ايتنا - آخرين عناوين :: نسخه کامل http://www.itna.ir/ Tue, 29 Aug 2017 15:57:52 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 29 Aug 2017 15:57:52 GMT 60 برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی http://www.itna.ir/news/45588/برگزاری-مجامع-عمومی-عادی-فوق-العاده-سندیکای-شرکت-های-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی جلسات مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲:۰۰ روز یک شنبه ۴ مهر ماه ۱۳۹۵ در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید.به گزارش ایتنا، طبق نتیجه رای‌گیری برای هیئت مدیره در جلسه مجمع عمومی عادی، نام‌بردگان زیر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره سندیکا انتخاب گردیدند:آقایان افشین کلاهی با ۱۶ رای، محمد رضا کاویانی با ۱۵ رای، سعید محمودی با ۱۴ رای، حمید رضا کریم نژاد با ۱۲ رای و فرنوش فخیمی با ۱۲ رای.همچنین آقایان مهرداد یاراحمدی با ۹ رای و حسین خسروی با ۴ رای به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. آقایان داوود درخشان با ۱۸ رای به عنوان بازرس اصلی و محمود جعفری با ۲ رای به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.مطابق این گزارش، پیش از رای‌گیری نیز گزارش هیئت مدیره و دبیر سندیکا ارائه شد و تراز مالی دوره منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۴ ارائه و تصویب گردید. گزارش بازرس نیز قرائت شد و به تصویب رسید.در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده نیز قرار شد در مورد تغییر نام سندیکا بررسی بیشتری به عمل آید و بخش تعاریف اساسنامه و حوزه فعالیت‌های سندیکا نیز با برخی اصلاحات به تصویب رسید.  ]]> ارتباطات Sun, 25 Sep 2016 10:59:31 GMT http://www.itna.ir/news/45588/برگزاری-مجامع-عمومی-عادی-فوق-العاده-سندیکای-شرکت-های-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی http://www.itna.ir/news/40485/نخستین-کنگره-ملی-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی صبح روز دوشنبه 28 دی ماه، نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی آغاز به کار کرد.به گزارش ایتنا، این کنگره در محل مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی آغاز به کار کرد.در این کنگره که به همت سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی برگزار می‌شود، اساتید برجسته و مدیران دولتی و غیردولتی فعال در این حوزه به سخنرانی پرداختند.مطابق این گزارش، پس از اجرای برنامه افتتاحیه و خیرمقدم از سوی حسینی مجری برنامه ابتدا مهندس باقری اصل جانشین دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداخت، پس از آن مهندس حبیب رستمی به نمایندگی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف سخن گفت.برنامه بعدی به میزگرد پرسش و پاسخ با موضوع "پروژه راهداری، فرصت‌ها و تهدیدها" اختصاص داشت.نخستین کنفرانس ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی فردا ۲۹ دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.گفتنی است این کنگره با شعار مدیریت کسب و کار و نظارت بر حسن اجرا و با هدف آشنایی شرکت کنندگان با محصولات و خدمات دانش‌بنیان کیفیت قابل قبول، راه حل‌های ساده و قابل اجرا هزینه‌های مناسب راهکارهای هوشمند و مجریان باتجربه در این حوزه برگزار می‌شود.شایان ذکر است چهارده کارگاه آموزشی نیز به عنوان برنامه‌های جنبی این کنفراس برگزار خواهد شد.در این کارگاه‌ها شرکت‌های فعال در این حوزه به ارائه مقالات و دستاوردهای خود خواهند پرداخت.  ]]> مديريت ICT Mon, 18 Jan 2016 10:39:04 GMT http://www.itna.ir/news/40485/نخستین-کنگره-ملی-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی http://www.itna.ir/news/40267/نخستین-کنگره-ملی-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی را با شعار "مدیریت کسب و کار و نظارت بر حسن اجرا" برگزار می‌کند.به گزارش ایتنا، این کنگره به همت سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی با هدف شناساندن بازاری نو از نسل جدید فناوری‌ها برگزار می‌شود و شامل ارائه مقالات برتر، کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی مرتبط با حوزه فعالیت‌های سندیکا می‌باشد.مطابق گزارش ارسالی به ایتنا، دبیرخانه سندیکا از همه مدیران، کارشناسان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های بازرگانی فعال، و دیگر علاقه‌مندان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات(ICT) برای حضور در این کنگره دعوت کرده جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌ها به نشانی اینترنتی www.gps-rfid.com مراجعه نمایند.یادآوری می‌نماید که سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی به منظور ایجاد یک تشکل تخصصی در زمینه‌های رادیو شناسه(RFID)، کارت هوشمند(Smart Card)، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS)، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند(ITS)، سیستم‌های ردیابی و کنترل اعم از ناوگان خودرو و اشخاص(GPS, LBS, AVL, Navigation, Tracking) در سال ۱۳۸۹ زیر نظر اتاق بازرگانی ایران تاسیس گردیده است. در حال حاضر ۴۵ شرکت فعال در حوزه‌های یاد شده در سراسر کشور عضو آن هستند و یکی از مهم‌ترین اعضای مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان است.گفتنی است کنگره مورد اشاره نیز با توجه به مجوز دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه برگزاری همایش، کارگاه و نمایشگاه تخصصی در حوزه فعالیت‌های سندیکا اجرا می‌گردد.مطابق این گزارش، "نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی" در روزهای دوشنبه ۲۸ و سه‌شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی وابسته به سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی برگزار خواهد شد.  ]]> فناوری Sat, 09 Jan 2016 10:30:39 GMT http://www.itna.ir/news/40267/نخستین-کنگره-ملی-شناسایی-مکان-یابی-رادیویی تولید ناب (Lean) http://www.itna.ir/article/37818/تولید-ناب-lean شیوه ساخت یا تولید "ناب (Lean)"، متد سیستماتیک بهبود مداوم بر پایه بررسی فرآیندهای کسب‌وکار و حذف زوائد از فرآیند است. تمرکز این شیوه، بر کاهش هزینه‌های اضافی، کاهش زوائد و بهینه‌سازی روال‌های ناکارآمد است.اصطلاحات "ناب"تعریف مصرف‌کننده نهایی: فردی که عملاً محصول یا خدمت نهایی را مورد استفاده قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، مفهومی در برابر مشتریان میانی مانند واسطه‌های فروش، بازاریابی، پخش، تهیه‌کننده و ... است. تعریف ارزش (Value): هرگونه کنش یا فعالیت که به محصول یا سرویس نهایی ارزشی می‌افزاید.تعریف اتلاف (Waste): بر اساس این تعریف، هرگونه کنش یا فعالیتی که به محصول نهایی ارزشی نمی‌افزاید، شکلی از اتلاف است.خلاصه: واقعیت آنست که در عمل بخش کوچکی (۵تا ۵۰ درصد) از کل تلاش و زمان هزینه شده در هر سازمان، ارزشی را بر محصول یا خدمت نهایی افزوده می‌کند. با شفاف‌سازی ارزش‌ها برای محصول یا خدمت نهایی، از نقطه‌نظر مشتری نهایی، کلیه موارد غیرضروری، اتلاف و ضایعات می‌توانند شناسایی و حذف شوند. شکل۱- درصد متعارف صرف زمان در سازمان ها البته نمودار فوق، نتیجه خیلی خوبی را نمایش نمی‌دهد، ولی این بدان معنا نیست که هزینه صرف شده جهت اتلاف نیز نرخی با همین بزرگی دارد، در جدول زیر هزینه فعالیت های داخلی برخی صنایع آمده است:شکل ۲- هزینه فعالیت‌های داخلی (دستگاه‌های چاپ روی قطعات الکترونیکی) تفکر ناب: تفکر ناب، دیدگاهی بود که اولین بار "هنری فورد" آن را در کارخانه خودروسازی فورد پیاده‌سازی نمود. پس از آن تای‌ایچی اونو (Taiichi Ohno) و کیشیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) این نظریه را در خودروسازی تویوتا پیاده‌سازی کردند. اما همه‌گیر شدن این تفکر اولین‌بار در کتاب بسیار موفق "تفکر ناب، ماشینی که جهان را دگرگون می‌کند و راهکارهای ناب" نوشته جیمز ومک (James P. Womack) مطرح شد. کتاب دوم این نویسنده و دنیل جونز (Daniel T. Jones)، "حذف زوائد و ایجاد ثروت در شرکت شما" منتشر شده در سال ۱۹۹۶ در نیویورک نیز تکمیل‌کننده این دیدگاه بود. هر دو این کتاب‌ها، سبب انقلاب و موفقیت‌های چشم‌گیری در تولید سیستم‌های تویوتای ژاپن شد. این شیوه تولید "سیستم ناب" نامیده شد و در برابر شیوه سنتی تولید انبوه قرار گرفت. نویسنده در این کتاب‌ها، دیدگاه ناب را چنین بیان می‌کند: راهکار ناب به شرکت‌ها فرصت "تعیین ارزش‌ها، ایجاد فعالیت‌ها با بهترین ترتیب، هدایت فعالیت‌ها بدون وقفه و انجام هرچه کارآمدتر فعالیت‌ها را می‌دهد". این عبارت همان اجزای ۵ اصل تفکر ناب است که در ادامه معرفی خواهد شد. نقطه شروع مؤثر در تفکر ناب، ارزش است و تعریف ارزش تنها توسط مصرف‌کننده نهایی خدمت یا محصول قابل‌قبول است. جریان ارزش "مجموعه فعالیت‌های موردنیاز طراحی، سفارش و ارائه یک محصول، از زمان ارائه راهکار تا راه‌اندازی آن، سفارش تا تحویل، مواد خام تا ارائه محصول در دست مشتری نهایی است". در جریان ارزش از طراحی تا سفارش، از محصول خام تا آماده در دست مشتری سه نوع فعالیت وجود دارد که تنها یکی از آنها ارزشی افزوده می‌کند و دو مورد دیگر، در اصطلاح "مودا (Muda)" هستند. "مودا" معادل ژاپنی اتلاف است.در ادامه این سه مورد تعریف می‌گردد:مودای نوع اول: فعالیت‌هایی که ارزشی ایجاد نمی‌کنند ولی با توجه به تکنولوژی‌های در دسترس یا دارایی‌های موجود غیرقابل اجتناب هستند.مودای نوع دوم: فعالیت‌هایی که ارزشی ایجاد نمی‌کنند و فوراً قابل اجتناب هستند.مثال‌هایی از این موارد می‌تواند اشتباهات حین کار باشد که نیازمند تصحیح اند، یا افرادی که برای ادامه فعالیت بعدی منتظر فعالیت پیشین هستند، یا تولید کالاهایی که مشتری به آن نیاز ندارد.اصول جریان ناب: شکل ۳- اصول جریان نابپنج اصل جریان ناب عبارتند از:-تعیین ارزش (Identify Value) -ترسیم جریان ارزش (Map Value Stream)-ایجاد جریان (Create Flow)-کشش (Establish Pull)-جستجوی تکامل (Pursuit Perfection)براساس این اصول، از طراحی تا راه‌اندازی، سفارش تا تحویل، ماده خام تا محصول نهایی در دست مصرف‌کننده، جریان ارزش، باید جریانی بدون هرگونه توقف، ضایعات یا روند تکراری و بازگشتی باشد.یکی از ابزارهای کلیدی برای تشخیص زوائد، "نقشه جریان ارزش" است که نشان می‌دهد چگونه مواد اولیه و فرآیندها در سازمان شما به گردش درمی‌آیند تا در نهایت محصول یا خدمتی تولید و به مشتری ارائه شود. در این روند، نحوه تعامل دپارتمان‌ها و فعالیت‌ها مشخص می‌شود و زوائد فرآیند، مشخص خواهند شد. با استفاده از این تحلیل می‌توانید VSM ای برای آینده بسازید، که حتی‌الامکان فعالیت‌هایی که ارزشی افزوده نمی‌کنند، از آن حذف شده باشد.به‌نظر می‌رسد در مورد اصول اول تا سوم به اندازه کافی، صحبت شده باشد؛ اما اصل چهارم ناب یا کشش این چنین بیان می‌شود: "یک سیستم تولید آبشاری و دستورالعمل تحویل از پایین دست به بالا دست که چیزی توسط تولیدکننده بالا دست تولید نمی‌شود، مگر آنکه از سمت مشتری تقاضایی باشد" این اصل روبه‌روی مفهوم تلنبارشدگی محصول، توسط سیستم تولید است که مشتری تمایلی به خرید آن ندارد و به ناچار در انبارها ذخیره می‌شود.اصل پنجم و پایانی ناب: تکامل است، "حذف کامل مودا یا (اتلاف) تا جایی که تمام فعالیت‌های جریان ارزش، ارزش‌آفرین باشند". این اصل، چرخه تولید ناب را به فرآیندی بی‌نهایت بدل می‌سازد، چون همیشه فعالیت‌هایی با جریان ارزش مودا وجود دارند و حذف کامل ضایعات بیشتر از آنکه هدفی دست یافتنی باشد، یک وضعیت دلخواه است.فرآیند نابدر تولید ناب هدف حذف هرچه بیشتر زوائد، در جهت بهبود فرآیندهاست. این فرآیند ۳ مرحله کلیدی دارد:گام اول - تشخیص زواید بر اساس فلسفه Lean، مهم نیست فرآیند موجود چه‌قدر مطلوب باشد، زواید همیشه وجود دارد و همیشه جای بهبود هست. این التزام، به بهبود مداوم Kaizen لقب داده شده است. لغت Kaizen معادل ژاپنی بهبود یا تغییر جهت بهبود است و به معنای تغییرات مستمر کوچک جهت بهبود است.گام دوم - تحلیل زوائد و تشخیص علل ریشه‌ایبرای هر مورد زائد که در مرحله اول تشخیص داده‌اید، علت ریشه‌ای رخداد را تحلیل کنید. اگر یک ماشین مرتباً آسیب می‌بیند، شاید تصمیم اولیه این باشد که آن را تعویض کرده و یک نمونه جدید خریداری کنید؛ ولی تحلیل علل ریشه‌ای نشان می‌دهد مشکل واقعی استفاده کاربران ماشین است که آموزش مناسبی برای استفاده ماشین ندیده‌اند. ابزارهای دیگر دریافت علل ریشه‌ای "بارش فکری" و "نمودارهای علت و معلول (Cause and Effect Diagram)" است.گام سوم - حل علل ریشه‌ای و تکرار چرخهاین مرحله شامل استفاده از فرآیند مناسب حل مسئله و تصمیم شما برای حل مشکل و بهبود بهره‌وری خواهد بود. شناسایی هشت حیطه اتلاف مزایای استفاده از شیوه ناب-تشخیص حوزه‌های مشکل و گلوگاه‌ها-افزایش کارایی کسب‌وکار-اطمینان از صرف زمان کارکنان به فعالیت‌هایی که ارزش افزوده ایجاد می‌کنند-ذخیره هزینه (کاهش سربار روال‌ها) -ساده‌سازی فرآیندها-اجرا مطابق قانون و مقررات و کدها – استانداردسازی فرآیندها با استفاده از اصول نابنتیجه‌گیریدور از ذهن نیست که نتایج این روش بسیار مؤثر خواهد بود، جیمز ومک حتی در اولین کتاب تفکر ناب، پنج مورد کاربردی و نتایج موفقیت‌آمیز مفاهیم ناب را در فصول مختلف بررسی می‌کند: کارخانجات تولیدکننده موتور اتوموبیل پورشه و یک شرکت بزرگ تولیدی رادیاتور و دیگ‌های بخار بزرگ ژاپنی، مواردی از این بررسی بودند که همه حائز نتایج موفقیت‌آمیز و منافع در سطوح متفاوتی بودند. آنچه مسلم است، تشخیص زوائد و حذف مستمر آنها، برای سازمان‌ها انتخابی عاقلانه و عملی سودآفرین خواهد بود. اگرچه حذف کامل زوائد از سیستم می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، ولی با توجه به نوع فعالیت ناب، به سرعت می‌توانید نتایج آن را در سیستم ملاحظه کنید.منبع: پایگاه دانش BPM رایورز ]]> فناوری Sun, 30 Aug 2015 09:46:44 GMT http://www.itna.ir/article/37818/تولید-ناب-lean ایسر به دنبال تقویت پروژه BYOC در نیمه دوم ۲۰۱۵ http://www.itna.ir/news/36497/ایسر-دنبال-تقویت-پروژه-byoc-نیمه-دوم-۲۰۱۵ شرکت ایسر قصد دارد تا سیستم‌های BYOC یا "ساختار ابری خود را بسازید" را در سطح گسترده‌ای توسعه بدهد و به همین دلیل در نیمه دوم سال جاری میلادی شرکای جدیدی را به این پروژه خواهد افزود.به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت digitimes، شرکت ایسر برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود ساختار پروژه BYOC دارد به همین دلیل نیز به دنبال یافتن شرکای جدید برای توسعه این پروژه است.این پروژه که مخفف عبارت Build your Own Cloud، به معنای عبارت "ساختار ابری خود را بسازید" است، در حقیقت یک راهکار ویژه برای استفاده از خدمات ابری است که در سطوح کاربران شخصی و کاربران سطوح تجاری به یک اندازه کاربری داشته و موجب می‌شود تا خدمات ابری از یک امر پیچیده به یک ساختار روزمره و قابل درک برای تمامی کاربران تبدیل شود.در این میان ایسر برای بخشی از ساختار نرم‌افزاری این پروژه اقدام به عقد قرارداد همکاری با شرکت Marvell کرده است.این شرکت که یک کمپانی نرم‌افزاری چینی است قرار است تا پلتفرم EZ-Connect Wi-Fi Microcontroller IoT خود را در این پروژه به کار گرفته و در نهایت از آن برای ساخت پروژه میکروکنترلر Cortex-M3 و در نهایت ساختار رادیویی وایرلس 802.11n استفاده شود.گفته می‌شود که ایسر برنامه ویژه‌ای برای جذب مشترکین بیشتری برای این پروژه را در دستور کار خود دارد و به همین دلیل نیز در نیمه دوم سال جاری میلادی اقدام به عقد قرارداد همکاری با چند شرکت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیگر خواهد کرد تا پروژه BYOC را یک گام دیگر به تکامل نزدیک کند.  ]]> مديريت ICT Thu, 11 Jun 2015 15:25:15 GMT http://www.itna.ir/news/36497/ایسر-دنبال-تقویت-پروژه-byoc-نیمه-دوم-۲۰۱۵ خطرات امنیتی NFC (ارتباطات میدانی نزدیك) http://www.itna.ir/news/31160/خطرات-امنیتی-nfc-ارتباطات-میدانی-نزدیك با الصاق یك چیپ NFC درون یك تلفن هوشمند, می توان كیف پولی مجازی، ایجاد نمود به این ترتیب كه كاربران قادر باشند مشخصات حساب بانكی خود را در آن ذخیره كرده و در هنگام خرید تنها با نزدیك كردن گوشی هوشمند خود به دستگاه كارت خوان قادر به پرداخت باشند.به گزارش ایتنا  از مرکز ماهر، NFC شباهت زیادی به تكنولوژی RFID دارد. یك چیپ كوچك NFC در داخل یك گوشی تلفن هوشمند و یا هر وسیله ی دیگری با ایجاد میدان الكترومغناطیسی قادر به برقراری ارتباط با یك دستگاه كارت خوان, یك پوستر هوشمند یا حتی تگ چسبانده شده به یك تبلیغ, و خواندن اطلاعات از روی آنها می باشد.از زمانی كه NFC قابلیت ارتباط بدون تماس، جهت انتقال اطلاعات را فراهم نموده است در معرض تهدیدات امنیتی قرار گرفته كه در ادامه اشاره ای به این تهدیدات خواهیم داشت. توجه نمایید كه تهدیدات بایستی در برد محدودی معمولا در حد چندین سانتی متر بررسی گردند اما همواره امكان دریافت سیگنال های كاربردی در محدوده ی یك متری و یا بیشتر بسته به نوع سیگنال نیز، توسط مهاجمین وجود دارد.اولین تهدید، امكان شنود داده ی انتقال شده, توسط مهاجم می باشد. شنود یا قطع ارتباط برقرار شده و دسترسی به داده های درحال انتقال اتفاق می افتد در صورتی كه داده  در حال انتقال اطلاعات حساب كاربردی و یا مشخصات شخصی باشد مهاجم دسترسی كامل به این اطلاعات حساس خواهد داشت كه راه حل ممكن و آسان جهت حل این مشكل, رمز نگاری داده های جابه جا شده بر روی بستر NFC می باشد.مشكل امنیتی بعدی قطع یا انحراف داده های ارسالی می باشد. كه در واقع نوعی حمله ممانعت از سرویس دهی (denial of service) می باشد كه در آن مهاجم جریان داده های در حال انتقال را بر روی بستر ارتباطی قطع می نماید، مقابله با این نوع به مراتب سخت تر از حالتهای دیگر می باشد به همین جهت رمزنگاری داده ها قبل از انتقال و یا تركیب داده های ارسالی با داده های كنترلی می تواند راهكار مناسبی جهت مقابله با این نوع حملات باشد.در راستای تهدید قبلی دستكاری داده ها از دیگر تهدیدات این حوزه محسوب می شود كه در آن مهاجم در نیمه ی راه با تغییر داده و ارسال آن به گیرنده باعث بروز خطر می شود كه ساده ترین راه مقابله با این تهدید هم استفاده از كانال ارتباطی امن می باشد.بسترهای NFC همچنان مستعد حمله MITM (man-in-the-middle) هستند, در این سناریو مهاجم با موفقیت ارتباط را قطع و پس از تغییر داده مجددا اقدام به ارسال آن می كند و یا حتی بدون تغییر داده ها آنها را برای خود خوانده و ضبط می نماید تا در آینده از آنها سو استفاده كند. برای كاهش اینگونه مخاطرات استفاده از حالت ارتباطی active-passive پیشنهاد می گردد چون در این حالت امكان تشخیص نفوذ های ناخواسته بیشتر ممكن می گردد و راه حل دوم همچنان همان استفاده از بستر امن می باشد.و در نهایت مخاطرات حاصل از برنامه های مخرب و آلوده به بدافزار می باشند كه بروی دستگاه حاوی NFC دانلود می گردند, برنامه مخرب قادر خواهد بود تمامی تگ های NFC نزدیك به دستگاه هوشمند را خوانده و به مهاجم راه دور خود، ارسال نماید در این حالت دستگاه NFC شما مورد استراق صمع قرار گرفته و حتی اطلاعات كارت اعتباری شما بدون اینكه مطلع باشید مورد دستبرد قرار می گیرد. ساده ترین روش مقابله با این نوع حملات آگاهی رسانی به كاربران در خصوص دقت در دانلود نرم افزارها می باشد.بدافزارهای موبایل نیز در حال تبدیل شدن به یكی از معذلات سرقت اطلاعات می شوند چون قادر هستند اطلاعات حساس كاربران را از دستگاه های هوشمند خوانده و توسط بسترهای NFC و یا وب در اختیار مهاجمین قرار دهند. می توان با نصب یك ضدبدافزار و تنظیم رمز عبور و PIN كد برای دستگاه هوشمند خود از بسیاری از این خطرات جلوگیری كرد.خطری كه اخیرا شاهد آن بودیم Android Beam بوده است كه می توانست برای انتقال اطلاعات بین دستگاه ها و یا ارسال اطلاعات از یك تگ به یك دستگاه استفاده كند. اطلاعاتی همچون شماره های تماس, آدرس های اینترنتی,برنامه ها و غیره. به جهت عدم نیاز به تاییدیه از سوی كاربر، بدافزار به راحتی قادر به نصب برنامه ها بر روی دستگاه قربانی می باشد كه نصب این برنامه می تواند منبع جدیدی جهت دریافت هر چه بیشتر مخاطرات و كدهای آلوده باشد. راه حل مقابله با این مشكل همانا تنظیمات لازم جهت گرفتن تاییدیه از كاربر قبل از ارسال و دریافت اطلاعات توسط دستگاه می باشد.مشكل دیگر مشاهده شده در این حوزه گوشی های تلفن نوكیا با قابلیت NFC می باشند كه بطور اتوماتیك بدون اجازه گرفتن از كاربر با دستگاه های بلوتوث دیگر ارتباط برقرار نموده و بطور پیش فرض هیچگونه PIN كد و یا تاییدیه ای از كاربر درخواست نمی كند. مهاجم به راحتی با ابزاری همچون obexfs دسترسی به دستگاه قربانی پیدا می كند. در این مورد نیز راه حل مقابله تنظیمات لازم جهت تاییدیه كاربر قبل از برقراری هر گونه ارتباط Bluetooth ای می باشد.در خصوص هر تكنولوژی جدید, منحنی یادگیری امنیتی وجود دارد كه توسعه دهندگان نرم افزارها و كاربران عادی بایستی با آگاهی از تهدیدات، خود را در مقابل خطرات احتمالی محافظت نمایند. ]]> امنيت Sun, 29 Jun 2014 10:05:02 GMT http://www.itna.ir/news/31160/خطرات-امنیتی-nfc-ارتباطات-میدانی-نزدیك حضور همكاران سيستم در نمايشگاه صنعت، عرضه موفق محصولات جديد و استقبال گسترده‌ مشتريان http://www.itna.ir/news/23947/حضور-همكاران-سيستم-نمايشگاه-صنعت-عرضه-موفق-محصولات-جديد-استقبال-گسترده-مشتريان شركت همكاران سيستم، با حضور در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت، نسل جديد محصولات خود را به فعالان عرصه‌ صنعت كشور معرفي كرد.به گزارش ایتنا، طی چهار روز نمايشگاه، تعداد زيادي از مديران و كارشناسان شركت‌هاي صنعتي و بازرگاني، از غرفه‌ همكاران سيستم بازدید کرده و از نزدیک با نسل جدید محصولات همکاران سیستم آشنا شدند.انعقاد دو قرارداد فروش محصولات نسل جديد در محل نمايشگاه، از نكات جالب اين رويداد بود.همچنين، همكاران سيستم در طی این چهار روز ۱۴ سمينار در ارتباط با مفاهيمي همچون «مديريت كارآمد منابع سازمان با استفاده از نرم‌افزار»، «نسل جديد محصولات همكاران سيستم، نگرشي نو»، «راهكارهاي بهبود ارتباط با مشتريان و ذينفعان» و «راهكارهاي تسهيل گردش الكترونيكي مكاتبات و كارها» برگزار كرد كه طي آن، بيش از ۲۰۰ نفر با مفاهيم طرح شده آشنا شدند.حضور همكاران سيستم در اين نمايشگاه فرصت خوبي را براي تعامل با مشتريان و فعالان بخش صنعت، به همراه داشت.در این زمینه علاقه‌مندی فعالان صنعت و مدیران و کارشناسان به تکنولوژی‌های جدید و مفاهیم تازه فناوری بسیار قابل توجه بود و ويژگي‌هايي نظير تحت وب بودن، فرايند محوري و يكپارچه بودن با تكنولوژي‌هاي نوين مانند RFID در محصولات نسل جديد همكاران سيستم، براي مخاطبان بسيار جذاب بود.  ]]> مديريت ICT Wed, 10 Oct 2012 11:15:39 GMT http://www.itna.ir/news/23947/حضور-همكاران-سيستم-نمايشگاه-صنعت-عرضه-موفق-محصولات-جديد-استقبال-گسترده-مشتريان گوگل در اندیشه تصاحب جایگاه اپل در آسیا و اقیانوسیه http://www.itna.ir/news/20881/گوگل-اندیشه-تصاحب-جایگاه-اپل-آسیا-اقیانوسیه اندروید گوگل که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۰ در جایگاه پنجم بود، به سرعت در حال پیشرفت است و انتظار می‌‌رود طی ۱۲ ماه آینده در ناحیه­ آسیا و اقیانوسیه به عنوان پلت‌فورم انتخابی کاربران از iOS اپل پیشی بگیرد.به گزارش ایتنا به نقل از فارس، به گفته کامپیوتر ورلد، دومین گزارش سالانه­ شرکت تحقیقاتی اُووم در سال ۲۰۱۱ حاکی از این بود که اندروید در ۱۲ ماه آینده بیشترین حمایت کاربران را از آن خود می­‌کند و ۲۹ درصد کاربران به استفاده از اندروید تمایل می­‌یابند درحالیکه ۲۷درصد برای استفاده از iOS برنامه­‌ریزی می­‌کنند.اندروید که در سال ۲۰۱۰ رتبه­ پنجم رده­‌بندی را داشت، در نظرسنجی سال گذشته جایگاه خود را به رتبه­ دوم ارتقا بخشید.با این وجود، iOS برای دومین سال متوالی جایگاه اولی خود را حفظ کرد و کاربران هنوز این پلت‌فورم را از جنبه‌های پتانسیل فروش برنامه­‌های کاربردی، فروش فضای تبلیغاتی، سودمندی و ... پلت‌فورم برتر می‌دانند.بعد از iOS و اندروید، محبوب­‌ترین پلت‌فورم­‌ها از نظر کاربران بلک­بری او.اس، Microsoft Windows Phone ۷، سیمبین OS، سامسونگ بادا و وب او.اس اچ‌پی بودند.طبق این گزارش جدید، با توجه به فراتر رفتن بازار اندروید از ۵۰ درصد جهانی، برتری و شهرت این پلت‌فورم چندان جای تعجب نیست. ]]> سيستم عامل Wed, 25 Jan 2012 12:16:37 GMT http://www.itna.ir/news/20881/گوگل-اندیشه-تصاحب-جایگاه-اپل-آسیا-اقیانوسیه مسابقه پیامکی شماره 4 آغاز شد http://www.itna.ir/news/20359/مسابقه-پیامکی-شماره-4-آغاز چهارمين دوره از سري مسابقات پيامكي آغاز شد. با شركت در اين سري از مسابقات پيامكي، ضمن افزايش اطلاعات و دانش خود، از امكان برنده شدن جوايز مختلف بهره‌مند شويد.اين سلسله مسابقات توسط «ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات» و «ايتنا» و با حمايت شركت‌هاي مختلف صنعت آي.سي.تي كشورمان برگزار مي‌گردد.گفتني است كه اين دوره مسابقه با حمايت شركت ساخت سيستم مي‌گردد، و به سه نفر برنده، هر كدام يك عدد مودم ADSL وايرلس مدل SMCWBR14S-N3  از سوي اين شركت اهدا خواهد شد.راهنمای شرکت در مسابقه:براي شركت در اين دوره مسابقه پيامكي كافي است با مراجعه به متن مقاله «آشنایی با روترهای سری WBR14S-N»، پاسخ سؤال زير را به شماره ۳۰۰۰۴۶۵۹ ارسال كنيد: سؤال: کدامیک از گزینه‌های زیر غلط است: ۱- روتر WBR14S-N3 از استاندارد IEEE 802.11n پشتیبانی می‌نماید. ۲- روتر WBR14S-N3 از استاندارد RIP پشتیبانی می‌نماید. ۳- روتر WBR14S-N3 از ویژگی WDS پشتیبانی می‌نماید. ۴- روتر WBR14S-N3 از پورت USB پشتیبانی می‌نماید. فقط کافی است «عدد» گزینه مورد نظر خود را به شماره ۳۰۰۰۴۶۵۹ ارسال كنيد.**************************************در باره شرکت ساخت سیستمشرکت ساخت سیستم با بیش از ربع قرن تجربه در حوزه انفورماتیک کشور درحال حاضر در بازار شبکه ایران به عنوان یکی از فعال‌ترین توزیع کنندگان تجهیزات شبکه از برترین برندهای جهانی در رده‌های گوناگون شناخته می‌شود. این شرکت هم اکنون محصولات برندهای صاحب نامی چون:- Linksys- Proxim - QNAP - MERU - SMC را به کاربران ایرانی ارائه می‌نماید. برند SMC یکی از قدیمی‌ترین برندهای بازار شبکه ایران بوده و با قدمت بیش از ۱۲ سال بین کاربران ایرانی به خوبی شناخته شده است. این برند در رده‌هایی چون سوییچ‌های مدیریتی و غیرمدیریتی، کارت‌های شبکه، تجهیزات ارتباط بی‌سیم و . . . محصولات متنوعی را به بازار ایران عرضه نموده است.     ]]> مديريت ICT Sat, 10 Dec 2011 15:44:02 GMT http://www.itna.ir/news/20359/مسابقه-پیامکی-شماره-4-آغاز نخستين تجربه حضور يكپارچه سنديكاي RFID در تلكام http://www.itna.ir/news/20226/نخستين-تجربه-حضور-يكپارچه-سنديكاي-rfid-تلكام دبیر سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی رادیویی(RFID)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایتنا با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از غرفه‌های اين سندیکا گفت: غرفه‌سازی‌ها و توان تخصصی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تلکام مناسب بود، اما زمان برگزاری این نمایشگاه – که مصادف با ایام تعطیلات و همزمانی با نمایشگاه لوازم خانگی بود – مناسب نبود.محمد رضا کاویانی افزود: حضور افراد متخصص برای بازدید از سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی قابل ملاحظه نبود، چرا که مخاطبان این سندیکا نهادهای دولتی، سازمان‌ها، مراکز مرتبط با فناوری اطلاعات و دیگر موارد است و تبلیغات مناسبی دراین مکان‌ها انجام نشد.کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود در باره این سندیکا گفت: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی به مدت یک سال و نیم است که به صورت قانونی شکل گرفته است و از دو سال قبل با حمایت مدیران صنایع اقدام به ثبت و تشکیل این سندیکا کردیم.وی افزود: هدف از تشکیل این سندیکا اين است كه بتوان مجموعه شرکت‌هایی که در شناسایی و مکان‌یابی رادیویی مانند RFID و GPS و کارت‌های هوشمند و مشابه آن فعالیت می‌کنند گرد هم آورده و در نهایت یک مجموعه قوی و پرقدرت در کشور ایجاد شود تا بتوان تمام فناوری‌های یاد شده را ساماندهی کرد، و پروژه‌های بزرگ مورد نیاز در کشور که در حال شکل‌گیری است و مورد نیاز صنعت است اجرا شوند چرا که اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه «آر.اف.آی.دی» و «جی.پی.اس» باید در دست شرکت‌هایی باشد که دارای توان فنی و توان اجرایی بالایی باشند.کاویانی خاطرنشان کرد: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی تلاش دارد تا هم‌افزایی لازم را ایجاد کند تا با تشکیل کمیته‌های مختلف از نظر فنی و علمی پروژه‌های کلان کشور را در دست بگیرد.وی افزود: این سندیکا با سطوح مختلف مدیریت کشوری مذاکراتی داشته است و طرف مقابل از جمله وزیران، معاونین وزیران و معاونان رییس جمهوری؛ نیازهای مختلف کشور در حوزه شناسایی، مکان‌یابی و ردیابی را اعلام کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مبارزه با قاچاق، تجارت الکترونیک، زنجیره تامین و توزیع، کنترل و ردیابی چرخه کالا اشاره کرد.کاویانی تعداد شرکت‌های عضو این سندیکا تاكنون را ۲۰ شرکت خواند و گفت: سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در نمایشگام تلکام ۲۰۱۱ چهارمین حضور خود در نمایشگاه‌های تخصصی در کشور را تجربه کرده است.وی اضافه کرد: نمایشگاه تلکام ۲۰۱۰، نمایشگاه توسعه صادرات(که توسط اتاق بازرگانی وزارت صنایع و معادن برگزار شد)، نمایشگاه ژئوماتیک(در سازمان نقشه‌برداری کشور) از دیگر تجربه‌های حضور سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در نمایشگاه‌های تخصصی است.  ]]> ارتباطات Sat, 19 Nov 2011 08:21:22 GMT http://www.itna.ir/news/20226/نخستين-تجربه-حضور-يكپارچه-سنديكاي-rfid-تلكام