۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴
گرامی‌داشت استیو جابز در جشن پنج‌کلمه‌ای برندگان وبی

جایزه وبی در دستان برندگان جا گرفت

ایتنا - در این مراسم که در نیویورک برگزار شد، افراد مشهور، سیاست‌مداران و ستارگان فناوری گردهم آمدند تا شانزدهمین سالانه جوایز وبی را جشن بگیرند.


نسترن صائبی - جوایز وبی روز ۲۱ مه (اول خرداد ماه) به برندگان اسکار اینترنت که چندی پیش اعلام شده بودند، اهدا شد.
به گزارش ایتنا از فناوران، در این مراسم که در نیویورک برگزار شد، افراد مشهور، سیاست‌مداران و ستارگان فناوری گردهم آمدند تا شانزدهمین سالانه جوایز وبی را جشن بگیرند.


از میان افراد سرشناسی که در این مراسم شرکت کرده بودند می‌توان به بونو، خواننده اصلی گروه U۲، جورج لوکاس، خالق فیلم جنگ ستارگان، ال گور، معاون رییس جمهور سابق آمریکا و عضو هیئت مدیره اپل، باز آلدرین، فضانورد آمریکایی و جان استوارت، کمدین معروف اشاره کرد.
همچنین غول‌های وب از جمله آریانا هافینگتون و دانشمند علوم کامپیوتر و پدر اینترنت یعنی وینت سرف در این مراسم شرکت کردند.

این مراسم، با مقدمه مختصری از جاستین لانگ و جان هاجمن، هنرپیشه‌های معروف آمریکایی آغاز شد. این دو نفر کسانی هستند که در نمایش تبلیغاتی اپل که به «مک بخرید» معروف شد، به جای شخصیت‌های «مک» و «پی‌سی» بازی کرده بودند.
بعد از آن، ریچارد دریفاس (Richard Dreyfuss)، هنرپیشه آمریکایی که به سخنرانی‌های عجیب‌و غریب و بی‌سر و ته‌اش مشهور است، در مورد فیس‌بوک و گوگل صحبت کرد. وی خطاب به این دو گفت: حال که می‌خواهید حریم خصوصی‌ ما را نقض کنید، پس چرا خودتان چیزهایی از حریم خصوصی‌تان به ما نمی‌گویید؟ شما می‌گویید می‌خواهید زندگی ما را متحول کنید، چرا شما می‌خواهید این کار را بکنید؟ چون می‌خواهید دزدی کنید. وی صحبت‌های خود را با سخنرانی پنج کلمه‌ای معروف وبی‌ اواردز در مورد استیو جابز به پایان رساند و گفت: او استثنائا قواعد بازی را ثبت کرد.

این مراسم با گرامی‌داشت بنیانگذار اپل یعنی استیو جابز که ماه اکتبر گذشته درگذشت، ادامه یافت. در ابتدا، ویدیوی آنلاینی برای حضار در این مراسم پخش شد که در آن باراک اوباما به همراه بیل کلینتون، رییس جمهور فعلی و سابق آمریکا و افراد دیگری به تمجید و تحسین از استیو جابز پرداخته و با جملات پنج کلمه‌ای در مورد وی صحبت کرده بودند.
در میان این افراد، گروهی از بچه‌های مدرسه‌ای با جملاتی چون «او کلاس‌های درس‌مان را مفرح کرد» از جابز به خاطر تلاش‌هایش در زمینه فناوری‌های مدرن و قابل استفاده در مدارس تشکر کردند.
ال‌گور در سخنرانی پنج کلمه‌ای‌اش گفت: «استیو جابز دیوانه‌وار نخبه بود». اوباما دو مرتبه جابز را ستایش کرد؛ یکبار به سبک و سیاق وبی‌ اواردز که گفت: «ازت متشکرم به خاطر متفاوت فکر کردنت» و بار دیگر گفت که در یک کلمه «متحیر کننده» جابز را توصیف می‌کند.

گفتنی است که این برای چندمین بار است که جابز بعد از مرگش به طور رسمی و از سوی مقامات مورد تمجید قرار می‌گیرد. در ماه فوریه، در مراسم «گرمی» به دلیل تلاش‌های بسیار جابز در زمینه موسیقی به وی جایزه گرمی داده شد. همچنین در همان ماه، در جشن هشتاد و چهارمین سالگرد جوایز آکادمی مراسم یادبودی برای جابز برگزار شد.

داوران وبی اواردز چهار جایزه را براساس رای‌گیری در بخش صدای مردم انتخاب کرده‌اند که عبارتند از:
مرد سال وبی: لوییس سی کی
هنرمند سال وبی: Bjork
هنرمند زن سال وبی: جولیت لوییس و گریدون شپارد
نوآوری سال وبی: Instagram

بهترین سخنرانی‌های پنج کلمه‌ای
آکادمی بین‌المللی هنر و علوم دیجیتال در شانزدهمین سالگرد جوایز وبی به رسم همیشگی‌اش از برندگان اسکار اینترنت خواست تا یک سخنرانی در حد پنج کلمه ارائه دهند.
نتیجه این سخنرانی‌ها، جملات جالبی است که در ادامه بهترین‌ آنها را می‌خوانید:
پاتون اوسالت، کمدین معروف آمریکایی که این مراسم را میزبانی کرد، سخنرانی پنج کلمه‌ای این مراسم را شروع کرد و گفت: «من مثل اینترنتم،‌ اما جسم دارم».
Bjork گفت: «A, E, I, O, U». (که اشاره دارد به تمامی حروف صدادار لاتین).
جولیت لوییس و گریدون شپارد گفتند: «ما فقط می‌خواهیم تشکر کنیم».
درک ویترز، برنده بخش بهترین سریال کمدی گفت: «پدربزرگ! من یک وبی هستم».
مایکل بلومبرگ، برنده بخش موفقیت‌های مادام‌العمر و شهردار نیویورک گفت: «اول اینجا موفق شو، بعد همه جا».
الیزابت کوماندر و جمال حمیدی، برندگان جایزه بهترین رسانه به دلیل راه‌اندازی The Escape شرکت اینتل گفتند: دفعه بعد ما نینجا خواهیم بود.
ماما (MoMa)، برنده بهترین کار در بخش بازاریابی موبایلی به دلیل ساخت (I Went To Moma And…) گفت: «رمز عبور پاتون در توییتر(مامان) است». (منظور از پاتون، اوسالت، میزبان این مراسم است).
مایک کریگر و کوین سیستروم، طراحان اینستگرام و برندگان نوآوری سال وبی گفتند: «اینجا نیاز به هیچ فیلتری نیست».
آندریا اندرسکوف و جاکوب کالن، برنده بخش مردمی بهترین صفحه اصلی وب‌سایت به دلیل سایت Hello Monday گفتند: «لطفا از ازدواج هیولاهای یکسان پشتیبانی کنید».
یکی از مدیران Pinterest که جایزه بهترین شبکه اجتماعی وبی را از آن خود کرده، گفت: «رایان گاسلینگ! پنترست عاشق توست»! (رایان گاسلینگ هنرپیشه و موسیقیدان معروف است).
یکی از مدیران Dropbox که برنده جایزه بهترین سرویس و اپلیکیشن وبی شده، گفت: «به همین سادگی»!
نیت سیلور از اعضای وبلاگ FiveThirtyEight، برنده بهترین وبلاگ سیاسی گفت: «مکث کنید و اطلاعات را بو کنید».
لوییس سی‌کی، مرد سال وبی گفت: «وقتی می‌میرم، بای بای»!
پاتون اوسالت در اختتامیه این مراسم دوباره به روش وبی‌ها گفت: «نوآوری، همکاری، آموزش، ارتباطات، بیه‌بر». (اشاره دارد به جاستین بیه‌بر، خواننده نوجوان آمریکایی).

کد مطلب: 22303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام