۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷

محافظت از هارد دیسک فراموش نشود

ایتنا - هارد در یک سیستم رایانه‌ای مانند مغز در بدن انسان است.
محافظت از هارد دیسک فراموش نشود


«هارد» در یک سیستم رایانه‌ای مانند مغز در بدن انسان است به همان درجه از اهمیت، بنابراین ضروری است کاربران با بهترین روش‌ها از «هارد» سیستم خود مراقبت کنند در همین راستا نرم‌افزارهای بسیاری تولید شده است که یکی از قوی‌ترین این نرم‌افزارها HDD Guardian است.


این نرم‌افزار سلامت «هارد» دیسک یک نرم‌افزار اوپن‌سورس و رایگان با رابط کاربری گرافیکی برای نظارت بر صفت‌ها و خصوصیات هارد دیسک شماست که از خصوصیات هارد دیسک‌های مدرن بخوبی پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار HDD Guardian هر چهار ساعت یک بار خصوصیات S.M.A.R.T (علائم و خصوصیات پنج‌گانه حیاتی دیسک‌های سخت) را چک می‌کند و در صورت مشکل در هر مورد شما را مطلع می‌کند. این امر موجب اطلاع شما از حوادث قریب‌الوقوعی مانند آسیب تراشه یا اطلاعات روی آن بر اثر بالا رفتن درجه حرارت هارد دیسک می‌شود که شما با تصمیم‌گیری مناسب می‌توانید از یک فاجعه جلوگیری کنید.

HDD Guardian به سرعت و در آن واحد یک نمودار گرافیکی از وضعیت دما و سلامتی هارد دیسک شما می‌سازد که می‌توانید خطاها و هشدارهای موجود و پیش آمده طی یک هفته گذشته را روی آن ببینید. شما می‌توانید با این نرم افزار میزان حداکثر یک خصیصه S.M.A.R.T را تعیین کنید تا از آسیب هارد دیسکتان جلوگیری کنید یا می‌توانید برخی از خصوصیات و توانایی‌های هارد دیسکتان را غیر فعال کنید تا از فشار آمدن به هارد دیسک خود جلوگیری کنید.

این نرم‌افزار‌ دارای ویژگی‌های بسیاری است که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره داشت:
نظارت آسان بر میزان دمای هارد دیسک، آخرین زمان انجام تست، سلامتی هارد و قسمت‌های آسیب، تغییر تصویر آیکون نرم‌افزار به یک سپر در تسک بار به هنگام آسیب یک قطعه، توانایی انجام تست خودکار و زمان‌بندی شده توسط خود نرم‌افزار، نمایش خصوصیات و اطلاعات روی نمودارهای گرافیکی و ده‌ها ویژگی برتر دیگر.
علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بارگذاری رایگان این نرم‌افزار می‌توانند به سایت p30world.com مراجعه کنند.

منبع: ایران
کد مطلب: 44694
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام