۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۰

شماره و رمز 3 میلیون کارت بانكي هك شده است؟

ایتنا - گفته می‌شود ۳ میلیون کارت بانکی خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و اطلاعات آنها در وبلاگي منتشر شده است.


در حالی‌که گفته می‌شود رمز کارت ۳ میلیون مشترک بانکی توسط هکرها هک شده، دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها اين موضوع را تكذيب كرد.

به گزارش ایتنا از ایلنا، گفته می‌شود ۳ میلیون کارت بانکی از اكثر بانک‌های خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و رمز آنها به همراه شماره كارت در وبلاگي منتشر شده كه اين وبلاگ در دسترس قرار دارد.
هرچند كه وبلاگ مورد نظر توسط سيستم فيلترينگ كشور، فيلتر شده است.

این بانک‌ها به مشتريان خود با ارسال پیامک، توصیه کرده‌اند که هر چه زودتر رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند.

گفته می‌شود، شماره کارت بانکی این شماره کارت‌ها به اضافه رمز کارت در یک وبلاگ منتشر شده است.

این در حالی است که با وجود تایید تلویحی برخی از مسئولان بانک مرکزی مبنی بر افزایش ضریب امنیتی نظام‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و ارائه روش‌های جدید اما هکرها اقدام به این کار کرده‌اند.

در اين شرايط دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها محمدرضا غفوری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ارسال پیامک برای مشترکان از سوی برخی بانک‌ها برای تعویض رمز کارت بانکی خود تنها برای ضریب امنیت بالا و همچنین پایان گرفتن زمان کارت‌های یاد شده بوده است.

مدير روابط عمومي بانك تجارت تصریح کرد: بانک‌ها برای افزایش ضریب اطمینان نظام الکترونیکی خود هر ساله راهکارهای جدیدی ارائه می‌کنند.

در همین رابطه مقام آگاه در روابط عمومی بانک اقتصاد نوین نیز اظهارات دبیر کمیسیون هناهنگی روابط عمومی بانک‌ها را تإیید کرد و در گفت‌و گو با ایلنا بیان داشت: ارسال پیامک به مشترکان بانک اقتصاد نوین مبني بر تعويض رمز كارت بانكي به منظور افزایش ضریب امنیت بالا و کاری روتین بوده است.

خانم فروزان تصریح کرد: بعضی ازکارت‌ها مدت اعتبارشان منقضی شده بود و به همین دلیل پیامک برای مشترکانی که کارتشان منقضی شده، ارسال شده بود.
 
کد مطلب: 21779
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
حرفهای آقای دبیر کمیسیون هماهنگی ضد و نقیض هست اگر این موضوع تکذیب شده و اصلا" چنین چیزی وجود نداره پس چرا بانکها به مشترکاشون گفتن که رمزها شونو عوض کنن تازه پوزش هم خواستن بخاطر عوض کردن اجباری رمزها .یه حرفی نمیزنن که با عقل جور در بیاد تازه اگر هم موضوع رو تکذیب نمیکردن و میگفتن اصلا" چنین چیزی درسته رمزهاتونو عوض کنین اینکه مشکل بزرگی ایجاد نمیکرد و مشترکا بیشتر اعتماد میکردند به مسئولین بانکها نه اینکه اینطور اون یک ذزه اعتماد هم از بین بره .دیگه به بانکها هم نمیشه اعتماد کرد برای سپرده گذاری فکر میکنم آدم یه گاو صندوق بخره و پولشو اول تبدیل به یه عرض خارجی بکنه و بعد داخل خونه بزاره جاش امنتره .الان دیگه بانکها به حدی هم مشکل پیدا کردن که از یک شعبه دیگه یک بانک هم نام پول برداشت میشه یه مبلغی رو کم میکنن معلوم نیست اسم اینکارو میشه چی گذاشت 500 تومن(یا 5000 ریال) هم درسته بی ارزشه ولی برای بعضیها پول کمی نیست.