۷
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۲

باکیفیت‌ترین اینترنت را از کدام شرکت بگیریم؟



این روزها وجود شرکت‌های فعال متعدد و ارائه اینترنت پرسرعت از سوی آنها، مشترکان جدید را گاه با این سوال مواجه می‌کند که به راستی کیفیت خدمات کدام یک از این شرکت‌ها بالاتر است؟

به گزارش ایتنا از ایسنا، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) به‌طور ماهانه به معرفی برترین شرکت‌ها از نظر سرعت می‌پردازد.

برهمین اساس آبان‌ماه امسال در زمینه اینترنت ۶۴ کیلو بیت از ساعت ۸ تا ۲۴ شرکت شاتل‌ برترین خدمات را ارائه کرده و طی ساعات ۱ تا ۸ پیشگامان توسعه‌ ارتباطات در رده اول و شاتل در رده دوم قرار گرفته است.

در زمینه اینترنت ۱۲۸ کیلو بیتی هم از ساعت ۱ تا ۸، ایرانسل و در باقی ساعات شبانه‌روز شرکت عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بالاترین سرعت را داشته‌اند. در این بخش طی ساعات ۱ تا ۸ به ترتیب شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام)، پارس آنلاین، داده‌پردازی فن‌آوا، شاتل و پیشگامان توسعه ارتباطات در رده‌های بعدی سرعت قرار دارند.

از ساعت ۸ تا ۱۶ نیز شاتل، نداگستر صبا و آریاناگستر اسپادانا به ترتیب شرکت‌هایی بوده‌اند که در رده‌های بعدی سرعت قرار گرفته‌اند و در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز آسیا تک، شاتل و داتک شرکت‌هایی بوده‌اند که در رده‌های دوم تا چهارم سرعت ارزیابی شده‌اند.

اما در بخش اینترنت پرسرعت ۲۵۶ کیلو بیتی پارس آنلاین در تمام ساعات روز در رده اول قرار گرفته و شاتل در رده‌ی بعد از آن قرار دارد.

طی ساعات ۱ تا ۸ شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات سومین رده سرعت در این بخش را به خود اختصاص داده و در ساعات بین ۸ تا ۱۶ آریاناگستر اسپادانا و داده‌پردازی فن‌آوا در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

به گزارش ایسنا در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ هم شرکت‌های آریاناگستر اسپادانا، پیشگامان توسعه‌ ارتباطات و ایرانسل در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

**۵۱۲ کیلو بیت
در بخش اینترنت ۵۱۲ کیلوبیتی نیز در تمام روز شرکت عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بیشترین سرعت را داشته و در بازه‌ی زمانی ۱ تا ۱۶ شرکت پارس آنلاین در رده‌ی بعد از آن قرار دارد و در ساعات ۱ تا ۱۶ پارس آنلاین و شاتل در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند که در ساعات ۱۶ تا ۲۴ جای این در شرکت با یکدیگر تغییر کرده است.

هم‌چنین در ساعات ۱ تا ۸ شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در چهارمین رده سرعت قرار گرفته و در ساعات ۸ تا ۱۶ به ترتیب ایرانسل، ارتباطات فن‌آوا، داده‌پردازی فن‌آوا و اندیشه سبز خزر در رده‌های بعد از سوم قرار دارند.

در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز شرکت‌های داتک و ارتباطات مبین نت رده‌های چهارم و پنجم سرعت این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.

**اینترنت یک مگابیتی
بنابر اعلام در زمینه‌ی اینترنت یک مگابیتی هم از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و ۱ تا ۸ شرکت پارس آنلاین و در باقی ساعات شبانه‌روز پیشگامان توسعه ارتباطات بالاترین سرعت را برای کاربران خود به همراه داشته‌اند.

در ساعات ۱ تا ۸ شاتل در دومین رده سرعت این بخش قرار داشته و در ساعات ۸ تا ۱۶ به ترتیب شرکت‌های پارس آنلاین، شاتل، داده‌پرداز‌ی فن‌آوا، ارتباطات مبین نت و آریاناگستر اسپادانا رده‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز شرکت‌های شاتل، آریاناگستر اسپادانا، ارتباطات مبین نت، پیشگامان توسعه ارتباطات و عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) دیگر شرکت‌هایی بوده‌اند که به ترتیب رده‌های دوم به بعد سرعت را داشته‌اند. 

** و بالاترین سرعت ممکن...
بنابر این گزارش، در بخش اینترنت ۲ مگابیتی که در حال حاضر بالاترین سرعت ممکن به شمار می‌رود، در ساعات ۱ تا ۱۶ شرکت شاتل و از ۱۶ تا ۲۴ عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بالاترین سرعت ممکن را برای کاربران خود به ارمغان آورده‌اند.

طی ساعات ۱ تا ۸ شرکت پارس آنلاین و در ساعات ۸ تا ۱۶ شرکت‌های نداگستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات، آریا‌گستر اسپادانا و پارس آنلاین در رده‌های بعدی سرعت قرار داشته‌اند. 

در بازده زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز ارتباطات مبین نت، شاتل، شبکه ارتباط شبدیز، نداگستر صبا، پارس آنلاین، پیشگامان توسعه ارتباطات و آریاناگستر اسپادانا رده‌های بعدی سرعت را از آن خود کرده‌اند. 

کد مطلب: 24609
نام شما
آدرس ايميل شما


sina
feedback
United States
چقدر ما بدبختیم 2 مگابیت 400 هزار تومان در ماه با اون کیفیت اشغالش و پینگ تایم داغون و فیلترینگ بی ربط. نمیدونم با چه رویی دم از سرعت میزنید؟ البته ای اس پی ها بی تقسیرن اسم مقسرهارو هم نمیتونیم بیاریم .بیچاره من که تو ایران امروزی متولد شدم .
www.windowsfa.ir
feedback
United States
سینا باهات کاملا موافقم.
ایتنا کاشکی سایتت یه دکمه لایک برای نظرات مثل فیسبوک داشت.
Mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
قیمت خون باباشون رو ازمون میگیرن ولی نه از سرعت و نه از کیفیت و نه از اینترنت خبری هست
چه وضعشه اخه....
feedback
چه اسم مسخره ای:
مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد
feedback
این رده بندی بر اساس تست سرعتیه که در سایت Matma.ir توسط کاربران این شرکتها گرفته میشه و عملا هیچ سندیتی نداره. اصلا معلوم نیست بر چه اساسی رده بندی میکنن. همه ی شرکتها سرعتی که مشترک درخواست میکنه رو چند برابر بالاتر میدن .چطور متما 64 تا 2048 رو رده بندی میکنه در صورتی که همه شرکتها 128 کی رو روی 2048 استاندارد میبندن؟؟
فرشاد
feedback
منم با سینا موافقم
ehsan
feedback
به نظر من هیچکدام شرکت بهترین اینترنت رو ارایه میده...طوری که نه دیگه اعصابت خورد میشه...نه الکی وقتتو تلف میکنی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام