کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزايش سیاه‌نمایی در دنیای IT ايراني

روزنامه فناوران اطلاعات , 18 بهمن 1390 ساعت 16:23

ايتنا - دیگر خبری از مزیت‌های استفاده از IT نیست. مردم زیر خروار خروار خبر ناامنی و دستگیری و حبس و حضور پلیس، کاربردهای اینترنت را از یاد برده‌اند.




شبنم كهن‌چي - مدت‌ها فکر می‌کردم دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیایی است که هر روز با خلق یک وسیله جدید، ما را شگفت‌زده می‌کند؛ دنیایی است پر از ایده‌ها و فناوری‌هایی که زندگی را برای ما راحت‌تر می‌کند، دنیایی که فاصله‌ها را از میان بر‌می‌دارد و صلح به ارمغان می‌آورد. دنیایی که تحصیل و کار را ساده‌تر می‌کند و غیره اما این تصویری از آینده بود که رفته رفته به آرزو تبدیل می‌شود.

حالا دنیایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات سراغ دارم، دنیایی است که اخبار کلاهبرداری و دستگیری و فیلتر و حبس، اخبار غالب آن است.
هک شدن‌ها، ممنوعیت‌ها، فیلترینگ، جرایم و مجازات‌ها، دنیای ارتباطات را تسخیر کرده است.

دیگر خبری از مزیت‌های استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات نیست. مردم زیر خروار خروار خبر ناامنی و دستگیری و حبس و حضور پلیس، کاربردهای اینترنت را از یاد برده‌اند.
انگار از اینترنت جز برای قاچاق صدا و رواج بی‌اخلاقی و جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی، استفاده دیگری نه می‌شده و نه می‌شود و هر روز بر حجم سایت‌هایی که دسترسی به آنها غیرقانونی است، افزوده می‌شود.
هر روز توصیه‌ها و هشدارهای جدید برای کاربران اینترنت و تلفن همراه و کارت‌های اعتباری گویا در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات حکومت نظامی است.

لازم است بین این همه اخبار سیاه، هم مسئولان و هم مردم کمی هم به فواید ابزارهای نوین ICT مانند اینترنت و تلفن همراه هم توجه کنند.
لازم است تعادل برقرار شود و تصویری که با اخبار منفی از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده اصلاح شود.
لازم است، چون فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس برنامه‌های توسعه سوم، چهارم و پنجم محور توسعه کشور است؛ لازم است چون فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیگر جزئی جدا نشدنی از زندگی‌ ماست.
لازم است مسئولان در کنار تامین امنیت و برخورد با قانون شکنان، راهکارهای بهتر زندگی کردن با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی را نیز به مردم نشان بدهند. لازم است این حکومت نظامی تمام شود.
 


کد مطلب: 21045

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/21045/افزايش-سیاه-نمایی-دنیای-it-ايراني

ايتنا
  https://www.itna.ir