۸
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵

دولت روحانی برای بهبود وضعیت اینترنت چه خواهد کرد؟

ایتنا - رییس جمهوری پیش از انتخاب و در دوره کاندیداتوری خود واضح به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور پرداخت.
دولت روحانی برای بهبود وضعیت اینترنت چه خواهد کرد؟


زمان زیادی از دوره‌ مناظره‌ها و روزی که حسن روحانی وضعیت اینترنت را در شأن ملت ندانسته بود نمی‌گذرد و حال با روی کار‌آمدن دولت او این سوال پیش می‌آید که دولت یازدهم برای این‌که اینترنت در شأن ملت شود، چه اقداماتی در دست دارد؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی سال‌های اخیر همواره از رشد چشم‌گیر ضریب نفوذ اینترنت گفته شده و حتی به تازگی اینگونه اعلام شده است که ۶۱.۰۶ درصد از مردم کشور کار بر اینترنت به‌شمار می‌روند و بالغ بر ۶۱ درصد مردم جامعه از اینترنت استفاده می‌کنند.

البته در این آمار خوش‌بینانه هیچ اشاره‌ای نشده است که ضریب نفوذ ۶۱ درصدی اینترنت به چه معناست و آیا این‌که صرفا هر فرد در طول سال حتی اگر یک بار مثلا برای رایانه‌های خود هم از اینترنت بهره گرفته باشد، کاربر حساب می‌شود یا خیر، اما با این وجود و در قالب همین آمارهای خوش‌بینانه هم بر این نکته اشاره شده که ۳۰.۱۱ درصد از این کاربران از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند که بی‌شک نمی‌توان GPRS را بهترین شیوه برای استفاده دائم از اینترنت دانست.

نکته دیگر آنکه حال با هر تعداد و آماری هم که بخواهیم در نظر بگیریم، وضعیت اینترنت و سرعت پایین آن و فیلتر‌شدن سایت‌های متعدد موضوعات دیگری است که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت و شاید مجموعه همین موارد بود که موجب شد رییس جمهوری فعلی پیش از انتخاب و در دوره کاندیداتوری خود چنین واضح به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور بپردازد.

البته انتقاد روحانی بی‌جواب هم نماند و با فاصله‌ای چند روزه محمد حسن نامی - وزیر ارتباطات دولت دهم - که اتفاقا مدت زیادی هم در این پست فعالیت نداشت، به پاسخ‌گویی به این انتقاد پرداخته و خاطر نشان کرد که از نظر او وضعیت اینترنت خوب است و ان‌شاء‌الله در آینده امکانات و خدمات بیشتر و بهتری نیز ارائه خواهد شد.

حال در اولین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم، مدیر عامل شرکت مخابرات در سال‌های جنگ به عنوان وزیر پیشنهادی حوزه ارتباطات به مجلس معرفی شده است.
اما نکته قابل توجه آنکه آیا محمود واعظی که از سال ۶۵ تاکنون بیشتر فعالیت‌هایش در حوزه سیاست خارجه بوده و حداقل در منصب اجرایی حضور کمتری در بخش ICT داشت و آیا می‌تواند پس از ۲۷ سال با بازگشت مجدد این حوزه پاسخ‌گوی مشکلات متعددی که در حوزه اینترنت وجود دارد باشد!؟

وی تاکنون هنوز مصاحبه‌ای درباره برنامه‌های خود نداشته و معلوم نیست برای تصدی این پست چه برنامه‌هایی دارد، اما به هرحال تاکنون هم زمزمه‌ای مبنی بر فعالیت نمایندگان مجلس با وزارت او به گوش نرسیده و به احتمال زیاد او وزیر بعدی ICT خواهد بود و حال باید منتظر ماند و دید آیا در این دوره وضعیت اینترنت در شأن ملت خواهد بود یا هم‌چنان تاکید می‌شود که وضعیت اینترنت از نظر مدیران این حوزه خوب است؟

کد مطلب: 27087
نام شما
آدرس ايميل شما


امیررجائی زاده
feedback
همچنان شکیبایی را پیش می‌گیریم...
:-w
feedback
تازگی ها حرکتی مردمی به نام جنبش مدنی ضد تحریم شکل گرفته که میخواد از طریق اینترنت و دیگر رسانه ها اعتراضات گسترده ای رو در دنیا بر علیه تحریم های ظالمانه غرب که زندگی مردم عادی ایران رو مختل کرده کرده بر پا کنه. اما با بسته بودن تمام سایت های اجتماعی مگر میشه همچین کاری کردن؟
مسعود
feedback
United States
وقتی مردم قدر آقای خاتمی رو ندونند اینطوری میشه. امیدوارم اقای روحانی بتونند وضعیت اینترنت رو بهتر کنند
sadegh
feedback
Germany
واقعا فکر کردین اینترنت سروسامون پیدا می کنه؟
اینا همش شعاره واسه رای جمع کردن !
feedback
روحانی جان!
دوران "روحانی مچکریم" یواش یواش داره تمام میشه و به دوران
"روحانی منتظریم" داریم می رسیم.
امیدوارم بعدش دوران "روحانی پس چی شد" فرا نرسد بلکه با قدرت از قبل بگوییم "روحانی دست مریزاد".
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
Fscebook ، Youtube ، Twitter ، Flickr ،

رفع فیلتر شوند 99 . 99 درصد بازار فیلترشکن فروش ضرر خواهد کرد.
feedback
ما نت کمتر از 5 6 مگ نمیخایم
Mori
feedback
فکر نکنم روحانی هم بتونه کاری واسه اینترنت داغونه این مملکت انجام بده!....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام