۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸
رسانه‌های تخصصی در تلکام سیزدهم

آماری که زیبنده صنعت مخابرات نیست

ایتنا - نمی‌توان گفت صنایع مخابرات کشور متولی هزینه‌های اندک رسانه‌های کشور هستند، لیکن پرداختن به مسئولیت اجتماعی این بخش از صنعت کشور که ضریب نفوذ نزدیک به صد در صدی را به خود اختصاص داده است، خواسته مبهمی نیست.


علی شمیرانی - پرونده سیزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی یا همان ایران تلکام هم در کمال آرامش و بر خلاف برادر بزرگ‌تر و پرتنش خود یعنی الکامپ بسته شد.
به هر حال یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مخابرات کشور ثبات در مدیریت برگزاری آن است که با توجه به کشمکش‌هایی که در نمایشگاه الکامپ شاهد آن هستیم در نوع خود جالب و به قول بعضی سوال برانگیز است.

نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ امسال در سالن‌های ۶ تا ۱۳ و ۲۷ و فضای باز نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و همچنین فضای باز پذیرای بازدیدکنندگان بود.
در این نمایشگاه بالغ بر ۱۰۷ شرکت فعال در صنعت مخابرات اقدام به عرضه خدمات و محصولات خود به مخاطبان کردند.

یک تخمین نشان می‌دهد گردش سرمایه در مخابرات و صنایع وابسته رقمی در حدود صد هزار میلیارد تومانی در سال است.
برای مثال تنها یک شرکت مخابراتی کشور سود ۳ هزار میلیارد تومانی در سال به نام خود ثبت کرده است.

اما نمایشگاه مخابرات امسال آمار قابل توجه دیگری هم داشت.
از فضای ۲۶ هزار متری تلکام سیزدهم و گردش مالی صد هزار میلیارد تومانی، فضایی کمتر از ۵۰ متر را عده‌ای به خود اختصاص داده بودند که حداقل در شعار نقش قابل ملاحظه‌ای در این حوزه ایفا می‌کنند.

تعداد رسانه‌های حاضر در این نمایشگاه به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید.
نکته قابل تامل آن‌که هیچ تناسبی هم میان این تعداد رسانه با گردش مالی صنعت مخابرات کشور دیده نمی‌شود.

نمی‌توان گفت صنایع مخابرات کشور متولی هزینه‌های اندک رسانه‌های کشور هستند، لیکن پرداختن به مسئولیت اجتماعی این بخش از صنعت کشور که ضریب نفوذ نزدیک به صد در صدی را به خود اختصاص داده است، خواسته مبهمی نیست.
شرکت‌ها در قبال مشترکان خود مسوولیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند.
ابزار این مهم نیز رسانه‌ها هستند.

به هر حال این شرکت‌ها مستقیم و غیرمستقیم با ۷۵ میلیون ایرانی در تماس بوده و درآمد خود را نیز از ایشان تامین می‌کنند.
اما انتظار آن نمی‌رود که رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور با وجود اختصاص تمام توان و انرژی خود به مسائل پیرامون این صنعت مضیقه باشند.

به هر تقدیر وجود غرفه‌هایی به کوچکی یک اتاق در کنار غول‌های مخابراتی کشور که گاه چند سالن و محیط پیرامون آن را به خود اختصاص داده‌اند، چندان زیبنده نیست.
 
کد مطلب: 24339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام