ايتنا - آخرين عناوين تنظيم مقررات :: نسخه کامل http://www.itna.ir/Comm/regulatory Sun, 24 Sep 2017 23:11:20 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sun, 24 Sep 2017 23:11:20 GMT تنظيم مقررات 60 پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی ساماندهی می‌شوند http://www.itna.ir/news/50282/پیامک-های-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی-ساماندهی-می-شوند    حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی گفت: پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود با ایجاد سامانه #۸۰۰* به صورت مناسب ساماندهی شده است. به گزارش ایتنا از مهر، وی افزود: باتوجه به نیاز ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال کننده را از طریق پیامک به این سامانه ارسال کنند. سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامک های تبلیغاتی که از سوی دارندگان کسب و کارهای جدید ارسال می‌شود، اظهار داشت: موضوع کسب و کارهای جدید و شیوه تبلیغات پیامکی آنها در حال حاضر در رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانه‌ای برای این بخش طراحی شود که مشتریان کسب و کارها برای دریافت کردن یا نکردن پیامک تبلیغاتی از این کسب و کارها حق انتخاب داشته باشند. جوشقانی تاکید کرد: براساس نتایج بررسی درصورت نیاز مقررات در این حوزه نیز تدوین و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.   ]]> موبايل Sun, 24 Sep 2017 07:14:43 GMT http://www.itna.ir/news/50282/پیامک-های-تبلیغاتی-شماره-های-شخصی-ساماندهی-می-شوند ۳ هزار و ۷۳ شکایت از عملکرد اپراتورهای موبایل به ثبت رسید http://www.itna.ir/news/49502/۳-هزار-۷۳-شکایت-عملکرد-اپراتورهای-موبایل-ثبت-رسید به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از بررسی عملکرد اپراتورهای تلفن همراه براساس وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه ۱۹۵ خبر داد.وی گفت: به منظور شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه تلفن همراه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶ بررسی و ارزیابی شده است.فلاح جوشقانی افزود: بر این اساس دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶، تعداد ۳ هزار و ۷۳ شکایت در حوزه نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد به ۲ هزار و ۴۵۹ شکایت رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.فلاح جوشقانی تصریح کرد: وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات مشترکان از دارندگان پروانه ارتباطات سیار در سال ۹۶، به طور مستمر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.جدول وضعیت رسیدگی به شکایات اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در اینجا درج شده است. ]]> اپراتورها Wed, 19 Jul 2017 05:31:02 GMT http://www.itna.ir/news/49502/۳-هزار-۷۳-شکایت-عملکرد-اپراتورهای-موبایل-ثبت-رسید مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد http://www.itna.ir/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ که در تاریخ ۵ دی ماه سال گذشته برگزار شد، مقررات طرح‌های تعرفه­‌ای تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را بررسی کرد که به واسطه آن کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شدند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.بر اساس مصوبه ۲۴۹ سازمان، هر اپراتور صرفاً می­تواند حداکثر هشت بار در سال طرح­های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند. تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد، همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح­های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی­ و یا تمدیدی طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است: تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می­تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد حداکثر می­تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد.ارائه طرح­های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات است و در صورتی­که طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام‌شده توسط سازمان، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع­‌رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد. در صورتی که سازمان به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح­های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام می­‌کند. در این­صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نیست.بدین ترتیب اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با مصوبه رگولاتوری در برخی بسته‌های اینترنت خود تغییر ایجاد و امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شده‌اند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.با تغییرات ایجادشده، قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات شود. همچنین مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف‌شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف‌شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند. ]]> تنظيم مقررات Wed, 21 Jun 2017 11:18:00 GMT http://www.itna.ir/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر دستورالعمل شفاف سازی نرخ دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تدوین می‌شود http://www.itna.ir/news/49226/دستورالعمل-شفاف-سازی-نرخ-دسترسی-شبکه-ملی-اطلاعات-تدوین-می-شود حسین فلاح جوشقانی از تدوین دستورالعملی از سوی معاونت بررسی‌های فنی رگولاتوری برای شفاف‌سازی ترافیک واجد شرایط در جهت تفکیک ترافیک مراجعه به سایت‌های داخلی با سایتهای خارجی خبر داد.به گزارش ایتنا از مهر، معاون سازمان تنظیم مقررات این دستورالعمل را راهکار مناسبی برای محاسبه میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: از این طریق اپراتور می تواند مصرف کاربر را در مراجعه به سایت‌های داخلی و خارجی شفاف سازی کند و هزینه استفاده از اینترنت را از این طریق مشخص کند.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درمورد گلایه کاربران از عدم شفاف سازی قیمت اینترنت داخلی از اینترنت بین الملل، گفت: اپراتورهای ارتباطی مطابق با روش‌های مختلفی در حال اعمال مصوبه قیمت شبکه ملی اطلاعات هستند که ممکن است از روش فنی برای مشترک ملموس نباشد.وی با اشاره به اینکه چنانچه مشترکی به سایتهای داخلی مراجعه کند، هزینه اینترنت وی نصف می شود، افزود: البته اینکه مشترک احساس کند هر سایت فارسی، شامل این مصوبه شده است نه درست نیست. در حال حاضر این مصوبه برای حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سایت پربازدیدی که از سوی هر اپراتور اعلام شده است، اجرایی می شود و این سایت‌ها به عنوان سایت‌های واجد شرایط درنظر گرفته شده‌اند.فلاح جوشقانی تاکید کرد: به زودی با ابلاغ دستورالعملی، معنای ترافیک داخلی واجد شرایط را برای اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، اعلام می کنیم. چرا که این موضوع ابعاد مختلف دارد. برای مثال ممکن است کاربر به یک سایت داخلی مراجعه کند اما این سایت یک لینک به یک سایت بین المللی داشته باشد. اینها باید کاملا تفکیک شود.معاون نظارت رگولاتوری توضیح داد: وقتی سایت داخلی لینک بین الملل دارد، ترافیک بین الملل برای کاربر محاسبه می شود اما ممکن است کاربر فکر کند که باید هزینه سایتهای داخلی را بپردازد. از سوی دیگر تغییر دائمی آی.پی آدرس‌های سایت‌های ایرانی یکی از مشکلاتی است که سبب شده تفکیک سایت‌های اینترنتی به راحتی صورت نگیرد و باید برای آن راه حل فنی پیدا کرد. این قبیل موارد نیازمند بررسی دقیق تر است و ابعاد مختلف آن در این دستورالعمل اعلام خواهد شد.وی اظهار امیدواری کرد که در این دستورالعمل، روشی برای استعلام میزان استفاده کاربران از اینترنت داخلی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و تفکیک آن با اینترنت بین الملل، به کار گرفته شود.فلاح جوشقانی تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۴۰ جلسه هم اندیشی با حضور اپراتورهای اینترنت در رگولاتوری برای رسیدن به یک راهکار نهایی و دستورالعمل مدون درخصوص ترافیک سایتهای واجد شرایط داخلی برگزار شده است و به زودی این دستورالعمل یکپارچه برای شناسایی ترافیک واجد شرایط ابلاغ می‌شود تا اپراتورها بتوانند به صورت شفاف تر، مصوبه قیمت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کنند.به گزارش مهر، مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای ارتباطی باید از اول فروردین ماه نسبت به تفکیک نرخ دسترسی به سایت‌های داخلی با سایت‌های خارجی اقدام می‌کردند. دراین مصوبه، قیمت ترافیک اینترنت داخلی بربستر شبکه ملی اطلاعات نصف قیمت اینترنت بین الملل محاسبه می‌شود. این درحالی است که بسیاری از کاربران همچنان معتقدند که تفاوتی در قیمت استفاده از اینترنت داخلی با اینترنت بین‌الملل احساس نمی‌کنند. ]]> اينترنت Sun, 18 Jun 2017 05:16:11 GMT http://www.itna.ir/news/49226/دستورالعمل-شفاف-سازی-نرخ-دسترسی-شبکه-ملی-اطلاعات-تدوین-می-شود توضیحات رگولاتوری در مورد تغییر قیمت پیامک http://www.itna.ir/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک  جهانگیر اسدی درخصوص تغییر قیمت پیام کوتاه تلفن همراه و کاهش یک تومانی نرخ این سرویس، که امروز از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شد، توضیح داد.به گزارش ایتنا از مهر، سخنگوی رگولاتوری گفت: مطابق با ابلاغیه قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود که مبلغ مازاد ۱۰ ریال به ازای هر پیامک از مشترکان موبایل اخذ و به عنوان درآمد عمومی به خزانه دولت واریز شود. براین اساس قیمت پیامک تلفن همراه یک تومان افزایش یافت. در سال ۹۵ نیز با وجودی که این حکم در تبصره‌های قانون بودجه نیامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر شده بود، قیمت پیامک مانند سال ۹۴ محاسبه شد.اسدی ادامه داد: برهمین اساس اپراتورهای تلفن همراه اخذ مبلغ مازاد ‌۱۰ ‌ریال ‌بابت ‌ارسال ‌هر پیامک‌ را در سال ‌۹۵ نیز ادامه ‌داده ‌و از مشترکان‌ دریافت می‌کردند. اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رگولاتوری و به استناد مکاتبات انجام شده با مراجع نظارتی، مقرر شد این رقم در سال ۹۶ از مشترکان دریافت نشود.سخنگوی رگولاتوری خاطرنشان کرد: از این رو، طبق ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای موبایل که رونوشت این ابلاغیه نیز به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شده است، اپراتورها از اول خردادماه، نرخ پیامک را مانند قبل از سال ۹۴ محاسبه خواهند کرد.وی گفت: محاسبه نرخ پیامک تاکنون مطابق با قانون بودجه صورت می گرفته و این هزینه مازاد نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز می شد اما به دلیل مغایرت در تفسیر این قانون، رگولاتوری این موضوع را پیگیری کرد.اسدی در پاسخ به این سوال که آیا اضافه دریافت این مبالغ از مشترکان قابل استرداد است، افزود: رگولاتوری باید این موضوع را از مراجع ذیربط بررسی و پیگیری کرده و برای آن راهکار قانونی بیاندیشد. در صورتی که مطابق با قوانین، تشخیص داده شود که این مبالغ باید به حساب مشترکان مسترد شود، اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.به گزارش مهر، مطابق با قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود قیمت هر پیامک، یک تومان افزایش و درآمد حاصله از آن که حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شد به خزانه داری کل کشور واریز شود.مقرر شد این درآمد برای مصارف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر، سازمان بیمه سلامت ایران، دانشگاه پیام‌نور، سازمان پزشکی قانونی و سازمان انتقال خون ایران هزینه شود.تا پیش از این نرخ پیام کوتاه موبایل مطابق بندهای زیر از سوی اپراتورها محاسبه می شد:همراه اول: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۲ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال و لاتین ۲۷۶ ریالایرانسل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالرایتل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریالتالیا: ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۷۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالبا توجه به ابلاغ رگولاتوری، هزینه هر پیامک از این پس باید یک تومان ارزان تر از رقم‌های اعلام شده، محاسبه شود. ]]> تنظيم مقررات Tue, 13 Jun 2017 05:49:11 GMT http://www.itna.ir/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک توضیحات رگولاتوری در باره یک خبر ایتنا http://www.itna.ir/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا در پی اتشار خبری با عنوان «پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی» در ایتنا که مستند به اخبار رسمی این سازمان بود، نامه‌ای از سوی رگولاتوری به دفتر ایتنا ارسال شده و توضیحاتی در این خصوص ارائه نموده است.این نامه که با عنوان مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان و نیز دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات امضاء شده، خواستار انتشار این توضیحات گردیده است.ایتنا ضمن قدردانی از پاسخگویی و تلاش برای رفع ابهامات کاربران از سوی این سازمان، متن کامل نامه رگولاتوری را به شرح زیر منتشر می‌نماید:سردبیر محترم سایت خبری ایتناباسلام احتراماً، پیرو درج گزارش منتشره آن سایت خبری وزین در تاریخ ۱۷/۰۳/ ۹۶ با عنوان "پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی" ذیلاً توضیح معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان به منظور تنویر افکار عمومی ارائه می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مراتب عیناً بر روی خروجی آن سایت خبری درج گردد.در پی وصول شکایات متعدد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه وقتی مشترکین اقدام به واگذاری سیم‌کارت خود به شخص دیگری می‌کنند و یا سیم‌کارت توسط اپراتور سلب امتیاز شده و شماره آن به مشترک دیگری واگذار می‌شود در صورتی که فرد قبلی روی همین شماره، حساب کاربری خود را فعال داشته باشد می‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شخص جدید که بر مبنای همین شماره در شبکه اجتماعی مشابه فعال شده است دسترسی یابد و این مساله موجبات خدشه به حریم خصوصی افراد را فراهم می‌کند، سازمان تصمیم گرفت در قالب یک پروژه صرفا مطالعاتی این موضوع را بررسی و راه‌های جلوگیری از آن را به مشترکین اطلاع‌رسانی و یا در قالب یک نرم‌افزار کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد که در این خصوص آگهی شرکت در استعلام تنظیم گردید. لیکن در حال حاضر با توجه به قابلیت‌های جدید شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام این موضوع توسط کاربران قابل مدیریت بوده و مراتب از دستور کار سازمان خارج شده است. لذا بنظر می‌رسد اخبار مندرج در برخی از سایت‌ها مبنی بر ورود رگولاتوری به تشخیص شماره کاربران شبکه‌های اجتماعی، برداشت نادرست از این موضوع بوده و سازمان رسالت خویش را حفظ حریم خصوصی کاربران دانسته و به هیچ عنوان در این حوزه ورود نمی‌کند.لازم به ذکر است مشترکین در صورت واگذاری سیم‌کارت و یا سلب امتیاز سیم‌کارت برای جلوگیری از دستیابی حساب کاربری جدید به اطلاعات حساب کاربری قبلی، می توانند در صفحه غیرفعال‌سازی (Deactivation page) و با رجوع به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate نسبت به غیر فعال نمودن حساب کاربری قبلی خود اقدام نمایند. همچنین در مواردی که گوشی مشترک به سرقت رفته باشد، در زمان تحویل سیم‌کارت جدید، مشترک می تواند نشست‌های(sessions) فعال تلگرام روی دستگاه سرقت شده را به شرح ذیل پایان‌دهی نماید:(setting→privacy and security→active sessions →terminate all other sessions ) جهانگیر اسدی مديركل دفتر رياست، روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون   ]]> تنظيم مقررات Wed, 07 Jun 2017 13:31:40 GMT http://www.itna.ir/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا نظارت رگولاتوری بر شرکت مخابرات http://www.itna.ir/news/49102/نظارت-رگولاتوری-شرکت-مخابرات معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام الکترونیکی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران در راستای کاهش مراجعات با پیگیری رگولاتوری توضیح داد.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه رگولاتوری به شرکت مخابرات اعلام کرد که سامانه متمرکز راه‌اندازی کند تا کاربران از هر جای ایران بتوانند از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: با راه‌اندازی این سامانه توسط شرکت مخابرات علاوه بر اینکه ما به ثبت‌نام کاربران آگاهی داریم، مخابرات نیز به صورت متمرکز در کل کشور می‌داند چه میزان تقاضا برای تلفن وجود دارد و حتی روال پرداخت نیز از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته کاربران همچنان می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.وی همچنین بیان کرد: طبق الحاقیه پروانه شرکت مخابرات این شرکت موظف شده است از پایان سال هفتم به بعد پروانه‌اش یعنی سال ۹۶، در صورت تقاضای تلفن ثابت، ظرف یک ماه تلفن را به مشترکان ارائه دهد. لازم بود رگولاتوری به صورت متمرکز روی این فرآیند نظارت داشته باشد و روال مربوط را دنبال کند. از آنجایی که سامانه‌های مخابرات در استان‌های مختلف برای ثبت‌نام وجود داشت اما الکترونیکی نبود، فضای بررسی فراهم نمی‌شد.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه با بیان اینکه در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات، شرایط و نحوه برخورد با تخلفات کاملا مشخص است، افزود: اگر مخابرات به مفاد پرونده عمل نکند اخطار می‌گیرد. ممکن است مخابرات مستنداتی ارائه کند که به دلایلی نتوانسته تلفن را ارائه دهد. اگر این دلایل مورد قبول سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی واقع نشود، می‌تواند شامل جریمه نیز شود که شامل جریمه‌های نقدی و تعلیق و کاهش پروانه نیز خواهد بود. رگولاتوری در این چارچوب می‌تواند طبق توافقنامه‌ای که با شرکت مخابرات دارد برخورد کند.فلاح درباره لزوم نظارت به فرآیند تلفن ثابت توضیح داد: پروانه مخابرات سال ۸۷ صادر شد و سال ۹۳ برای اخذ ارتقای نسل سه و چهار شامل الحاقیه شد. رگولاتوری احساس کرد توسعه تلفن ثابت به مرور از دستور کار شرکت مخابرات خارج می‌شود و آنها هم دلایل خود را داشتند زیرا شاید تلفن ثابت با توجه به سیستم‌های جدید دیگر جذابیت خود را نداشته باشند. با وجود این ممکن است در دنیا تلفن ثابت رشد منفی هم داشته باشد اما در ایران همچنان به تلفن ثابت نیاز است، به همین خاطر تاکید کردیم مخابرات نباید توسعه تلفن ثابت را متوقف کند بلکه باید ظرف حداکثر یک ماه تلفن ثابت را دایر کند. ]]> ارتباطات Wed, 31 May 2017 05:27:53 GMT http://www.itna.ir/news/49102/نظارت-رگولاتوری-شرکت-مخابرات میزان رضایت کاربران سرویس‌های فناوری اطلاعات اعلام شد http://www.itna.ir/news/49011/میزان-رضایت-کاربران-سرویس-های-فناوری-اطلاعات-اعلام به گزارش ایتنا از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و انجام نقش خود در ایجاد فضای رقابتی سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات نسبت به ایجاد سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات اقدام کرده و کاربران می توانند در نظرسنجی و همکاری در شناسایی نقاط ضعف و قوت اپراتورها شرکت کنند ...ضمناً دارندگان پروانه و کاربران می‌توانند پس از پایان هر دوره، نتایج کلی نظرسنجی انجام شده را بر روی پورتال سازمان مشاهده کنند.نظرسنجی اخیر، پس از ایجاد سامانه بر روی بخش خدمات الکترونیک پورتال اینترنتی رگولاتوری در یک دوره سه ماهه از ۱۵ دی ماه سال ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ انجام شده و نظر مشترکان در پنج شاخص کیفیت سرویس، سرعت، تعرفه، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه سنجیده شده است.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به تاثیر مثبت این سامانه در ایجاد فضای رقابتی شفاف و سالم، ارتقاء سطح کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشترکان اعلام کرده است که در حال حاضر مردم می‌توانند با ورود به آدرس الکترونیکی http://itmon.cra.ir/satisfaction و یا لینک ایجاد شده بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، نتایج نظرسنجی را مشاهده کنند. ]]> مديريت ICT Sun, 21 May 2017 06:59:30 GMT http://www.itna.ir/news/49011/میزان-رضایت-کاربران-سرویس-های-فناوری-اطلاعات-اعلام نحوه محاسبه تعرفه در مکالمات زیر یک دقیقه http://www.itna.ir/news/48793/نحوه-محاسبه-تعرفه-مکالمات-زیر-یک-دقیقه به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۵۴ خود، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات رادیویی را در راستای حفظ حقوق مشترکین و به­‌منظور شفاف­‌سازی نحوه محاسبه تعرفه در مکالمات زیر یک دقیقه و به­ عبارتی تعیین مبنای محاسبه تعرفه از/ به شماره­‌های ثابت ترابردپذیر موضوع مصوبه جلسه شماره ۲۴۲ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را بررسی و به شرح زیر تصویب کرد:"کارکردهای مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت، که یک­ طرف مکالمه، تلفن ثابت از نوع ترابرد پذیر است و یا مکالمات تلفن ثابت ترابرد پذیر به تلفن همراه براساس نیم دقیقه محاسبه خواهد شد. " ]]> ارتباطات Sun, 30 Apr 2017 05:59:11 GMT http://www.itna.ir/news/48793/نحوه-محاسبه-تعرفه-مکالمات-زیر-یک-دقیقه تداوم اختلال دسترسی به سایت‌های خارجی در اظهار بی‌اطلاعی مسئولان http://www.itna.ir/news/48242/تداوم-اختلال-دسترسی-سایت-های-خارجی-اظهار-بی-اطلاعی-مسئولان چند روزی است برخی کاربران اینترنت چند سرویس‌دهنده در ساعاتی از شبانه‌روز در دسترسی به سایت‌های خارجی با محدودیت مواجه هستند که متولیان امر از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.به گزارش ایتنا از فارس، اخیراً برخی کاربران اینترنت در چند سرویس دهنده از اختلال در دسترسی به سایت‌های خارجی علی‌رغم دسترسی بدون اشکال به سایت‌های داخلی خبر می‌دهند. آنها اعلام می‌کنند این اختلال به صورت مقطعی ایجاد می‌شود و بدون دلیل و اقدامی برای رفع از سوی کاربر به طور خودکار برطرف می‌شود.از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی‌اصغر عمیدیان رئیس این سازمان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون چنین گزارشی مبنی بر وجود اختلال دریافت نکردند؛ همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در پیگیری خبرنگار فارس هرگونه اختلال اینچنینی را رد کرد.در حال حاضر علت این اختلال مشخص نیست، اما شواهد از ادامه آن تاکنون حکایت دارد. ]]> وب و اينترنت Wed, 01 Mar 2017 06:45:58 GMT http://www.itna.ir/news/48242/تداوم-اختلال-دسترسی-سایت-های-خارجی-اظهار-بی-اطلاعی-مسئولان