۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:

ارسال پيامک‌هاي انبوه تنها با اجازه قبلي از مشترک

ایتنا- سبوحی:"بايد مکانيزم‌هاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامک‌هاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود."


بر اساس ابلاغ صورت گرفته از سوي رگولاتوري به اپراتورها ارسال پيامک‌هاي انبوه تبليغاتي، خبري و اطلاع‌رساني مستلزم کسب اجازه قبلي از مشترک خواهد بود.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، سبوحي ـ معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمت‌هاي ناشي از ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاع‌رساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دريافت کرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تأييديه مجدد نيز دريافت کنند.

وي افزود: بايد مکانيزم‌هاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامک‌هاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود.

وي با بيان اين مطلب که اين اقدام در راستاي حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذيرفته، تصريح کرد: ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي با مضامين متفاوت براي اقشار مختلف جامعه نارضايتي‌هاي زيادي را ايجاد کرده است که سامان‌دهي اين موضوع و رعايت حقوق مشترکين در اين خصوص بايد توسط اپراتورهاي تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد.

سبوحي ادامه داد: کليه اپراتورهاي تلفن همراه مکلفند فرآيندهاي اجرايي خود را در رابطه با اين اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز نظارت مضاعفي را در اين رابطه اعمال خواهد کرد.

وي خاطرنشان کرد: امکان دسته‌بندي پيامک‌هاي تبليغاتي و همچنين اطلاع‌رساني در خصوص پيامک‌هايي که براي مشترکان هزينه‌بر مي‌باشد نظير مسابقه‌هاي پيامکي از جمله مواردي است که مي‌بايست از سوي اپراتورها مورد توجه قرار گيرد.

معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که اپراتورها آمادگي خود را براي اجراي اين ابلاغيه اعلام کرده‌اند گفت: مي‌بايست از يک‌سو فضاي مناسب کسب‌وکار و اطلاع‌رساني براي مشاغل فراهم شود و از سوي ديگر رضايت مشترکان در اين زمينه نيز جلب شود.
 
کد مطلب: 21098
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
آقای سبوحی این حقوق مشتری رو که می فرمایید باید رعایت بشه از سوی اپراتورها با اونکه گفته شد 20 بهمن ماه باز هم رعایت نمیشه و اپراتورها زمانی میتونن اعلام آمادگی کنند که این امر رو رعایت کنند ولی تا وقتی که نظارت بر روی اونها اعمال نشه باز این حق مشتریه که ایه میشه و عملا" هم این کار از سوی اپراتورها داره انجام میگیره.
Mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای صبوحی اشتباه کردیم قربان معلوم نیست چی شده از زمانیکه قراره این مسیجهای انبوه مزاحم قطع بشه نه تنها کم نشه بلکه چند برابر شده. چه گرفتاری شدیم از دست اینها
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام