۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۱
در نقد رویه منتقدان تشکیل کارگروه ساماندهی ضدبدافزارها

چرا مشارکت نمی کنیم؟

علیرضا صالحی*
یکی از این تلاش ها به ثمر نشسته و کارگروهی تشکیل شده است به قصد ساماندهی عرضه ضدبدافزارهای خارجی در کشور. این کارگروه وظیفه دارد در تعامل بین شرکت های فعال و سازمان فناوری اطلاعات، آیین نامه ای را به قصد صیانت از کسب و کار شرکت هایی که به درستی در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تهیه نماید.


علیرضا صالحی - سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، به عنوان نهادی برآمده از مشارکت جمعی اعضای صنف فناوری اطلاعات؛ ماموریت‌هایی دارد و آرزوهایی. ماموریت دارد که نقطه تعامل بخش خصوصی و دولتی باشد و آرزو دارد که حقیقتا در همین جایگاه قرار بگیرد.

کمیسیون‌های تخصصی سازمان نیز متاثر از همین دیدگاه، در تلاش برای تحقق این آرمان تلاش های بسیاری را معطوف حصول به نتیجه می کنند. خوشبختانه در کمیسیون افتای سازمان نصر تهران، یکی از این تلاش ها به ثمر نشسته و کارگروهی تشکیل شده است به قصد ساماندهی عرضه ضدبدافزارهای خارجی در کشور. این کارگروه وظیفه دارد در تعامل بین شرکت های فعال و سازمان فناوری اطلاعات، آیین نامه ای را به قصد صیانت از کسب و کار شرکت هایی که به درستی در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تهیه نماید.

تااینجای قضیه و موضوع تشکیل کارگروه، درنزد فعالان صنفی کمایش شناخته شده است. اما در همین وضعیت، ناگهان انگار که زمان متوقف می شود. تلاش در جهت همگرا کردن شرکت ها برای حضور و همفکری در این کارگروه و زدودن همه شائبه های پیرامون چنین فعالیتی دفعتا چنان افزون می شود که گویی قصد آن است که اصل حرکت زمینگیر شود.

تلاش مضاعفی که متولیان این امر در جهت تببین چرایی این حرکت و اثبات لزوم مشارکت همه جانبه ذینفعان در تدوین آیین نامه دارند، فقط به اتلاف زمان و انرژی می انجامد. نتیجه کار آن می شود که همه از عدم توجه بخش دولتی شکایت می کنیم و درهمان حال به فراخوان اعلام مشارکت بخش دولتی و خصوصی هم بی توجهیم!

سپس بدون توجه به آنچه که در جلسات متعدد گفته شده و تکالیف صنفی که بر دوشمان گذاشته شده است، از عدم تشکیل کارگروه های متعدد و روانسازی ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی می گوییم و می نویسیم.

از حضور مستمر در جلسات کارگروهی که با دشواری بسیار تشکیل شده و می شود، گریزانیم و در همان حال از عدم تشکیل کارگروه های فرضی و تخیلی شکایت می کنیم.

بدون آنکه بدانیم جلساتی که این کارگروه تشکیل داده با چه هدفی بوده، چون زمان برای مطالعه خبرها یا صورتجلسات نداریم، به خودمان حق می دهیم که برگزاری چنین جلساتی را بی هدف یا بی فایده بشماریم و تشکیل آن را برنتابیم.

خلاصه آنکه همزمان هم مدافع انجام چنین فعالیت هایی هستیم و هم مخالف آن!
اما یادآور می شوم که کارگروه ساماندهی عرضه ضدبدافزارهای خارجی در کشور با مشارکت علاقمندانی که با درک همه مشکلات همت آن دارند که کاری ماندگار برای صنف فناوری اطلاعات انجام دهند در حال فعالیت است و همچنان معتقد است که با جلب مشارکت حداکثری دینفعان می تواند در جهت کسب موفقیت گام بدارد.

در کلام معصوم هم آمده است که: فرصت‌ها چون ابر گذرانند.
-----------------------------------------------------------------------------
* دبیر کمیسیون افتا- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
 
کد مطلب: 22465
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام