۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶

مجوز الکامپ به نام مجمع تشکل‌ها صادر شد

ایتنا - سوالات بسیار مهم دیگری هم مانند ماجرای ارزی-ریالی نیز وجود دارد که شاید اگر توفیقی و مجریان الکامپ در نشستی مطبوعاتی خبرهای خود را به گوش رسانه‌ها می‌رساندند، این سوالات نیز پاسخ گفته می‌شد.


معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در آذرماه سال جاری توسط مجمع تشکل‌های فناوری و ارتباطات ایران (تحت پوشش اتاق بازرگانی ایران) و در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در پی گزارش دیروز روزنامه فناوران در مورد الکامپ، احتمال تغییر تاریخ و دیگر شایعات پیرامون نمایشگاه، رضا توفیقی به این اخبار واکنش نشان داد. وی روز گذشته در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان توسعه تجارت گفت: یکصد و سی و یکمین کارگروه ارزیابی و صدور مجوزهای نمایشگاه‌ها با حضور نمایندگان و اعضای کمیته برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارزیابی موضوعات مطروحه مجوز برگزاری ۱۲ نمایشگاه داخلی و ۷ نمایشگاه خارجی صادر شد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس این تصمیمات مجوزهای برگزاری نمایشگاه‌های نیمه سال اول ۹۲ و همچنین چند نمایشگاه داخلی و خارجی در نیمه دوم سال جاری مورد تایید و ارزیابی کمیته قرار گرفت.

توفیقی افزود: در حاشیه این جلسه ضمن ارزیابی عملکرد نمایشگاه‌ها مخصوصا نمایشگاه‌های نیمه دوم سال از جمله نمایشگاه بین‌المللی الکامپ پرداخته شد.
وی با اشاره به تصمیمات متخذه در یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیته صدور مجوزهای نمایشگاهی گفت: هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در آذرماه سال جاری توسط مجمع تشکل‌های فناوری و ارتباطات ایران (تحت پوشش اتاق بازرگانی ایران) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این راستا نخستین نشست شورای راهبردی نمایشگاه مذکور با حضور نمایندگان سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های دست‌اندرکار در حوزه IT و ICT کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بانک مرکزی و سایر نهادهای دولتی مرتبط و همچنین تشکل‌های مرتبط در حوزه این صنعت در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و با هدف تدوین برنامه‌ها، سیاست‌ها و اغنا و اثربخشی بیشتر نمایشگاه برگزار می‌شود‌.

بر اساس این گزارش با اهتمام تمامی دست اندرکاران ذی‌ربط، کارگروه اجرایی نمایشگاه ایجاد و فرآیند اجرایی نمایشگاه مذکور به نحو مطلوبی در حال پیگیری و انجام است که با تلاش همه بخش‌های ذی‌ربط شاهد برگزاری نمایشگاه گسترده‌ای خواهیم بود.

سوالاتی که باقی می‌ماند
در حالی که معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ابهامات موجود در مورد تاریخ برگزاری و مجری الکامپ را برطرف کرد، اما سوالات زیادی بی‌پاسخ مانده است.
در درجه نخست مصاحبه در مورد برگزاری یک نمایشگاه خاص از سوی مدیران سازمان توسعه تجارت و قرار دادن خبر این مصاحبه بر روی سایت این سازمان بی‌سابقه است، اما سوال اینجاست که چرا دسترسی به مدیران سازمان توسعه تجارت و مجریان برگزاری نمایشگاه الکامپ تقریبا غیرممکن شده و آنها سوالات مربوط به نمایشگاه را در نشستی مطبوعاتی و طبق روال سایر نمایشگاه‌های بزرگ دنیا، پاسخ نمی‌دهند؟

از سخنان توفیقی این طور معلوم می‌شود که مجوز برگزاری الکامپ به تازگی و در آخرین جلسه کمیته صدور مجوزها صادر شده است.
چرا تا ۷۰ روز مانده به آغاز نمایشگاه این مجوز صادر نشده بود؟ آیا انتخاب مجری پیش از این صورت گرفته و تنها امضای مجوز در کمیته صورت می‌گیرد یا انتخاب مجری به‌رغم اعلام پیشین، تا امروز طول کشیده بود؟

نکته دوم اینکه در حالی توفیقی خبر از برگزاری نخستین جلسه شورای راهبری نمایشگاه (در آینده‌ای نامعلوم) می‌دهد که پیش از این حداقل یک بار اعضای شورای راهبری به این جلسه دعوت شده بودند. در آن زمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از اتاق ایران خواست این جلسه را به تعویق بیندازد. سوال اینجاست که آیا جلسه پیشین به دلیل درخواست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار نشده بود و یا سازمان توسعه تجارت آن جلسه را به عنوان نشست راهبری الکامپ قبول ندارد؟

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت با اطمینان از برگزاری «گسترده نمایشگاه» می‌گوید. آیا گسترده برگزار شدن نمایشگاه تنها معیار و انتظار سازمان توسعه تجارت است؟ اگر معیارهای دیگری مد نظر مدیران این سازمان است، این معیارها چیست؟ اصولا چه معیارهایی برای انتخاب مجری در نظر گرفته شده و چه انتظاراتی از این مجری می‌رود؟

سوالات بسیار مهم دیگری هم مانند ماجرای ارزی-ریالی نیز وجود دارد که شاید اگر توفیقی و مجریان الکامپ در نشستی مطبوعاتی خبرهای خود را به گوش رسانه‌ها می‌رساندند، این سوالات نیز پاسخ گفته می‌شد.
 
کد مطلب: 23827
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام