۰
plusresetminus
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹

گزارش کار وزارت ICT از بیرون

ایتنا - فی‌الحال و نقداً آنچه از عملکرد این وزارتخانه از حیث "ارتباط با رسانه‌ها" می‌توان گفت،‌ این بخش نمره قابل قبولی ندارد.


علی شمیرانی – عبارت گزارش کار ۱۰۰ روزه را نخستین بار رییس جمهور یازدهم باب کرد و در ارائه اولین گزارش نیز بر تکرار این مدل از گزارش‌دهی به مردم از سوی خود و سایر اعضای کابینه‌اش تاکید کرد.
به این ترتیب موج گزارش‌دهی از شخص اول اجرایی کشور تا برخی از دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه دولت در رسانه‌ها آغاز شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از این سو و آن سو شنیده می‌شد که گزارشی در همین راستا آماده است.
اما تا امروز گزارش مکتوب و با چارچوب مشخصی تحت عنوان گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر نشده است. این در حالیست که وزیر ارتباطات در حاشیه یکی از دیدارهای خود با دعوت گزینشی روابط عمومی این وزارتخانه، اطلاعاتی را در اختیار چند خبرگزاری گذاشت که در نهایت خبرگزاری دولت آن را گزارش صد روزه وزارت ارتباطات تلقی کرد و حرف‌های وزیر ارتباطات در مراسم مذکور را به شکل یک گزارش گردآوری کرد.

لیکن در مراجعه به سایت رسمی این وزارتخانه نیز چیزی با عنوان گزارش مذکور یافت نمی‌شود. اما ارائه گزارش عملکرد از داخل وزارت ارتباطات یک مساله است و گزارش عملکرد صد روزه این وزارتخانه از بیرون یک مسئله دیگر.

شاید بد نباشد که نهادهای خصوصی و فعال در بخش ICT کشور نیز به شکلی مستقل بازخورد عملکرد دوره‌های صد روزه این وزارتخانه را نیز ارایه دهند تا هم گزارش‌ها یکسویه نشود و هم مسئولان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در کنار افکار عمومی و رسانه‌ها در جریان میزان رضایت از طرح‌ها و برنامه‌های خود قرار گیرند.

فی‌الحال و نقداً آنچه از عملکرد این وزارتخانه از حیث "ارتباط با رسانه‌ها" می‌توان گفت،‌ این بخش نمره قابل قبولی ندارد. اگرچه قصد قیاس وضعیت اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با دوره قبل نیست، اما باید گفت با وجود گذشت زمان مذکور، تغییر محسوسی در روال کار این بخش از وزارتخانه مشاهده نمی‌شود.
اگرچه مشخص نیست چنین رویکردی به شخص وزیر یا زیرمجموعه ایشان در خصوص اطلاع‌رسانی محدود و هماهنگ مربوط است، اما نتیجه عملی آن روشن است و تغییری در این حوزه مشاهده نمی‌شود.

از این رو بدیهیست در صورت تداوم چنین رویکردی، رسانه‌ها نیز باید به مسیرهای غیرمعمول کسب اخبار و اطلاعات باشند که این مهم نیز نیرو و هزینه غیرمعمول به این وزارتخانه وارد می‌آورد.
 
کد مطلب: 28568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام