۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۲

افتتاح فاز نخست شبکه علمی کشور

ایتنا- فاز نخست شبکه علمی کشور-فاز تهران- به عنوان بخشی از دستاورد شبکه ملی اطلاعات افتتاح گردید.


فاز نخست شبكه علمي كشور (فاز تهران) به‌عنوان بخشي از دستاورد شبکه ملي اطلاعات، با حضور رئيس‌ جمهوري، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي امروز در سالن «شهيد قندي» وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در مراسم افتتاح فاز نخست شبكه علمي كشور اظهار كرد: از كساني كه در انجام اين دستاورد‌ها همكاري كرده‌اند، همكاران ما در شركت مخابرات ايران، سازمان فناوري اطلاعات‌ و شركت ارتباطات زيرساخت بسيار تشكر مي‌كنم.

وي گفت: امروز ضريب نفوذ ۳۵.۴ درصد براي تلفن ثابت و ضريب نفوذ بيش از ۷۳ درصد براي سيم‌كارت‌هاي فعال و ضريب نفوذ بيش از ۱۳۰ درصد براي تعداد سيم‌كارت‌هايي كه به ازاي هر ايراني در كشور فروخته شده است را داريم و ضريب نفوذ تلفن همراه را هم مي‌توان گفت كه به تعبيري ۱۳۰ درصد است و ۸۹ ميليون سيم‌كارت هم در كشور وجود دارد.

وزير ارتباطات گفت: ما امروز در عصر انفجار اطلاعات با شبكه‌هاي پرظرفيت مواجهيم و به شبكه‌هايي براي رسيدن به جامعه‌ دانش‌بنيان نياز داريم و ايجاد شبكه‌ ملي اطلاعات در اين راستا تصويب شده است.

او تاكيد كرد: اميدواريم با بهره‌برداري از شبكه‌ي علمي كشور و شبكه‌ي ملي مدارس و بهره‌گيري دانشگاه‌ها، مراكز علمي و تحقيقاتي از آنها ضمن فراهم شدن سرعت و سهولت گردش علمي در كشور، بتوان به تمام اهداف مورد نظر دست يافت و با توجه به اين‌كه براي رسيدن به همه اهداف مورد نظر به ارتباطات با كيفيت نياز وجود دارد، اين شبكه‌ها بسياري از نياز‌ها را برآورده مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: در برنامه‌ پنجم توسعه يكي از اهداف كمي اين است كه ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت مجازي صورت بگيرند و در اين راستا كارهاي مورد نظر در دست انجام است.

وزير ارتباطات گفت: بعد از خصوصي‌سازي يكي از كارهايي كه صورت گرفت، ارتباط رساني به مناطق دور افتاده به خصوص روستاها و مراكزي بود كه در آنجا صرفه اقتصادي وجود نداشت.

تقي‌پور ادامه داد: امروز با توجه به آخرين آماري كه از ۳۶ هزار روستا داريم كه در آنجا تلفن همراه وجود دارد و در اين پروژه‌اي كه با استفاده از تكنولوژي‌هاي نو انجام شده و با استفاده از اين فناوري‌ها، امكان بهره‌برداري از خدمات دولت الكترونيكي و ارائه خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات براي توسعه‌ بسياري از فعاليت‌ها در برخي روستاها ايجاد شده است.

وي خبر داد: امروز ما جشن پايان ارتباط رساني را در ۱۰ استان داريم كه علاوه بر چهار استاني كه پيش از اين از تلفن خانگي بهره‌مند شدند، امروز در ۱۰ استان ديگر اين اتفاق صورت گرفته و در واقع طرح تامين تلفن خانگي روستاهاي محروم كشور (USO) اجرايي شد.

وزير ارتباطات در پايان اظهار كرد: امروز از بحث پهناي باند و ارتباطات به عنوان زيرساخت‌ها نام برده مي‌شود؛ مديريت منابع آبي و نيروگاه‌ها همه از ارتباطات و فناوري اطلاعات به‌عنوان زيرساخت زيرساخت‌ها نام مي‌برند و اميدواريم كشور بتواند از اين نعمات بهره‌مند شوند.
 
کد مطلب: 21219
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام