۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۳

واعظی واعظان را موعظه کند

ایتنا - از اهم کارهای واعظی موعظه آن دیگر واعظان است تا درک و برداشتی درست از منافع و مضار توسعه فاوا و به خصوص به کارگیری پهنای باندی به وسعت نیاز ملت عظیم‌الشان مسلمان ایران است.


امیرحسین سعیدی نائینی
انتظار‌ها به سر آمد و پس از فراز و نشیب‌های معمول در انتخاب وزرا سرانجام واعظی مرد سیاست و فناوری را بر منبر وزارت فاوا نشاندند. منبری که زوارش در رفته و موریانه‌ها در سراسر وجودش رخنه کرده‌اند. و او کاری سخت در پیش رو دارد تا در اولین گام آبرو و استحکام را به این وزارتخانه بازگرداند.

او قبل از نشستن بر این جایگاه در اقدامی هوشمندانه نصرالله جهانگرد مرد بنام این کارزار را که از نامی و نشانی نیکو و حمایت بالای صنف برخوردار است را در کنار خود قرار داد و با یک تیر چند نشان زد و نشان داد که اهل سیاست و کیاست است.

واعظی بر بالای منبری رفته است که واعظان قبلی‌اش در ابتدا چون برق درخشیده‌اند و چون رعد خروشیده‌اند ولی کاری نکرده‌اند و واپس خزیده‌اند.
دیگر کسی از اهل فن را گوش شنیدن وعظ و ارشاد او نیست.
و شاید با زبان بی‌زبانی به او می‌گویند
واعظی، خود کن آنچه می‌گویی.
نکنی، دردسر چه می‌جویی؟

وزیر جدید برای توسعه فاوا و رسیدن به اهداف برنامه پنجم باید پا در باندی نهد که بر سر اسمش پهنا نهاده‌اند اما سخت تنگ است. باندی که راه را بر دلسوزان متعهد و متخصص ایرانی بسته و بر بیگانگان درنده خو باز است. 

باندی که عوارض ورود محتوای ناهنجار خارجی فقط به راحتی به کارگیری یک فیلترشکن است و اما استفاده از آن برای رسیدن به اهداف نظام و سرعت و دقت بخشیدن به امور و سامان‌دهی کارهای مملکتی سخت بسته به نظر می‌رسد و پیشروی در آن طاقت فرساست. سیاستی که سگ را رها کرده‌اند و سنگ را بسته‌اند.

گرچه به نام ایجاد پهنای باند مبالغ هنگفتی ارز و ریال از بیت‌المال هزینه کرده‌اند ولی از پهنی فقط نامی دارد و کوره راهی تنگ و تاریک بیش نیست.
راهی که کاربر دنیای مجازی را اکثرا به پایگاهی به نام پیوند پیوند می‌دهد و این پایگاه آشنای کاربران ایرانی چون داماد سرخانه بر سر راه تحقیق آنها قرار می‌گیرد و با شعارهایی زیبا مانع زشتی است. 

کسانی که خواسته و یا ناخواسته دانسته یا ندانسته این سیاست‌ها را تحمیل کرده‌اند در توجیه آن بسیار تلاش کرده و بسیار با دیگر بزرگان و واعظان مذاکره کرده و یک‌طرفه اطلاعات غلط داده‌اند و تصویری نادرست در ذهن آنان گذارده‌اند و برای اثبات نظرات متحجر و یا توجیه ناکارایی خود از امنیت و فرهنگ سوءاستفاده‌های بسیار کرده‌اند. 

امنیت که از اوجب واجبات است و فرهنگ که زیر بنای انقلاب اسلامی ماست ناجوانمردانه در دست این عده چماق شد. 

و از اهم کارهای واعظی موعظه آن دیگر واعظان است تا درک و برداشتی درست از منافع و مضار توسعه فاوا و به خصوص به کارگیری پهنای باندی به وسعت نیاز ملت عظیم‌الشان مسلمان ایران است.
وزیر جدید ارتباطات برای رسیدن به این هدف مهم باید نهایت استفاده را از نزدیکان خود که از بزرگان هستند بکند و شاید لازم باشد بعضا سنگی به چاه روابط خود با آنها انداخته تا عمق آن را اندازه‌گیری کند. 

فشل بودن سیستم دولتی برای توسعه فاوا بزرگان را بر آن داشت تا در اقدامی خردمندانه شورای عالی مجازی را بنا گذارند.
اهل فن از جناب واعظی انتظار دارند که این هووی تازه‌وارد و جذاب و قدرتمند را در کنار سایر هووهای پیر و از کارافتاده دیگر در آغوش خود به گرمی فشرده و از طرح دعواهای خانوادگی بپرهیزد که دیگر اهل خانه را حوصله‌ای برای شنیدن دعواها و جیغ و داد‌های بی‌ثمر و گوش خراش و دل آزار و آبروریز نیست.
امید داریم دست در دست هم موجبات آرامش و آسایش و توسعه و رونق را فراهم سازند. 

واعظی را معضلات فراوان است اما تمامی اهل حرفه که سال‌هایی سخت را در پشت سر گذارده‌اند به امید آینده‌ای بهتر کمر همت بسته‌اند تا اورا یار و یاور باشند و بلاشک اتحاد و انسجام صنف و وزیر کلید در‌های بسته است و موانع را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت. 
 
 
کد مطلب: 27191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام