۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۶

ارتش سايبري ايران چه در سر دارد؟

ايتنا - مقامات ایران به منظور «حفاظت» بهتر از شهروندانشان، در تلاش برای قطع ارتباط ناسالم از طریق شبکه جهانی، با ایجاد یک خط ماژینوی مجازی هستند تا ارزش‌ها و عقاید خود را بهتر حفظ کنند.


ایران، به عنوان طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه، برای مقابله با تهدیدات و نفوذ فرهنگی غرب، با راه‌اندازی ارتش سایبری ۲۵۰ هزار نفره، به مبارزه با فساد در اینترنت پرداخته و قصد دارد با دستیابی به «اینترنت ملی»، از عقاید و ارزش‌های شهروندان خود بهتر محفاظت کند.

به گزارش ایتنا از مشرق، روزنامه فرانسوی تریبون، با بررسی شرایط اینترنت در ایران نوشت: دولت ایران در صدد است برای مقابله با تهدیدات و نفوذ غرب، که آن را مضر می‌داند، با استفاده از پلیس سایبری، کنترل فضای اینترنت را به دست آورد و هدف نهایی آن، ایجاد یک شبکه «اینترنت ملی» است.
مقامات ایران آن را «جنگ نرم» می‌نامند. یعنی توانایی دشمن در تبلیغ افکاری که می‌تواند کشور را بی‌ثبات کند.

ایران، طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه

این روزنامه معتبر فرانسوی نوشت: بدیهی است که نفوذ از خارج خطرناک است؛ اما کشوری که در زمان خود در خط مقدم اینترنت بود، چه باید انجام دهد؟
ایران، "طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه" است. یکی از کشورهایی که در آن اینترنت بیشترین پیشرفت را از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون داشته است. در نخستین سال‌ها مقامات ایران نظر بسیار خوبی را در مورد گسترش استفاده از اینترنت داشتند و بهترین ابزار برای انتشار افکار اسلامی می‌دانستند.

کاربران اینترنت از ۱ میلیون نفر در اوایل قرن به ۲۳ میلیون نفر در هشت سال بعد رسید.
امروز کاربران اینترنت در ایران، کمی بیشتر از ۲۸ میلیون نفر هستند.

گسترش اینترنت بدون کنترل انجام نشد و دولت نظارت بسیار دقیقی بر شبکه اینترنت دارد. سیستم‌های فیلترینگ و نظارت در این کشور بر وب‌سایت‌های پورن و غیراخلاقی و وب‌سایت‌های مشهوری که به انتشار عقاید خاصی می‌پردازند رایج است و دولت قصد ندارد در این حد متوقف شود. اکنون روی «اینترنت ملی» کار می‌کند، ضمن این‌که برای خطرات چندوجهی مشاهده شده در اینترنت جهانی پاسخی تنظیم نموده است.

ارتش سایبری ۲۵۰ هزار نفری در ایران
روزنامه تریبون در ادامه در خصوص توانمندی‌های ارتش سایبری ایران افزود: پاسداران انقلاب، بازوی نظارت بر فضای اینترنت هستند. این بخش به ویژه قدرتمند نیروهای مسلح ایران در سال ۲۰۰۹ میلادی کنترل مؤسسه ملی مسئول شبکه‌ها را به دست آورد و از آن زمان تاکنون، این حرکت ادامه دارد. سپاه پاسداران یک پلیس سایبری ایجاد کرد که به‌طور خاص مسئول نظارت بر اینترنت و کاربرانش است.
مبارزه با فساد‌های اینترنت به این‌جا متوقف نمی‌شود. پلیس سایبری خود را تبدیل به ارتش سایبری می‌کند که سربازانش در پشت صفحه نمایش آموزش می‌بینند تا در گل‌ولای زمین نظامی!
آنها آخرین شیوه‌های هکرهای رایانه‌ای را آموزش می‌بینند، ازجمله، عبور از موانع برای دسترسی به داده‌های محافظت شده، جابه‌جایی ضمن محو نمودن رد خود، راه‌اندازی حملات علیه سرورها و ...
این ارتش بزرگ بیشتر از 000/250 سرباز دارد و تاکنون در حملاتی علیه چندین سایت اینترنتی غربی فعال بوده است. اینترنت ملی آخرین گام در این جنگ سایبری است: ایران شبکه خود را می‌خواهد. 
 
در سال ۲۰۰۸ میلادی حدود ۷۵۰ میلیون یورو برای تقویت زیرساخت‌های فنی که امکان ساخت یک شبکه داخلی را فراهم کند، هزینه شد. گفتمان رسمی وزارت اطلاعات: اینترنت ملی امکان حفاظت جامعه ایران را از تأثیرات مضر فرهنگی فراهم می‌کند. البته تأثیرات ناشی از جهان خارج به ویژه غرب که از نظر افراد مذهبی این کشور، بسیار منحط است.

تریبون در پایان افزود: بدین‌ترتیب، مقامات ایران به منظور «حفاظت» بهتر از شهروندانشان، در تلاش برای قطع ارتباط ناسالم از طریق شبکه جهانی، با ایجاد یک خط ماژینوی مجازی هستند تا ارزش‌ها و عقاید خود را بهتر حفظ کنند و شهروندان خود را از تهدیدات اخلاقی جهان پناه دهند. این به مفهوم دفاع از میراث فرهنگی است.
کد مطلب: 19467
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
"ایران، طلایه‌دار اینترنت در خاورمیانه"!
خودتون رو مسخره کردید؟!!!!
feedback
هااااااااااااااا
طلایه دار اینترنت در ایران
90 درصد سایتا فیلتر سرعت کم قیمت گرون
قطع و وصلی پایین بالا
طبق یه خبری که من چند وقت پیش از اینترنت گرفتم ایران یکی مونده به آخرین کشوری از نظر سرعت اینترنته اون کشور آخری هم حتما بورکینا فاسو جزایر سلیمان اریتره و کشورایی که کمتر کسی تا حالا اسمشو شنیده لطفا به عقل و شعور مردم توهین نکنید.
found it
feedback
United States
جای تعجب داره که روزنامه تریبون این حرف ها رو زده من که فکر کنم از تریبون جای دیگه باشه نه روزنامه تریبون.
ارتبش سایبری که سربازانش چینی هستند به درد چینی ها می خوره ،ابزارهای به درد نخوری که به ماها می فروشند و ما هم کلی کیف می کنیم که داریم یه کارایی می کنیم.
قرار نیست کسی چیزی بدونه این سیاست اونهایی است که می خواند به قول خودشون ارتش سایبری بزنند وقتی ما از لحاظ علمی تحریم هستیم و دانش دست اول در اختیارمون نیست حتما این ارتش سایبری است که با یک جنگ چریکی می خواد اطلاعاتو بدست بیاره و بده دست مردم
برید خودتونو مسخره کنید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام