۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳

آماری از دنیای مجازی در سال ۲۰۱۲

ایتنا - در سال ۲۰۱۲ تعداد کل کاربران اینترنت در سر تا سر جهان به ۴/۲ میلیارد نفر رسیده است که از این میان ۱/۱ میلیارد نفر در آسیا، ۵۱۹ میلیون نفر در اروپا، ۲۷۴ میلیون نفر در آمریکای شمالی، ۲۵۵ میلیون نفر در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب، ۱۶۷ میلیون نفر در آفریقا، ۹۰ میلیون نفر در خاورمیانه و ۳/۲۴ میلیون نفر در استرالیا و اقیانوسیه بوده‌اند.


ندا لهردی - اینترنت حالا به شکلی واقعی به دنیایی بزرگ و گسترده اما به صورت مجازی درآمده است. هر روز تعداد کاربران آن در حال افزایش هستند و در سال‌های اخیر حتی در کشورهای نه چندان پیشرفته به یکی از پرطرفدارترین و بهترین راه‌های ارتباطی افراد با جهان تبدیل شده است. 

درست به همین دلیل هم دنیای مجازی اینترنت مانند دنیای واقعی ما هر روز و هر سال آبستن تغییرات و اتفاقات مختلف است. این اتفاقات و تغییرات آنقدر سریع رخ می‌دهند و تعدادشان زیاد است که بررسی همه آنها کار بسیار سختی خواهد بود، اما مجله آنلاین Pingdom با همکاری Internet World Stats مطابق روال هر ساله‌اش به بررسی اجمالی و آماری وضعیت اینترنت در سال گذشته میلادی پرداخته و آن را به صورت گزارشی منتشر کرده است. بعضی از این آمار مربوط به مقطعی خاص از سال ۲۰۱۲ هستند و بقیه نگاهی کلی به وضعیت اینترنت در این سال دارند.

ایمیل‌ها، وب‌سایت‌ها و نام دامنه‌ها
آماری منتشر شده از سوی Pingdom نشان می‌دهد که به طور کلی ۲/۲ میلیارد نفر کاربر ایمیل‌های مختلف در جهان وجود داشته و میزان ترافیک ایمیل در هر روز در جهان به ۱۴۴ میلیارد رسیده است. جالب است بدانید که از این حجم ترافیک روزانه ایمیل‌ها ۶۱ درصد ایمیل‌های غیرضروری بوده‌اند. بر اساس این آمار ۸/۶۸ درصد از کل ایمیل‌های ارسال شده در سال ۲۰۱۲ اسپم بوده‌اند که از کل این میزان اسپم‌ها، ۷۶/۵۰ درصد به تبلیغات دارویی اختصاص داشته‌اند. 

همچنین از کل ایمیل‌های ارسال شده در سال گذشته میلادی ۲۲/۰ درصد متعلق به حملات فیشینگ (حملاتی که برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبو، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌ سایت یا آدرس ایمیل انجام می‌شود) بوده است. در سال میلادی گذشته سرویس ایمیلی گوگل یعنی Gmail تعداد ۴۲۵ میلیون نفر کاربران فعال در سرتاسر جهان داشته است که به این ترتیب این سرویس را به محبوب‌ترین و مهم‌ترین سرویس ایمیلی جهان تبدیل کرده است. 

تا آخرین ماه سال میلادی گذشته تعداد وب سایت‌های جهان به ۶۴۳ میلیون رسیده است که از این میان ۵۱ میلیون وب سایت در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده‌اند. از کل وب سایت‌های جهان ۴۳ درصد در ایالات متحده آمریکا میزبانی می‌شوند. همچنین از میان ۱۰ هزار وب سایت برتر جهان در سال گذشته میلادی ۷۵ درصد توسط نرم‌افزارهای متن باز ارائه شده‌اند. 

در این سال تعداد بازدیدکنندگان‌سایت‌های متعلق به گوگل به ۱۹۱ میلیون نفر رسیده و به این ترتیب گوگل در ماه نوامبر گذشته به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات وب در ایالات متحده آمریکا معرفی شد. از میان وبلاگ‌ها هم گویا وبلاگ‌های تحت شبکه WordPress با در اختیار داشتن سهم ۴۸ درصدی از میان صد وبلاگ برتر جهان، به عنوان محبوب‌ترین سرویس‌دهنده وبلاگ در جهان معرفی و انتخاب شده است. 


در سال ۲۰۱۲ تعداد ۲۴۶ میلیون نام دامنه در سرتاسر تمام دامنه‌های برتر جهان به ثبت رسیده‌اند. در این سال همچنین ۹/۱۰۴ میلیون نام دامنه متلعق به کد کشورهای پرطرفدار جهان بوده‌اند. تعداد دامنه‌های برتر جهان در سال گذشته میلادی به رقم ۳۲۹ رسیده است. تا پایان سال ۲۰۱۲ تعداد نام دامنه‌های تحت com. به ۱۰۰ میلیون رسیده است. این میزان برای نام دامنه‌‌های تحت net، .org، .info. و biz. به ترتیب به ۱/۱۴ میلیون، ۷/۹ میلیون، ۷/۶ میلیون و ۲/۲ میلیون رسیده است. 
سهم بازار GoDaddy.com که بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات ثبت نام دامنه‌های جهان در سال گذشته به ۴۴/۳۲ درصد رسیده است. گران‌ترین نام دامنه جهان در سال ۲۰۱۲ متعلق به Investing.com بوده که با قیمت ۴۵/۲ میلیون دلار به فروش رسیده است.

کاربران اینترنت جهان و البته چین
در سال ۲۰۱۲ تعداد کل کاربران اینترنت در سر تا سر جهان به ۴/۲ میلیارد نفر رسیده است که از این میان ۱/۱ میلیارد نفر در آسیا، ۵۱۹ میلیون نفر در اروپا، ۲۷۴ میلیون نفر در آمریکای شمالی، ۲۵۵ میلیون نفر در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب، ۱۶۷ میلیون نفر در آفریقا، ۹۰ میلیون نفر در خاورمیانه و ۳/۲۴ میلیون نفر در استرالیا و اقیانوسیه بوده‌اند. کشور چین با در اختیار داشتن ۵۶۵ میلیون نفر کاربر، بیشترین تعداد کاربران اینترنت جهان را در اختیار دارد. ضریب نفوذ اینترنت در چین تا آخر سال ۲۰۱۲ برابر ۱/۴۲ درصد بوده است. 

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی 
فیس بوک گویا در سال ۲۰۱۲ هم همچنان محبوبیت و سهم خود را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان حفظ کرده است. در این سال کاربران کشور برزیل با ۸۵ هزار و ۹۶۲ پست فیس‌بوک در ماه، فعال‌ترین کاربران فیس‌بوک جهان بوده‌اند. تعداد کاربران فعال فیس‌بوک تا پایان ماه اکتبر گذشته به صورت ماهانه به یک میلیارد نفر رسیده است.
به طور کلی ۴۷ درصد از کاربران فیس بوک زنان هستند و متوسط سن کاربران فیس بوک به ۵/۴۰ سال می‌رسد. تعداد کاربران فعال توئیتر تا پایان ماه دسامبر به صورت ماهانه به ۲۰۰ میلیون نفر رسیده است. توئیت‌های بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا به رقم ۳۲۷ هزار و ۴۵۲ رسید تا بیشترین تعداد توئیت‌ها در دقیقه را در سال ۲۰۱۲ به خودش اختصاص بدهد. متوسط تعداد توئیت‌هایی که در سال ۲۰۱۲ در هر روز ارسال شده است به ۱۷۵ میلیون پست می‌رسد. 

متوسط سن کاربران توئیتر ۳/۳۷ سال است و تعداد توئیت‌های منتشر شده توسط هر کاربر توئیتر به طور متوسط به ۳۰۷ پست می‌رسد. تعداد کاربران شبکه اجتماعی LinkedIn تا پایان ماه سپتامبر گذشته به ۱۸۷ میلیون نفر رسیده است. متوسط سن کاربران LinkedIn برابر ۲/۴۴ ساله است. تعداد کاربران فعال Google+ در هر ماه برابر ۱۳۵ میلیون نفر است و در هر روز ۵ میلیارد کلید +۱ در شبکه Google+ خورده می‌شود. 

درباره جست‌وجوی اینترنتی هم بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۲ تعداد کل جست‌وجوهای انجام شده در گوگل برابر ۲/۱ تریلیون بوده است. تا پایان ماه دسامبر گذشته گوگل با در اختیار داشتن ۶۷ درصد از سهم بازار، همچنان به عنوان برترین موتور جست‌وجوی اینترنت در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. 


کاربران موبایل
تعداد کاربران موبایل‌های هوشمند در سطح جهان در سال ۲۰۱۲ به ۱/۱ میلیارد نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد کل کاربران گوشی‌های موبایل جهان در این سال برابر ۵ میلیارد نفر بوده است. تعداد کل گوشی‌های موبایل جهان در این سال به ۳/۵ میلیارد دستگاه رسیده است. تعداد موبایل‌های هوشمندی که تا پایان سال ۲۰۱۲ در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته برابر ۳/۱ میلیارد گوشی بوده است که از این میان ۴۵۶ میلیون دستگاه متعلق به گوشی‌های آندرویدی بوده تا سهم بازار آنها را به ۶۶ درصد برساند. از میان کاربران اینترنت آمریکا، ۳۱ درصد از طریق تبلت‌ها یا کتابخوان‌های الکترونیک به اینترنت متصل می‌شوند. 

به طور کلی سهم دستگاه‌های موبایل از ترافیک اینترنت جهان در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۳ درصد بوده است. تعداد کاربران اینترنت پر سرعت از طریق دستگاه‌های موبایل در سال گذشته میلادی برابر ۵ میلیارد نفر در دنیا بوده است. به طور تخمینی میزان ترافیک دیتا از طریق دستگاه‌های موبایل در هر ماه در سال ۲۰۱۲ برابر ۳/۱ اگزابایت بوده که از این میزان ۵۹ درصد به محتوای ویدئویی اختصاص داشته است. متوسط جهانی سرعت اتصال به اینترنت از طریق موبایل‌های هوشمند در سال گذشته میلادی برابر ۱۸۲۰ کیلوبیت در ثانیه بوده است. این میزان برای کل گوشی‌های موبایل برابر ۵۰۴ کیلوبیت در ثانیه بوده است.
کد مطلب: 25017
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
از امار ایرانی ها هم بگو البته اگر روت میشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام