ايتنا - آخرين عناوين مديريت ICT :: نسخه کامل http://www.itna.ir/management Wed, 20 Jun 2018 11:54:37 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://www.itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 20 Jun 2018 11:54:37 GMT مديريت ICT 60 وعده ترامپ به اپل http://www.itna.ir/news/53167/وعده-ترامپ-اپل با توجه به قانون افزایش تعرفه واردات ۸۰۰ نوع از محصولات مختلف از کشور چین که به تازگی دونالد ترامپ - رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - دستور داده و وضع کرده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده آمریکایی همچون اپل از واردات و نرخ محصولاتی که تاکنون در کارخانه‌هایشان در چین تولید می‌شدند، ابراز نگرانی کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، اما حالا گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی است ترامپ به اپل وعده داده است این افزایش تعرفه واردات برروی گوشی‌های آیفونی که در کارخانه‌های اپل مستقر در خاک کشور چین مونتاژ و ساخته شده‌اند، تاثیر نگذاشته و اعمال نخواهد شد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه و قیمت نهایی محصولات خود کارخانه‌هایی را در چین احداث کرده و به تولید کالاهای موردنظر خود در این کشور می‌پردازند. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که بخش اعظمی از محصولاتش را در چین مونتاژ و تولید می‌کرد، اپل است که از این قانون وضع شده جدید بسیار ناراحت و آزرده خاطر شده است. اما حالا نیویورک تایمز از گفت‌وگو و وعده ترامپ به تیم کوک - مدیرعامل اپل – خبر داده است که طبق آن، ترامپ این اطمینان را به وی داده که قانون افزایش تعرفه‌های مذکور برروی واردات محصولات اپل از جمله گوشی‌های آیفون ساخت چین تاثیرگذار نخواهد بود. ]]> مديريت ICT Wed, 20 Jun 2018 07:19:29 GMT http://www.itna.ir/news/53167/وعده-ترامپ-اپل رقیب هندی واتس‌اپ با واکنش منفی کارشناسان روبرو شد http://www.itna.ir/news/53110/رقیب-هندی-واتس-اپ-واکنش-منفی-کارشناسان-روبرو دو شهروند هندی قصد دارند با ایجاد یک پیام‌رسان بومی، رقیبی برای واتساپ ایجاد کنند. این پروژه توسط یک میلیاردر هندی به نام آچاریا بالکریشنا (Acharya Balkrishna) و یک یوگیست حرفه‌ای به نام بابا رامدِو (Baba Ramdev) که یکی از معروف ترین اساتید یوگا در هند محسوب می‌شود، در حال انجام است.   پیام‌رسان مزبور Kimbho نام دارد و ترجمه عبارت what’s up (چه خبر) به زبان سانسکریت می‌باشد. چندی پیش نسخه اولیه Kimbho در اینترنت عرضه شد ولی به سرعت از دسترس کاربران خارج شد.   به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بلومبرگ، بالکریشنا می‌گوید: این برنامه پس از ارائه، در عرض چند ساعت 300 هزار بار دانلود شد، به گونه‌ای که سرورهای ابری ما را از کار انداخت. این کاملاً فراتر از حد انتظار ما بود.   با این حال کارشناسان Kimbho را در حد یک «شوخی» دانسته و از لحاظ امنیتی «فاجعه‌آمیز» لقب داده‌اند.   این میلیاردر هندی در واکنش به این موضوع گفته است: ما قول می‌دهیم تا زمانی که تیمی از هکرها و متخصصان امنیتی تمام نقاط ضعف این برنامه در خصوص امنیت و حریم خصوصی را برطرف نکنند، از عرضه مجدد آن دست نگه داریم.   در حال حاضر واتساپ با داشتن بیش از 230 میلیون کاربر در هند، از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار است.   بالکریشنا می‌گوید: ما برای واتساپ احترام قائل هستیم ولی حال که ما 1.3 میلیارد نفر جمعیت داریم و بسیاری از آنها توسعه‌دهندگان حرفه‌ای هستند، چرا خودمان نتوانیم یک پیام‌رسان با قابلیت‌های عالی ایجاد کنیم؟ پیام‌رسانی که اطلاعات کاربران را در داخل هند نگهداری کند و مردم بتوانند به آن اعتماد کنند؟   گفتنی است هند یک بازار عظیم برای محصولات و سرویس‎‌های مرتبط با فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و انتظار می‌رود تا تابستان امسال بالغ بر 500 میلیون شهروند این کشور به اینترنت دسترسی داشته باشند.   بخش عمده این افراد از طریق تلفن‌های همراه هوشمند به دنیای اینترنت وصل خواهند شد.   ]]> فناوری Wed, 20 Jun 2018 07:15:16 GMT http://www.itna.ir/news/53110/رقیب-هندی-واتس-اپ-واکنش-منفی-کارشناسان-روبرو گوشی‌های ارزان‌قیمت اپل را نجات می‌دهد؟ http://www.itna.ir/news/53164/گوشی-های-ارزان-قیمت-اپل-نجات-می-دهد اپل که از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود می‌خواهد با بهره‌گیری از نمایشگرهای ال سی دی (LCD)، مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری را برای کاربران و علاقمندان به گوشی‌های جدید آیفون عرضه کند، حالا اعلام کرده است که منتظر فروش بالا و چشمگیر این آیفون‌های مقرون به‌صرفه خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، پیش‌بینی می شود که کاربران و علاقمندان زیادی از این مدل آیفون‌های جدید که قرار است در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شود، استقبال بی‌نظیری خواهند کرد، چراکه پنل های ال سی دی بکار رفته در این نوع آیفون‌ها موجب خواهد شد قیمت تمام شده این محصولات به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اپل این تصمیم را تحت تاثیر گران بودن آیفون ۱۰ (ایکس) و عدم استقبال کاربران از آن اتخاذ کرده است چراکه پنل‌های اولد (OLED) بکار رفته در آن موجب شده بود قیمت تمام شده و نهایی برای مصرف کنندگان بسیار بالاتر از همیشه برود. تفاوت فاحشی که نمایشگرهای اولد با ال سی دی دارند، درحقیقت نمایش تضاد رنگ بیشتر و صفحه نمایش درخشان‌تر در پنل‌های اولد است. بنابراین پنل‌های اولد نسبت به ال سی دی از قیمت بسیار بالاتری برخودارند و تنها سامسونگ و سپس ال جی این نوع از نمایشگر را تولید می‌کنند. تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که صفحه‌های نمایش اولد (OLED) از لحاظ فنی این امکان را به سازندگان نمایشگر می‌دهد تا درصورت لزوم، در آن بریدگی ایجاد کرده و یا آن را منحنی کنند. اما ماهیت نمایشگرهای نوع ال سی دی (LCD) همچنین قابلیتی ندارند و باید به‌صورت مستطیل کامل بدون هیچ بریدگی و انحنا باشند. اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که اپل سفارش صفحه نمایش برای نسل‌های جدید آیفون را ثبت کرده است. آیفون‌های ۲۰۱۸ دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و نسخه ارزان‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد. ]]> موبايل Wed, 20 Jun 2018 05:32:28 GMT http://www.itna.ir/news/53164/گوشی-های-ارزان-قیمت-اپل-نجات-می-دهد خطای انسانی، شاخص‌ترین عامل به خطر افتادن امنیت سایبری http://www.itna.ir/news/53134/خطای-انسانی-شاخص-ترین-عامل-خطر-افتادن-امنیت-سایبری   ایمیل‌های اسکم (جعلی) اوائل قرن بیست و یکم را به یاد دارید که ظاهرا توسط شاهزاده نیجریه‌ای که در تبعید به سر می برد ارسال می‌َد؟ جان کلام این بود که آنها یک تریلیون دلار را در جائی مخفی کرده بودند، و برای خارج کردن آن از کشور به کمک نیاز داشتند. در این ایمیل از کاربر خواسته شده بود که مقداری پول برایشان بفرستد. این ماجرا قبل از رواج پیدا کردن استفاده از Googlemail بود، یعنی دورانی که هر نوع ایمیلی ارزش بالایی داشت و مکررا خوانده می شد.   به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از بیزینس ریپورتر، به مرور زمان کلاهبرداران هوشمندانه‌تر رفتار کردند و کلاهبرداری پیچیده‌تر شد. ولی فارغ از اینکه این فرایند چقدر ظریف‌تر و پیچیده‌تر شد، مبنای آن همیشه ثابت ماند: ارسال یک ایمیل برای اخاذی.   ولی غم‌انگیزترین جنبه این است که اسکم‌های فیشینگ اینچنینی همچنان موفق‌ترین راه پول در آوردن برای تبهکاران سایبری هستند. آیا می‌دانید طراحان اسکم پشت ماجرای باج‌افزار WannaCry چقدر پول به جیب زدند؟ همان باج‌افزاری که سیستم‌های NHS را از کار انداخت، بر 73 کشور تاثیر گذاشت و شرکت‌های عمده خدمات زیرساختی اروپا را مختل نمود؛ حدود 72 هزار دلار.   حالا این را با این واقعیت مقایسه کنید که یکی از هر 14 ایمیل موفق باشد. حساب کنید که چه تعداد از این ایمیل‌ها هر روز و هر ساعت برای اخاذی و وحشت افکنی ارسال می‌شوند.   اول و آخر این مشکل انسان‌ها هستند. آمارهای رسمی درباره اینکه چه تعداد از حملات سایبری حاصل تنبلی یا بی­‌دقتی کارکنان هستند عددی بین 72 تا 90 درصد را نشان می‌دهد. اگرچه این عدد متغیر است، ولی همچنان به طرز تاسف برانگیزی بالاست. به قول یک کارشناس CISO: «هیچ دکمه‌ای برای ممانعت از مشکلات ناشی از خطای انسانی وجود ندارد.»   با وجود تلاش‌هایی که در این سال‌ها برای استفاده از ماشین به منظور  کاهش احتمال بروز این مشکلات وجود داشته است، ولی همچنان انسان عامل اصلی آن است. تحقیقات جدید گویای آن هستند که کارکنان IT دغدغه‌ای از جانب احتمال رخنه ندارند. اما چه چیزی ممکن است منتج به این فقدان دلسوزی و وفاداری شود؟ آیا این کم اهمیتی نشانگر گسستی عمیق‌تر بین کسب و کارها و کارکنانشان است؟   دکتر جسیکا بارکر از Cyber.uk می‌گوید: «فاکتورهای فرهنگی بسیاری حول امنیت سایبری وجود دارد. یکی از آنها این حس در کارکنان IT است که با وجود کار سخت و ساعات طولانی کار قدر آنها دانسته نمی‌شود.»    وی می افزاید: «بدترین نوع حملات سایبری از محرکه‌های فیزیولوژیکی نیز استفاده می‌کنند. سوپرفیشینگ تماما به شخصی نمودن عمیق یک حمله مربوط می‌شود. آنها تلاش می کنند که کنجکاوی را برانگیزند.»   ]]> فناوری Tue, 19 Jun 2018 08:19:13 GMT http://www.itna.ir/news/53134/خطای-انسانی-شاخص-ترین-عامل-خطر-افتادن-امنیت-سایبری تاسیس شورای اخلاق AI در سنگاپور به منظور ارائه مشاوره درباره استفاده از تکنولوژیهای هوشمند http://www.itna.ir/news/53105/تاسیس-شورای-اخلاق-ai-سنگاپور-منظور-ارائه-مشاوره-درباره-استفاده-تکنولوژیهای-هوشمند   سنگاپور در مسیر پیشتازی در یکی از زمینه‌هایی است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل با آنها دست به گریبان هستند: استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی و داده‌ها.   به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سنگاپور اعلام کرد که یک شورای جدید به منظور ارائه مشورت به کشور-شهر سنگاپور درباره استفاده اخلاقی و قانونی از AI و داده‌ها در حال شکل‌گیری است.   این شورا که برای ایجاد آگاهی و درکی بهتر از مزایا و چالش‌های AI تاسیس شده است، به دولت درباره اینکه چگونه می‌تواند به شکلی مسئولانه به کار توسعه و استقرار AI مشغول شود مشاوره خواهد داد. به گفته وی، این شورا، به طور خاص، به توسعه استانداردهای اخلاقی و چارچوب‌های حاکمیت مرجع، صدور دستورالعمل‌های مشورتی، راهنمایی‌ها و روش‌نامه‌های عملی برای استفاده داوطلبانه توسط کسب و کارها کمک خواهد نمود.   مدیریت توسعه رسانه‌ای Infocomm گفت که، با توجه به روندی که سنگاپور برای توسعه خود به عنوان یک کانون AI جدید ادامه می‌دهد و مدل‌های جدید کسب و کارهایی که ظهور می‌کنند، این شورا به ساخت «یک اکوسیستم مورد اعتماد» به منظور جلب اطمینان خاطر مصرف کنندگان کمک خواهد نمود. وی این اقدام را حرکتی «به موقع» دانست.   یک برنامه تحقیقاتی پنج ساله تحت هدایت دانشگاه مدیریت سنگاپور نیز برای پشتیبانی از کار این شورا ایجاد خواهد شد. این برنامه محرکه بحث‌هایی حول «مسائل اخلاقی، حقوقی، خط مشیی و حاکمیتی» نشات گرفته از استفاده از AI و داده‌ها خواهد بود.   وی گفت «ما باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرو همچون AI برویم. این حرکتی است که بنگاه‌های خصوصی و مصرف کنندگان باید در همراهی با دولت طی کنند، و ما باید به جریان جهانی ایده‌ها، استعدادها و فرصت‌ها متصل باشیم.»   گفتنی است راه‌اندازی این شورا در مقطعی انجام می‌شود که غول‌هایی مانند فیس‌بوک در حال شتاب بخشیدن به تلاش‌هایشان جهت همراستا نمودن سیستم‌های هوش مصنوعیشان با ملاحظات اخلاقی هستند. گوگل در حال استفاده از هوش مصنوعی با دستیار دیجیتالیش به نام Duplex است که می‌تواند برای نوبت گرفتن به نیابت از مشتری با یک کسب و کار محلی تماس بگیرد، ولی آن نیز نگرانی‌های اخلاقی را برانگیخته است.   ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 15:40:26 GMT http://www.itna.ir/news/53105/تاسیس-شورای-اخلاق-ai-سنگاپور-منظور-ارائه-مشاوره-درباره-استفاده-تکنولوژیهای-هوشمند تغییرات در توئیتر اپ با هدف نمایش ویژه خبرهای فوری و رویدادهای بزرگ http://www.itna.ir/news/53111/تغییرات-توئیتر-اپ-هدف-نمایش-ویژه-خبرهای-فوری-رویدادهای-بزرگ   توئیتر اعلام کرد سرویس خود را تغییر می‌دهد تا فضای بیشتری در اختیار رویدادهای عمده‌ای همچون جام جهانی، زلزله‌ها، مراسم مهم، و انتخابات‌ها باشد، با این هدف که یافتن توئیت‌های جالب را برای افراد آسان‌تر کند.   به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از رویترز، توئیتر تلاش نموده تا با تاکید ویژه بر رویدادهای زنده و خبرهای فوری خود را برای کاربران و تبلیغ دهندگان جذاب‌تر جلوه دهد، برخلاف شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک که به اخبار اولویت کمتری نسبت به پست‌های مربوط به خانواده یا دوستان داده‌اند.   شرکت توئیتر، که در سان فرانسیسکو مستقر است، اعلام کرده که اعلان مربوطه در بخش مشخصی از صفحه جست‌وجوی توئیتر به نمایش در خواهد آمد. کیت کولمن، نایب رییس امور محصولات توئیتر گفت که این اعلان‌ها در بالای تایم‌لاین توئیتر نمایش داده خواهند شد، یعنی در قلب این سرویس و اولین چیزی که کاربران وقتی توئیتر را در گوشیشان باز می‌ کنند مشاهده می‌کنند.   کولمن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم توئیتر پرنده‌ای کوچک بر روی شانه شما باشد که به شما آنچه به دانستنش نیاز دارید را در زمانی که به دانستنش نیاز دارید خبر دهد.»   کاربران با ضربه زدن روی پرامپت‌ها به گزیده توئیت‌ها، تصاویر و ویدئوها درباره یک موضوع خواهند رسید، که از طریق استفاده ترکیبی از الگوریتم‌های کامپیوتری و «مراقبت‌های» انسانی محقق شده است.   کولمن گفت که تویئتر قابلیت مشابهی به نام Moments را در سال 2015 ارائه نمود که تغییرات اخیر مبتنی بر آن قابلیت هستند. با تغییرات اخیر سهام توئیتر به رکورد 44.33 دلار رسید که در سه سال اخیر بی سابقه است. توئیتر با Fox Sports برای نمایش دادن هایلایت‌های جام جهانی از جمله هر گلی که در این تورنمنت به ثمر برسد به توافق رسیده است.   نوع رویکرد در قبال رویدادهای بزرگ و خبرهای ویژه، به خاطر امکان گسترش آسان اخبار کذب و اطلاعات غلط، برای شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب توام با پیچیدگی‌ها و دغدغه‌هایی بوده است.   جونا گیری، مدیر مراقبت‌های توئیتر گفت که تیم درون سازمانی مراقبت‌های توئیتر به اجتناب از بروز چنین مشکلاتی در بخش Moments خود کمک می‌کند.   گیری از ارائه توضیح درباره تعداد اعضای تیم مراقبتی توئیتر خودداری کرد، ولی گفت که این تیم به پنج زبان در هشت دفتر توئیتر در نقاط مختلف جهان کار می‌کنند.   ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 12:44:12 GMT http://www.itna.ir/news/53111/تغییرات-توئیتر-اپ-هدف-نمایش-ویژه-خبرهای-فوری-رویدادهای-بزرگ امکان عدم نمایش تبلیغات نامطلوب در گوگل http://www.itna.ir/news/53122/امکان-عدم-نمایش-تبلیغات-نامطلوب-گوگل   به تازگی گوگل صفحه Ad Settings خود را با کنترل‌های جدیدی آپدیت کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ببیند چگونه تبلیغاتش را برای کاربرش هدفگذاری کرده است، و همچنین بتواند تبلیغات برخی از کمپانی‌ها را برای خود غیرفعال کند.     به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از zdnet، صفحه اصلاح شده Ad Settings شفافیت بیشتری را درباره منبع اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته برای تبلیغات هدفگذاری شده ارائه نموده است. این اقدام در واکنش به افزایش نارضایتی‌های مربوط به تبلیغات شخصی سازی شده‌ای انجام می‌شود که گوگل و فیس‌بوک مایلند به عنوان تبلیغات «مرتبط‌تر» ارائه کنند.   اکنون در صفحه Ad Settings یک نمای واحد از همه فاکتورهایی ارائه شده است که گوگل برای هدفگذاری تبلیغات از مشتریان تبلیغاتش استفاده می‌کند، و گزینه‌ای برای خاموش کردن هر یک از این فاکتورها در دسترس قرار گرفته است.   با کلیک بر روی دکمه مربوط به هر یک از مشتریان تبلیغاتش مشاهده خواهید کرد که گوگل از کجا اطلاعات مربوط به علائق شما را کسب کرده است، از جمله اطلاعاتی که در اختیار تبلیغ دهنده قرار داده‌اید، و آنها سپس در اختیار گوگل قرار می‌دهند تا تبلیغات متناسب با شما نمایش داده شود.   بدین ترتیب اکنون شما می‌توانید در حالی که وارد Google Account خودتان شده‌اید روی "turn off [advertiser]" کلیک کنید، که باعث خواهد شد پخش تبلیغات تنظیم شده از سوی آن تبلیغ دهنده به مدت حداقل 90 روز متوقف شود. البته لازم خواهد بود که برای تایید این تصمیم یک بار دیگر کلیک کنید، که مانع از نمایش آن تبلیغات از طریق شبکه تبلیغات گوگل خواهد شد.   این صفحه همچنین دربرگیرنده همه فاکتورهایی است که گوگل فکر می‌کند علائق شما را تشکیل می‌دهند، از قبیل مثلا قایق‌سواری، خودرو، کامپیوتر و امثالهم که «بر مبنای فعالیت شما در وب‌سایت‌ها و اپ‌های غیرگوگلی در زمانی که شما به گوگل لاگین کرده‌اید.»   همچنین سایر اطلاعات مربوط به علائق شما ممکن است از فعالیتتان در سایت‌های گوگل همچون یوتیوب یا جست‌جوی گوگل در زمانی که sign in بوده اید استخراج شده باشند.   گوگل همچنین لینک «چرا این تبلیغ؟ (Why this ad?)» خود را بسط داده است که در کنار تبلیغات نمایش داده می‌شود. این لینک بر روی همه سرویس‌های گوگلی که Google Ads را نمایش می‌دهند، از جمله یوتیوب، Google Play، جیمیل، Maps و Search ظاهر خواهد شد.   ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 11:04:30 GMT http://www.itna.ir/news/53122/امکان-عدم-نمایش-تبلیغات-نامطلوب-گوگل فیس‌بوک تحت فشار تبلیغ دهندگانش شیوه‌های امنیتی جدیدی را ارائه می‌کند http://www.itna.ir/news/53113/فیس-بوک-تحت-فشار-تبلیغ-دهندگانش-شیوه-های-امنیتی-جدیدی-ارائه-می-کند فیس‌بوک کنترل‌های جدیدی را نصب می‌کند که، به گفته این شرکت، موجب بهبود مطلع شدن اعضایش درباره شیوه هدفگیری آنها توسط کمپانی‌ها در زمینه تبلیغات می‌شود، اقدامی که جدیدترین گام برای فروکش کردن انتقادات ناشی از مدیریت نادرست داده‌های کاربران توسط این شرکت به شمار می‌رود.   به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، فیس‌بوک از 2 ژوئیه برای نخستین بار تبلیغ دهندگان را ملزم خواهد نمود تا به کاربرانش اطلاع دهند که آیا یک اصطلاحا کارگزار داده‌ها اطلاعاتی را انتقال خواهد داد که نهایتا باعث نمایش یک آگهی به آنان می‌شود یا نه. کارگزاران (واسطه‌ها) داده‌ها شرکت‌هایی هستند که اطلاعات شخصی درباره مصرف کنندگان را جمع‌آوری نموده و آنها را به بازاریابان و کسب و کارهای دیگر می‌فروشند.   فیس‌بوک همچنین روش‌های جدیدی را برای هندلینگ نام مصرف کنندگان بالقوه که کارگزاران داده‌ها درباره آنها اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند برقرار نموده است. تبلیغ دهندگانی که به دنبال آپلود کردن لیستی از آنها بر روی پلفترم فیس‌بوک هستند ابتدا باید قول دهند که فروشنده داده‌ها رضایت قانونی لازم را از آن مصرف کنندگان اخذ نموده است.   فیس‌بوک می‌گوید که این خط مشی‌های جدید باعث ایجاد شفافیت بیشتر برای کاربرانش خواهد شد و تبلیغ کنندگان را ملزم به رفتاری مسئولانه‌تر می‌کند.   این خط مشی‌های جدید، دومین تلاش بزرگ فیس‌بوک در سال جاری برای تقویت خط مشیش در قبال کارگزاران داده‌ها هستند.   در 28 مارس گذشته، فیس‌بوک، با هدف بهبود تصویر خود نزد افکار عمومی، دست به کار کوتاه کردن دست کارگزاران داده‌ها از پلتفرمش شد. ولی این کمپانی، پس از آنکه بازاریابان بزرگ تهدید کردند که دیگر پول صرف تبلیغات در فیس‌بوک نخواهند کرد، به سرعت موضع خود را نرم‌تر کرد. تبلیغ کنندگان گفتند که محدودیت‌های وضع شده علیه کارگزاران داده‌ها می‌تواند به توانایی آنها را برای تبلیغات هدفمند در قبال کاربرانی که بیشترین احتمال خرید محصولاتشان را دارند آسیب بزند.   یکی از سخنگویان فیس‌بوک تایید کرد که این شرکت به خاطر «فیدبک تبلیغ دهندگان» ظرف چند روز تغییر موضع داده است. وی گفت که اسپانسرها همچنان امکان استفاده از اطلاعات خریداری شده از فروشندگان طرف ثالث را خواهند داشت، البته با شرایط سختگیرانه‌تری نسبت به گذشته.      ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 09:58:24 GMT http://www.itna.ir/news/53113/فیس-بوک-تحت-فشار-تبلیغ-دهندگانش-شیوه-های-امنیتی-جدیدی-ارائه-می-کند جریمه 250 هزار پوندی Yahoo UK Services توسط بریتانیا به خاطر هک شدن این سرویس در سال 2014 http://www.itna.ir/news/53114/جریمه-250-هزار-پوندی-yahoo-uk-services-توسط-بریتانیا-خاطر-هک-شدن-این-سرویس-سال-2014   نهاد دیده‌بان داده‌های بریتانیا اعلام کرد که Yahoo UK Services را به خاطر یک حمله سایبری که در نوامبر 2014 رخ داد 250 هزار پوند جریمه کرده است.   به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، یاهو، که سهامدار عمده آن Verizon است، در سال 2016 اعلام کرد که حداقل 500 میلیون از اکانت‌هایش دو سال قبل از آن هک شده بودند. دفتر کمیسیونر اطلاعات (ICO) گفت که بر 515121 اکانت انگلیسی تمرکز نموده که سرویس‌های Yahoo UK که در لندن قرار داشتند بر آنها به عنوان یک کنترل کننده داده‌ها نظارت داشتند.   داده‌های شخصی که مورد دست‌اندازی قرار گرفته بودند شامل نام‌ها، نشانی‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها، تاریخ تولدها، پسوردهای رمزشده، و پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی رمزنگاری شده می‌شدند.   ICO به این جمع‌بندی رسیده است که Yahoo UK Services در حفاظت از داده‌ها و اجرای اقداماتی برای کسب اطمینان از اینکه شرکت مادر آن، Yahoo Inc، با استانداردهای مرتبط با حفاظت از داده‌ها تطابق داشته باشد، ناتوان بوده است.   دیپل جانستون، معاون کمیسیونر عملیات‌های ICO گفت: «انتظارش را نداشتیم که به چنین نتایجی از تحقیقات درباره شرکتی برسیم که از فرصتی چشمگیر برای به اجرا در آوردن تمهیدات مناسب در این باره برخودار بوده است.» به گفته وی: «... ایده خوبی نیست که وقتی در را قفل می‌کنید، کلید را زیر پادری بگذارید!»   ICO افزوده است که این نقایص مدت زیادی بدون اینکه کشف شده یا برایشان چاره‌جویی شود موجود بوده‌اند.   رگولاتور اروپایی یاهو پس از تحقیقاتی که انجام داده این رخداد را بزرگ‌ترین اختلال در داده‌ها که شهروندان اتحاد اروپا را تحت تاثیر قرار داده است دانسته، و به این شرکت دستور داده است که تغییراتی در سیاست حریم خصوصیش انجام دهد.   کمیسیونر حفاظت از داده‌های ایرلند، به عنوان رگولاتور اصلی اروپا درباره مسائل محرمانگی مربوط به یاهو، که دفتر مرکزی اروپایی آن در دوبلین است، هفته گذشته گفت که عملیات‌های پردازش داده‌های یاهو با استانداردهای الزام شده بر اساس قوانین اتحادیه اروپا همخوانی نداشته است.   ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 07:40:55 GMT http://www.itna.ir/news/53114/جریمه-250-هزار-پوندی-yahoo-uk-services-توسط-بریتانیا-خاطر-هک-شدن-این-سرویس-سال-2014 افتتاح پایگاه‌های جدید IBM در نقاط مختلف جهان http://www.itna.ir/news/53112/افتتاح-پایگاه-های-جدید-ibm-نقاط-مختلف-جهان شرکت آی‌بی‌ام (IBM) قصد دارد با افتتاح 18 مرکز داده جدید، خدمات ابری خود را بیش از گذشته در اختیار مشتریان قرار دهد.  مشتریان آی‌بی‌ام می‌توانند امیدوار باشند که با راه‌اندازی این دیتاسنترهای جدید، از مزایایی همچون افزایش سرعت دسترسی به خدمات ابری، ارتقاء عملکرد شبکه، افزایش سرعت دانلود و آپلود داده‌ها و کاهش خطاهای شبکه‌ای بهره‌مند گردند.   به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت ITNews، قرار است در هر یک از شهرهای دالاس، واشنگتن دی‌سی، لندن، فرانکفورت، سیدنی و ژاپن، سه پایگاه داده افتتاح شود که در مجموع 18 دیتا سنتر به مراکز فعلی آی‌بی‌ام افزوده می‌گردد. در حال حاضر سرعت تبادل داده بین دیتا سنترها و شبکه PoPs در شبکه جهانی آی‌بی‌ام بیش از 2600 گیگابیت بر ثانیه است.   بنا بر ادعای آی‌بی‌ام، 95 درصد شرکت‌هایی که در لیست فورچون 500 قرار دارند، از خدمات داده‌ای این کمپانی استفاده می‌کنند و برخی شرکت‌های بزرگ نیز به خیل مشتریان سرویس‎‌های ابری آن پیوسته‌اند که از آن میان، کمپانی‌های معظمی همچون امریکن ایرلاینز، بوش اند لومب، وستپک و اکسان‌موبیل قابل ذکر است.   اصولاً خدمات ابری بازار رو به رشدی دارد و تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها برای استفاده از این نوع سرویس‌ها، از روند صعودی برخوردار است.   بنا به برآوردهای موسسه معتبر گارتنر، در سال 2018 ارزش بازار خدمات ابر عمومی با 21.4 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، به 186.4 میلیارد دلار بالغ خواهد شد که این رقم در سال 2017 اندکی بیش از 153 میلیارد دلار بوده است.   بر همین اساس، کسب‌ و کار ابری آی‌بی‌ام نیز از رونق خوبی برخوردار است و درآمد آن از این حوزه، در سال گذشته بالغ بر 17.7 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن، رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد.   تحلیلگران انتظار دارند مجموع فروش ابری آی‌بی‌ام برای سال جاری با افزایشی خیره‌کننده، به 81 میلیارد دلار برسد.   ]]> فناوری Sun, 17 Jun 2018 07:33:00 GMT http://www.itna.ir/news/53112/افتتاح-پایگاه-های-جدید-ibm-نقاط-مختلف-جهان