۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۶

غارت شده!

ایتنا - اطلاعات بیش از سه میلیون کارت بانکی ایرانی فاش شده و روی اینترنت قرار گرفته است.


اطلاعات بیش از سه میلیون کارت بانکی ایرانی فاش شده و روی اینترنت قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا به نقل از افتانا، براساس گزارش‌های دریافتی، یکی از مدیران سابق یک از شرکت‌های ارائه کننده خدمات کارت‌های بانکی، پس از فرار به خارج از کشور، اطلاعات میلیون‌ها کارت متعلق به بانک‌های مختلف کشور را روی اینترنت منتشر کرده است.
وی هدف از این کار را آشکار ساختن سوءمدیریت مدیران و عدم رعایت استانداردهای بانکی و امنیتی عنوان کرده است.

براساس این گزارش، اطلاعات کارت‌های مذکور که مربوط به سال‌های ۸۷ تا ۸۹ می‌باشد، تقریبا تمامی بانک‌های تجاری و معتبر کشور را دربرمی‌گیرد، که حکایت از دسترسی آزادانه فرد مذکور به این اطلاعات محرمانه داشته است.
وی که با ایجاد یک وبلاگ، اطلاعات مذکور را منتشر نموده، مدعی است که رمزهای عبور کارت‌های فوق را طوری منتشر کرده که تنها برای دارندگان کارت‌ها قابل تشخیص است و لذا زیانی متوجه آنها نیست، ولی صاحبان کارت‌ها باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض رمز عبور خود اقدام نمایند.

این نکته نیز گفتنی است که برخی بانک‌ها از جمله سامان و اقتصاد نوین نیز دست به کار شده و مشتریان خود را ملزم به تعویض رمزهای عبور خود نموده‌اند. اگرچه برخی نیز کماکان در این مورد اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

گزارش‌های قبلی حاکی از مسدود شدن دسترسی برخی مشتریان به کارت‌های بانکی خود و اطلاعیه بانک مرکزی در مورد تایید این گزارش‌ها است.

افتانا در تلاش است خبرهای تکمیلی در این خصوص را نیز منتشر نماید.
 
کد مطلب: 21782
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام