کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افت رتبه در گوگل، چه معنایی دارد؟

سايت خبری ايتنا , 3 شهريور 1393 ساعت 11:44

ایتنا - تغییر جدید گوگل، چون تغییرات گذشته، سایت‌ها را جریمه نمی‌کند و تنها نوع رفتار گوگل با سایت‌های محلی را آپدیت کرده است.





مهدی رودکی*
در کمتر از یک ماه اخیر، رتبه سایت‌های بسیاری به دلیل تغییرات در الگوریتم گوگل به یکباره افت کرد.
نتیجه افت شدید رتبه‌ها، همان چیزی است که در دو تصویر زیر می‌بینید(برای مشاهده تصویر بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید):




اما ماجرا چیست؟
تغییر در الگوریتم جدید گوگل که "کبوتر" نام داده شد با تمرکز بر ارائه نتایج محلی دقیق و مرتبط روی داده است.

اگر این افت رتبه شامل سایت شما نیز شده است، حضور در سایت‌های فارسی که حوزه فعالیت آنها داخل کشور است را بررسی کنید، آیا لینک‌ها از این سایت‌ها کم یا حذف شده است؟

سایت‌هایی بیشتر متضرر شده‌اند که به چند سایت مشخص دیگر در لینک‌ها وابسته بوده‌اند
پارامترهای قدیمی کسب رتبه چون عنوان صفحات، کلمات مترادف، اعتبار سایت و... را بررسی کنید، وضعیت رقبا نسبت به شما چگونه شده است؟

در گوگل پلاس حضور داشته باشید و مخاطب ایرانی جذب کنید.
همچنین آدرس و شماره شرکت/سایت را در آن قرار دهید و از دیگران بخواهید سایت شما را ارزیابی کنند.

تغییر جدید گوگل، چون تغییرات گذشته، سایت‌ها را جریمه نمی‌کند و تنها نوع رفتار گوگل با سایت‌های محلی را آپدیت کرده است.

سایتی که آمار آن ارائه شده است، یک کلینیک گفتار درمانی در تهران است و رتبه‌های عالی‌اش با رتبه‌هایی در صفحات پنج به بعد، جابجا شده است.

با تشکر از کلینیک فرهمندپور که نمودارهای فوق را در اختیارم قرار داد.


-----------------------------------------------------
* متخصص سئو و مدیر عامل شرکت رهنمون
 


کد مطلب: 32023

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/32023/افت-رتبه-گوگل-معنایی

ايتنا
  https://www.itna.ir