT http://www.itna.ir/news/50406/تهدید-سازمان-نصر-پیگیری-قضایی-تشکل-های-جدید چگونه می توان بحث بودجه امنیت اطلاعات را در کسب و کارها توجیه کرد؟ http://www.itna.ir/news/50398/چگونه-می-توان-بحث-بودجه-امنیت-اطلاعات-کسب-کارها-توجیه به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که کسب‌وکارها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کمپانی‌ها سیستم‌های IT خود را بدون در نظر گرفتن محافظتی قوی در معرض خطر قرار دهند و احتمال آلودگی تمام اطلاعات حیاتی کمپانی را به جان بخرند؟ طبق تحقیقات در حوزه امنیت اطلاعات، طی 20 سال گذشته محققان با حوادث بیشماری در این ضمینه مواجه شده اند. آنها بر این باور بودند که مشکل اصلی این است که متخصصان فنی و بازرگانان اغلب به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند و این خود نقض کار محسوب می‌شود. در گذشته مشکلات این چنینی باعث می‌شد تا کمپانی‌ها به موضوعات امنیتی توجهی نداشته باشند و مجرمان از این فرصت استفاده کنند و آمار جرم و جنایت سایبری رقم چشمگیری باشد. به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، اما امروزه کارشناسان امنیتی چشم‌انداز بهتری نسبت به تهدیدات و در نظر گرفتن امنیت و محافظتی قوی دارند. آنها به خوبی می‌دانند که برای هر مجموعه‌ای اقدامات حفاظتی جزء ضروریات است و باید آن را جدی گرفت. اما این تنها کافی نیست. این امر می‌بایستی به تخصیص بودجه به منظور امنیت اطلاعات توسط افراد مختلف (افرادی که دیگاه متفاوت‌تری نسبت به امنیت دارند) ختم شود. بسیاری از افراد هستند که نیاز به راهکارهای خاص را درک نمی‌کنند و علت آن را به وضوح نمی دانند. اکثر کمپانی‌ها و بهتر است بگوییم مدیران آنها اغلب به موضوعاتی همچون چه چیزهایی به منفعت مالی آنها کمک می‌کند و چه چیزهایی از ورشکستگی آنها جلوگیری می کند، توجه دارند. بنابراین در نظر گرفتن موارد امنیتی در این بین جایی نخواهد داشت و کمتر کسی است که به آن توجه کند. اما چه کسی می‌تواند افراد را در این باره متقاعد کند؟ تنها با توضیح مزایا و خطرات ناشی از بی احتیاطی در حوزه امنیت است که می تواند وضعیت امنیت سایبری را در کمپانی‌ها نمایان کرد. هدف ما هم از تهیه این گزارش همین بوده است. در ادامه با بیان برهان و دلیل به شما ضرورت استفاده از راهکارها و محافظتی قوی را شرح خواهیم داد. اعداد و ارقام چشمگیر در حوزه کسب و کار اعداد و ارقام در ذهن بیزینس‌مَن‌ها یا همان تاجران، مدیران باقی می ماند. به همین دلیل است که ما تحقیقات خود را با کمک B2B بین‌المللی به سرانجام رساندیم. این کمپانی به ما اطلاعات مفیدی در مورد تصمیم گیری ها مختلف شرکت‌ها در کشورهای مختلف، بودجه ای که به آن ها اختصاص داده می شود و اولویت بندی آنها در جنبه های مختلف کسب و کار، ارائه داد. این واقعیت را در نظر بگیرید: به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ در مقیاس بزرگ به دلیل حوادث مربوط به شرکای خود بیشترین آسیب را متحمل می شوند. چنین حوادثی به طور میانگین  سالانه 1.8 میلیون دلار هزینه خواهند داشت. یا که این مورد را در نظر بگیرید: حوادثی که زیرساخت‌ها از راه دور میزبان کمپانی‌های شخص ثالث می شوند و از این راه توسط آن ها گرفتار می شوند، سومین سهم را از نظر میزان آسیب وارده به شرکت‌های کوچک و بزرگ، دارد. این آسیب سالانه به طور متوسط 140,000 دلار را برای کسب و کارهای کوچک و 1.6 میلیون دلار را برای کسب و کارهای بزرگ در بر خواهد داشت. به سادگی هزینه‌های تلفات ناشی از حوادث امنیت سایبری، بی وقفه در حال افزایش است. سال گذشته، کسب‌و‌کارهای کوچک به طور متوسط 86,500 دلار در هر حادثه از دست دادند. این در حالی است که امسال این رقم به 87,800 دلار افزایش یافت. بدیهی است که این رقم برای کسب و کارهای بزرگ بیشتر باشد. در سال گذشته میزان تلفات مالی از حوادث امنیت سایبری 861,000 دلار به 992,000 دلار افزایش یافت. این ارقام ممکن است تصمیم مدیران را به خود جلب و آن ها را برای در نظر گرفتن محافظتی قوی به شک بیاندازد. تصاویر متقاعد کننده مسلم است که نمایش بصری از وضعیت فعلی امنیت در کمپانی‌های فعال بازار و البته در منطقه و کشور فعلی شما با تعریف داستان و تاریخچه کمپانی ها کاملا متفاوت باشد. از همین رو لابراتوار کسپرسکی تصمیم بر انتشار ابزاری با نام " Kaspersky IT Security Calculator" گرفت تا کاربران در کسب و کارهای مختلف بتوانند برای پیش بینی هزینه‌های خود و در نظر گرفتن بودجه های مربوط از آن استفاده کنند.   استفاده از این ابزار بسیار ساده است. تنها کافی است که منطقه، صنعت، تعداد کارکنان و مقدار تقریبی بودجه امنیت اطلاعات خود را در کادرهای مشخص شده وارد کنید. حسابگر ما اسلاید های مختلف را برای ارائه بودجه‌های امنیتی آماده کرده و به شما برای توجیه آن کمک می‌کند. توسط این ابزار راهنمایی‌هایی را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا سیستم امنیتی خود را ایجاد و محافظتی قوی را در نظر بگیرید.  اسلایدها تهدیداتی که افراد (با شرایط یکسان شما) با آنها مواجه می‌شوند، راهکارهای امنیتی که قصد استفاده از آنها را دارند و مهمتر از همه بودجه‌های متوسط و بالای امنیتی در صنعت شما را نمایان می‌کنند. شما همچنین می‌توانید نتایج حاصل را در قالب (PDF یا یک عکس) دانلود کرده و در یک گزارش یا یک ارائه کاری تحویل دهید. قابل توجه است که Kaspersky IT Security Calculator قابل اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.     ]]> امنيت Tue, 03 Oct 2017 10:35:03 GMT http://www.itna.ir/news/50398/چگونه-می-توان-بحث-بودجه-امنیت-اطلاعات-کسب-کارها-توجیه سونامی استارت‌آپ‌های بدهکار در راه است http://www.itna.ir/news/50296/سونامی-استارت-آپ-های-بدهکار-راه افشین کلاهی، عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران با تاکید دوباره بر نزدیک بودن وقوع سونامی شرکت‌های دانش‌بنیان بدهکار به علت شرایط موجودگفت: باید هر چه سریع تر اقداماتی برای اصلاح اکوسیستم فعلی این شرکت‌ها در کشور انجام شود. به گزارش ایتنا افشین کلاهی، عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران با تکرار هشدار مبنی بر سونامی ورشکستگی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگرچه اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌بنیان در کشور ما افتاده که نمی‌توان منکر آنها شد و حمایت‌های خوبی نیز صورت گرفته است اما روال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در خارج از کشور به این شکل نیست. وی ادامه داد: ما در کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان یک فضای گلخانه‌ای مناسبی را طراحی کرده‌ایم که در این فضا شرکت‌ها هم حمایت مالی و هم حمایت معنوی می شوند و می‌توانند تا جایی که محصولی آماده برای ارائه به بازار داشته باشند رشد کنند. اما برای سوی دیگر این ماجرا از ابتدا برنامه‌ریزی لازم صورت نگرفته است و این موضوع در نظر گرفته نشده که همیشه نمی‌شود یک شرکت دانش‌بنیان در گلخانه زندگی کند و اگر هم بشود با محدودیت رشد روبه‌رو خواهد شد. کلاهی افزود: پس باید برنامه‌ریزی برای خروج این شرکت‌ها از شرایط گلخانه‌های و فعالیت در بیرون صورت گیرد. ما در این قسمت مشکل داریم یعنی ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار واقعی کار کشور به طور مناسب برقرار نشده است. این عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: نقصی که در مجموعه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دیده می شود این است که به جای آن که برای شرکت‌ها سرمایه‌گذار پیدا کند به شرکت‌ها وام می‌دهد و به این ترتیب شرکت‌هایی که وام دریافت کرده‌اند بعد از مدتی باید آن را برگردانند. توجه داشته باشید که در دنیا نرخ موفقیت کسب‌ و کارهای نوپا یک یا دو مورد از هر 10 مورد است که در حوزه فناوری این نرخ پایین‌تر نیز هست. ما به موجب قانون فعلی بدون آنکه بررسی کنیم که آیا این کسب‌ و کار در بازار موفق خواهد شد یا خیر از آن حمایت می‌کنیم پس این ریسک را می‌کنیم که از هر ۱۰ حمایت صورت گرفته ۹ مورد آن شکست خورده و سرمایه برنگردد و این ریسک همان سونامی است که من از آن صحبت می‌کنم. کلاهی افزود: الان هم می‌بینیم که تعداد زیادی از شرکت‌هایی که از صندوق نوآوری وام دریافت کرده‌اند قابلیت بازپرداخت ندارند؛ شاید حتی به محصول رسیده باشند و محصول خوبی نیز فراهم کرده باشند و دانش‌بنیان هم باشند اما بازار را برای محصولشان ندیده‌اند یا به هر علت نتوانستند وارد بازار شوند. مشکل دیگر هم اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان است که در کشورهای خارجی این اتفاق نیفتاده و به جای آن کسب‌وکارهای نوپا به شرکت‌های بزرگتر وصل می شوند. وی در خصوص راهکار جلوگیری از این سونامی نیز گفت: راهکار این است که ما شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را به شرکت‌های دیگر و به بازار واقعی وصل کنیم تا هنگام خروج از این حالت گلخانه‌ای کمکی در کنار خود داشته باشند؛ همچنین شتاب‌دهنده‌ها نیز یکی از مواردی است که در برخی موارد هم در کشور موفق بوده‌اند. کلاهی در خصوص شرایط لازم برای موفقیت دانش‌بنیان‌ها نیز گفت: موضوع مهم این است که فرهنگ و اکوسیستم لازم برای اتصال شرکت‌های کوچک به بزرگ را باید فراهم کرد. الان در هر دو بخش اما مشکل وجود دارد یعنی شرکت‌های کوچک چون نمونه‌های خارجی را می‌بینند فکر می‌کنند که همه کار را خودشان می‌بایست انجام دهند و سرمایه و رابطه برایشان ارزش و اهمیتی ندارد و به همین دلیل می‌خواهند با یک بخش مهمی از سهام شراکت کنند. از سوی دیگر صاحبان سرمایه و کسانی که در بازار جزو شرکت‌های بزرگ هستند هم همین دید را از طرف خودشان دارند  و فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاری خودشان اهمیت دارد و ایده صاحب ایده اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل ارتباط بین شرکت‌های صاحب ایده و شرکت‌های صاحب سرمایه برقرار نمی‌شود. ]]> کسب و کار Mon, 25 Sep 2017 11:46:39 GMT http://www.itna.ir/news/50296/سونامی-استارت-آپ-های-بدهکار-راه شماره جدید ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، ویژه مرداد و شهریور 1396 http://www.itna.ir/news/50287/شماره-جدید-ماهنامه-دنیای-کامپیوتر-ارتباطات-ویژه-مرداد-شهریور-1396 شماره یکصد و شصت و پنجم ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، منتشر شد. به گزارش ایتنا بخشي از عناوين مطالب منتشره در شماره مرداد و شهریور ماه كامپيوتر و ارتباطات به شرح زیر است: امنیت: جنگ سایبری؛ مجازی اما حامل خطر انفجار واقعی! اخبار امنیت نرم‌افزار: سیستم‌های هوشمند مدیریت تصمیم‌گیری رویدادهای مبتنی بر پیام در مقایسه با وظیفه‌های مبتنی بر پیام مدیریت: وزاری ICT از نگاه جامعه ICT نگاهی به حضور صنعت فاوا در بورس و فرابورس بازاریابی سبز استارت‌اپ‌ها؛ موتور محرک رشد و توسعه اقتصاد کشور همچنین آخرین اخبار تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه خبرهای شرکت‌های ایرانی فعال در این عرصه در شماره جدید دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شده است. ]]> مديريت ICT Sun, 24 Sep 2017 12:01:19 GMT http://www.itna.ir/news/50287/شماره-جدید-ماهنامه-دنیای-کامپیوتر-ارتباطات-ویژه-مرداد-شهریور-1396 پرونده بررسی عملکرد وزیر پیشین و انتظارات از وزیر جدید ICT - دانلود http://www.itna.ir/news/50266/پرونده-بررسی-عملکرد-وزیر-پیشین-انتظارات-جدید-ict-دانلود همزمان با آغاز کار وزیر جدید ارتباطات، مجموعه گزارشاتی در ایتنا منتشر شد که در واقع یک نظرسنجی کارشناسی از صاحبنظران مختلف در خصوص عملکرد این وزارتخانه بود. به گزارش ایتنا افراد حاضر در این نظرسنجی از بین طیف‌های فکری متفاوت و همچنین اصناف مختلف انتخاب شدند، تا منتخبی مناسب برای جامعه ICT ایران باشند که شامل فعالین صنف، مدیران شرکت‌ها، کارشناسان و تحلیلگران حوزه ICT و روزنامه‌نگاران باسابقه این عرصه هستند. در اجرای این پرونده تلاش شد که افرادی انتخاب شوند که هر یک نماینده بخشی از جامعه ICT باشند، و خوشبختانه نظرات متنوع حاضر در این پرونده نشان‌دهنده انتخاب صحیح افراد بود. این بررسی میدانی که برای نخستین بار انجام می‌شد، بخوبی می‌تواند نقاط مثبت و منفی دوره پیشین این وزارتخانه را نمایان کند، ضمن اینکه حاوی توصیه‌های کارشناسی برای مدیریت جدید وزارتخانه مزبور باشد. پرونده مزبور سپس در شماره شهرویر ماه ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد، و اکنون مجموعه آن به صورت یکپارچه و برای دانلود و مطالعه علاقه‌مندان تقدیم می‌گردد. دانلود کنید: >>> وزرای ICT از نگاه جامعه ICT: بررسی عملکرد وزیر پیشین،‌ و انتظارات از وزیر جدید ICT       ]]> مديريت ICT Sat, 23 Sep 2017 08:11:16 GMT http://www.itna.ir/news/50266/پرونده-بررسی-عملکرد-وزیر-پیشین-انتظارات-جدید-ict-دانلود انتخابات داخلی اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد http://www.itna.ir/news/50239/انتخابات-داخلی-اتحادیه-کسب-کارهای-مجازی-برگزار پس از رای‌گیری و برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، رئیس و اعضای هیئت مدیره، بازرس، دبیر و خزانه‌دار اتحادیه انتخاب شدند. به گزارش ایتنا از اتاق اصناف ایران، در نخستین جلسه پس از انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی که با حضور رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران، رئیس اتاق اصناف ایران و دبیرکل اتاق اصناف ایران برگزار شد، محمد کرمی به عنوان رئیس اتحادیه، حمید محمدی نایب رئیس اول، شهرام شاهکار به عنوان نایب رئیس دوم، رضا الفت نسب به عنوان خزانه دار و فرشاد وکیل زاده به عنوان دبیر انتخاب شدند. در این جلسه همچنین گل گواهی معاون مرکز اصناف و بازرگانان، هاشمی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رضایی از وزارت کشور به عنوان هیات اجرایی انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی حضور داشتند. فرشاد وکیل زاده دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی اظهار کرد: پس از انجام کارهای ثبتی و تهیه فضای فیزیکی به منظور تاسیس اتحادیه که در روزهای آینده انجام خواهد شد، این اتحادیه آماده صدور مجوز و پروانه کسب به متقاضیان می شود. وی با بیان اینکه اعتبارنامه های رئیس، نایب رییسان اول و دوم، خزانه دار و دبیر به آنان تحویل شده است، افزود: افراد انتخاب شده برای یک دوره چهار ساله در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی فعالیت خواهند کرد. انتخابات اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی مرداد ماه گذشته با حضور رییس اتاق اصناف ایران، رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانان، دبیر کل اتاق اصناف ایران و اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در تهران و هفت استان به صورت همزمان برگزار شد.   ]]> کسب و کار Wed, 20 Sep 2017 12:32:45 GMT http://www.itna.ir/news/50239/انتخابات-داخلی-اتحادیه-کسب-کارهای-مجازی-برگزار لزوم حذف مجوزهای زاید شرکت‌های دانش‌بنیان http://www.itna.ir/news/50202/لزوم-حذف-مجوزهای-زاید-شرکت-های-دانش-بنیان افشین کلاهی رییس تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران، خواستار آن شد که در دولت جدید با تشکیل کارگروهی ذیل ریاست جمهوری،  مجوزهای زاید که برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل‌ساز شده‌اند شناسایی و حذف شوند. به گزارش ایتنا از روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، کلاهی در خصوص مشکل تعدد مجوزها که برخی از کسب و کارهای نوپا با آن دست به گریبان هستند گفت: ما در اتاق بازرگانی پیگیر این مسئله بوده‌ایم و کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق نیز در این رابطه خیلی کار کرد ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. تصور من این است که باید سریع‌تر مجوزهای زائد حذف شوند؛ در دوره گذشته در وزارت اقتصاد، کارگروهی برای حذف مجوزهای زاید ایجاد شد که این کارگروه اعلام کرد چیزی حدود 2 هزار و 800 مجوز در کشور وجود دارد که برای کسب و کارهای مختلف صادر می‌شود. البته چون این کارگروه در وزارت اقتصاد تشکیل شده بود در زمینه حذف مجوزها چندان موفق عمل نکرد. وی با ابراز امیدواری برای تشکیل این کارگروه ذیل ریاست‌جمهوری در دولت جدید افزود: ما پیشنهاد این موضوع را ارایه کرده‌ایم تا از مقام بالاتری به وزارتخانه‌ها دستور داده شده و اجرا شود و مجوزهای زاید حذف شوند. البته در طول 4 سال گذشته روند دریافت مجوز ساده‌تر شده است. نایب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، درباره وزیر جدید ارتباطات و تاثیر آن بر دانش‌بنیان‌ها نیز گفت: هر وزیری که بیاید تجربه ثابت کرده که دانش‌بنیان‌ها مسیر خود را می‌روند و تاثیر دولت صرفا بر میزان موفقیت آنها است. برای مثال افزایش پهنای باند در دوره وزارت واعظی باعث وارد شدن شرکت‌های جدید شد چراکه فضا مناسب شده بود. وی با ابراز بهبود شرایط با حضور وزیر جدید ارتباطات گفت: توجه داشته باشید که دانش‌بنیان‌ها نیاز به حمایت و وام ندارند بلکه آزاد گذاشتن آنها و محدود نکردنشان و صرف فراهم کردن شرایط و اکوسیستم برایشان کافی است. وی در خصوص سرانجام تعارضات به وجود آمده بین مشاغل سنتی و نوین نیز گفت: به عقیده من در این موضوع اصلا نباید دخالت کرد و بازار سرانجام خودش راه خودش را پیدا می‌کند. شاید کمی ناعادلانه به نظر بیاید اما به عقیده من حتی اگر در نتیجه این رقابت کسب و کارهای سنتی به سمت نابودی بروند هم اشکالی وجود ندارد. اما بازار دنیا نشان داده که این موضوع پیش می‌آید و نیازی به حمایت و دخالت وجود ندارد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سنتی‌ها نیز مجبور به قبول فناوری و استفاده از قابلیت‌های آن می‌شوند. تمام این‌ها باعث می‌شود که خدمات بهتری با قیمت مناسبتر به دست مصرف کننده برسد و برای همین ما نباید جلوی آن را بگیریم چرا که دخالت در بازار مساوی با صدمه به مصرف کننده است.   ]]> مديريت ICT Sun, 17 Sep 2017 09:42:49 GMT http://www.itna.ir/news/50202/لزوم-حذف-مجوزهای-زاید-شرکت-های-دانش-بنیان