کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال جدایی نصر کشور از نصر تهران

26 دی 1394 ساعت 16:20

ایتنا - از آنجا که از قدیم گفته‎اند دو پادشاه در یک اقلیم نمی‎گنجد؛ شاید وقت آن رسیده بود که نظام صنفی رایانه‎ای کشور پس از یک دهه ساختمانی مستقل داشته باشد.




فناوران - فخری زارع - همیشه می‌گویند جدایی تلخی‎هایی به همراه دارد. تلخی‎هایی که اصولا در ابتدا با قهر و دعوا خود را نشان می‌دهد؛ اما شاید در نهایت به نفع هر دو طرف تمام شود.

برخی جدایی‌ها اما گاه ساختاری و فیزیکی است که اغلب بین دو تشکل یا نهاد رخ می‎دهد که به هر دلیل نتوانسته‎اند، نخواسته‌اند یا به واسطه بلوغ و استقلال سراغ چنین مسیری رفته‌اند. جدایی‌ها اما هیچ گاه یک شبه رخ نمی‌دهد و قبل از آن زمزمه‌هایی مطرح می‌شود.
حدود چهار سال پیش بود که جدایی ساختاری نصر کشور از تهران در دور سوم هیات مدیره نظام صنفی رایانه‎ای، مطرح و به فاصله اندکی محقق شد. اکنون نیز پس از یک دهه هم‎نشینی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور و تهران، زمزمه‎های جدایی فیزیکی نصر کشور از تهران به گوش می‎رسد که با سخنان رییس نصر کشور در نشست خبری جمع‌بندی الکامپ بیست و یکم، رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است.

برخی شنیده‎ها حکایت از بالا گرفتن اختلاف نظر بعضی اعضای شورای مرکزی این سازمان با یکدیگر دارد که کار را به جدایی کشانده و گویا قرار است تا پایان سال‎جاری، نصر کشور، از مقر ده ساله خود اثاث‌کشی و به ساختمانی در حوالی شرق پایتخت مهاجرت کند.
اما این جدایی فیزیکی می‎تواند تبعات خوشایند و ناخوشایندی به همراه داشته باشد، اما از آنجا که از قدیم گفته‎اند دو پادشاه در یک اقلیم نمی‎گنجد؛ شاید وقت آن رسیده بود که نظام صنفی رایانه‎ای کشور پس از یک دهه ساختمانی مستقل داشته باشد؛ موضوعی که می‌تواند پایانی بر ابهامات پیرامون بهره‌گیری نصر تهران از امتیاز میزبانی، بر نصر کشور تلقی شود.

اما در صورت تحقق این جدایی، احتمالات و گمانه‌هایی مطرح می‌شود. از جمله این که می‎توان گفت نظام صنفی رایانه‎ای تهران به واسطه بهره‌گیری از امتیاز تعاملات و ارتباطات نزدیک با نهادها و افراد صاحب منصب در پایتخت، می‌تواند به اهداف و برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند. اما از طرف دیگر نصر کشور نیز از امتیازی که قانون برای آن پیش‌بینی کرده بهره برده و قادر به تاثیرگذاری بر طرح‌ها و برنامه‌های کل این سازمان است.

اگرچه در عین حال شنیده می‌شود برخی از نصرهای استانی، مخالف خروج نصر کشور از محل فعلی خود هستند. آنچه مسلم است با شنیده‌هایی که البته هنوز رسانه‌ای نشده‌اند، چه این هم‎نشینی ادامه پیدا کند و چه پایان یابد، تغییر و تحولات مسالمت‌آمیز میان نصر تهران و کشور قطعا به نفع طرفین و کل این سازمان است.
 


کد مطلب: 40439

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/40439/احتمال-جدایی-نصر-کشور-تهران

ايتنا
  https://www.itna.ir