۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

چین و یک خیز بزرگ به سوی عصر پسا موبایل

ایتنا- رقابت با غول‌های عظیم موبایل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنیا،‌دیگر کمپانی‌های چینی را راضی نمی‌کند!
چین و یک خیز بزرگ به سوی عصر پسا موبایل


اقتصاددانان هنوز هم چین را یک کشور در حال توسعه طبقه بندی می‌کنند، ولی برای هر علاقه‌مندی به دنیای فناوری و تکنولوژی این کشور بزرگ‌ترین گنجینه از محصولات و ایده‌های جدید است؛ تا به آن حد که برای بسیاری از بزرگان تکنولوژی اکنون چین دروازه‌ای برای ورود به دنیای پسا موبایل تلقی می‌شود.


به گزارش ایتنا از تابناک، به تازگی و در جریان کنفرانس جهانی اینترنت موبایل در پکن، مدیر اجرایی شرکت تسلا چین را برای همه خودروسازانی که در سر سودای گسترش استفاده از خودروهای برقی دارند، یک بازار و کشور حیاتی و اساسی خطاب کرد؛ اما قدرت چین تنها مربوط به وسعت بازار و گستردگی نیروهای کار آن نیست. چین موتور محرکی است که نسل بعدی اختراعات و ابتکارات را به حرکت درمی‌آورد.

بنا بر آخرین آمار ۵۸ درصد از جمعیت بزرگ چین صاحب گوشی‌های هوشمند هستند. طبعا جمعیت جوان چین، بخش مهمی از این آمار را شامل می‌شوند، ولی بنا بر همین آمار نرخ نفوذ گوشی‌های هوشمند در این کشور به شکلی سرسام‌آور بالاست.
تا به آن حد که تجارت موبایلی و پرداخت‌های با موبایل در چین در حال تغییر اساسی سبک زندگی چینی است. این موضوع به حدی تأثیرگذار است که منجر به یک رقابت وحشتناک در بازار موبایل این کشور شده و نتیجه آن گذر از دوره کپی‌سازی محصولات آمریکایی و ابتکار و اختراع محصولات جدید و صادرات آن به سایر نقاط دنیا بوده است.


با این همه، جالب است که در کنفرانس جهانی اینترنت موبایل سخن از این بوده که به زودی موبایل یک پدید منسوخ خواهد بود. در این کنفرانس «آلوین ونگ» مدیر ارشد منطقه چین واقعیت مجازی HTC ورود به عصر پساموبایل را به همه حضار خوشامد گفت؛ اما چطور؟

وی بیان کرد: سال ۲۰۱۶ اولین سال واقعیت‌های مجازی است و انقلاب در حال رخ دادن است. برخی از مردم تصور می‌کنند که دستگاه‌های واقعیت مجازی تنها کنسول‌های پیشرفته بازی هستند؛ اما واقعیت این است که این تکنولوژی، آینده بشریت است. وی به سادگی تشریح کرد که چگونه این تکنولوژی حوزه‌های وسیعی از آموزش تا بازی را در بر خواهد گرفت.

در همین حال، نماینده شرکت شیائومی در این کنفرانس از تولید اولین پهپاد و ساعت هوشمند این شرکت خبر داد و این همه در حالی بود که در حاشیه این مراسم، نمایشگاه لوازم خانگی هوشمند برگزار شده بود.

هوش مصنوعی، دستگاه‌های هوشمند متصل به WiFi، واقعیت مجازی و ربات‌های هوشمند همه حاکی از آن است که چین در حال بازی نقش مهمی در توسعه و ترقی تکنولوژی‌های دنیای امروز است. نقشی که به واسطه رقابت‌های شدید داخلی و شراکت‌ها و خریدهای بزرگ خارجی ـ مانند خرید موتورولا از سوی لنوو ـ به شکلی فزاینده درک می‌شود.

چین چند سالی را وقف توسعه و ترقی بازار گوشی‌های هوشمند کرد و اکنون گویا حتی بلند شدن روی دست شرکت‌هایی بزرگ نظیر سامسونگ و اپل، شرکت‌های چینی را اقناع نمی‌کند.

چین به دنبال گذر از عصر موبایل و تبدیل شدن به پیشوای فناوری و رهبری تکنولوژی دنیای مدرن است. این مسئله در حد شعار و آمال هم نیست و برنامه بزرگ این کشور که چندی پیش از آن رونمایی شده بوده نیز بیانگر همین هدف است.

منبع: تابناک
کد مطلب: 42781
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام