۴
۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۶

افزايش سرعت سايت‌هاي داخلي با ملي شدن اينترنت کشور!

ایتنا- بعد از ملي شدن اينترنت، کاربران براي دريافت اينترنت بايد دو نوع تعرفه براي اينترنت و اينترانت پرداخت كنند.


يك كارشناس درباره تأثيرات مثبت طرح شبكه ملي اينترنت عنوان کرد: اين طرح باعث ايجاد انگيزه در سايت‌هايي مي‌شود که از خارج ايران سرويس ميزباني گرفته‌اند تا از سرويس‌هاي داخلي استفاده کنند.

به گزارش ایتنا مهدي محمدي - مدير عامل يك شرکت طراحي وب - در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: ملي شدن اينترنت، بخشي از جامعه را بر اين باور داشته است که با محقق شدن آن، ارتباط با اينترنت جهاني قطع مي‌شود و يک اينترنت داخلي خواهيم داشت که فقط سايت‌هاي داخل کشور قابل دستيابي مي‌باشند. اگر اين موضوع درست باشد که بعيد به‌نظر مي‌رسد، مسلماً ضرر‌هاي زيادي را هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ اقتصادي خواهيم داشت و نبايد چنين برنامه‌اي داشته باشد.

او ادامه داد: اما طرحي که در پيش‌رو داريم بر اين اساس است که يک شبکه داخلي کشوري داشته باشيم و سايت‌هايي که داخل ايران مي‌باشند قابل دسترس بوده و بتوان از امکانات آن نظير اينترنت بانك بهتر بهره برد.
محمدي گفت: با اين اتفاق، صنعت خدمات ميزباني در ايران توسعه پيدا مي‌کند و مانع خارج شدن ارزي از کشور مي‌شود که براي گرفتن خدمات ميزباني براي کشور‌هاي خارجي هزينه مي‌شود.

مديرعامل اين شرکت طراحي وب، در ادامه يادآور شد: از طرف ديگر اين طرح مي‌تواند فضاي مناسبي را براي اشتغال‌زايي جوانان ايجاد و باعث توسعه ديتاسنترها در کشور و کار‌آفريني در حوزه فناوري اطلاعات شود.
وي تصريح کرد: در حال حاضر مخابرات براي افزايش سرعت اينترنت يا همان پهناي باند، هزينه‌هاي بالايي متحمل مي‌شود اما با ملي شدن اينترنت سرعت سايت‌هاي داخلي کشور افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: يک اصل مهم ديگر در ملي شدن اينترنت بعد از فراهم کردن زيرساخت‌ها، ارزان بودن آن است که اصل بسيار مهمي است و به‌طور قطع بعد از ملي شدن اينترنت، کاربران براي دريافت اينترنت بايد دو نوع تعرفه براي اينترنت و اينترانت پرداخت كنند.

او با اشاره به اينكه تعرفه‌اي که براي اينترانت پرداخت مي‌شود، بسيار ارزان‌تر از تعرفه‌اي است که براي اينترنت مي‌دهند، ادامه داد: اين موضوع باعث مي‌شود فرهنگ IT در جامعه رايج شود که خود باعث رونق کارآفريني ديجيتال خواهد شد، همان چيزي که در کشور‌هاي ديگر اتفاق افتاده است.

وي از مسئولان ذيربط خواست تا نگراني‌هاي مطرح ‌شده را در بحث ملي شدن اينترنت جدي بگيرند و خاطرنشان كرد: در حال حاضر خدمات ديتاسنتري که در خارج از کشور ارائه مي‌شود، ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از خدماتي است که در داخل كشور ارائه مي‌شود.
کد مطلب: 21528
نام شما
آدرس ايميل شما


gig
feedback
Europe
انوقت من از كجا بفهمم ميزان ترافيكي كه ميخوام براي يك ماه براي ترافيك داخل يا خارج باشه چقدره كه بابتش ترافيك بخرم.خدايا خودت كمك كن.عامين
feedback
تأثیر این طرح بر کاهش ترافیک اینترنت ناچیز است زیرا بیشتر از 95% ترافیک اینترنت ایران مربوط به سایتهای خارجی است و ما به جز خدمات دولتی تقریباً هیچ خدمات مهمی را از سایتهای داخلی دریافت نمیکنیم پس این شبکه داخلی حداکثر همین حدود 5% از ترافیک را میتواند از خارج به داخل منتقل کند که در برابر چندین میلیارد دلاری که باید صرف ایجاد آن شود فاقد توجیه اقتصادی است.
پس بهتره دلیل واقعیه چنین تصمیمی را جای دیگری جستجوی کنیم :).
من
feedback
Iran, Islamic Republic of
لابد در اون صورت سرویس های ارائه دهنده دو نوع ترافیک می فروشند و شما از هر دو نوع مقداری می خری و هر کدام هم که تمام شد دوباره از همون نوع می خری. به نظر من که اینترنت ملی (یا اینترانت ملی)اگه یه خدمت اضافه شده به اینترنت جهانی باشه باعث پویایی اقتصاد داخلی و افزایش تولید ناخالص ملی می شه. اما اگه قرار باشه دسترسی به اینترنت جهانی رو کاهش بده فاجعه است. فکر هم نمی کنم منظور دومی باشه. مثل الان که شرکت ها و دانشگاه ها میل مخصوص به خود دارند ولی جیمیل و یاهو هم هست و هر کس بنا به نیازش از این میل ها استفاده می کنه. من که خوشبینم. منطق می گه منظور اولیه.
حسن نوری از یزد
feedback
سرویس دهی بهتر به متقاضیان اینترنت در سراسر استان

برای مثال. شرکت مخابرات می تواند سرورها داخل استانی راندازی کند

این کار نه تنها برای شرکت مخابرات سودمند است بلکه می تواند برای عده زیادی از جوانان استان زمینه شغلی فراهم کند

این پیش نهاد به این معناست که مردم یزد بیش از اینکه به شبکه بین المللی اینترنت احتیاج داشته باشند

بیشتر در پی شبکه محلی و ارتباطی داخل استانی هستند که میتوان از سرورهای داخل استان به این هدف رسید

و با دادن یک یوزر و پسورد دوم برای کانکت شدن استفاده کرد

دراین صورت مشترکان مخابراتی باسرعت بالاتر و قیمت پایین تر از کانکشن اول میتواند از اینترنت داخل استان استفاده کنند

مردم نیز با امکان به وجود امده کمال استفاده را خواهند برد

امكان درج مشخصات كامل كالا از جمله تعداد تصاوير زياد، اطلاعات كامل خدمات، نحوه خرید و امکان فرستادن کالاو خدمات با پیک موتوری در منزل مشتری، و هزاران را کارت دیگر در منطقه جغرافیای کم قادر به انجام می باشد.
و به معرفی کار و کسب ، بخشهای اطلاعات اداری و درمانی ، ،معرفی کالا تولیدی در منزل، کاریابی،دانلود و آپلود ، اموزش از راه دور،
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام