۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۰۰

سکوت، سیاست ناکارآمد صنفی

ایتنا - سیاست سکوت کمیسیون اینترنت نظام صنفی در شرایطی که نفس اینترنت به عنوان بستر درآمد شرکت‌های عضو به شماره افتاده، به هر حال مضر و متضاد با ذات شفاف نظام صنفی رایانه‌ای است.


 ایمان بیک
تغییر مسئولان کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در پی انتخاب هیئت مدیره جدید سازمان، گویا موجب تغییر اساسی در سیاست و عملکرد برخی کمیسیون‌ها هم شده است.

یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌های سازمان در دو دور گذشته، کمیسیون اینترنت بوده است.
این کمیسیون که همواره سعی داشته با اعلام مواضع سازمان در موارد مرتبط، نقشی فعال داشته باشد، در دور سوم گویا دچار نوعی رخوت شده، یا اگر فعال است، نمود رسانه‌ای ندارد.

موضوع اختلالات آزار دهنده اینترنت در هفته‌های اخیر شاید مهم‌ترین مسئله صنف شرکت‌های اینترنتی و ۳۰ میلیون کاربر ایرانی است و عجبا که کمیسیون اینترنت نظام صنفی، حداقل برای حفظ منافع اعضایش، اعلام موضع نمی‌کند و سکوت کامل در پیش گرفته است.

این سیاست، اگر نپنداریم برای تامین منافعی است که در رعایت سکوت حاصل می‌شود – که احتمالش اندک اما شائبه‌اش موجود است- می‌تواند ناشی از تقویت نگرشی باشد که در سال‌های اخیر نزد برخی دولتی‌ها مشاهده شده و در مواردی هم سعی شده به بخش خصوصی تحمیل شود، نگرشی که ناکارآمد بودن آن در تامین منافع بخش خصوصی، بارها ثابت شده است.

رییس دور دوم سازمان نیز در پایان دوره ریاستش، در گفت‌وگویی با فناوران مشخصا به این موضوع اشاره کرده است، آنجا که به عنوان توصیه به هیئت مدیره سوم سازمان می‌گوید: «تحت تاثیر گرایش از طرف‌های دولتی مبنی بر اینکه تا انتهای رسیدگی به موضوع، مسائل رسانه‌ای نشود، قرار نگیرند، ما این موضوعات را رعایت و اشتباه کردیم. مخصوصا مشکلاتی که در خصوص نمایشگاه الکامپ وجود داشت. هیئت مدیره سوم این را درنظر بگیرد که طرف دولتی از این به منزله یک فرصت استفاده می‌کند. در مقاطعی باید قبل از رسیدن به خط پایان، تعامل با رسانه‌ها را بیشتر کرد.»(فناوران، ص ۹، ۹ مهر ۱۳۹۰)

سیاست سکوت کمیسیون اینترنت نظام صنفی در شرایطی که نفس اینترنت به عنوان بستر درآمد شرکت‌های عضو به شماره افتاده، چه ناشی از تاخیر واکنشی کمیسیون باشد، چه حاصل القائات دولتی و چه برای حفظ منفعتی، به هر حال مضر و متضاد با ذات شفاف نظام صنفی رایانه‌ای است.
 
کد مطلب: 21275
نام شما
آدرس ايميل شما


یک عضو صنف
feedback
United States
مگر ایمان بیک به فکر صنف باشد . نمی دونم که چرا منافع اعضای صنف که جزو اهداف اصلی تشکیل صنف بوده ، اصلاً مورد توجه نیست و ظاهراً برخی دوستان فقط به فکر این هستند که بی سر و صدا دوران مدیریتشون سپری بشه . وای به حال ما شرکت های بی چاره ...
مرسی از ایتنا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام