۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۲

چنبره سودجویان بر جیب خریداران

ایتنا - عده‌ای از فروشندگان بازار موبایل با ترفندهای بسیار و دریافت هزینه‌های جند برابر عرف بازار از مردم کم اطلاع، سود کلانی به جیب می‌زنند.
چنبره سودجویان بر جیب خریداران
اگه به یکی از مراکز یا بازارهای موبایل در تهران سر بزنید با عده‌ای سودجو مواجه خواهید شد، که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایتنا، این عده که باعث آزردگی خاطر بسیاری از خریداران، شرکت‌های گارانتی و حتی فروشندگان شده‌اند، به خاطر سود و درآمد بیشتر با ارائه اطلاعات غلط به مردم یا ارائه خدمات بیهوده از آنها طلب مبلغ بیشتر می‌کنند و خریدارانی که اطلاعات فنی بالایی ندارند با این عده سودجو همکاری می‌نمایند.

برای پی بردن به این مطلب کافی‌است یک بار برای خرید با آنها برخورد نمایید.

ترفند گروهی از این سودجویان این است که با دلایل واهی گوشی نو شما را فاقد نوشتار فارسی دانسته و یا برای بهبود برنامه‌های کاربردی طوری بیان می‌دارند که باید قبل از اولین بار روشن شدن گوشی برنامه‌های مورد نیاز توسط آنها بر روی گوشی نصب گردد.
عده‌ای دیگر نصب برنامه‌های امنیتی را شرط لازم و واجب کارت گارانتی می‌دانند و از شما بابت این نرم‌افزارهای امنیتی هزینه چند برابر عرف را می‌گیرند در حالی نه تنها این شرط در کارت گارانتی نیامده شرط اصلی هیچ شرکت گارانتی هم نیست و همچنین بعضی از این گوشی‌ها نیاز به نرم افزار امنیتی ندارد.

عده‌ای دیگر با اجباری دانستن محافظ صفحه حتی برای گوشی‌های ضد خش و یا خرید اجباری کیف‌های ضد ضربه از خریداران بالاجبار هزینه اضافی طلب می‌نمایند.
نکته حائز اهمیت این است که برخی از این فروشندگان سودجو و خاطی با تشویش ذهن مشتری یا عدم فروش موبایل بدون رعایت شرایطیشان مشتریان خود را به پرداخت این هزینه‌ها و دریافت خدمات و کالاهای جانبی مجبور می‌نمایند.

حال توجه شما را به نحوه برخورد مناسب در هنگام خرید برای عدم آسیب دیدن جلب می‌نمایم، برای این کار کافی است نقطه ضعف این افراد را بدانیم.
نقطه ضعف بارز این افراد را می‌توان احساس ضعف و عدم پافشاری در برابر استدلال‌های درست فنی و افراد با اطلاعات کامل دانست.

پس بهترین کار برای خرید سالم کسب اطلاعات درست در مورد گوشی یا گوشی‌های مورد علاقه قبل از خرید و همراهی یک فرد آگاه و متخصص در هنگام خرید می‌باشد. 
 
کد مطلب: 24712
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام