۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۸

آیا کوییک‌هیل ضدویروس ملی می‌شود؟

ایتنا - «ما برای داشتن ضدویروس ملی سراغ ضدویروسی رفتیم که بدون مشکلات و مسائل بتوانیم برای ملی کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.»
آیا کوییک‌هیل ضدویروس ملی می‌شود؟


ضدویروس Quick Heal که پیش‌تر از این از طریق شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات فانوس، در ایران پخش می‌شد، در دستان پرورش داده‌ها قرار گرفت.


شعیب اصغری، رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری اطلاعات و اطلاعات فانوس در گفت‌وگو با ایتنا گفت: بر طبق قرارداد فی‌مابین تکنولوژی‌های کوییک هیل، پرورش داده‌ها و شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس، شرکت پرورش داده‌ها به عنوان نماینده انحصاری توزیع و خدمات کوییک هیل(Master Exclusive Distributor) در ایران تعیین شده است، و شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس به عنوان انبار مرکزی (Master Stockiest) کوییک هیل، وارد کننده کلیه محصولات و دارای حق انحصاری آماده‌سازی پکیج‌های نرم‌افزار در ایران می‌باشد و بر طبق قرارداد تامین محصولات از سوی شرکت تکنولوژی‌های کوییک هیل بر عهده شرکت فناوری فانوس می‌باشد.

اینچنین به نظر می‌رسد که این ضدویروس هندی که از حضور رسمی آن در بازار ایران حدود ۵ سال می‌گذرد، قصد دارد کم کم خود را بدین ترتیب از جمع تازه واردهای بازار خارج کرده و سهم بیشتری از بازار را از آن خود نماید.
پیش‌بینی می‌شود از سوی دیگر، پرورش داده‌ها هم که چندی پیش از سوی سازمان فناوری اطلاعات در زمره ۵ شرکتی دارنده مجوز نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات(نما) اعلام شد، قصد حضور جدی‌تر در حوزه امنیت اطلاعات را داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر از این همکاری و روشن شدن بیشتر موضوع، احمد بید آبادی، رئیس هیئت مدیره شرکت پرورش داده‌ها به سؤالات ایتنا در این زمینه پاسخ داده که در ادمه می‌خوانید:


• شرکت پرورش داده‌ها با چه هدفی وارد حوزه ضدویروس شده است؟
این شرکت سالیان زیادی است که در زمینه توسعه شبکه IP، DATA و امنیت فعالیت می‌کند و اخیراً نیز موفق به کسب پروانه امنیت از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شده و اکنون جزو ۵ شرکتی است که در کشور دارای پروانه امنیت هستند، و توانایی فعالیت در زمینه ISMS را دارند. با توجه به نیازی که نسبت به یک آنتی‌ویروس ملی حس کردیم، در گام اول اقدام به عرضه این آنتی‌ویروس نمودیم.

• یعنی هدف شما تولید ضد‌ویروس ملی است؟
در حال حاضر نیاز کشور، سازمان‌ها و افراد، داشتن آنتی‌ویروسی است که بومی‌سازی شده باشد. در فاز اول به دلیل مشکلات موجود، امکان تولید ضدویروس ملی را نداشتیم. بنا شد در ابتدا ما سرورهای به‌روزرسانی این محصول را در ایران قرار دهیم و در آینده نیز اقدام به بومی‌سازی آن در ایران نماییم.
این اقدام بمنظور ایجاد پشتیبانی بهتر برای کاربران داخلی است که آنتی‌ویروس خود را بدون نیاز به اینترنت و از طریق شبکه داخلی به‌روزرسانی نمایند.

• چرا از Quick Heal برای انجام این پروژه استفاده کرده‌اید؟
برای فعالیتی که ما قصد انجام آن را داشتیم، به دلیل تحریم‌ها امکان برقراری ارتباط با کشورهای و شرکت‌های غربی تولید کننده آنتی ویروس وجود ندارد. ما برای داشتن ضدویروس ملی سراغ ضدویروسی رفتیم که بدون مشکلات و مسائل بتوانیم برای ملی کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
از سوی دیگر، توانایی‌های بالای این محصول هم یکی از نکات مهم برای ما بود. این محصول توسط کارشناسان ما بررسی شده است و در رده بهترین ضدویروس‌ها به شمار می‌رود، از سویی نسبت به عدم وجود BackDoor در این محصول، اطمینان داریم و از لحاظ امنیتی تمام موارد بررسی شده است.

• بدین ترتیب شما مدعی رتبه بالای Quick Heal در سطح بین المللی هستید؟
بسیاری از مراکزی که آنتی‌ویروس‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند برای انجام این کار هزینه بالایی نیز دریافت می‌کنند. محصولات شرکت کوییک هیل در بسیاری از این رتبه‌بندی‌ها شرکت نکرده است و در بخشی از این رتبه‌بندی‌ها هم که شرکت کرده، حائز رتبه بالایی شده است، اما می‌توان Quick Heal را در جایگاه پنجم یا ششم دنیا دانست که از لحاظ امنیت و کارآیی مانند غربی‌ها است.

• کدام بخش از محصولات Quick Heal توسط شما به بازار عرضه خواهد شد؟
فعالیت این شرکت تنها ارائه ضدویروس نیست،‌ بلکه این شرکت راه حل جامع برای موضوع امنیت دارد، و طیف محصولات آن شامل همه مصرف‌كنندگان از جمله کاربران خانگي، شركت‌هاي كوچك، مؤسسات دولتي و شركت‌هاي بزرگ می‌شود.
همچنین این شرکت محصولات متنوعی هم برای موبایل ارائه می‌کند، که برای مثال می‌توان از محصول ضدسرقت موبایل آن نام برد. ما همه این محصولات را در ایران عرضه خواهیم کرد.

• برنامه توزیع و پخش محصولات به چه صورت است؟
خود ما در بخش‌های مختلف کانال توزیع داریم و علاوه بر مجموعه‌هایی که در حال حاضر با مجموعه پرورش داده‌ها به عنوان نماینده فروش و توزیع همکاری می‌کنند، به دنبال کانال‌های دیگر عرضه کالا و محصولات رفته‌ایم. همچنین کاربران و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت و به صورت آنلاین محصول را سفارش داده، هزینه را پرداخت کرده و لایسنس را دریافت کنند.
 
کد مطلب: 22328
نام شما
آدرس ايميل شما


محسنی
feedback
ایتا مصاحبه جالبی بود. با بقیه شرکتها هم چنین مصاحبه ای انجام دهید.