کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمار الکسا، اعداد شوم

سايت خبری ايتنا , 9 شهريور 1393 ساعت 1:16

ایتنا - شبکه‌های توزیع آگهی هم آتش‌بیار معرکه شده‌اند و همگی الکسارنک را مبنا قرارداده‌اند و هیچ آماری از ترافیک واقعی سایت‌های خود ارائه نمی‌دهند.




مهدی رودکی*
اگر بخواهم به کسی توصیه کنم که چگونه بهترین درآمد/فروش را در اینترنت داشته باشد، خلاصه‌اش این می‌شود: یا رتبه یک در گوگل داشته باش یا الکسارنک زیر ۱۰۰۰.
اما این را هم بلافاصله اضافه می‌کنم که: «لطفا به روش‌های قانونی و اخلاقی فکر کن.»
اما چرا این نکته آخر؟

با کسب رتبه بالا در گوگل می‌توان کالا و خدمات خود را فروخت و مخاطب بیشتر جذب کرد و با الکسارنک بالا، شانس فروش فضای تبلیغاتی در سایت افزایش می‌باید.
بنابراین کسب رتبه بالا در گوگل و الکسا هر چه نزدیک‌تر به یک، نه تنها نکوهیده که پسندیده است اما متاسفانه برای رسیدن به هر دوی آنها ده‌ها راه غیرقانونی و غیراخلاقی وجود دارد که از قضا همین راه‌ها و روش‌ها در داخل کشور رواج دارد.

داستان پاپ‌آپ‌ها را به یک عنوان یک راه غیراخلاقی اگر مروری سرانگشتی بکنیم، خیلی ساده می‌توان پی برد که کاربران وب خصوصا مبتدی‌ها، زمان زیادی را صرف بستن پاپ‌های ناخواسته که به شکل تهوع‌آوری به مانیتور کاربران حمله‌ور شده‌اند، می‌کنند.
پاپ آپ اگر درست استفاده می‌شد، خالقش را مجبور به عذرخواهی نمی‌کرد(عذرخواهی رسمی سازنده صفحات پاپ‌آپ)

آنچه در عمل می بینیم، توافقی شوم علیه کاربران است.
هدف اگر قبلا تبلیغ بود، اینک کسب الکسارنک بهتر است؛ و جالب است بدانید که سردسته این جریان شوم در حال حاضر الکسارنکی زیر ده در ایران دارد.

کسب و کار ما و بسیاری از شرکت‌های دیگر بر مبنای رتبه بهتر در گوگل و افزایش ترافیک سایت‌ها، شکل گرفته است و طبیعتا از اینکه تعداد درخواست و مشتری‌هایمان افزایش یابد، خوشحال می‌شویم اما نکته نگران کننده این شده است که مشتریان دیگر از ما سرویس نمی‌خواهند، فقط عدد می‌خواهند.
آنها خیلی رک و راست می‌پرسند آیا می‌توانید الکسارنک ما را به زیر ۱۰۰۰ ایران بیاورید؟ پاسخ ما هم البته ساده شده است: بله با... میلیون تومان.

اما این نوع از مذاکرات خلاصه شده و رک، چه ایرادی دارد؟
از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان ماه پنجم آن حداقل در جریان ده مذاکره جدی از این نوع بوده‌ام که مجموع ارزش قراردادی آنها، نزدیک به یک میلیارد بوده است. در همه این مذاکرات، کارفرمایان اصولا ایده و تخمینی از میزان ترافیکی که ایجاد خواهد شد نداشتند و اصولا نیازی هم به دانستن آن نداشته‌اند. آنها الکسارنک بهتر را برای فروش آگهی‌های گران‌تر می‌خواهند و اصلا نگران این موضوع نیستند که آیا آگهی دهنده، بازخوردی خواهد داشت یا نه: همیشه آگهی دهنده جدیدی وجود دارد که جای ناراضی قبلی بنشید. آگهی دهندگان این روزها به ارزش کلیک و ترافیک واقعی سایت‌ها کاری ندارند و فقط الکسارنک را می‌بینند: هرچه الکسارنک بهتر باشد، پول بیشتری می‌پردازند.

شبکه‌های توزیع آگهی هم آتش‌بیار معرکه شده‌اند و همگی الکسارنک را مبنا قرارداده‌اند و هیچ آماری از ترافیک واقعی سایت‌های خود ارائه نمی‌دهند. آماری که حرف و اطلاعات بهتری ارائه دهد مثلا از تعداد کاربران روزانه و ماهانه بگوید، از زمان حضور آنها در سایت و تعداد صفحاتی که می‌بینند و...

قربانی شماره یک این رویه، کاربرانند که وقت و انرژی‌شان برای بالابردن الکسارنک سایت‌ها، به کار گرفته می‌شود.

به عنوان اولین قدم در جهت شفاف سازی فضای مبهم پیش رو، آمار ترافیک چند سایت و الکسارنک آنها را در ایران و جهان ذکر می‌کنم تا آگهی دهندگان، حداقل تخمینی از حجم مخاطب پیش رو داشته باشند و از توزیع کننده آگهی‌ها بخواهند با آمارهای گوگل آنالیتیکس یا هر ابزار موجه دیگر، وجود حجم مخاطبی در حدود آمار ارائه شده در جدول زیر را ثابت کنند. وقتی آمار واقعی دید و بازدیدهای یک سایت مشخص شود، ارزش واقعی بنرهای آنها نیز روشن می‌شود و این موضوعی است که همه ما باید از آن استقبال کنیم.

سایتالکسارنک در ایرانالکسارنک در جهانحداقل بیینده روزانه
A10100300000
B95380080000
C200830054000
D3992220023000
E4002025021500
F5652700016000
G5701980020000
H9005270012000
I1440662005000

(برای دیدن تصاویر بزرگ،‌روی عکس‌ها کلیک کنید)












پ.ن: آمار همه سایت‌ها در ۲۸ آگوست تهیه شده است.
-----------------------------------------------------
* کارشناس وب و مدیر عامل شرکت رهنمون


**توضیح ایتنا: مسئولیت اعتبار آمار ارائه شده در اینجا با نویسنده محترم است،‌بنابراین از سایت‌هایی که به کپی و بازنشر این نوشته می‌پردازند درخواست می‌شود به این نکته توجه نمایند و از حذف نام نویسنده خودداری کنند.
 


کد مطلب: 32091

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/32091/آمار-الکسا-اعداد-شوم

ايتنا
  https://www.itna.ir