کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت نام در مسابقه سئو شروع شد

سايت خبری ايتنا , 22 مهر 1391 ساعت 10:24

ایتنا - مهدی رودکی: ناآگاهی مشتریان و سوءاستفاده برخی خدمات‌دهندگان دو عاملی است که باعث شده است واژه سئو در نظر بسیاری از کسب‌و‌کارها پیچیده و مبهم و رازآلود به نظر آید.




عصر روز پنج‌شنبه 20 مهرماه همزمان با نشست خبری دوم ذره‌بین طلایی، از صفحه ثبت‌نام در مسابقه رونمایی شد.

به گزارش ایتنا در این نشست خبری که با استقبال رسانه‌ها و سایت‌های خبری روبرو شد، ابتدا مهدی رودکی، مدیر ایران سئو سخنان خود را آغاز کرد. او هدف از برگزاری نشست‌های متعدد خبری برای ذره‌بین طلایی را جدی بودن موضوع مسابقه و کم‌توجهی رسانه‌ها به آن دانست.
وی تاکید کرد که ما باید سماجت و اصرار خود را نشان دهیم تا سئو به جایگاه واقعی خود هم در رسانه‌ها و هم در کسب و کارها برسد. او در ادامه به شرایط سئو در ایران پرداخت و ناآگاهی مشتریان و سوءاستفاده برخی خدمات‌دهندگان را دو عاملی دانست که باعث شده است واژه سئو در نظر بسیاری از کسب‌و‌کارها پیچیده و مبهم و رازآلود به نظر آید.
وی همچنین تاکید کرد وقتی همه چیز سئو محتوا و لینک است، دیگر چه رازی در کار است؟ در حقیقت همه آنها که سعی دارند کار خود را ویژه و رازآلود نشان دهند تنها به دنبال سرپوش گذاشتن بر دانش نداشته‌شان دارند.
 
رودکی سپس به جایزه ذره‌بین طلایی اشاره کرد و گفت: ذره‌بین پنجم با رویکرد جدیدش به دنبال آموزش سئوی پاک و آگاه‌کردن کسب‌و‌کارها از آن است.
وی همچنین خبر از سمینار سالانه سئو قبل از شروع مسابقه سئو داد و اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که همگام با سایر کشورها سمیناری سالانه و پرمحتوا با موضوع تخصصی سئو برگزار گردد.

در ادامه این نشست حمید استادهاشمی دبیر اجرایی جایزه به تشریح روند مسابقه پرداخت و گفت: سمینار سالانه سئو قبل از کارگاه‌هایِ آموزشیِ مخصوصِ شرکت‌کنندگان در مسابقه برگزار می‌گردد تا سئو به طور تخصصی مورد واکاوی قرار بگیرد، سپس شرکت‌کنندگانِ در مسابقه به‌طور ویژه و با جزییات بیشتر به‌کمک مربیان باتجربه سئو آموزش داده می‌شوند. بعد از پایان این کارگاه‌ها، افراد به گروه‌هایی حداقل ۳ نفره تقسیم می‌گردند و عبارت مسابقه اعلام و مسابقه شروع می‌شود.
 وی افزود تنها سایت‌هایی که درست بعد از اعلام عبارت مسابقه، ثبت می‌گردند در مسابقه شرکت داده می‌شوند.
استادهاشمی در بیان جزئیات سه‌ماهه فرایند مسابقه افزود: بعد از شروع مسابقه، شرکت‌کنندگان همواره مشاوره می‌بینند و موظفند هر دو هفته یک‌بار به ارائه تجربیات خود با دیگران بپردازند که کیفیت این ارائه‌ها در تعیین برنده نهایی موثر است.

در بخش پرسش و پاسخ این نشست از مهدی رودکی پرسیده شد که سمینار سالانه سئو اقدام بزرگی است و خود شما به عنوان یکی از فعالان و پیشکسوتان در زمینه سئو آیا انتظار دارید روزی سئو دارای تشکلی مستقل در ایران گردد و گواهینامه‌ای به دارندگان این تخصص ارائه گردد؟ او در پاسخ هر چند به ضعف کار گروهی در ایران اشاره نمود اما اظهار امیدواری کرد چنین اتفاقی روی دهد و تشکلی حمایتی برای پشتیبانی از مجریان سئو شکل گیرد و آن را دور از دسترس ندانست و گفت امیدوارم همزمان با رقابت‌هایی که ممکن است با یکدیگر داشته باشیم روزی برسد که برای توسعه و رشد بازار همکاری کنیم. اما این حقیقت را هم نباید دور از نظر داشت که سئو بیشتر متکی بر تجربه است. آموزش و گواهینامه هر چند می‌تواند بیانگر استمرار دارنده به شرکت در یک فرآیند آموزشی باشد اما آنچه تعیین‌کننده است تجرببات فردی و به‌روز بودن مجری سئو است.
وی در پاسخ به سوالی دیگر، دقت در اعلام برندگان مسابقه را حتمی دانست و اطمینان داد که تیم‌هایی که سراغ راهکارهای تقلب و دورزدن موتور جست‌وجو می‌روند، هرگز شانسی برای کسب ذره‌بین طلایی نخواهند داشت.
او همچنین تاکید کرد حتی اگر داوران اشتباه کنند و بعد از اعلام نتایج مشخص شود گروهی دست به تقلب برده است، حتما جایزه از آنان پس گرفته خواهد شد و این موضوع به طور عمومی اعلام خواهد شد.

مهدی رودکی در پاسخ به پرسشی دیگر به روند انتخاب مربیان پرداخت و گفت: به هر حال ما با بازاری ناآگاه و خام و مدعیان بسیار سئو روبرو هستیم؛ طبیعی است که از همین فضا باید مربیانی را انتخاب نماییم. چون در سال اول شکل‌گیری چنین فرآیندی هستیم تنها خوش‌نام بودن مربیان بررسی می‌گردد و شرط خاص دیگری نداریم. اما عیار مربیان درست بعد از سمینار سالانه سئو و ذره‌بین طلایی پنجم مشخص می‌شود. من معتقدم هر کس که به سئوی پاک معتقد است باید پا پیش بگذارد و خودی نشان دهد. مسابقه و سمینار سئو فرصت مناسبی است برای معرفی مجریان پاک سئو به کسب و ‌کارهای نیازمند این خدمات.

در ادامه پرسش و پاسخ، حمید استادهاشمی از انتشار رسمی پیشرفت کار گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه خبر داد و آن را در راستای آگاهی‌بخشی به بازار دانست. وی همچنین در پاسخ به اینکه جوایز برندگان چه خواهد بود، افزود: هر چند که بهترین جایزه‌ای که داده می‌شود همان آموزش علمی و عملی سئو طی یک رقابت سالم است اما تندیس ذره‌بین طلایی بعلاوه حداقل ۶ سکه برای گروه‌های برنده در نظر گرفته شده است که البته در صورت توافق با اسپانسرها، این جایزه افزایش هم خواهد یافت.

سوال دیگر درباره شرایط اسپانسرها بود که او ادامه داد: سعی می‌کنیم اسپانسری انتخاب شود که عبارت پیشنهادی آن، جایزه را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد. او همچنین ضمن دعوت از برندها برای حمایت مالی از جایزه، افزود: پشتیبانی مالی از عبارت جایزه فرصت مناسبی برای برندهایی است که می‌خواهند شعار تبلیغاتی خود را کاملا معرفی نمایند زیرا در طول مسابقه سایت‌ها و خبرگزاری‌های بسیاری درباره مسابقه و عبارت آن خواهند نوشت که به شناخته شدن هر چه بیشتر آن شعار تبلیغاتی خواهد انجامید.

یکی دیگر از سوالات این نشست شرایط ادامه کار جایزه در صورت فیلترشدن گوگل بود که مهدی رودکی اینگونه بدان پاسخ داد: قطع دسترسی به سرویس جست‌وجوی گوگل تا زمانی که گزینه جایگزینی ارائه نگردد، نابخردی و نامحتمل است. در حال حاضر بسیاری از کسب‌و‌کارها چه در داخل و چه در خارج به گوگل نیازمندند. قطع دسترسی به جست‌وجوی گوگل هر چند کاربران را به زحمت می‌اندازد، اما این موضوع تنها یک روی سکه است. روی دیگر آن همانا نیاز قطع‌کنندگان به گوگل برای جذب مخاطب و اطلاع‌رسانی و ارائه سرویس است. در حقیقت از بستن گوگل هیچ کس سود نمی‌برد و همه متضرر می‌شویم.

سوال دیگر این نشست درباره بازتاب اخبار جایزه در سایت‌ها و رسانه‌ها بود که مهدی رودکی آن را امیدوارکننده دانست و ضمن اشاره به میزان ایمیل‌ها و تماس‌های دریافتی، به بازتاب گسترده مصاحبه خود تحت عنوان خدمات پاک سئو با خبرگزاری ایتنا اشاره کرد.
وی همچنین در تشریح برنامه‌هایی که برای بعد از مسابقه و سمینار دارند، اشاره کرد و گفت: امیدوارم سمینار سالانه سئو و ذره‌بین طلایی به رویدادهایی مهم و پراستقبال حتی در بعد بین‌المللی تبدیل شوند.

مهدی رودکی در پایان جلسه پرسش و پاسخ، ضمن قدردانی از سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی که به پوشش ذره‌بین طلایی می‌پردازند، افزود: هدف جایزه ارتقای دانش مجریان سئو و آگاه کردن مشتریان به سئوی پاک است که دست‌یابی به آن بدون کمک رسانه‌ها مقدور نیست.
گفتنی است در پایان این نشست خبری افراد و تیم‌های خبری شرکت‌کننده به تبادل نظر درباره شرایط وب ایران پرداختند. همچنین آدرس ثبت‌نام در مسابقه ذره‌بین طلایی به شرح زیر می‌باشد:
http://www.iranseo.com/award/91/
 


کد مطلب: 23965

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/23965/ثبت-نام-مسابقه-سئو-شروع

ايتنا
  https://www.itna.ir